ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2016 р. Справа № 876/6470/15
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Ніколіна В.В.,
суддів Гінди О.М., Качмара В.Я.,
участю секретаря Чопко Ю.Т,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Приватної агрофірми "Промінь" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19.05.2015 року у справі за позовом Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Приватної агрофірми "Промінь" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу в розмірі 132 540,55 грн., -
ВСТАНОВИЛА :
Миколаївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області 10.01.2015року звернулася до Приватної агрофірми "Промінь" про надання дозволу на погашення суми податкового боргу в розмірі 132 540,55 грн. за рахунок майна ПАФ "Промінь".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за період з 15.01.2013 року по 21.08.2013 року заборгованість відповідача перед бюджетом по податку та платежах становить 132 540,55 грн. На даний час суми податкових зобов'язань відповідача є узгодженими та у встановлені строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов'язання, несплачена платником податків у термін . Оскільки вжиті податковим органом заходи, передбачені чинним законодавством, щодо погашення податкової заборгованості не мали позитивних результатів, позивач просить задовольнити позовні вимоги повністю та стягнути податковий борг у судовому порядку.
Оскаржуваною постановою Львівського окружного адміністративного суду від 19.05.2015 року - позов задоволено.
У поданій апеляційній скарзі відповідач просить зазначену постанову скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Вимоги за апеляційною скаргою обґрунтовує, тим, що в матеріалах справи відсутні докази, щодо неспроможності ПАФ "Промінь" погасити податковий борг за рахунок коштів , які надходять підприємству від здійснення підприємницької діяльності. Вважає, що визначеною позивачем сумою податкового боргу -132 540, 55 грн. станом на 22.12.2014 р. на підставі поданої до суду довідки від 22.12.2014 р. за № 9316/10/250-13 фактична заборгованість на кінець року, станом на 31.12.2014 р. складала 51 407, 79 грн., бо інкасові доручення позивача в обслуговуючих ПАФ "Промінь" установах банків були виконані на суму більше 81132, 24 грн. і ПАФ "Промінь" надав до суду як докази ,завірені копії інкасових доручень ,що засвідчують про реальне погашення заборгованості та спростовують ,наведені в позовній заяві до суду першої інстанції недостовірні дані ,щодо повернення всіх інкасових доручень без виконання . Судом не було взято до уваги ,що станом на день розгляду справи в суді позивач не надав повторно уточнюючої довідки про стан погашення заборгованості по обов'язкових поточних платежах до бюджетів різних рівнів. Крім того задовольняючи позов судом не взято до уваги відсутність в Акті опису майна підприємства від 11 квітня 2014 року за №11 оцінки вартості такого майна, що порушує вимоги до форми Акту відповідно до п.2.2. Порядку застосування податкової застави органами доходів та зборів .
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до абз. 2, 3 п. 95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Податковий борг в сумі 132 540,55 грн. відповідачем самостійно не сплачено, докази сплати відповідачем боргу в матеріалах справи відсутні, вжиті податковим органом заходи погашення податкового боргу не дали позитивних результатів.
Згідно ст. .61 ПК України, органи державної податкової служби здійснюють, зокрема, контроль щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Судом не береться до уваги посилання відповідача на той факт, що постановою у справі № 813/6084/14-а позивачу вже надано дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, оскільки таке рішення виносилося з врахуванням податкового боргу за інший період.
Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів, відповідають нормам матеріального права.
При вирішенні даної адміністративної справи до спірних правовідносин слід застосовувати норми Податкового кодексу України , Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" , Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", чинного на момент виникнення спірних правовідносин (надалі також -Закон №334/94-ВР), Закону України "Про податок на додану вартість", чинного на момент виникнення спірних правовідносин, наказу Міністерство фінансів України "Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку" №88 від 24.05.1995 року, Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" від 01.11.2011 року № 1379, чинного на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно з п.1.1 ст.1 Податкового кодексу України (далі ПК України), відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Судом встановлено, що ПАФ "Промінь" зареєстроване як юридична особа 18.03.1998 року з присвоєнням коду ЄДРПОУ 23974696 та перебуває на податковому обліку, як платник податку. Згідно довідки Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області №9316/10/250-13 від 22.12.2014 року вбачається, що станом на 22.12.2015 року заборгованість відповідача перед бюджетом по платежах становить 132 540,55 грн. .
Органом стягнення відповідно до п.п. 14.1.137 ст. 14 ПК України є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.19 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Платниками податків згідно з п. 15.1 ст. 15 ПК України визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок зі сплати податків та зборів.
Відповідно до п.п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з положеннями п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу України визначають, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно п.п.95.3, 95.4. ст.95 Податкового Кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному КМ України.
Податковим органом виставлялися відповідачу податкові вимоги від 23.02.2009 року та від 02.04.2009 року .
Судом встановлено, що позивачем було дотримано всі вимоги законодавства, а саме: винесення податкових вимог та її надіслання на адресу боржника. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 18.04.2014 року у справі № 813/632/13-а, що набрала законної сили, задоволено позов Миколаївської міжрайонної ДПІ у Львівській області ДПС до ПАФ "Промінь" та стягнуто до бюджету кошти з рахунків у банках відповідача в сумі 443 151,24 грн. Також судом встановлено, що інкасові доручення (розпорядження) про стягнення вказаних коштів з відповідача повернуті позивачеві без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках ПАФ "Промінь".
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків згідно з п. 87.2 ст. 87 ПК України є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 88.1 ст. 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (п. 88.2 ст. 88 ПК України).
Згідно з п. 89.3 ст. 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акту опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Таким чином, податковий борг відповідача може бути погашено за рахунок коштів отриманих від продажу майна відповідача, що перебуває у податковій заставі.
Представником позивача до матеріалів справи долучено копію акту опису майна № 14 від 21.05.2014 року , копію акту опису майна № 11 від 11.04.2014 року , копію акту опису майна № 1 від 21.02.2012 року якими зафіксовано майно ПАФ "Промінь", що може бути джерелом погашення відповідного боргу відповідача; копію активів, самостійно виділених платником податків для продажу від 23.11.2009 року . Факт обтяження майна відповідача податковою заставою згідно з вказаними актами підтверджується витягами про реєстрацію в державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 24.11.2009 року, від 22.02.2012 року, від 14.04.2014 року та 22.05.2014 року .
Відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
За правилами встановленими ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до абз. 2, 3 п. 95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Податковий борг в сумі 132 540,55 грн. відповідачем самостійно не сплачено, докази сплати відповідачем боргу в матеріалах справи відсутні, вжиті податковим органом заходи погашення податкового боргу не дали позитивних результатів.
Згідно ст.61 ПК України, органи державної податкової служби здійснюють, зокрема, контроль щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Судом не береться до уваги посилання відповідача на той факт, що постановою у справі № 813/6084/14-а позивачу вже надано дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, оскільки таке рішення виносилося з врахуванням податкового боргу за інший період.
На підставі викладеного вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту погашення заборгованості у розмірі 132 540,55 грн., суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, через що позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
А тому висновки суду першої інстанції відповідають нормам матеріального та процесуального права.
На підставі наведеного колегія судів прийшла до висновку, що судом першої інстанції, при винесені оскаржуваної постанови вірно дано правову оцінку обставинам справі та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, що згідно ст. 200 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст. ч. 3 160 ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Приватної агрофірми "Промінь"- залишити без задоволення.
постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19.05.2015 року у справі № 813/219/15 - залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду у порядку адміністративного судочинства протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий В.В. Ніколін
Судді О.М. Гінда
В.Я. Качмар
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2016 |
Оприлюднено | 26.09.2016 |
Номер документу | 61457204 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні