Ухвала
від 07.07.2016 по справі 2а/0270/2776/12
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну сторони у виконавчому провадженні

м. Вінниця

07 липня 2016 р. Справа № 2а/0270/2776/12

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бошкової Юлії Миколаївни, розглянувши у порядку письмового провадження заяву про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом управління Пенсійного фонду України у м. Козятині та Козятинському районі до товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Софі каптал менеджмент" про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом управління Пенсійного фонду України у м. Козятині та Козятинському районі до товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Софі каптал менеджмент" про стягнення заборгованості.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 16 липня 2012 року позовні вимоги задоволено повністю.

Вказана постанова 07.08.2012 року набрала законної сили, у зв'язку з чим 15.10.2012 року Вінницьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист.

09.06.2016 на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від Козятинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження в порядку ст. 264 КАС України. В поданій заяві заявник просить замінити у виконавчому провадженні №50646351 з виконання виконавчого листа №2а/0270/2776/12, виданого Вінницьким окружним адміністративним судом 15.10.2012 року, стягувача - Козятинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області на Калинівську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Вінницькій області, посилаючись на набрання чинності 11.08.2013 року Закону України від 04.07.2013 № 406-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи", яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України Міністерству доходів і зборів України.

Представник заявника в судове засідання не з'явився, про дату час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, проте подав заяву про розгляд заяви за його відсутності (вх.№14146 від 06.07.2016 року).

Представник ВДВС Калинівського МУЮ у судове засідання не з'явився, про дату час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином.

Відповідач в судове засідання також не з'явився, хоча судом було вжито всіх заходів для його належного повідомлення.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення справи, а особиста участь сторін у судовому засіданні - не обов'язкова, суд у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України визнав за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Згідно з частиною 2 статті 264 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд, розглянувши подану заяву, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що заява не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

15.10.2012 року Вінницьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист. Стягувачем за цим виконавчим документом є управління Пенсійного фонду України в м. Козятині та Козятинському районі Вінницької області.

28.03.2016 року державним виконавцем ВДВС Козятинського міськрайонного управління юстиції Щербою В.Л. прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження № 50646351 за вказаним виконавчим документом.

Згідно із ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, зазначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень, та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 8 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами у виконавчому провадженні є стягувач та боржник. При цьому боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.

У разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив (ч. 5 ст. 8 Закону України "Про виконавче провадження").

Крім того, за змістом частини 1 статті 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Звертаючись до суду зі заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником, стягувача у виконавчому провадженні Козятинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області просить замінити його Калинівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області, посилаючись на те, що з жовтня 2013 року адміністрування єдиного внеску здійснюється податковими органами.

Надаючи оцінку вказаним доводам заявника, суд зазначає, що відповідно до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 року № 406-VII дійсно врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску від Пенсійного фонду до Міністерства доходів і зборів України.

Однак згідно з п. 3 Прикінцевих положень цього Закону заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи".

Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.

Відповідно до постанови про відкриття виконавчого провадження від 28.03.2016 року у виконавчому провадженні № 506461351 з виконання виконавчого листа №2а/0270/2776/12, виданого 15.10.2012 року Вінницьким окружним адміністративним судом, стягувачем в даному виконавчому провадженні є управління Пенсійного фонду України в м. Козятині та Козятинському районі Вінницької області, яке на даний час відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1055 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" перейменовано на Козятинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області.

Таким чином, виходячи з вищенаведених правових норм та фактичних обставин справи, суд приходить до висновку, що Козятинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області продовжує адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування в рамках цієї адміністративної справи.

Вказана правова позиція узгоджується із практикою Вищого адміністративного суду України (ухвала від 23.06.2015 року у справі № К/800/25816/14).

Також суд зауважує, що відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.

З огляду на викладене та беручи до уваги те, що в органу Пенсійного фонду України, в інтересах якого видано виконавчий лист, залишається право та статус стягувача коштів, суд доходить висновку про відсутність передбачених законом підстав для заміни сторони виконавчого провадження.

Відтак у задоволенні заяви Козятинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області належить відмовити.

Керуючись ст.ст. 165, 186, 254, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити в задоволенні заяви Козятинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №2а/0270/2776/12.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2016
Оприлюднено16.09.2016
Номер документу61249752
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/2776/12

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 29.06.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 15.06.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Постанова від 16.07.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні