Ухвала
від 08.09.2016 по справі 161/11676/16-к
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/11676/16-к

Провадження № 1-кс/161/4089/16

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про надання дозволу на проведення перевірки

08 вересня 2016 року м. Луцьк

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання прокурора Маневицької місцевої прокуратури ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення перевірки,

за участю прокурора ОСОБА_3 ,

В С Т А Н О В И В:

З клопотання вбачається, що в провадженні слідчого відділу прокуратури Волинської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42015030000000260 від 11 листопада 2015 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364, ч.1 ст. 366, ч. 2 ст. 367, ч. 3 ст. 368 КК України, за фактом привласнення майна шляхом зловживання службовим становищем, підроблення документів та вимагання неправомірної вигоди працівниками державного органу влади.

Зокрема, в ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до інформації з УСБУ у Волинській області, суб`єкти господарювання при експорті продукції із деревини, здійснюють переміщення підакцизних та заборонених до вивозу товарів (цигарок, бурштину, цінного каміння, деревини, інше) із приховуванням від митного контролю. Експортують деревину по товаросупровідних документах, які не відповідають дійсності щодо об`єму, виду товару, його кількісних та якісних характеристик.

Крім того, під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що суб`єкти господарювання, за сприяння керівництва Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства та керівництва державних лісогосподарських підприємств області, організували в ході зовнішньоекономічної діяльності, пов`язаної із реалізацією пиломатеріалів, протиправний механізм вивезення валютних цінностей за кордон.

Разом з цим, органами досудового розслідування виявлено, що переміщення деревини здійснюється по документах, які не відповідають дійсності щодо об`єму, виду деревини, його кількісним та якісним характеристикам.

Так, за неофіційними вказівками керівництва Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства, службовими особами державного підприємства СЛАП "Локачіагроліс" вносяться до офіційних документів недостовірні відомості щодо технічних та якісних характеристик деревини, яка в подальшому реалізується на користь суб`єктів підприємницької діяльності.

Крім того, вищезазначена інформація підтверджується проведеними під час досудового розслідування оглядами місць події - складів лісогосподарських підприємств Волинської області, в ході огляду яких встановлено факти порушення облікової дисципліни під час заготівлі та перевезенні деревини, що полягають у внесенні до первинних документів неправдивих відомостей щодо об`єму, кількості та породи деревини.

Так, на думку органу досудового розслідування, вказані порушення несуть системний характер, що свідчить про їх виявлення у декількох лісових господарствах Волинської області, є достатні підстави вважати про наявність аналогічних та інших порушень законодавства на підприємствах лісового господарства Волинської області, де не виявлено порушень під час огляду місця події.

Окрім цього, згідно показань на досудовому розслідуванні свідка ОСОБА_4 , начальник відділу управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_5 надавав вказівки усім підпорядкованим лісовим господарствам області щодо укладення договорів із конкретними іноземними підприємствами та направляв листи із переліком деревини, яку необхідно поставити. Також, начальник управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_6 на нарадах директорам лісових господарств, які не уклали договір із запропонованими ОСОБА_5 іноземними фірмами про продаж деревини погрожував звільненням та вподальшому видавав накази про перевірку підприємств, якими останні здійснювали керівництво.

З метою повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки дотримання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та вимог законодавства про охорону, захист, використання, відтворення лісів, заготівлі, переміщенні, облікуванні, реалізації деревини в діяльності ДП СЛАП "Локачіагроліс" (юридична адреса: смт.Локачі, вул. 1-го Травня, 25, Волинська область, код ЄДРПОУ 36709482), з 01 січня 2016 року по 05 вересня 2016 року, у зв`язку чим прокурор звернувся до слідчого судді з відповідним клопотанням.

Заслухавши прокурора, який підтримав подане ним клопотання з підстав викладених в ньому та просив його задовольнити, дослідивши матеріали клопотання та долучені до нього документи, суд вважає, що клопотання підставне та підлягає до задоволення.

Так, згідно до вимог п. 2 ч. 1, ч.ч. 2-4 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" підставами для здійснення позапланових заходів є виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов`язкової звітності, поданих суб`єктом господарювання. Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачається законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного документа. Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб`єктів малого підприємництва - двох робочих днів, якщо інше не передбачено законом. Продовження строку здійснення позапланового заходу не допускається.

Вимогами п. 2 Постанови КМ України "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" від 13 серпня 2015 року № 408, передбачено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до вимог ст. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів належить, серед іншого, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів. Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України.

У відповідності до пп. "д" п. 2 ч. 4 Положення Держекоінспекція України, затвердженого указом Президента України від 13 квітня 2011 року N 454/2011 для виконання покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства про охорону, захист, використання та відтворення лісів щодо законності вирубки, ушкодження дерев і чагарників, знищення або ушкодження лісових культур; раціонального та невиснажливого використання лісових ресурсів; використання полезахисних лісосмуг, водоохоронних і захисних лісових насаджень та інше. Держекоінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, морські екологічні інспекції (Азовська, Азово-Чорноморська, Північно-Західного регіону Чорного моря).

Враховуючи ті обставини, що стороною кримінального провадження доведено наявність підстав для надання дозволу для проведення перевірки, тому слід надати дозвіл спеціалістам Державної екологічної інспекції у Волинській області для проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та вимог законодавства про охорону, захист, використання, відтворення лісів, заготівлі, переміщенні, облікуванні, реалізації деревини в діяльності ДП СЛАП "Локачіагроліс" (юридична адреса: смт.Локачі, вул. 1-го Травня, 25, Волинська область, код ЄДРПОУ 36709482), з 01 січня 2016 року по 05 вересня 2016 року.

На підставі викладеного, керуючись п. 2 Постанови КМ України "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" від 13 серпня 2015 року № 408, п. 2 ч. 1, ч.ч. 2-4 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст. 132 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл спеціалістам Державної екологічної інспекції у Волинській області для проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та вимог законодавства про охорону, захист, використання, відтворення лісів, заготівлі, переміщенні, облікуванні, реалізації деревини в діяльності ДП СЛАП "Локачіагроліс" (юридична адреса: смт.Локачі, вул. 1-го Травня, 25, Волинська область, код ЄДРПОУ 36709482), з 01 січня 2016 року по 05 вересня 2016 року, проведення якої здійснити у місячний строк з моменту отримання ухвали слідчого судді.

Проведення перевірки спеціалістам Державної екологічної інспекції у Волинській області.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя: /підпис/

Згідно з оригіналом:

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення08.09.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу61229623
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —161/11676/16-к

Ухвала від 08.09.2016

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Артиш Я. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні