Постанова
від 14.09.2016 по справі 813/2789/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 вересня 2016 року № 813/2789/16

Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Кузана Ростислава Ігоровича, розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Декарест" про застосування заходів реагування-

в с т а н о в и в :

Головне управління Держпраці у Львівській області (далі - ГУ Держпраці у Львівській області, позивач) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Декарест" про застосування заходів реагування. Зокрема, просить зобов'язати відповідача зупинити виконання робіт з подальшої експлуатації устаткування підвищеної небезпеки до усунення порушень та отримання рішення суду про відновлення робіт, а саме: газопроводу середнього тиску ПЕ Ф63 мм, шафового газорегуляторного пункту; газопроводу низького тиску ПЕ Ф 50 мм, внутрішніх газопроводів, яке постачає природній газ для виробничих потреб суб'єкта господарювання по вул. Гайдамацька, 26, м.Дрогобич, Дрогобицького району, Львівської області.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що проведеною перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог нормативно - правових актів з охорони праці, в тому числі порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих. За результатами перевірки було складено акт від 03.08.16р. №13/03/087/1251, в якому було зафіксовано порушення. У зв'язку з наведеним та з метою недопущення можливого спричинення шкоди працівникам зазначеного суб'єкта господарювання позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою від 15.08.16р. суд відкрив скорочене провадження у даній справі, надав відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснив наслідки такого неподання.

Сторони належним чином повідомлялись про розгляд справи в порядку скороченого провадження, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштових відправлень.

Відповідачем не подано заперечення проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову у передбачений частиною третьою статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини справи та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для прийняття рішення в порядку скороченого провадження, виходячи з наступного.

Уповноваженою посадовою особою Головного управління Держпраці у Львівській області головним державним інспектором відділу нагляду на виробництві і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_1 відповідно до наказу Управління Держпраці від 29.07.16р. № 936-П у присутності уповноважених осіб відповідача - інженера з охорони праці ТзОВ «Декарест» ОСОБА_2 у період з 10.00 год. 02.08.16р. по 17.00 год. 03.08.16р. проведено планову перевірку відповідача щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та промислової безпеки під час експлуатації системи газопостачання підприємства в цілому.

За результатами проведеної перевірки були виявлені факти порушення вимог чинних нормативно - правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, яке створює загрозу життю працюючих, а саме підприємством не отримано дозвіл на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки (технологічне устаткування, лінійні частини та їх елементи систем газопостачання природним суб'єктів господарювання): газопровід середнього тиску ПЕ Ф63 мм; шафовий газорегуляторний пункт; газопровід низького тиску ПЕ Ф 50 мм; внутрішні газопроводи.

Вищезгадане є порушенням п. 3.1 р. III Правил безпеки систем газопостачання (НПАОП 0.00-1.76-15), п. 6 постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.11р. № 1107 «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки»., ч. З ст. 21 Закону України «Про охорону праці» № 2694.

Результати перевірки оформлено актом від 03.08.16р. №13/03/087/1251. Судом встановлено, що примірники акта підписані посадовою особою органу державного нагляду, що здійснював захід державного нагляду, уповноваженою особою та керівництвом ТзОВ «Декарест».

Правові і організаційні основи та вимоги в галузі охорони праці визначає Закон України "Про охорону праці".

Так, статтею 21 Закону України "Про охорону праці" передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці.

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до ч. 15 п. 4 Положення про державну службу України з питань праці, затвердженого постановою КМ України від 11.02.15р. № 96, до компетенції управління Держпраці належить здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до п. 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.11р. № 826 та зареєстр. в Міністерстві юстиції України 27.12.11р. за № 1531/20269, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення про державну службу України з питань праці передбачено, що право заборонити виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

- порушень вимог Кодексу України про надра;

- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

- не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

- виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

Відповідно до п. 3.1. розділу ІІІ "Правил безпеки систем газопостачання", затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної та вугільної промисловості України № 285 від 15.05.15р., роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки відповідно до вимог Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 1107 від 26.10.11р.

Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходів, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Відповідно до п. 3 Положення про Державну службу України з питань праці та п. 3 Положення про Головне управління Держпраці у Львівській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці № 8 від 04.02.2016 року, основним завданням Головного управління Держпраці у Львівській області є:

- реалізація державної політики у сфері промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;

- здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні;

- здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки;

- організація і здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонального ринку природного газу в частині належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об'єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об'єктів Єдиної газотранспортної системи.

Матеріалами справи підтверджується порушення відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці. Оскільки відповідачем не подано у строк наданий ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 15.08.16р. заперечення щодо обставин у даній справі, суд приходить до висновку, що вказані порушення відповідачем не усунуті.

Беручи до уваги викладене, суд прийшов до переконання, що позовні вимоги Головного управління Держпраці у Львівській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, тому даний позов слід задовольнити.

Суд зазначає, що за наявності відповідних доказів того, що обставини, які є підставою для вжиття заходів реагування, перестануть існувати або будуть усунуті, відповідач може подати відповідну заяву до суду про їх скасування, в порядку, передбаченому п.п. 12 та 13 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України понесені позивачем судові витрати не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст.7-14, 69-71, 86, 94, 159, 160-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Декарест» (82100, Львівська область, м.Дрогобич, вул. Гайдамацька, 26, ЄДРПОУ 33628378) зупинити виконання робіт з подальшої експлуатації устаткування підвищеної небезпеки, а саме: газопроводу середнього тиску ПЕ Ф63 мм, шафового газорегуляторного пункту; газопроводу низького тиску ПЕ Ф 50 мм, внутрішніх газопроводів, яке постачає природній газ для виробничих потреб суб'єкта господарювання по вул. Гайдамацька, 26, м.Дрогобич, Дрогобицького району, Львівської області до усунення порушень та отримання рішення суду про відновлення робіт.

Постанова може бути оскаржена шляхом подачі протягом десяти днів з дня одержання копії постанови апеляційної скарги, яка подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно.

Суддя ( п і д п и с ) Кузан Р.І.

З оригіналом згідно

Постанова не набрала законної сили

Помічник судді

ОСОБА_3

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2016
Оприлюднено20.09.2016
Номер документу61313962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2789/16

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Постанова від 14.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 15.08.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні