Постанова
від 09.09.2016 по справі 760/10581/16-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №3-4092/16

760/10581/16-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 вересня 2016 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., при секретарі Беро В.Ю., за участю представників Київської міської митниці ДФС Власенко М.І., Панькіна Д.В., Єфимченко І.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_4, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_5, який у 2014 р. обіймав посаду директора ТОВ «ВЕЙЛ К» (код ЄДРПОУ 38698221, 04077, м. Київ, вул. Дніпроводська, буд. 1-А), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ч.1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу №0299/10000/16 про порушення митних правил від 13.05.2016 року, вбачається, що 02.03.2014 р. на митну територію України з Польщі через п/п «Ягодин-Дорогуск» м/п «Ягодин» Ягодинської митниці у вантажному автомобілі д/н НОМЕР_2/НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ВЕЙЛ К» (код ЄДРПОУ 38698221, 04077, м. Київ, вул. Дніпроводська, буд. 1-А) ввезено товар «замки та фурнітура для дверей, верстати, пилопродукція, вироби з деревини, електроприлади для транспортних засобів, вироби для риболовлі та ін., в асортименті згідно з інвойсом від 28.02.2014 № 00175», загальною вагою брутто 19000,34 кг, кількістю 638 вантажних місць.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: митна декларація типу ЕА одержувача ТОВ «ВЕЙЛ К» від 02.03.2014 № 100270003/2014/315868, а також товаросупровідні документи: CMR від 01.03.2014 б/н, книжка МДП (TIR Carnet) від 01.03.2014 № GX.74700394, інвойс від 28.02.2014 № 00175 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Згідно з даними, зазначеними в інвойсі від 28.02.2014 № 00175, виставленому компанією «TROPIX, INC» (Calle 47 Bella Vista y Aquilino de La Guardia Ocean Business Plaza, 15-07, Республіка Панама) в адресу ТОВ «ВЕЙЛ К» вартість вищезазначених товарів становить - 6489,95 дол. США.

Зазначені товари переміщено на виконання умов контракту від 01.09.2013 № VKTI/17, укладеного між компанією «TROPIX, INC» (Республіка Панама) та ТОВ «ВЕЙЛ К» в особі директора гр. ОСОБА_5.

Листом Державної фіскальної служби України від 01.09.2015 № 32401/7/99-99-26-03-03-17 до Київської міської митниці ДФС надіслано матеріали, отримані від митних органів Республіки Польща, на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів на митну територію України.

Митними органами Республіки Польща надіслано завірені копії транзитної митної декларації форми TIR № 14PL3020401500E335 та книжки МДП (TIR Carnet) від 01.03.2014 № GX.74700394.

Згідно з даними, зазначеними в митній декларації форми TIR № 14PL3020401500E335, відправником товарів є компанія «TROPIX, INC» (Calle 47 Bella Vista y Aquilino de La Guardia Ocean Business Plaza, 15-07, Республіка Панама), одержувачем - ТОВ «ВЕЙЛ К» (04077, м. Київ, вул. Дніпроводська, буд. 1-А), переміщення в Україну товарів кількістю 638 вантажних місць, вагою брутто - 19000,34 кг, здійснювалось вантажним автомобілем д/н НОМЕР_2/НОМЕР_3. Зазначені відомості щодо відправника, одержувача, номеру вантажного автомобіля, кількості, ваги брутто та найменування товарів відповідають даним про товари, митне оформлення яких здійснено для вільного обігу на митній території України за митною декларацією від 02.03.2014 № 100270003/2014/315868.

В митній декларації № 14PL3020401500E335 (товар № 9) наявне посилання на митну декларацію № 14ROTM0200E0009069, на підставі якої товар «замки» вагою брутто 3320 кг. попередньо був оформлений в митному режимі «експорт» на території Румунії.

Листом митниці від 06.10.2015 № 4020/8/26-70-26-05 з метою з'ясування всіх обставин переміщення зазначеного товару було ініційовано запит про надання адміністративної допомоги у митних справах до митних органів Румунії.

Листом Державної фіскальної служби України від 11.04.2016 № 12798/7/99-99-26-03-03-17 до Київської міської митниці ДФС надіслано відповідь, отриману від митних органів Румунії, якою надано копію митної декларації форми EX A № 14ROTM0200E0009069, інвойсу від 04.02.2014 № VF 140385, CMR № 2549582 та інших документів, які стосуються поставки товарів за даною експортною митною декларацією.

Згідно з відомостями вказаними в отриманій від митних органів Румунії митній декларації № 14ROTM0200E0009069, товар «фурнітура для дверей» вагою брутто 3320 кг. оформлено в країні експорту - Румунії та відправлено в Україну із зазначенням статистичної вартості 130157,9 румунські леї (станом на дату оформлення МД - 28731,80 євро), на підставі інвойсу № VF 140385 (гр. 44/1 МД).

Відповідно до інвойсу № VF 140385 вартість товарів загальною вагою брутто 3320 кг., відправлених за митною декларацією № 14ROTM0200E0009069, становить 28731,80 євро.

Зазначені відомості по найменуванню та вазі брутто товарів відповідають частині товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України, митне оформлення яких здійснено за МД від 02.03.2014 № 100270003/2014/315868, а саме: товарів № 37 «замки для дверей», № 38 «фурнітура для дверей», № 29 «набори гвинтів», з зазначенням загальної ваги брутто 3320 кг та вартості 1039,95 дол. США.

Відмінність полягає у відомостях щодо вартості товарів.

Так, згідно з даними, зазначеними в митній декларації форми EX A № 14ROTM0200E0009069 та в інвойсі № VF 140385, вартість експортованих з Румунії вищезазначених товарів становить 28731,80 євро, що значно вище, ніж вартість частини товарів, оформлених в Україні за МД № 100270003/2014/315868 (товари №№ 29, 37, 38), яка становить 1053,47 дол. США.

Отже, з отриманих документів від митних органів Республіки Польща та Румунії встановлено, що частина вищезазначених товарів (митне оформлення яких здійснено за МД № 100270003/2014/315868 - товари №№ 29, 37, 38), а саме: «фурнітура для дверей загальною вагою брутто 3320 кг.» були оформлені в Румунії в режимі експорту за МД № 14ROTM0200E0009069 , в подальшому митне оформлення зазначених товарів здійснено в режимі транзит в Республіці Польща за МД № 14PL3020401500E335 та відправлено в Україну за книжкою МДП (TIR Carnet) № GX.74700394.

Таким чином, частина товарів із загальної кількості переміщених товарів на підставі книжки МДП (TIR Carnet) № GX.74700394, митне оформлення яких здійснено за МД № 100270003/2014/315868, а саме: товари №№ 29, 37, 38 «фурнітура для дверей: гвинти, замки, загальною вагою брутто 3320 кг» загальною вартістю 28731,80 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (02.03.2014) складає 391823,92 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення їх митної вартості.

На підставі викладеного, митний орган вважає, що ОСОБА_5, який у 2014 році був директором ТОВ «ВЕЙЛ К» вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, в яких наявні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_5 порушив митні правила, у зв'язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил №0299/10000/16 за ч. 1 ст. 483 МК України та просив ОСОБА_5 визнати винним в порушенні митних правил, передбачених ч 1 ст. 483 Митного кодексу України та застосувати до нього стягнення.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності в судовому засіданні просив закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_5 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Суд, заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши матеріали справи, вважає, що ОСОБА_5 порушив митні правила, передбачені частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 458 МК «порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність».

Судом встановлено, що 02.03.2014 р. на митну територію України з Польщі через п/п «Ягодин-Дорогуск» м/п «Ягодин» Ягодинської митниці у вантажному автомобілі д/н НОМЕР_2/НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ВЕЙЛ К» (код ЄДРПОУ 38698221, 04077, м. Київ, вул. Дніпроводська, буд. 1-А) ввезено товар «замки та фурнітура для дверей, верстати, пилопродукція, вироби з деревини, електроприлади для транспортних засобів, вироби для риболовлі та ін., в асортименті згідно з інвойсом від 28.02.2014 № 00175», загальною вагою брутто 19000,34 кг, кількістю 638 вантажних місць.

Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: митна декларація типу ЕА одержувача ТОВ «ВЕЙЛ К» від 02.03.2014 № 100270003/2014/315868, а також товаросупровідні документи: CMR від 01.03.2014 б/н, книжка МДП (TIR Carnet) від 01.03.2014 № GX.74700394, інвойс від 28.02.2014 № 00175 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

Згідно з даними, зазначеними в інвойсі від 28.02.2014 № 00175, виставленому компанією «TROPIX, INC» (Calle 47 Bella Vista y Aquilino de La Guardia Ocean Business Plaza, 15-07, Республіка Панама) в адресу ТОВ «ВЕЙЛ К» вартість вищезазначених товарів становить - 6489,95 дол. США.

Зазначені товари переміщено на виконання умов контракту від 01.09.2013 № VKTI/17, укладеного між компанією «TROPIX, INC» (Республіка Панама) та ТОВ «ВЕЙЛ К» в особі директора гр. ОСОБА_5.

Листом Державної фіскальної служби України від 01.09.2015 № 32401/7/99-99-26-03-03-17 до Київської міської митниці ДФС надіслано матеріали, отримані від митних органів Республіки Польща, на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів на митну територію України.

Митними органами Республіки Польща надіслано завірені копії транзитної митної декларації форми TIR № 14PL3020401500E335 та книжки МДП (TIR Carnet) від 01.03.2014 № GX.74700394.

Згідно з даними, зазначеними в митній декларації форми TIR № 14PL3020401500E335, відправником товарів є компанія «TROPIX, INC» (Calle 47 Bella Vista y Aquilino de La Guardia Ocean Business Plaza, 15-07, Республіка Панама), одержувачем - ТОВ «ВЕЙЛ К» (04077, м. Київ, вул. Дніпроводська, буд. 1-А), переміщення в Україну товарів кількістю 638 вантажних місць, вагою брутто - 19000,34 кг, здійснювалось вантажним автомобілем д/н НОМЕР_2/НОМЕР_3. Зазначені відомості щодо відправника, одержувача, номеру вантажного автомобіля, кількості, ваги брутто та найменування товарів відповідають даним про товари, митне оформлення яких здійснено для вільного обігу на митній території України за митною декларацією від 02.03.2014 № 100270003/2014/315868.

В митній декларації № 14PL3020401500E335 (товар № 9) наявне посилання на митну декларацію № 14ROTM0200E0009069, на підставі якої товар «замки» вагою брутто 3320 кг. попередньо був оформлений в митному режимі «експорт» на території Румунії.

Листом митниці від 06.10.2015 № 4020/8/26-70-26-05 з метою з'ясування всіх обставин переміщення зазначеного товару було ініційовано запит про надання адміністративної допомоги у митних справах до митних органів Румунії.

Листом Державної фіскальної служби України від 11.04.2016 № 12798/7/99-99-26-03-03-17 до Київської міської митниці ДФС надіслано відповідь, отриману від митних органів Румунії, якою надано копію митної декларації форми EX A № 14ROTM0200E0009069, інвойсу від 04.02.2014 № VF 140385, CMR № 2549582 та інших документів, які стосуються поставки товарів за даною експортною митною декларацією.

Згідно з відомостями вказаними в отриманій від митних органів Румунії митній декларації № 14ROTM0200E0009069, товар «фурнітура для дверей» вагою брутто 3320 кг. оформлено в країні експорту - Румунії та відправлено в Україну із зазначенням статистичної вартості 130157,9 румунські леї (станом на дату оформлення МД - 28731,80 євро), на підставі інвойсу № VF 140385 (гр. 44/1 МД).

Відповідно до інвойсу № VF 140385 вартість товарів загальною вагою брутто 3320 кг., відправлених за митною декларацією № 14ROTM0200E0009069, становить 28731,80 євро.

Зазначені відомості по найменуванню та вазі брутто товарів відповідають частині товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України, митне оформлення яких здійснено за МД від 02.03.2014 № 100270003/2014/315868, а саме: товарів № 37 «замки для дверей», № 38 «фурнітура для дверей», № 29 «набори гвинтів», з зазначенням загальної ваги брутто 3320 кг та вартості 1039,95 дол. США.

Відмінність полягає у відомостях щодо вартості товарів.

Так, згідно з даними, зазначеними в митній декларації форми EX A № 14ROTM0200E0009069 та в інвойсі № VF 140385, вартість експортованих з Румунії вищезазначених товарів становить 28731,80 євро, що значно вище, ніж вартість частини товарів, оформлених в Україні за МД № 100270003/2014/315868 (товари №№ 29, 37, 38), яка становить 1053,47 дол. США.

Отже, з отриманих документів від митних органів Республіки Польща та Румунії встановлено, що частина вищезазначених товарів (митне оформлення яких здійснено за МД № 100270003/2014/315868 - товари №№ 29, 37, 38), а саме: «фурнітура для дверей загальною вагою брутто 3320 кг.» були оформлені в Румунії в режимі експорту за МД № 14ROTM0200E0009069 , в подальшому митне оформлення зазначених товарів здійснено в режимі транзит в Республіці Польща за МД № 14PL3020401500E335 та відправлено в Україну за книжкою МДП (TIR Carnet) № GX.74700394.

З огляду на зазначене, суд робить висновок, що частина товарів із загальної кількості переміщених товарів на підставі книжки МДП (TIR Carnet) № GX.74700394, митне оформлення яких здійснено за МД № 100270003/2014/315868, а саме: товари №№ 29, 37, 38 «фурнітура для дверей: гвинти, замки, загальною вагою брутто 3320 кг» загальною вартістю 28731,80 євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (02.03.2014) складає 391823,92 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення їх митної вартості.

Частина перша статті 483 МК передбачає адміністративну відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто активна поведінка особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема шляхом подання до органу доходів і зборів підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб'єктивна сторона цього правопорушення передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Відповідно до частини першої статті 198 МК «органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про попуск їх через митний кордон України».

Відповідно до частини другої статті 459 Митного кодексу України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з пунктом 43 частини першої статті 4 МК посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до частини п'ятої статті 65 ГК керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Згідно картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами

100/2013/0005853 керівником ТОВ «ВЕЙЛ К» є ОСОБА_5

Крім цього, ОСОБА_5 станом на дату укладання контракту від 01.09.2013 № VKTI/17 та станом на дату переміщення товарів через митний кордон України був керівником ТОВ «ВЕЙЛ К». Цей факт встановлений на підставі відомостей, наявних в базі даних «Податковий блок».

ОСОБА_5 за своїми посадовими обов'язками відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства та зобов'язаний надавати для митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

З огляду на викладене, суд вважає, що ОСОБА_5 є суб'єктом правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК.

Стаття 33 КУпАП передбачає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Санкція частини першої статті 483 МК, за вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Вартість безпосередніх предметів порушення митних правил становить згідно курсу НБУ станом на 02.03.2014 р. становить 391823,92 грн.

Згідно з пунктом 14 постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03.06.2005 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», якщо особу визнано винною у вчиненні правопорушення, але зазначені товари чи транспортні засоби відсутні, суддя вправі вирішити у постанові питання про стягнення їхньої вартості.

З матеріалів справи випливає, що безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг.

Здійснений судом аналіз дій ОСОБА_5 та митного законодавства України приводить суд до висновку про наявність в діях ОСОБА_5 складу адміністративного правопорушення.

З огляду на це ОСОБА_5 належить притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 391823,92 грн. та стягнути з нього на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 391823,92 грн.

Керуючись статтями 1, 8, 40-1, 245, 247, 251, 252, 265, 280, 283, 284, 285 Кодексу України про адміністративні правопорушення, статтями 458, 467, 483, 489, 522, 525, 527, 528 МК, суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_5, який станом на 02.03.2014 року перебував на посаді директора ТОВ «ВЕЙЛ К» визнати винним у порушенні митних правил, передбачених частиною першою статті 483 Митного кодексу України, та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу у розмірі 391823,92 грн. (триста дев'яносто одну тисячу вісімсот двадцять три гривні 92 копійки), який необхідно сплатити за реквізитами: УДКСУ у Солом'янському районі; Код ЄДРПОУ: 38050812; МФО: 820019; Банк отримувача: ГУ ДКСУ у м.Києві, р/р №31113106705010.

Стягнути з ОСОБА_5, який станом на 02.03.2014 року перебував на посаді директора ТОВ «ВЕЙЛ К» на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 391823,92 грн. (триста дев'яносто одну тисячу вісімсот двадцять три гривні 92 копійки).

Стягнути з ОСОБА_5, який станом на 02.03.2014 року перебував на посаді директора ТОВ «ВЕЙЛ К» судовий збір в розмірі 275 (двісті сімдесят п»ять) грн. 60 коп., який підлягає сплаті на наступні реквізити: УДК СУ Солом'янського району м. Києва, код отримувача /код за ЄДРПОУ/: 38050812, рахунок отримувача: 31212206700010, банк отримувача: ГУ ДКУ у м. Києві, код банку отримувача /МФО/: 820019, код класифікації доходів бюджету: 22030100.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя: С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.09.2016
Оприлюднено20.09.2016
Номер документу61318061
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/10581/16-п

Постанова від 16.12.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Кияшко Олександр Анатолійович

Постанова від 09.09.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні