ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2016 р. справа № 804/14145/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Павловського Д.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства технічного забезпечення «Хімсостема-Фарм» до Державної податкової інспекції в Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство технічного забезпечення «Хімсостема-Фарм» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення № 20318/10/15-1 від 05.11.2014 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач вважає рішення, яке виніс відповідач, незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси позивача.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2015 року відкрито провадження у адміністративній справі, та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні.
Представник позивача в судовому засіданні просив позовні вимоги задовольнити повністю та розглянути справу в порядку письмового провадження.
Представник відповідача подав до суду заперечення проти адміністративного позову, просив в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Керуючись приписами ст. ст. 122, 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та подані до суду письмові докази, враховуючи позицію позивача, викладену у адміністративному позові, та позицію відповідача, викладену в запереченнях, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд дійшов висновку про наступне.
ППТЗ «ХІМСИСТЕМА-ФАРМ» зареєстровано 12.12.2000 році, код ЄДРПОУ 31251106. Місце знаходження: 49000, м.Дніпропетровськ, вул.Черкаська, буд.16-А.
Відповідно до Статуту Підприємства, основними видами діяльності є: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.51. Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням; 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами.
Підприємство є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом №100308226 від 12.11.2010р. про реєстрацію платника податку на додану вартість.
На підставі направлення на перевірку від 17.03.2015 №102, наказу від 11.03.2015 №166, виданих ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області, головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків ризикових категорій управління податкового аудиту Новохатньою І.М., згідно п.п. 20.1.4 п.п. 20.1.4 и.20.1. ст.20, п.п. 75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п. 78.1.11 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року№2755-6 (із змінами і доповненнями) у зв'язку з отриманням постанови від 29.01.2015 старшого слідчого управління фінансових розслідувань ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС ум. Києві старшого лейтенанта податкової міліції Лебедева І. О. про призначення документальної перевірки ППТЗ "ХІМСИСТЕМА-ФАРМ" (код за ЄДРПОУ 31251106) у кримінальному провадженні №32014100100000099 від 09.07.2014 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27, ч.І ст.212; ч.2 ст.205 КК України, проведено документальну позапланову виїзну перевірку приватного підприємства технічного забезпечення "ХІМСИСТЕМА-ФАРМ" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства до взаємовідносинах з ТОВ «БЕСТІНБУД» за період з 01.01.2014 по 28.02.2015.
За результатами перевірки складений акт від 30.03,2015р. №282/22-05/31251106
Згідно з висновками акту під час проведення перевірки встановлені наступні порушення: що ППТЗ "ХІМСИСТЕМА-ФАРМ" встановлено відсутність факту реального здійснення фінансового-господарської операцій з контрагентом-постачальником ТОВ «БЕСТІНБУД» (код за ЄДРПОУ 31723991) за період з 01.01.2014 по 28.02.2015 року встановлено транзитність операції з реалізації ТМЦ контрагентам-покупцям: ПАТ "МОТОР СІЧ" (КОД ЗА ЄДРПОУ 14307794), ПАТ ФІРМА "ХАРКІВХІМ" (КОД ЗА СДРПОУ 1883059), ТОВ "РУСЛАН-КОМПЛЕКТ" (КОД ЗА ЄДРПОУ 34421440), ПП ВКФ "ПОЛІМЕР" (КОД ЗА ЄДРПОУ 13606170), ТОВ "АСТРА С" (КОД ЗА ЄДРПОУ 30285899), ТОВ "ТЕХНО-ОЙЛ" (КОД ЗА ЄДРПОУ 30725844), ПП ВКФ "ВЕНЕЦІЯ І К" (КОД ЗА ЄДРПОУ 23366985), ПАТ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АГРЕГАТНИЙ ЗАВОД" (КОД ЗА ЄДРПОУ 14311614), ТОВ "ВІТА-ІІАК" (КОД ЗА ЄДРПОУ 38197831), КП ЦННТ "ПОТЕНЦІАЛ" (КОД ЗА ЄДРПОУ 5842264),ПП "КРЕМЕНЧУКГУМОТЕХНІКА" (КОД ЗА ЄДРПОУ 13956473), ТОВ "НАУКОВО-ТЕХІНЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БУРОВА ТЕХНІКА" (КОД ЗА ЄДРПОУ 31174865), ДП "СХІДГЗК" (КОД ЗА СДРГІОУ 14309787), ФОП ОСОБА_4 (Р.Н.О.К.П.П. НОМЕР_1), ФОП ОСОБА_5.
У перевіряємому періоді, в зв'язку з чим встановлено порушення (з урахуванням заперечення позивача на акт перевірки): абз.«б» п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст.187, абз. „а" п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010, що призвело до заниження податку на додану вартість на загальну суму 36 975 гри., у т.ч. по декларації за липень 2014 на суму 455 грн., по декларації за серпень 2014 на суму 36520 грн.
23.04.2015р. на підставі акта перевірки від 30.03.2013р. №282/22-05/31251106 було прийнято податкове повідомлення-рішення:
- 0000961501, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 46 218,75 грн., з яких 36 975 грн. - основний платіж, 9 243,75 грн. - штрафні санкції;
Не погоджуючись з вказаним повідомленням-рішенням Підприємство звернулось з адміністративним позовом до Дніпропетровського окружного адміністративного суду(копія позову додається), де просить суд :
Визнати неправомірними та скасувати прийняте податкове повідомлення-рішення №0000961501 від 23.04.2015р. на підставі акту перевірки від 30.03.2013р. №282/22-05/31251106
Ухвалою суду від 22.06.2015 року відкрито провадження по справі № 804/6319/15, за позовом Приватного підприємства технічного забезпечення "ХІМСИСТЕМА- ФАРМ" до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.( копія додається)
Предметом розгляду вказаної справи є неправомірне донарахування позивачем податку на додану вартість в розмірі 36 975 грн. (за липень 2014 року - 455 грн. та за серпень - 36 520 грн., не зважаючи про подання позивачем уточнюючого розрахунку від 05.11.2014 року за серпень 2014р. з додатком 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів.
Таким чином, відповідач не визнаючи вказані розрахунки як податкову звітність, не врахував надані позивачем уточнення ПДВ, прийняв податкове повідомлення - рішенням яким визначив суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у спірному розмірі 36 519,54 грн. за серпень 2014 року.?
Відповідно до частини другої пункту 48.1 статті 48 ПК України форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Згідно з пунктом 48.2 статті 48 Податкового кодексу України обов'язкові реквізити податкової декларації - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Згідно з п. 48.3 ст. 48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Порядок подання податкової декларації до органів державної податкової служби регулюється статтею 49 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 49.8 статті 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби.
Імперативний характер наведеної норми означає, що податковий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених пунктом 49.3 статті 49 Податкового кодексу України (особисто або через представника, поштою чи засобами електронного зв'язку).
Практична реалізація процедури прийняття податкової декларації визначається пунктами 49.8 та 49.9 статті 49 Податкового кодексу України.
Як передбачено нормою абзацу першого пункту 49.9 статті 49 Податкового кодексу України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Згідно з пунктом 49.8 статті 49 Податкового кодексу України під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Отже, процедура прийняття податкової декларації полягає у вчиненні посадовою особою податкового органу фактичних дій із:
перевірки наявності та достовірності заповнення обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 Податкового кодексу України;
реєстрації податкової декларації у день її отримання органом державної податкової служби.
При цьому, як встановлено пунктом 49.10 статті 49 Податкового кодексу України, відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо), забороняється.
Водночас Податковим кодексом України передбачені спеціальні наслідки подання платником податків податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 Податкового кодексу України. У такому разі на підставі пункту 49.11 статті 49 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.
Натомість замість письмового повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації платника податків останньому направлено лист, у якому повідомлено, що порушено норми ст. 48 Податкового кодексу України, уточнюючи розрахунки, не визнано як податкову звітність і їм присвоєно статус «До відома»,
З наведених законодавчих положень випливає, що стадія прийняття податкової декларації органом державної податкової служби є, по суті, формальним рівнем податкового контролю, під час якого працівник податкового органу здійснює візуальну перевірку декларації та її аналіз за формальними ознаками. При цьому підставою для невизнання податкової декларації податковою звітністю є такі дефекти її заповнення, які впливають на порядок адміністрування податку.
Однак, залишається не зрозумілим, які саме недоліки було виявлено відповідачем під час перевірки наданих розрахунків, і чи не перешкоджає це ідентифікації позивача як платника податків та не є перешкодою для формування показників податкової звітності та їх подальшої перевірки податковим органом.
Слід також зазначити, що загальне порушення ст.48 ПКУ не впливає на показники поданих позивачем розрахунків, не призводить до неможливості або ускладнення перевірки податковим органом зазначених у ній даних, а відтак відсутні підстави для невизнання спірних розрахунків документом податкової звітності.
Враховуючі сказане, рішення - лист відповідача складено з порушенням вимог податкового законодавства, а саме:
- розрахунки надані позивачем було прийнято відповідачем, 05.11.2015 року про що свідчать Квитанції № 1 та № 2,
- присвоєння статусу документів «До відома», не відповідає вимогам Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, затверджених наказом ДПА України від 14 червня 2012 року N 516, відповідач зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови, а не лист.
- відповідач, чітко не вказує яку суму норму ст.48 ПКУ було порушено позивачем, тощо.
Таким чином, оскаржене рішення відповідача не відповідає вимогам ст. 19 Конституції України, ст. ст. 48 - 49 Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням викладеного вище, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі та скасування податкового рішення, оскільки відповідачем не доведено належними та допустимими доказами правомірність його винесення.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч. 1, 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Приватного підприємства технічного забезпечення «Хімсостема-Фарм» до Державної податкової інспекції в Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції в Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області викладене в листі від 05.11.20114 року N 20318/10/15-1 та вважати уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок з Додатком №5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» Приватного підприємства технічного забезпечення "ХІМСИСТЕМА- ФАРМ" за серпень 2014 рік такою, що подана платником податків у день її фактичного отримання Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м. Дніпропетровська, 05.11.2014 року.
Стягнути з Державної податкової інспекції в Ленінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь сплачений судовий збір у розмірі 1218,00грн.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд, в порядку та у строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, та набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.П. Павловський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2016 |
Оприлюднено | 19.09.2016 |
Номер документу | 61280748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні