Рішення
від 14.09.2016 по справі 912/3210/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2016 рокуСправа № 912/3210/16 Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Тимошевської В.В. розглянув у відкритому судовому засіданні справу № 912/3210/16

за позовом: Державного підприємства "Кіровоградський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", м. Кропивницький

до відповідача: Управління Держгеокадстру у Знам'янському районі, м. Знам'янка, Кіровоградська область

про стягнення 25 920,00 грн

Представники сторін:

від позивача - ОСОБА_1, довіреність №01/18-481 від 10.08.16;

від відповідача - участі не брали.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Державне підприємство "Кіровоградський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" звернулось до Господарського суду Кіровоградської області з позовною заявою № 01/18-524 від 26.08.2016, яка містить вимоги про стягнення з Управління Держгеокадстру у Знам'янському районі заборгованості за виконання робіт в сумі 25 920,00 грн, з покладенням на відповідача витрат по сплаті судового збору.

Позов мотивовано невиконанням відповідачем своїх зобов'язань щодо здійснення своєчасної та в повному обсязі оплати вартості наданих послуг за договором № 6183 від 16.07.2013.

Ухвалою господарського суду від 31.08.2016 подану позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі № 912/3210/16; розгляд справи в судовому засіданні призначено на 14.09.2016.

Відповідач уповноваженого представника для участі в судовому засіданні у даній справі не забезпечив, відзиву на позов до суду не подав, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи.

В силу приписів ст. 22 Господарського процесуального кодексу України сторони зобов'язанні добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами.

Стаття 75 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Враховуючи належне повідомлення відповідача про дату, час і місце судового засідання, відсутність обґрунтованих клопотань про відкладення господарський суд вважає можливим розглянути справу по суті в судовому засіданні 14.09.2016 за відсутності представника відповідача та за наявними у справі матеріалами.

В судовому засіданні 14.09.2016 господарський суд перейшов до розгляду справи по суті.

В судовому засіданні 14.09.2016 представником позивача позовні вимоги згідно поданого позову підтримано повністю.

Розглянувши наявні у справі матеріали та оцінивши подані докази, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Станом на день подання позову та розгляду справи по суті Управління Держгеокадстру у Знам'янському районі є правонаступником Управління Держземагенства в Знам"янському районі, враховуючи наступне.

Організацію, повноваження та порядок діяльності центральних органів виконавчої влади України визначено Законом України "Про центральні органи виконавчої влади". Частиною 7 статті 5 цього Закону встановлено, що міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України.

Порядок здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 (надалі - Порядок).

Відповідно до пункту 4 цього Порядку орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.

Пунктом 6 Порядку визначено, що права та обов'язки органів виконавчої влади переходять до утвореного органу виконавчої влади у разі перетворення органу виконавчої влади.

При цьому, згідно пункту 7 Порядку майнові права та обов'язки органів виконавчої влади у разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта, а у разі їх поділу - згідно з розподільчим балансом.

Згідно з пунктом 12 Порядку орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 442 від 10.09.2014 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" здійснено реорганізацію Державного агентства земельних ресурсів України шляхом перетворення його в Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру.

В пунктах 5, 6 цієї постанови установлено, що центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються. Права та обов'язки центральних органів виконавчої влади, що ліквідуються, передаються відповідним центральним органам виконавчої влади, на які цією постановою покладено функції з реалізації державної політики у відповідній сфері. Центральні органи виконавчої влади, що припиняються згідно з цією постановою, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах до завершення здійснення заходів з утворення центральних органів виконавчої влади, яким передаються повноваження та функції центральних органів виконавчої влади, що припиняються.

25.09.2014 проведено державну реєстрацію юридичної особи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру.

Відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру від 14.01.2015 №15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 5 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру" утворено територіальний орган Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру - Управління Держгеокадастру у Знам"янському районі Кіровоградської області як юридичну особу публічного права (Додаток № 1 до постанови), в свою чергу Управління Держземагенства в Знам"янському районі Кіровоградської області як територіальний орган Державного агентства земельних ресурсів реорганізовано шляхом його приєднання до відповідного територіального органу Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, а саме утвореного Управління Держгеокадастру у Знам"янському районі Кіровоградської області (Додаток № 2 до постанови).

Управління Держгеокадастру у Знам"янському районі Кіровоградської області діє відповідно до Положення про Управління Держгеокадастру у Знам"янському районі Кіровоградської області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

Відповідно до статті 108 Цивільного кодексу України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Таким чином, Управління Держгеокадастру у Знам"янському районі є належним відповідачем у даній справі, оскільки, як правонаступник, відповідає за всіма зобов'язаннями Управління Держземагентства в Знам"янському районі.

16.07.2013 між Управлінням Держземагентства в Знам"янському районі (Замовник) та Державним підприємством "Кіровоградський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" ( Виконавець) укладено Договір № 6183 (далі - Договір) (а.с 11-13).

Відповідно до пункту 1.1. Договору Виконавець зобов'язується у 2013 році надати Замовнику послуги, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги.

Найменування послуг: створення цифрових растрових карт по Устинівському районі, шляхом перетворення графічних матеріалів технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів в цифровий растровий вигляд (п. 1.2. Договору).

Згідно п. 2.1. Договору Виконавець повинен надати Замовнику передбачені цим Договором послуги, якість яких відповідає умовам Технічного завдання (Додатку № 1), що є невід'ємною частиною цього Договору.

Ціна цього Договору становить 25 920,00 грн, у т.ч. ПДВ - 4 320,00 грн у відповідності з Протоколом узгодження договірної ціни (Додаток № 2) та Кошторисом (Додаток № 3), що є невід'ємними частинами цього Договору (пункт 3.1. Договору).

Відповідно до розділу 4 даного Договору розрахунки проводяться Замовником на підставі ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України щомісяця шляхом перерахування вартості наданих послуг, визначеної у акті наданих послуг із зазначенням кількості аркушів (штук) створених цифрових реєстрових карт, протягом 10 (десяти) банківських днів з дати підписання Сторонами кожного із зазначених актів, в межах фактичних надходжень на реєстраційний рахунок за бюджетною програмою 2803030 "Проведення земельної реформи" (п. 4.1 Договору).

Строк надання послуг визначено Календарним планом (Додаток №4), який є невід'ємною частиною цього договору (п. 5.1. Договору).

Відповідно до п. 5.2 Договору результати наданих послуг Виконавець оформляє відповідно до вимог, зазначених у Технічному завданні (Додаток № 1), що є невід'ємною частиною цього Договору та надає Замовнику створені цифрові растрові карти та акти наданих послуг. Форма акта наданих послуг затверджена Додатком № 5 цього Договору. Складання актів наданих послуг здійснюється відповідно до Технічного завдання.

Виконавець може надавати Замовнику акти наданих послуг за фактично надані послуги до 05 числа місяця, наступного за звітним, останній акт до 20 грудня 2013 року (п. 5.3 Договору).

Замовник протягом трьох робочих днів з дня одержання акту наданих послуг зобов'язаний направити Виконавцеві підписаний акт наданих послуг або мотивовану відмову від прийняття наданих послуг (п. 5.4 Договору).

Відповідно до п. 5.9. Договору, послуги, які зазначаються в акті наданих послуг та надаються за умовами цього Договору, вважаються виконаними з моменту підписання Сторонами актів наданих послуг, що є підставою для здійснення розрахунків.

Згідно розділу 6 Договору Виконавець зобов'язаний забезпечити надання послуг, які відповідають умовам Технічного завдання на виконання робіт, і у строки, встановлені цим Договором, Замовник же зобов'язаний своєчасно і у повному обсязі сплачувати за надані послуги, приймати надані послуги згідно з актом приймання-передачі.

Замовник також має право зменшувати обсяг послуг та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків Замовника. У такому разі сторони вносять відповідні зміни до цього Договору (п. 6.2.2. Договору).

Даний Договір набирає чинності з дня підписання його Сторонами і діє до 31.12.2013 (п. 10.1. Договору).

Договір підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками.

Крім того, на виконання умов Договору між сторонами підписано:

- Технічне завдання на послуги із створення цифрових растрових карт по Знам"янському району шляхом перетворення графічних матеріалів технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів в цифровий растровий вигляд (Додаток №1), яке погоджено Виконавцем та затверджено Замовником (а.с. 14-16);

- Протокол узгодження договірної ціни (Додаток № 2), відповідно до якого між сторонами досягнуто згоди щодо розміру договірної ціни на послуги в сумі 25 920,00 грн (а.с. 17) та

- Кошторис на послуги із створення цифрових растрових карт по Знам"янському району (Додаток № 3) (а.с. 18).

Додаток №4 до Договору, яким є Календарний план виконання робіт згідно договору №6183 від 16.07.2013, містить найменування робіт та етапи, терміни виконання і вартість робіт. Згідно даного додатку роботи зі створення цифрових растрових карт, шляхом перетворення графічних матеріалів технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів в цифровий растровий вигляд надаються до 20 грудня 2013. Анотований звіт про надані послуги з створення цифрових растрових карт по Знгам"янському району надається не пізніше 20 грудня 2013. Загальна вартість робіт разом з ПДВ становить 25 920,00 грн. Календарний план підписано повноважними представниками сторін та скріплено печатками (а.с. 19).

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачем, Виконавець свої зобов'язання за Договором № 6183 від 16.07.2013 виконав у повному обсязі, що підтверджується ОСОБА_1 виконаних робіт № 12156 від 30.08.2013, який підписано повноважними представниками сторін та скріплено печатками (а.с. 20).

Відповідно до пункту 4.1. Договору Розрахунки проводяться Замовником на підставі ч. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України щомісяця шляхом перерахування вартості наданих послуг, визначеної у акті наданих послуг із зазначенням кількості аркушів (штук) створених растрових цифрових карт, протягом 10 банківських днів з дати підписання Сторонами кожного із зазначених актів, в межах фактичних надходжень на реєстраційний рахунок за бюджетною програмою 2803030 "Проведення земельної реформи".

Проте відповідач обов'язок щодо проведення своєчасного та повного розрахунку не виконав, що стало підставою для застосування позивачем заходів досудового врегулювання спору. Так, 15.06.2016 позивачем на адресу відповідача була направлена претензія № 01/18-376 щодо сплати заборгованості за Договором (а.с. 21-22). Вказана вимога була отримана відповідачем, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 23).

Відповідачем у відповіді на претензію існування вказаної заборгованості не заперечено, однак, у зв'язку з відсутністю фінансування з державного бюджету сплатити борг не має можливості (а.с. 27).

Вказані обставини та відсутність доказів сплати вартості послуг стали підставою для звернення позивача до господарського суду з позовом у даній справі.

При вирішенні спору, господарський суд враховує наступне.

Нормами ст. 173 Господарського кодексу України визначено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Підставами виникнення господарських зобов'язань є, у тому числі, господарські договори та інші угоди, передбачені законом, а також угоди, не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать (ст. 174 Господарського кодексу України).

Частиною 1 статті 11 Цивільного кодексу України встановлено, що цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Відповідно до частин 1, 2, 4 статті 202 Цивільного кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків; правочини можуть бути односторонніми та дво- чи багатосторонніми (договори); дво- чи багатосторонніми правочинами є погоджена дія двох або більше сторін.

Відповідно до частини 2 статті 509, статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу і має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

За своєю правовою природою, укладений між сторонами Договір № 6183 від 16.07.2013, є договором про надання послуг.

Згідно положень частини 1 статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до частини 1 статті 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Відповідно до ч.2 ст.193 Господарського кодексу України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Згідно з положеннями ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Проте, як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, відповідач взяті на себе Договорами зобов'язання щодо своєчасної оплати наданих послуг не виконав.

Станом на день звернення з позовом до суду за відповідачем рахується заборгованість в сумі 25 920,00 грн.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Факту наявності заборгованості відповідач не спростував, доказів її погашення суду не надав.

Посилання відповідача на відсутність коштів не приймається судом до уваги, оскільки згідно з ч. 1 ст. 167, ч. 3 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості і при цьому держава діє у цивільних відносинах на рівних правах з іншими суб'єктами цих відносин. Відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках державного бюджету України, не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання.

З огляду на викладене, вимоги позивача про стягнення з Управління Держгеокадстру у Знам'янському районі заборгованості з оплати вартості наданих послуг за договором № 6183 від 16.07.2013 у розмірі 25 920,00 грн є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у сумі 1 378,00 грн. покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 22, 32, 33, 43, 44, 49, 75, 82, 84, 85, 87, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Управління Держгеокадстру у Знам'янському районі (26300, Кіровоградська область, м. Знам"янка, вул. Скирди, 8-а, ідентифікаційний код 39840459) на користь Державного підприємства "Кіровоградський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (25030, м. Кропивницький, вул. Академіка Корольова, 26, ідентифікаційний код 00700186) заборгованість в сумі 25 920,00 грн, а також 1 378,00 грн судового збору.

Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Дніпропетровським апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга на рішення подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом десяти днів з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено 19.09.2016.

Суддя В.В.Тимошевська

Дата ухвалення рішення14.09.2016
Оприлюднено22.09.2016
Номер документу61389773
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/3210/16

Рішення від 14.09.2016

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 31.08.2016

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні