ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 липня 2016 року Справа № 808/1841/16 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О. при секретарі Фесик А.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
до Управління соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області
про стягнення збитків за пільгове перевезення пасажирів,
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство “Українська залізниця” в особі регіональної філії “Придніпровська залізниця” (надалі – позивач або ПАТ “Українська залізниця”) звернулося із адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області (надалі – відповідач або УСЗН Веселівської РДА), в якому просить суд стягнути з Управління соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області (код ЄДРПОУ 03193034) на користь ПАТ “Українська залізниця” в особі регіональної філії “Придніпровська залізниця” (код ЄДРПОУ 40081237) 1163 грн. 56 коп. збитків за пільгове перевезення пасажирів.
У позовній заяві зазначено, що 02.01.2015 Державним підприємством “Придніпровська залізниця” укладено Договір № 1/ПР/ДН-3-151543/НЮдч про компенсацію збитків по перевезенню окремих категорій громадян, які мають право на пільговий проїзд залізничним транспортом у приміському сполученні, саме з Управлінням соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області, як розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 “Про утворення публічного акціонерного товариства “Українська залізниця” створено Публічне акціонерне товариство “Українська залізниця”, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту, підприємств та установ залізничного транспорту загального користування. Згідно Статуту Публічного акціонерного товариства “Українська залізниця”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №735, визначено, що товариство є правонаступником усіх прав та обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту (п.2 Статуту). Оскільки сфера функціонування адміністративного договору – це відповідна система державного управління на будь-якому ієрархічному рівні, то метою адміністративних договорів є реалізація функцій держави, а більш конкретно – реалізація повноважень того чи іншого органу. Вступаючи в договірні правовідносини, відповідач діяв з метою реалізації владних управлінських функцій щодо забезпечення пільгового проїзду окремих категорій громадян; відповідач не мав за мету набуття майнового блага, а сторони не були вільні у визначенні умов договору. За Договором №1/ПР/ДН-3-15154/НЮдч на відповідача покладено обов'язок відшкодовувати збитки позивачу за перевезення на пільгових тарифах відповідних категорій громадян. Зазначене зобов'язання відповідача за своєю правовою природою є бюджетним зобов'язанням, яке статтею 2 Бюджетного кодексу України визначається як будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому. Відповідно до пп. 2.3.1., 2.3.2., 3.1., 7.1. Договору №1/ПР/ДН-3-15154/НЮдч від 02.01.2015 відповідач щомісячно здійснює компенсаційні виплати та забезпечує передбачення у своєму бюджеті кошти, які будуть спрямовані на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян. УСЗН Веселівської РДА підписано Акт звіряння розрахунків станом на 01.01.2016 без заперечень, тобто факт існування заборгованості підтверджено. Посилаючись на приписи ч.5 ст.9 Закону України “Про залізничний транспорт” позивач наполягає на тому, що збитки залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг. Постановою Кабінету Міністрів України №1359 від 16.12.2009 затверджено “Порядок розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”. У 2015 році оформлено безкоштовний проїзд пасажирам пільгових категорій громадян на загальну суму 4730 грн. 55 коп., проте УСЗН Веселівської РДА компенсовано, тобто проведено розрахунків з залізницею на суму 3566 грн. 56 коп., що менше на 1163 грн. 56 коп. Оскільки УСЗН Веселівської РДА, яке є розпорядником бюджетних коштів, не провело розрахунки за пільгові перевезення окремих категорій громадян, то відповідач зобов'язаний у відповідності до пунктів 2, 3, 5, 6, 7, 8 “Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №256 від 04.03.2002, та пунктів 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11 постанови Кабінету Міністрів України №1359 від 16.12.2009 відшкодувати понесені залізницею збитки за перевезення пільговиків в жовтні, листопаді та грудні 2015 року.
Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження, на задоволенні позову наполягає.
Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Проти задоволення позову заперечує в повному обсязі з підстав, зазначених в поданих письмових запереченнях. Зокрема зазначає, що відповідач, як головний розпорядник коштів нижчого рівня, уклав Договір з позивачем від 02.01.2015 №1/ПР/ДН-3-15154/НЮдч про компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом у приміському сполученні. Наполягає, що розрахунки за договором з перевізником здійснювались виключно в межах затвердженого обсягу асигнувань. Проте відповідно до Закону України “Про Державний бюджет на 2016 рік” така субвенція з державного бюджету не передбачена. Розгляд справи просив проводити без участі представника.
Відповідно до ст.41 КАС України, у зв'язку із неявкою у судове засідання сторін фіксація судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснюється.
Оскільки, відповідно до ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, то суд дійшов висновку про відсутність підстав для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, суд вважає позов позивача таким, що підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Як встановлено судом, 02.01.2015 між УСЗН Веселівської РДА (Платник) та Державним підприємством “Придніпровська залізниця” (Перевізник) укладено Договір №1/ПР/ДН-3-15154/НЮдч про компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом у приміському сполученні.
Як зазначено у п.1.2 Договору №1/ПР/ДН-3-15154/НЮдч від 02.01.2015 при здійсненні компенсаційних виплат за перевезення пільгових категорій громадян сторони керуються Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік з урахуванням статей 46,102 Бюджетного кодексу України, Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2009 №1359 “Про затвердження Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян” та Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 №256 “Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”.
Порядок і спосіб таких компенсаційних виплат за перевезення пільгових категорій громадян викладений у п.п. 2.3.1;2.3.2;3.1;7.1. Договору №1/ПР/ДН-3-15154/НЮдч від 02.01.2015, в яких, зокрема, зазначено: “… 2. Зобов'язання сторін: 2.3.1. Щомісячно в повному обсязі здійснювати компенсаційні виплати за пільгове перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян згідно з поданими Перевізником рахунками на суму, яка підлягає компенсації, та обліковими формами. 2.3.2. Передбачити у своєму бюджеті кошти, які будуть спрямовані на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом в повному обсязі з урахуванням заборгованості за попередній період. 3. Ціна договору та порядок розрахунків: 3.1. Ціна Договору, в будь - якому разі складає фактичні збитки Перевізника від перевезень окремих категорій громадян, що мають відповідні пільги. 7. Термін дії договору: 7.1. Відповідно до п.3 ст. 631 Цивільного кодексу України сторони встановили, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладання, а саме : Даний Договір набирає чинності з 01 січня 2015 року і діє в частині надання пільгового проїзду окремим категоріям до 31 грудня 2015 року, а в частині проведення компенсаційних виплат - до їх повного погашення»…”.
Судом досліджено направлені позивачем до УСЗН Веселівської РДА Облікові форми про недоотримані кошти за перевезення залізничним транспортом в приміському сполученні окремих категорій громадян, витрати на перевезення яких відшкодовуються з державного та місцевих бюджетів по Веселівської району Запорізької області та Рахунки на оплату недоотриманих коштів за жовтень-грудень 2015 року.
Позивачем до суду надано Акт №12/24 від 04.01.2016 звіряння розрахунків за наданні населенню послуги проїзду у приміському сполученні станом на 01.01.2016 (підписаний відповідачем на суму боргу 1163 грн. 56 коп.) та Претензію позивача від 18.04.2016 за №13-01/18.
У відповіді на претензію (вих.№814/01-18 від 10.05.2016) УСЗН Веселівська РДА повідомив позивача про наступне: “… Згідно із статтею 102 Бюджетного кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 № 256 „Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" видатки на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг, а також компенсаційні виплати за пільговий поїзд окремих категорій громадян здійснюються за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам. Управління соціального захисту населення, як головний розпорядник коштів місцевих бюджетів щомісяця, до 5 числа місяця, що настає за звітним, готує інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - надавачами відповідних послуг і надає їх управлінню фінансів райдержадміністрації. Фінансове управління на підставі актів звіряння готує зведені реєстри нарахованих сум та подає їх головному фінансовому управлінню облдержадміністрації. На підставі акту від 04.01.2016 № 12/24 звіряння розрахунків за наданні населенню послуги проїзду у дальньому сполученні, станом на 01.01.2016 в управлінні соціального захисту населення Веселівської райдержадміністрації обліковується заборгованість в сумі 1163,56 грн. Відповідно до Закону України „Про державний бюджет України на 2016 рік", який прийнятий Верховною Радою України від 25 грудня 2015 року, кошти на відшкодування збитків за пільгове перевезення авто залізничним транспортом не передбачено. У пояснювальній записці до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» сторінка 131Ю, подано роз'яснення: «при цьому субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг та компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян не передбачено, в зв'язку із внесенням змін до законодавства щодо надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг та пільгового проїзду громадян транспортом за рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету». Станом на 01.05.2016 в зв'язку з обмеженістю ресурсів районного бюджету, кошти для відшкодування цих витрат не виділялися. Протягом року, дане питання буде винесено на розгляд засідання районної ради. Виходячи з вищевикладеного, заборгованість за 2015 рік загальною сумою 1163,56 грн. буде погашена після виділення коштів по даній субвенції…»
Вирішуючи адміністративно-правовий спір по суті суд виходить з наступного.
УСЗН Веселівської РДА повинно було за Договором №1/ПР/ДН-3-15154/НЮдч від 02.01.2015 провести компенсацію ПАТ “Українська залізниця” збитків за перевезення пільгових категорій населення у суворому додержанні вимог “Порядку фінансування видатків з місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”, затвердженого 04.03.2002 Постановою Кабінету Міністрів України №256, “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”, затвердженого 16.12.2009 Постановою Кабінету Міністрів України №1359.
Відповідно до ч.6 ст.9 Закону України “Про залізничний транспорт” для захисту інтересів окремих категорій громадян на пасажирських перевезеннях, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Збитки залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг.
Як зазначено у п.1 “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”, затвердженого 16.12.2009 постановою Кабінету Міністрів України №1359 (надалі – “Порядок розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”), цей Порядок визначає механізм розрахунку обсягів компенсаційних виплат залізницям за пільгові перевезення окремих категорій громадян, яким таке право надано законом, що здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, а також субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на зазначені цілі.
До пільгових перевезень залізничним транспортом (далі - пільгові перевезення) належать безоплатні перевезення або перевезення окремих категорій громадян із знижкою, встановленою законодавством (п.2 “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”).
Відповідно до п.3 “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян” облік пільгових перевезень та визначення суми недоотриманих коштів від таких перевезень проводиться залізницями на підставі інформації автоматизованої системи керування пасажирськими перевезеннями та реєстраторів розрахункових операцій про оформлені та видані пасажирам безоплатні або пільгові проїзні документи (квитки).
Інформація про оформлені та видані пасажирам безоплатні та пільгові проїзні документи (квитки) включається до місячної станційної звітності (п.5 “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”).
Як передбачено п.9 “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”, на підставі місячної станційної звітності залізниці складають облікову форму про недоотримані кошти за перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян, витрати на перевезення яких відшкодовуються з державного або місцевих бюджетів, згідно з додатком. Для компенсації недоотриманих коштів облікова форма складається окремо для органу виконавчої влади, який є головним розпорядником бюджетних коштів, передбачених на цю мету державним бюджетом, та органу виконавчої влади, який є головним розпорядником коштів, виділених місцевим бюджетом.
Залізниці не пізніше ніж 15 числа місяця наступного звітного періоду подають відповідним головним розпорядникам коштів рахунок на суму, яка підлягає компенсації, та облікові форми (п.10 “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”).
Головні розпорядники коштів, передбачених на компенсаційні виплати, після надходження їх на власні рахунки у п'ятиденний строк перераховують зазначені кошти відповідній залізниці (п.11 “Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян”).
За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот) на компенсацію втрати частини доходів у зв'язку з відміною податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та відповідним збільшенням ставок акцизного податку з пального і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян надаються пільги ветеранам війни; особам, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; ветеранам праці; жертвам нацистських переслідувань; ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ; ветеранам податкової міліції; ветеранам державної пожежної охорони; ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби; ветеранам служби цивільного захисту, ветеранам Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України; вдовам (вдівцям) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранів служби цивільного захисту та ветеранів Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України; особам, звільненим з військової служби, які стали інвалідами під час проходження військової служби; інвалідам, дітям-інвалідам та особам, які супроводжують інвалідів І групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); пенсіонерам з числа слідчих прокуратури; реабілітованим громадянам, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами; громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; дружинам (чоловікам) та опікунам (на час опікунства) дітей померлих громадян, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, багатодітним сім'ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім'ям, в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім'ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування, а також здійснюються компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян (ч.5 ст.102 Бюджетного кодексу України).
Кабінет Міністрів України може здійснювати перерозподіл обсягів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту між їх видами та між місцевими бюджетами, виходячи з фактично нарахованих обсягів відповідних пільг, субсидій і допомоги населенню в межах загального обсягу таких субвенцій (ч.6 ст.102 Бюджетного кодексу України).
Як зазначено у п.2 “Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”, затвердженого 04.03.2002 постановою Кабінету Міністрів України №256 (надалі – “Порядок фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”), фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у обласних бюджетах, бюджеті Автономної Республіки Крим, бюджетах міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та у районних бюджетах на зазначені цілі. Забороняється фінансування місцевих програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету.
Відповідно до п.3 “Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету” головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення (далі - головні розпорядники коштів).
Згідно з п.4 “Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету” перерахування сум субвенцій на фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення провадиться Державною казначейською службою згідно з помісячним розписом асигнувань державного бюджету, але в межах фактичних зобов'язань відповідних бюджетів щодо пільг, субсидій, допомоги та компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян. Щомісячні суми субвенцій перераховуються на рахунки місцевих бюджетів, відкриті Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій у відповідних органах Державної казначейської служби, пропорційно обсягам субвенцій, передбаченим у державному бюджеті для бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів, бюджетів мм.Києва та Севастополя.
Як зазначено у п.6 “Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету”, фінансові органи районних держадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) на підставі актів звіряння, зазначених у пункті 5 цього Порядку, щомісяця готують реєстри нарахованих сум та подають їх Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управлінням Державної казначейської служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі: […] до 25 числа місяця, що настає за звітним, - щодо пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот, компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян, пільг з послуг зв'язку, зокрема безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з придбанням відповідних стаціонарних абонентських терміналів, та інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків та зубопротезування). Інформація про фактично нараховані за звітний період суми подається як в цілому, так і за розрахунками, не проведеними згідно з Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2005р. №20 […] У разі виникнення додаткових зобов'язань головні розпорядники коштів місцевих бюджетів надсилають щомісяця до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми. Зазначені фінансові органи готують уточнені реєстри нарахованих у поточному місяці сум та подають їх до 20 числа Міністерству фінансів Автономної Республіки Крим, фінансовим органам обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, управлінням Державної казначейської служби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі. Державна казначейська служба перераховує щомісяця до 25 числа субвенцію на виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами I чи II групи внаслідок психічного розладу згідно з уточненою інформацією про фактично нараховані у поточному місяці суми допомоги.
У п.7 “Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету” зазначено, що Міністерство фінансів Автономної Республіки Крим, фінансові органи обласних держадміністрацій протягом двох операційних днів після отримання коштів субвенцій надають органам Державної казначейської служби платіжні доручення щодо перерахування цих коштів на рахунки районних бюджетів, бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення пропорційно фактичним зобов'язанням з пільг, субсидій, допомоги та компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян відповідних бюджетів на дату проведення платежів з їх оплати. Щомісячні суми субвенцій перераховуються органами Державної казначейської служби на рахунки місцевих бюджетів з урахуванням їх обсягів, передбачених у бюджеті Автономної Республіки Крим, обласних бюджетах для відповідних місцевих бюджетів. Органи Державної казначейської служби протягом операційного дня з часу отримання відповідних платіжних доручень направляють кошти субвенцій на рахунки місцевих бюджетів, відкриті в територіальних управліннях Державної казначейської служби.
Відповідно до абз.5 пп.“б” п.4 ч.1 ст.89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, належать видатки на: соціальний захист та соціальне забезпечення: державні програми соціального захисту: […] компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
Згідно з абз.1 ч.1 ст.48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов'язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.
Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст.526 Цивільного кодексу України).
З урахуванням наведеного, матеріалів справи, суд приходить до висновку про наявність у відповідача перед позивачем непогашених збитків за пільгове перевезення пасажирів у розмірі 1163 гр. 56 коп.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За змістом ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням зазначеного, позовні вимоги підлягають задоволенню, а 1163 грн. 56 коп. збитків за пільгове перевезення пасажирів підлягають стягненню
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки суб'єктом владних повноважень у справі було УСЗН Веселівської РДА, то саме з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені судові витрати позивачу, документально підтверджені у сумі 1378 грн. 00 коп.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2,11,41,71,94,122,158-163 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства “Українська залізниця” в особі регіональної філії “Придніпровська залізниця” до Управління соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області про стягнення компенсаційних виплат за пільгове перевезення пасажирів - задовольнити.
Стягнути з Управління соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області (код ЄДРПОУ 03193034) на користь Публічного акціонерного товариства “Українська залізниця” в особі регіональної філії “Придніпровська залізниця” (49602, Дніпропетровська область, м. Дніпропетровськ, пр. Дмитра Яворницького, буд. 108, р/р 2603757872104, ДРВАБ “Експрес-Банк”, МФО 322959, код ЄДРПОУ 40081237) 1163 (одна тисяча сто шістдесят три ) грн. 56 коп. збитків за пільгове перевезення пасажирів.
Присудити на користь Публічного акціонерного товариства “Українська залізниця” в особі регіональної філії “Придніпровська залізниця” з бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім ) грн. 00 коп. судових витрат.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.О. Нестеренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2016 |
Оприлюднено | 15.09.2016 |
Номер документу | 61224918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні