ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.09.2016Справа №910/12591/16 Суддя Господарського суду міста Києва Князьков В.В.
За участю секретаря судового засідання Коваленко О.М.
Розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу
за позовомПублічного акціонерного товариства Комерційний банк "ПРИВАТБАНК" доПриватного підприємства "Оптоком" прозобов'язання вчинити дії за участю представників сторін:
від позивача: Хитрова Л.В. (довіреність №52 від 22.01.2010р.); від відповідача: не з'явився; ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Публічне акціонерне товариство Комерційний банк "ПРИВАТБАНК" (надалі - ПАТ "КБ "ПРИВАТБАНК", позивач) звернулось до господарського суду міста Києва з позовною заявою Приватного підприємства "Оптоком" в особі ліквідаційної комісії (надалі - ПП "Оптоком", відповідач) про визнання кредиторських вимог ПАТ "КБ "ПРИВАТБАНК" за договором № б/н від 03.03.2011р. станом на 26.04.2016р. у розмірі 186719,88 грн., з яких заборгованість за кредитом - 50000,00 грн., заборгованість за відсотками - 53083,29 грн., заборгованість по комісії - 9000,00 грн. та пеня - 74636,59 грн.
Ухвалою від 12.07.2016р. за вказаним позовом господарським судом міста Києва порушено провадження у справі №910/12591/16 та призначено розгляд справи на 10.08.2016р.
10.08.2016р. через відділ діловодства (канцелярія) господарського суду позивачем подано документи для залучення до матеріалів справи.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.08.2016р. у зв'язку із неявкою представника відповідача, розгляд справи відкладено на 14.09.2016р.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити позов у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання 14.09.2016р. не з'явився, письмовий відзив на позовну заяву у порядку, передбаченому ст.59 Господарського процесуального кодексу України, з нормативно обґрунтованими поясненнями по суті заявлених вимог не надав. Про час і місце засідання був повідомлений належним чином.
Клопотань про відкладення розгляду справи в порядку ст.77 Господарського процесуального кодексу України від відповідача до Господарського суду міста Києва не надходило.
Згідно із п. 3.9.2 постанови N 18 від 26.12.2011 Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Господарський суд вважає за доцільне також зазначити, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.
У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Оцінюючи в сукупності вищевикладені обставини щодо розумності строку розгляду справи та враховуючи те, що неявка представника позивача та відповідача2 не перешкоджає всебічному і повному з'ясуванню фактичних обставин, на яких ґрунтується позов, об'єктивному оцінюванню доказів, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами в порядку ст. 75 ГПК України.
За результатами дослідження доказів, наявних в матеріалах справи, суд у нарадчій кімнаті, у відповідності до ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, ухвалив рішення по справі № 910/12591/16.
Розглянувши матеріали справи Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
03.03.2011р. між ПП "Оптоком" (клієнт) та ПАТ "КБ "ПРИВАТБАНК" (банк) на підставі заяви про відкриття поточного рахунку укладено договір банківського обслуговування, відповідно до умов якого, клієнт погоджується із Умовами та Правилами надання банківських послуг, у тому числі з Умовами та Правилами обслуговування за розрахунковими картками (що розміщені на сайті банку http://privatbank.ua, http://сlient-bank.privatbank.ua), Тарифами банку, які разом із цією та карткою зі зразками підписів і відбитком печатки складають договір банківського обслуговування.
На підставі зазначеної заяви банком було відкрито клієнту поточний рахунок № 26004060407428 та встановлено кредитний ліміт у розмірі 50000,00 грн.
Відповідно до Умов та Правил про розмір поточного рахунку банк зобов'язався повідомляти клієнта в електронному вигляді через встановлені засоби електронного зв'язку банку і клієнта (системи клієнт-банк, інтернет клієнт банк, sms-повідомлення, інші), що визначено і врегульовано "Умовами та правилами надання банківських послуг".
Як вбачається із довідки від 26.04.2016р. та виписки з рахунку клієнта № 226004060407428 за період з 03.03.2011р. по 25.04.2016р. банком надавався кредитний ліміт на поточний рахунок відповідача №26004060407428 у встановленому розмірі - 50000,00 грн.
Відповідно до договору банк зобов'язується відкрити клієнту поточний рахунок та за наявності вільних грошових ресурсів здійснює обслуговування кредитного ліміту за рахунок кредитних коштів у межах ліміту, про розмір якого банк повідомляє клієнту на свій вибір або в письмовій формі, або через встановлені засоби електронного зв'язку банку та клієнта. Порядок встановлення, зміни ліміту, погашення заборгованості та розмір відсоткової ставки за користування кредитним лімітом регламентуються Умовами та Правилами надання банківських послуг і Тарифами банку (далі по тексту - Умови), що розміщені в мережі Інтернет на сайті www.privatbank.ua, які разом з заявою про відкриття поточного рахунку складають договір банківського обслуговування.
Зазначені правила розміщені в мережі Інтернет на сайті http://privatbank.ua, є публічною офертою, що містить умови та правила надання послуг банком його партнерами, до якої приєднується клієнт підписуючи заяву у відділенні банку.
Відповідно до пункту 3.18.1.16. Умов при укладанні договорів і угод, чи вчиненні інших дій, що свідчать про приєднання Клієнта до Умов і правил надання банківських послуг (або у формі заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки, або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк / інтернет клієнт-банк, або у формі обміну паперовій або електронній інформацією, або в будь-якій іншій формі), банк і клієнт допускають використання підписів клієнта у вигляді електронно-цифрового підпису та/або підтвердження через пароль, спрямований банком через верифікований номер телефону, який належить уповноваженій особі клієнта з правом "першого" підпису. Підписання договорів і угод таким чином прирівнюється до укладання договорів та угод у письмовій формі.
У відповідності до пункту 3.18.1.1. Умов кредитний ліміт на поточний рахунок надається на поповнення обігових коштів та здійснення поточних платежів клієнта в межах кредитного ліміту. Про розмір ліміту банк повідомляє клієнта на свій вибір або в письмовій формі, або через встановлені засоби електронного зв'язку банка та клієнта.
Кредит надається в обмін на зобов'язання клієнта щодо його повернення, сплаті процентів та винагороди (пункт 3.18.1.3. Умов).
Відповідно до пункту 3.18.1.8 Умов проведення платежів клієнта у порядку обслуговування кредитного ліміту проводиться банком протягом: одного року з моменту підписання угоди про приєднання клієнта до Умов і правил надання банківських послуг (або у формі заяви про відкриття поточного рахунку та картки із зразками підписів і відбитка печатки, або у формі авторизації кредитної угоди в системах клієнт-банк/інтернет клієнт-банк, або у формі обміну паперовій або електронній інформацією, або в будь-якій іншій формі - "Угода").
Положеннями пункту 3.18.1.6. Умов встановлено, що ліміт може бути змінений банком в односторонньому порядку, передбаченому Умовами і правилами надання банківських послуг, у разі зниження надходжень грошових коштів на поточний рахунок або настання інших факторів, передбачених внутрішніми нормативними: документами банку. Підписавши угоду, клієнт висловлює свою згоду на те, що зміна ліміту проводиться банком в односторонньому порядку шляхом повідомлення клієнта на свій вибір або в письмовій формі, або через встановлені засоби електронного зв'язку банку і клієнта (системи клієнт-банк, інтернет клієнт банк, sms - повідомлення або інших).
Відповідно до розділу 3.18.4. Умов за користування кредитом в період з дати виникнення дебетового сальдо на поточному рахунку клієнта при закритті банківського дня клієнт виплачує проценти, виходячи з процентної ставки, розмір якої залежить від строку користування кредитом (диференційована процентна ставка).
За період користування кредитом з моменту виникнення дебетового сальдо до дати обнулення дебетового сальдо в одну з дат з наступного 20-го до 25-го числа місяця (далі - період, в який дебетове сальдо підлягає обнуленню), розрахунок процентів здійснюється за процентною ставкою в розмірі 0% річних від суми залишку непогашеної заборгованості.
При не обнуленні дебетового сальдо в одну з дат періоду, в якому дебетове сальдо підлягає обнуленню, протягом 90 днів з останньої дати періоду, в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, клієнт виплачує банку за користування кредитом проценти в розмірі 24,00 % річних, починаючи з останньої дати періоду, в яку дебетове сальдо підлягало обнуленню.
У випадку непогашений кредиту протягом 90 днів з дати закінчення періоду, в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, починаючи з 91-го дня після дати закінчення періоду; в якому дебетове сальдо підлягало обнуленню, кредит вважається простроченим, а грошові зобов'язання клієнта щодо погашення заборгованості вважаються, порушеними. При порушенні клієнтом будь-якого з грошового зобов'язання клієнт сплачує банку відсотки за користування кредитом у розмірі 48 % річних від суми залишку непогашеної заборгованості. У разі порушення клієнтом будь-якого з грошових зобов'язань і при реалізації права банку на встановлення іншого строку повернення кредиту передбаченого Умовами і правилами надання банківських послуг. Клієнт сплачує банку пеню у розмірі 0,1315 % від суми залишку непогашеної заборгованості за кожен день прострочення, сплата пені здійснюється з дня, наступного за датою порушення зобов'язань.
Розрахунок відсотків за користування кредитом проводиться щодня, починаючи з моменту утворення на поточному рахунку дебетового сальдо при закритті банківського дня, за кількість днів користування кредитними коштами, виходячи з 360 днів у році. Розрахунок відсотків проводиться до повного погашення заборгованості за кредитом на суму залишку заборгованості за кредитом. День повернення кредиту в часовий інтервал нарахування відсотків не включається. Нарахування відсотків здійснюється в дату сплати.
Пунктом 3.18.4.4 Умов встановлено обов'язок клієнта сплачувати банку винагороду за користування лімітом відповідно до п.п. 3.18.1.6 та 3.18.2.3.2 1-го числа кожного місяця у розмірі 0,9 % від суми максимального сальдо кредиту на кінець банківського дня за попередній місяць у порядку, передбаченому Умовами. Клієнт доручає банку здійснювати списання винагороди зі своїх рахунків.
Положеннями пункту 3.18.1.17 Умов встановлено, що при перерахуванні клієнтом з поточного рахунку коштів за рахунок кредитного ліміту на будь-які рахунки або пластикові картки, держателями яких є сам власник поточного рахунку або пов'язані з ним фізичні особи, з суми кожного з проведених за рахунок кредитного ліміту переказів стягується комісійна винагорода у розмірі 3% від суми переказів.
При несплаті винагороди, відсотків у відповідні їм дати сплати, вони вважаються простроченими.
Відповідно до пункту 3.18.2.3.4. Умов банк має право при порушенні клієнтом будь-якого із зобов'язань, передбаченого Умовами, змінити умови кредитування - вимагати від клієнта дострокового повернення кредиту, сплати відсотків за його користування, виконання інших зобов'язань за кредитом в повному обсязі.
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 08.10.2012р. у справі №2/5005/7701/2012 встановлено, що на виконання умов договору позивач надав відповідачу кредитний ліміт на рахунок №26004060407428 у встановленому розмірі - 50000,00 грн.
04.11.2011р., в забезпечення виконання відповідачем зобов'язань за кредитним договором, між ПАТ "КБ "ПРИВАТБАНК" та ТОВ «Українське фінансове агентство «Верус» укладено договір поруки №72/11/11.
Згідно п.1 договору поруки, предметом його є надання поруки ТОВ «Українське фінансове агентство «Верус» перед ПАТ "КБ "ПРИВАТБАНК", за виконання ПП "Оптоком"своїх обов'язків за договором банківського обслуговування № б/н від 03.03.2011р.
У відповідності до умов договору поруки, у випадку невиконання ПП "Оптоком" будь - якого обов'язку, передбаченого договором банківського обслуговування, ПАТ "КБ "ПРИВАТБАНК" направляє на адресу ТОВ «Українське фінансове агентство «Верус» письмову вимогу із зазначенням невиконаних обов'язків. ТОВ «Українське фінансове агентство «Верус» зобов'язаний виконати обов'язки, зазначені у вимозі, впродовж 5-ти календарних днів з моменту отримання вимоги.
Вимога, яка була пред'явлена ТОВ «Українське фінансове агентство «Верус» щодо виконання забезпеченого зобов'язання, залишена без задоволення.
У зв'язку з неналежним виконанням виконання зобов'язань по договору рішенням суду Дніпропетровської області від 08.10.2012р. у справі №2/5005/7701/2012 стягнуто солідарно з ТОВ "Українське Фінансове Агентство "ВЕРУС" та ПП "ОПТОКОМ" заборгованість по кредиту у розмірі 50000,00 грн., заборгованість по процентам за користування кредитом у розмірі 19549,95 грн., заборгованість по комісії за користування кредитом у розмірі 1800,00 грн., а також пеню за несвоєчасне виконання зобов'язань за договором у розмірі 5746,90 грн., нарахованих по 15.05.2012р.
Обставини, встановлені у справі №2/5005/7701/2012, суд під час провадження у даній справі вважає такими, що відповідно до приписів ст. 35 ГПК України не підлягають повторному доказуванню.
Оскільки вказане рішення ТОВ "Українське Фінансове Агентство "ВЕРУС" та ПП "ОПТОКОМ" не виконано, позивач продовжував нараховувати відповідачу заборгованість за відсотками за користування кредитом, пеню та комісію, у зв'язку з чим станом на 26.04.2016р., з урахуванням сум стягнутих рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 08.10.2012р. у справі №2/5005/7701/2010 заборгованість відповідача становить 186719,88 грн., а саме:
50000,00 грн. - заборгованість за кредитом;
53083,29 грн. - заборгованості за відсотками за користування кредитом,
74636,59 грн. - заборгованість по пені,
9000,00 грн. - заборгованість по комісії.
Відповідно до ч. 1 ст. 543 ЦК України у разі солідарного обов'язку боржників (солідарних боржників) кредитор має право вимагати виконання обов'язку частково або в повному обсязі як від усіх боржників разом, так і від будь-кого з них окремо.
Як зазначає ПАТ КБ "Приватбанк", що з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців йому стало відомо, що Приватне підприємство "Оптоком" перебуває в стані припинення.
06.05.2016р. ПАТ КБ "Приватбанк" направлено голові ліквідаційної комісії ПП "Оптоком" заяву з кредиторськими вимогами № б/н від 06.05.2016р. Однак, вищезазначена заява була повернута не врученою, що свідчить про протиправне ухилення ліквідаційної комісії ПП "Оптоком" від виконання обов'язку щодо визнання реально існуючої заборгованості перед ПАТ КБ "Приватбанк" та включення вимог позивача до проміжного ліквідаційного балансу для їх подальшого задоволення за рахунок коштів та майна особи, яка ліквідується.
Враховуючи вищенаведене, позивач з вернувся до Ггосподарського суду міста Києва з позовом в якому просив суд зобов'язати Приватне підприємство "Оптоком" в особі ліквідаційної комісії визнати кредиторські вимоги ПАТ "КБ "Приватбанк" за договором № б/н від 03.03.2011р., яка утворилася станом на 26.04.2016р. у розмірі 186719,88 грн., з яких заборгованість за кредитом - 50000,00 грн., заборгованість за відсотками - 53083,29 грн., заборгованість по комісії - 9000,00 грн. та пеня - 74636,59 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного:
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі якщо до боржника, щодо якого порушена справа про банкрутство, пред'явлений позов, який ґрунтується на грошових зобов'язаннях боржника, що виникли до порушення провадження у справі про банкрутство, суди мають у встановленому процесуальним законом порядку приймати такі позовні заяви і вирішувати спір за цією вимогою по суті за правилами позовного провадження до офіційного оприлюднення оголошення про порушення справи про банкрутство.
Отже, оскільки станом на час порушення провадження у справі №910/12591/16 та станом на день прийняття рішення по справі №910/12591/16, справу про банкрутство Приватного підприємства "Оптоком" (код ЄДРПОУ 37371313) за заявою Публічного акціонерного товариства Комерційний банк "Приватбанк" не порушено, і відповідно не оприлюднене оголошення про порушення справи про банкрутство, то позовні вимоги позивача по даній справі підлягають вирішенню по суті за правилами позовного провадження.
Як вбачається із Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, Приватне підприємство "Оптоком" перебуває в стані припинення за рішенням власників.
Статтею 104 ЦК України визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи в інших випадках, встановлених законом, - за позовом відповідного органу державної влади.
Статтею 105 ЦК України встановлено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи. Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Згідно ст. 12 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, у тому числі виписки (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних), підлягають обов'язковому безоплатному оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру.
Порядок функціонування порталу електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 23.03.20216р. № 784/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.03.2016р. за № 427/28557 (надалі - Порядок).
Відповідно до пункту 4 Порядку, портал електронних сервісів забезпечує оприлюднення для вільного доступу повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи на підставі внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських реформувань (далі - ЄДР), даних про перебування юридичної особи у процесі припинення, у тому числі даних про рішення щодо припинення юридичної особи, відомостей про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію тощо) та про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або, органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог.
На даний час оприлюднення вищевказаних відомостей здійснюється на офіційному сайті Міністерства юстиції України ( https://usr.minjust.gov.ua/ua/publication_info ).
Інформація щодо рішення про припинення Приватного підприємства "Оптоком" міститься на сайті Міністерства юстиції України у розділі оприлюднення інформації з 16.01.20136р. Строк заявлення кредиторський вимог зазначено до 18.03.2013р. Ліквідатором визначено Русанову Тетяну Валеріївну.
Статтею 112 ЦК України встановлено, що у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості:
1) у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом;
2) у другу чергу задовольняються вимоги працівників, пов'язані з трудовими відносинами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелектуальної, творчої діяльності;
3) у третю чергу задовольняються вимоги щодо податків, зборів (обов'язкових платежів);
4) у четверту чергу задовольняються всі інші вимоги.
Вимоги однієї черги задовольняються пропорційно сумі вимог, що належать кожному кредитору цієї черги.
У разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.
Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред'явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно.
Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.
Із наявних в матеріалах справи документів суд дійшов висновку, що позивач для відповідача є кредитором.
ПП "Оптоком" про вимоги позивача відомо з огляду на те, що заявою б/н від 06.05.2016р. позивач просив розглянути вимоги позивача в розмірі 186719,88 грн., визнати їх та включити до проміжного ліквідаційного балансу. Вказана заява була направлена відповідачу 06.05.2016р. листом з описом вкладення. Проте, відповідач не надав позивачу відповіді на його кредиторську вимогу. Доказів іншого матеріали справи не містять. Таким чином суд приходить до висновку, що має місце ухилення відповідача від розгляду кредиторських вимог позивача.
Отже, враховуючи приписи ст. 105 ЦК України відповідач повинен був надати таку відповідь в строк не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.
З наявного в матеріалах справи відстеження пересилання поштових відправлень УДППЗ "Укрпошта" вбачається, що заява з кредиторськими вимогами надійшла на адресу відповідача 12.05.2016р., проте залишилось неврученою, а 10.06.2016р. вищезазначена заява була повернута неврученою на адресу позивача.
Відтак, з 11.06.2016р. почав обліковуватись передбачений приписами ст. 112 ЦК України місячний строк на звернення позивача з даним позовом до суду.
Враховуючи те, що відповідачу відомо про вимоги кредитора, суд приходить до висновку, що відповідач ухиляється від розгляду кредиторських вимог позивача, що відповідно дає право позивачу звернутися протягом одного місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову, до суду із позовом до ліквідаційної комісії.
Отже, з урахуванням вищевстановленого, позовні вимоги про зобов'язання відповідача визнати грошові вимоги в розмірі 186719,88 грн., з яких заборгованість за кредитом - 50000,00 грн., заборгованість за відсотками - 53083,29 грн., заборгованість по комісії - 9000,00 грн. та пеня - 74636,59 грн. та включити до проміжного ліквідаційного балансу та реєстру кредиторів є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.
Керуючись ст. 43, ст. 49, ст. 75, ст.ст. 78, 82, 82-1, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Зобов'язати ліквідаційну комісію Приватного підприємства "Оптоком" (04212, м. Київ, вул. Зої Гайдай, б. 9/8, квартира 224, код ЄДРПОУ 37371313) визнати грошові вимоги Публічного акціонерного товариства Комерційний банк "Приватбанк" (49094, м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, б. 50; ідентифікаційний код 14360570) за договором № б/н від 03.03.2011р., які утворилися станом на 26.04.2016р. 186719,88 грн., з яких заборгованість за кредитом - 50000,00 грн., заборгованість за відсотками - 53083,29 грн., заборгованість по комісії - 9000,00 грн., пеня - 74636,59 грн. та включити їх до проміжного ліквідаційного балансу Приватного підприємства "Оптоком" (04212, м. Київ, вул. Зої Гайдай, б. 9/8, квартира 224, код ЄДРПОУ 37371313).
3. Стягнути з Приватного підприємства "Оптоком" (04212, м. Київ, вул. Зої Гайдай, б. 9/8, квартира 224, код ЄДРПОУ 37371313) на користь Публічного акціонерного товариства Комерційний банк "Приватбанк" (49094, м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, б. 50; ідентифікаційний код 14360570) 1 378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. - витрат по сплаті судового збору.
У судовому засіданні 14.09.2016р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено - 21.09.2016р.
Суддя В.В. Князьков
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2016 |
Оприлюднено | 26.09.2016 |
Номер документу | 61458476 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Князьков В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні