Справа № 569/10060/16-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2016 року Рівненський міський суд Рівненської області
в складі головуючого судді - Галінська В.В.
при секретарі - Капріян І.В.
з участю: представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Рівне справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маркет-Сервіс-2" до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Маркет-Сервіс-2" звернулося до Рівненського міського суду Рівненської області з адміністративним позовом до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання протиправною відмову відповідача щодо ненадання на його заяву містобудівних умов та обмежень та зобов"язання відповідача надати йому містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки площею 5.0031 га, розташованої на території Рівненської міської ради, кадастровий номер №5610100000:01:054:0045, на будівництво багатофункіонального торговельно-розважального та ділового центру в мікрорайоні "Південний" в м. Рівному. Стягнути з відповідача судові витрати по справі.
В обгрунтування позовний вимог вказає, що 05.08.2016 р. звернувся через Рівненський регіональний центр надання адміністративних послуг до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень на будівництво багатофункіонального торговельно-розважального та ділового центру в мікрорайоні "Південний" в м. Рівному. До заяви були додані документи, що передбачені пунктом 2.2. Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 07.07.2011 № 109, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 липня 2011р. за N 912/19650. На час звернення до відповідача земельна ділянка з кадастровим номером №5610100000:01:054:0045, цільове призначення - для житлової та громадської забудови, перебувала у користуванні позивача, що підтверджувалося Державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯГ№380511, зареєстрованим у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №020658800057. Листом від 09.08.2016 р. №01-14/155 відповідач проінформував позивача про неможливість надання йому містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у зв'язку з відсутністю детального плану території мікрорайону "Південний", в якому знаходиться земельна ділянка.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, з підтсав викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав. Просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що позивач 05.08.2016 року звернувся через Рівненський регіональний центр надання адміністративних послуг до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради із заявою про видачу містобудівних умов та обмежень на будівництво багатофункіонального торговельно-розважального та ділового центру в мікрорайоні "Південний" в м. Рівному.
З супровідної картки від 05.08.2016р. за реєстраційним номером №26782 вбачається, що позивачем до заяви було додано засвідчену у встановленому порядку копію документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі), викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000, яке відображує існуючу ситуацію; топографічне знімання (М 1:500); витяг із земельного кадастру; фотофіксацію земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок.
Відповідач листом від 09.03.2016 року № 01-14/155 повідомив позивача про неможливість надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у зв'язку з відсутністю детального плану території мікрорайону "Південний", в якому знаходиться земельна ділянка.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки рим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Згідно ч. 1-4 ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Статтею 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що фізична або юридична особа, яка подала до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати вихідні дані для проектування об'єкта будівництва. Вихідні дані повинні міститися у повному обсязі в загальнодоступній містобудівній документації на місцевому рівні. Основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; завдання на проектування, що визначають обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень та властивостей об'єкта містобудування, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складаються з урахуванням містобудівних умов та обмежень, технічних умов. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Розгляд заяви та надання вихідних даних або прийняття рішення про відмову у видачі вихідних даних здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. Рішення про відмову у видачі вихідних даних приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно п. 2.1 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 07.07.2011 № 109, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 липня 2011р. за N 912/19650 містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних, а згідно п. 2.2 даного Порядку для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.
Відповідно до пункту 2.4 цього ж Порядку розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Судом встановлено, що позивачем для отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки було подано відповідачу всі необхідні документи, передбачені пунктом 2.2 Порядку №109, а з листа відповідача від 09.08.2016 р. № 01-14/155 вбачається, що відповідач повідомив позивача про неможливість надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у зв"язку з відсутністю детального плану території мікрорайону "Південний", в якому знаходиться земельна ділянка.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план території є містобудівною документацією, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівна документація це затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Згідно п. 42 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання як затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
Відповідно до пп. 6 п. "а" ч. 1 ст. 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації.
Таким чином, суд приходить до висновку, що згідно наведених вище положень чинного законодавства, підготовка і подання на затвердження відповідної ради містобудівної документації (в тому числі детального плану території) відноситься до компетенції виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад. При цьому, відсутність детального плану території не є підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Відповідачем було допущено порушення норм Законів України "Про регулювання містобудівної діяльності", Про місцеве самоврядування в Україні", тому при вирішенні питання надання позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, з урахуванням встановлених судом обставин, відповідачу слід застосувати положення ст. 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку №109.
Відповідно до частини шостої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та пункту 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, з яких вбачається, що за результатами розгляду заяви про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки може бути прийнято рішення про надання таких умов або про відмову їх наданні, що є не тотожним наданню відповіді у формі листа. За таких обставин, судом встановлено протиправність бездіяльності відповідача щодо ненадання позивачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Водночас, суд враховує, що за змістом Закону № 3038-VI та Порядку надання містобудівних умов є компетенцією управління. Отже, прийняття судового рішення про зобов’язання надати містобудівні умови відповідно до наданих документів є обмеженням дискреційних повноважень цього органу, а тому суд може зобов"язати відповідача лише розглянути питання надання таких умов.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суд вважає, що позивач в повній мірі довів ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, в той час як відповідачем правомірність оспорюваної бездіяльності не доведена.
Таким чином, враховуючи вище зазначене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги обгрунтовані та підлягають до часткового задоволення з врахуванням не можливості обмеження дискреційних повноважень відповідача.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 11, 17, 18, 71, 94, 160, 161, 162, 163, 171-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Маркет-Сервіс-2" до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання дій протиправними та зобов"язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнанти протиправною відмову Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради щодо ненадання по заяві від 05 серпня 2016 року містобудівних умов та обмежень забудови змельної ділянки ТОВ "Маркет-Сервіс-2".
Зобов"язати Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради розглянути питання про надання ТОВ "Маркет-Сервіс-2" містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки площею 5.0031 га, розташованої на території Рівненської міської ради, кадастровий номер №5610100000:01:054:0045, на будівництво багатофункіонального торговельно-розважального та ділового центру в мікрорайоні "Південний" в м. Рівному.
Стягнути в межах бюджетних асигнувань з Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради на користь ТОВ "Маркет-Сервіс-2" судовий збір у роззмірі 1378 грн.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Особи, які брали участь у справі, не були присутні у судовому засіданні під час проголошення постанови суду, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цієї постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя -
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2016 |
Оприлюднено | 23.09.2016 |
Номер документу | 61440115 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський міський суд Рівненської області
Галінська В.В. В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні