Постанова
від 08.09.2016 по справі 803/1277/16
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2016 року Справа № 803/1277/16

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Дмитрука В.В.,

при секретарі судового засідання Гринчук Я.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Привітне" ЛТД про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі – Волинське обласне відділення ФСЗІ, позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Привітне" ЛТД (далі - ТОВ "Привітне" ЛТД, відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 4500,00 грн. та пені в сумі 409,40 грн. усього на зальну суму 4909,40 грн. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2015 році.

Вказаний позов мотивовано тим, що частиною 1 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” № 875-ХІІ від 21.03.1991 року (далі Закон № 875-ХІІ) передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Вищезгадані підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у відповідності до частини 2 статті 19 Закону № 875-ХІІ, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При цьому відповідачем не був виконаний норматив для працевлаштування, оскільки середньооблікова чисельність працюючих у 2015 році складала 13 осіб., з них середньооблікова кількість штатних працівників з обмеженими фізичними можливостями яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність 1 особа, яка відпрацювала лише три повних календарних місяців, тобто неповний календарний рік. За невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, на підставі статті 20 Закону № 875-ХІІ та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 (Порядок) відповідачу було нараховано до сплати 4500,00 грн. адміністративно-господарських санкцій (із врахуванням часткової сплати) та пеню в сумі 409,40 грн. всього 4909,40 грн., які належить сплатити ТОВ "Привітне" ЛТД до державного бюджету. Позивач просить позов задовольнити.

Представник позивача в судове засідання не прибув, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. Копії ухвал про відкриття провадження в адміністративній справі та призначення її до судового розгляду, повістка про виклик до суду в адміністративній справі надсилались відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою його місцезнаходження, проте, поштове відправлення повернулось до суду із відміткою відділення поштового зв'язку “за закінченням терміну зберігання”. Таким чином, оскільки ухвали та повістка не були вручені відповідачу з незалежних від суду причин, тому відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), слід вважати, що вони вручені належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із частиною четвертою статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Частиною першою статті 41 КАС України визначено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, оскільки представники сторін, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибули, при цьому представником позивача було заявлено письмове клопотання про розгляд справи за його відсутності, а дану справу можливо розглянути і вирішити на підставі наявних у ній доказів, тому суд дійшов висновку, що дану справу можливо розглянути за відсутності сторін, без фіксування судового засідання технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних підстав.

Згідно ч. 2 ст. 17 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

Судом встановлено, що ТОВ "Привітне" ЛТД у встановленому законом порядку зареєстроване у Волинському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів як роботодавець, що використовує найману працю, у якого за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб.

Згідно листа від 02.09.2016 року за вих. № 3132/0518 Луцького міського центру зайнятості, відповідачем впродовж 2015 року звіти з інформацією про попит на робочу силу (вакансії) з інформацією про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів не надходили.

Як зазначено в звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2015 рік за формою № 10-ПІ поданого відповідачем, ТОВ "Привітне" ЛТД не було в повному обсязі виконано норматив щодо кількості працевлаштування інвалідів у 2015 році при середньообліковій кількості працівників у ТОВ "Привітне" ЛТД становила 13 осіб, з них осіб з обмеженими фізичними можливостями яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність було 1 працівник, який у 2015 році відпрацював лише три повних календарних місяців, тому ТОВ "Привітне" ЛТД не було виконано в повному обсязі норматив щодо працевлаштування інвалідів в складі 1 особи за 2015 рік. Фонд оплати праці працівників на вказаному товаристві у 2015 році становить 195,9 тис. грн., відповідно середньорічна заробітна плата працівника на вказаному підприємстві складала 15,1 тис. грн.

При встановленому згідно ст. 19 згаданого Закону 4-х відсотковому нормативі середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, необхідна чисельність інвалідів на підприємстві повинна становити 1 особу, при наявній чисельності – 1 особи з інвалідністю, який за 2015 рік відпрацював лише три повних календарних місяців, тобто неповний календарний рік. Таким чином, судом встановлено факт невиконання відповідачем нормативу по працевлаштуванню інвалідів у 2015 році.

10.03.2016 року за вих. № 30-17/704 Волинським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідачу було направлено повідомлення про необхідність самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 7534,62 грн. за невиконання нормативу щодо кількості працевлаштування інвалідів у 2015 році.

Відповідно до розрахунку вартості робочого місця, розміру сплати адміністративно-господарських санкцій і пені які належить сплатити ТОВ "Привітне" ЛТД, відповідачем вживалися заходи щодо сплати боргу, тому розмір адміністративно-господарських санкцій та пені з врахуванням сплаченої частини заборгованості становить 4909,40 грн.

Відповідачем в добровільному порядку не було сплачено зазначені санкції, за ТОВ "Привітне" ЛТД рахуються до сплати сума адміністративно-господарських санкцій в розмірі 4500,00 грн. та пеня в сумі 409,40 грн., тому загальна сума заборгованості відповідача становить 4909,40 грн.

Статтею 20 зазначеного Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до частини першої статті 71 КАС України відповідачем не надано суду будь-яких доказів про те, що ним було ужито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення у вигляді невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2015 році.

Отже, оскільки відповідачем як роботодавцем, який використовує найману працю, у 2015 році не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, що тягне за собою відповідальність, передбачену статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", і в добровільному порядку не було сплачено адміністративно-господарські санкції в сумі 4500,00 грн. та нараховану пеню в сумі 409,40 грн., тому суд приходить до висновку, що за таких обставин позовні вимоги підлягають до задоволення повністю шляхом прийняття постанови про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені у вказаному розмірі.

Керуючись статтями 122, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Привітне" ЛТД (43018, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Львівська, будинок 127, код ЄДРПОУ 13356460) на користь Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (43008 Волинська область, місто Луцьк, вулиця Писаревського, будинок 3а, код ЄДРПОУ 13369882) адміністративно-господарські санкції та пеню за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2015 році в розмірі 4 909 (чотири тисячі дев'ятсот дев'ять) гривень 40 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя                                                                                 В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2016
Оприлюднено19.09.2016
Номер документу61280727
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1277/16

Постанова від 08.09.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 25.08.2016

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні