Справа № 815/4004/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2016 року
14год.40хв.
Зала судових засідань №19
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Аракелян М.М.
Розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла адміністративна позовна заява (з урахуванням уточнень) ОСОБА_1, в якій позивач просить суд визнати неправомірними дії Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського", що полягають у відмові в наданні ОСОБА_1 за його запитом від 27.07.2016 року повного переліку працівників відповідача, що повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів; зобов'язати Комунальну установу "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" надати ОСОБА_1 повний перелік працівників відповідача, що повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів із зазначенням їх прізвища, ім'я, по-батькові та займаної посади.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 27.07.2016р. він звернувся до відповідача із інформаційним запитом на отримання публічної інформації, а саме: стосовно загальної кількості співробітників Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" та повного переліку працівників відповідача, що повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів із зазначенням їх: прізвища, ім'я та по-батькові повністю (ПІБ); займаної посади, включаючи назву структурного підрозділу. На цей запит було отримано відповідь, якою КУ "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" у наданні запитуваної інформації було відмовлено. Позивач вважає відмову незаконною, а дії відповідача неправомірними, оскільки Комунальна установа "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" є юридичною особою та згідно з Законом України "Про доступ до публічної інформації" є розпорядником запитуваної публічної інформації, помилково вважаючи, що запитана інформація є конфіденційною.
Інформація про перелік співробітників, що отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів, та, відповідно, розмір їх заробітної плати, є публічною, оскільки згідно з ч. 5 ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Законом України "Про засади запобігання та протидії корупції" (п. 2 ч. 2 ст. 16) також заборонено відносити до інформації з обмеженим доступом відомості про розміри і види оплати праці зазначених осіб.
На думку позивача, запитувана ним інформація відповідно до Закону України "Про інформацію" не містить персональних даних, доступ до яких може бути обмежено.
Таким чином, інформація про перелік співробітників, що повністю або частково отримують заробітну плату, премії, матеріальну допомогу, будь-які інші виплати з державного чи місцевого бюджету не є конфіденційною, не може бути обмежена в доступі і підлягає наданню на запит.
Позивач вказує, що відповідач у наданій відповіді помилково вважає запитувану інформацію конфіденційною.
Позивач у судове засідання не з'явився, в уточненому адміністративному позові просив суд розглянути справу за його відсутності.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином та завчасно, заперечень проти позову до суду також не надав.
15.09.2016 року судом на підставі ч.6 ст.128 КАС України ухвалено призначити розгляд справи в порядку письмового провадження, про що постановлено ухвалу, занесену до журналу судового засідання.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що 27.07.2016 року позивач звернувся до Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" із інформаційним запитом на отримання публічної інформації (а.с. 5).
У зазначеному запиті позивач висловив прохання надати йому наступну інформацію:
- загальну кількість співробітників Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" (код ЄДРПОУ: 22448480) станом на дату розгляду запиту .
- повний перелік працівників Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського", що повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів із зазначенням їх: прізвища, ім'я та по-батькові повністю; займаної посади, включаючи назву структурного підрозділу.
У відповідь на вищезазначений запит позивачем було отримано лист Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" від 03.08.2016 року за №97, де відповідач зазначив, що за першим питанням: загальна кількість працівників Комунальної установи «Одеська обласна універсальна бібліотека ім.Грушевського» станом на 03.08.2016 року складає 96.5 одиниць (додається перелік штатних одиниць). Щодо надання відповіді на друге питання, роз'яснено, що згідно ст. 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2011 року конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другійстатті 13 цього Закону. Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. На даний час згоди на поширення конфіденційної інформації щодо прізвища, ім'я та по-батькові працівники Комунальної установи «Одеська обласна універсальна бібліотека ім.Грушевського» розпоряднику інформації не надали.
Позивач, вважаючи вищезазначену відмову незаконною, а дії відповідача неправомірними звернувся до суду з позовом.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011р. №2939-VI (далі - Закон України № 2939-VI).
Згідно ст.1 Закону України № 2939-VI, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Частиною 1 ст. 5 Закону України № 2939-VI передбачено, що доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема, надання інформації за запитами на інформацію.
Відповідно до ч.1 ст. 13 Закону України № 2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів ; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків; суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.
На розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами .
У відповіді Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" від 03.08.2016 року №97 відповідач не заперечує, що являється розпорядником інформації та частково дає відповідь на інформаційний запит позивача а саме: в частині загальної кількості працівників Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" станом на 03.08.2016 року (96,5 одиниць (перелік надається)).
Відповідач є бюджетною установою, діяльність якої координується за рахунок бюджетних коштів, а тому КУ "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського", в розумінні ст. 13 Закону України №2939-VІ, є розпорядником запитуваної позивачем інформації, а інформація щодо працівників відповідача (прізвище, ім'я та по-батькові, займана посада, назва структурного підрозділу), які отримали ці кошти, є публічною.
Відповідно до ч.ч.1-5 ст.19 Закону України №2939-VІ запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі. Запит на інформацію має містити:1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Згідно із ч.ч.1-4 ст.22 Закону України №2939-VІ розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону. Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації. Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником. У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:1) прізвище, ім'я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 2) дату відмови; 3) мотивовану підставу відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис.
Згідно із ч.1, п.1 ч.2, ч.3 ст.23 Закону України №2939-VІ рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити відмову в задоволенні запиту на інформацію. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши зміст відповіді відповідача на запит позивача, суд дійшов висновку, що відповідач частково відмовив у задоволенні запиту на інформацію, розпорядником якої він є відповідно до п.2 ч.1 ст.13 Закону.
Суд вважає, що необґрунтованими є твердження відповідача викладені у листі від 03.08.2016 року, що запитувана позивачем інформація про перелік працівників відповідача, що повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів із зазначенням їх прізвища, ім'я та по-батькові та займаної посади є конфіденційною інформацією, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.5 ст.6 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.
Згідно із ч.3 ст.5 ЗУ «Про захист персональних даних» персональні дані, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, оформленій за формою і в порядку, встановленими Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції", не належать до інформації з обмеженим доступом, крім відомостей, визначених Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції". Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, крім випадків, передбачених статтею 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації". Законом може бути заборонено віднесення інших відомостей, що є персональними даними, до інформації з обмеженим доступом.
Згідно із ст.6 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» інформацією з обмеженим доступом є: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо він правомірно оприлюднив її раніше. Інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше. Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину. Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", крім відомостей, зазначених в абзаці четвертому частини першої статті 47 вказаного Закону. Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Отже запитувана ОСОБА_1 інформація не належить до інформації з обмеженим доступом та відмовивши у задоволенні запиту не з підстав, встановлених ст.22 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», відповідач допустив протиправні дії.
Зважаючи на вищезазначене та встановлені судом обставини, суд вважає, що адміністративний позов ОСОБА_1 до Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" підлягає задоволенню із визнанням дій Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" по частковій відмові у наданні інформації за запитом позивача від 27.07.2016 року протиправними та зобов'язанням Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" надати ОСОБА_1 інформацію за його запитом, а саме: інформацію про загальну кількість та повний перелік працівників Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" із зазначенням їх прізвища, ім'я та по-батькові повністю, займаної посади та назви структурного підрозділу, які повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа
Керуючись ст.ст.94, 128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати неправомірними дії Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського", що полягають у відмові в наданні ОСОБА_1 за його запитом від 27.07.2016 року повного переліку працівників відповідача, що повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів.
Зобов'язати Комунальну установу "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" надати ОСОБА_1 повний за його запитом від 27.07.2016р. перелік працівників відповідача, що повністю або частково отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів із зазначенням їх прізвища, ім'я, по-батькові та займаної посади.
Стягнути з Комунальної установи "Одеська обласна універсальна наукова бібліотека імені М.С. Грушевського" за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) суму сплаченого судового збору в розмірі 551(п'ятсот п'ятдесят одна)грн. 20коп.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Аракелян М.М.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2016 |
Оприлюднено | 28.09.2016 |
Номер документу | 61384909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні