Ухвала
від 15.09.2016 по справі 826/7384/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2016 року м. Київ К/800/2201/16

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Калашнікової О.В.,

Леонтович К.Г.,

Васильченко Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційною скаргою приватного підприємства "А.Т.Н." на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 вересня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 22 грудня 2015 року у справі №826/7384/15 за позовом приватного підприємства "А.Т.Н." до Київської обласної державної адміністрації, конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, третя особа: приватне підприємство "Авто Пас Лайн", про визнання протиправними та скасування рішень в частині, -

в с т а н о в и л а:

Приватне підприємство "А.Т.Н." звернулося в суд з позовом до Київської обласної державної адміністрації, конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, в якому просило: визнати протиправним та скасувати пункт 20 рішення Конкурсного комітету з підготовки та проведення обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, оформленого протоколом №2015-1 від 30.01.2015 року, в частині затвердження кількості набраних ПП "Авто Пас Лайн" балів у кількості 43,0 та визнання переможцем конкурсу ПП "Авто Пас Лайн" на здійснення перевезень пасажирів на автобусному маршруті "Переяслав-Хмельницький" АС - Київ АС "Видубичі" (рейси: 1361/1362, 1363/1364, 1365/1366, 1367/1368, 1369/1370, 1371/1372, 1373/1374, 1375/1376, 1377/1378, 1379/1380, 1381/1382, 1383/1384, 1385/1386, 1387/1388, 1389/1390, 1391/1392, 1393/1394, 1395/1396, 1397/1398, 1399/1400, 1401/1402, 1403/1404, 1405/1406, 1407/1408, 1409/1410, 1411/1412, 1413/1414, 1415/1416, 1417/1418, 1419/1420, 1421/1422, щоденно, самостійно), об'єкт конкурсу №20; визнати протиправним та скасувати розпорядження Київської обласної державної адміністрації №52 від 04.03.2015 року "Про введення в дію рішення конкурсного комітету обласних конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської ОДА, від 30.01.2015 року" в частині переможця об'єкту конкурсу №20 Переяслав-Хмельницький" АС - Київ АС "Видубичі" ПП "Авто Пас Лайн".

Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачі прийняли оскаржувані рішення і розпорядження та визначили переможцем конкурсу учасника, який подав недостовірні відомості, а саме подав для участі у конкурсі на об'єкт №20 транспортні засоби, які використовуються на інших маршрутах, що свідчить про відсутність у такого учасника достатньої кількості транспортних засобів.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 вересня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 22 грудня 2015 року, у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з оскаржуваними судовими рішеннями, ПП "А.Т.Н." звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, у якій просить їх скасувати та задовольнити позов.

Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, 17.12.2014 року Київською обласною державною адміністрацією прийнято розпорядження №444 про проведення обласного конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, яким вирішено провести конкурс 30.01.2015 року.

Згідно з Переліком об'єктів, обов'язкових та додаткових умов конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, віднесених до компетенції Київської обласної державної адміністрації, вимоги по об'єкту №20 маршрутом Переяслав-Хмельницький АС - Київ АС "Видубичі" в частині категорії та класу автобусів наступні: М2, М3, А, В, ІІ, ІІІ.

Відповідно до витягу із протоколу №2015-1 засідання конкурсного комітету, до участі у конкурсі по об'єкту №20 із кількістю 37,0 балів допущено учасників ПАТ "АТАСС-Бориспіль" та ПП "А.Т.Н.", із кількістю 23,0 балів - ПП"Надія-Транс", із кількістю 43,0 бали - ПП "Авто Пас Лайн".

Переможцем конкурсу визнано ПП "Авто Пас Лайн" з кількістю балів - 43, друге місце зайняв позивач.

04.03.2015 року Київською обласною державною адміністрацією видано розпорядження №52 про введення у дію рішення конкурсного комітету від 30.01.2015 року.

Відмовляючи у позові, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що хоча у конкурсі, що відбувся 14.05.2014 року на об'єкт №113, на якому ПП "Авто Пас Лайн" визнано переможцем, підприємством було запропоновано 3 автобуси (Богдан А 092, д.н.з. АІ2496ВР, Богдан А-09312, д.н.з. АІ3912СР, Богдан А 09212, д.н.з. АІ5772СМ), що були також запропоновані повторно і на конкурсі, на якому ПП "Авто Пас Лайн" також визнано переможцем, однак норми чинного законодавства, що регулюють порядок надання послуг автомобільного транспорту, не містять заборон подавати для участі у різних конкурсах одні і ті самі транспортні засоби.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, виходячи з наступного.

Згідно з статтями 43, 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Об'єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Відповідно до пункту 1 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081, цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Відповідно до підпункту 4 пункту 12 Порядку № 1081 Конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення.

Відповідно до пункту 35 Правил надання послуг автомобільного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 року №176, перевізник самостійно забезпечує у повному обсязі перевезення пасажирів відповідно до умов договору про організацію перевезень або дозволу, в тому числі резервними автобусами, на випадок виходу автобуса з ладу чи збільшення пасажиропотоку.

На думку позивача, третя особа - ПП "Авто Пас Лайн", як переможець конкурсу, що відбувся 30.01.2015 року, на об'єкт №20, не зможе забезпечити виконання договору та перевезення пасажирів достатньою кількістю транспортних засобів, оскільки в конкурсі, що відбувся 14.05.2014 року на об'єкт №113, на якому це ж підприємство визнано переможцем, запропоновано 3 автобуси (Богдан А 092, д.н.з. АІ2496ВР, Богдан А-09312, д.н.з. АІ3912СР, Богдан А 09212, д.н.з. АІ5772СМ), що були запропоновані повторно і на конкурсі 30.01.2015 року.

Як зазначено судами попередніх інстанцій, відповідно анкети, доданої до заяви про участь у конкурсі, оголошеному у суспільно-політичному виданні "Час Київщини" №49 (142) від 19.12.2014 року, у графі "Характеристика перевізника" у пункті 1.1 сумарна пасажиромісткість автобусів (не нижче ЄВРО-2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг учасником, ПП "Авто Пас Лайн" зазначено 395, а місць для сидіння для міжміських перевезень (категорія М3 класу В, ІІІ) - 181.

У графі "Необхідна кількість автобусів для перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів) на міжміських маршрутах", ПП "Авто Пас Лайн" зазначено 23 автобуси, а загальну місткість необхідних автобусів для міських, приміських перевезень - 395 місць. Також в окремій графі вказано марку та модель, кількість і пасажиромісткість автобусів для міських, приміських перевезень: Рута 20 - 2 шт., 39 місць; ПАЗ 32054СПГ - 1 шт., 20 місць; Рута 23.2 D - 2 шт., 44 місця; Авто бус А 07562 - 1 шт., 29 місць; Стрий-Авто 07563 - 1 шт., 33 місця; БАЗ А 079.23 - 1 шт., 30 місць; ГАЛАЗ А-075 - 1 шт., 33 місця; Neoplan N 4007 - 1 шт., 49 місць; MAN 10220 FOCL - 1 шт., 34 місця. У графі "Необхідна кількість автобусів для перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів) на міських, приміських маршрутах" ПП "Авто Пас Лайн" зазначено 18 штук.

Ці ж самі автобуси ПП "Авто Пас Лайн" вказувало і в анкеті до заяви про участь у конкурсі, оголошеному у суспільно-політичному виданні "Час Київщини" від 11.04.2014 року.

Проте, як вірно зазначено судами попередніх інстанцій, норми чинного законодавства, що регулюють порядок надання послуг автомобільного транспорту, не містять заборон подавати для участі у різних конкурсах одні і ті самі транспортні засоби.

В той же час, позивачем під час розгляду справи в судах першої та апеляційної інстанцій не надано доказів, що ПП "Авто-Пас Лайн" не має достатньої кількості автобусів та має проблеми із виконанням договорів перевезення, укладених як за результатом конкурсу по об'єкту №113, так і по об'єкту №20.

Доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 160, 167, 220, 222, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу приватного підприємства "А.Т.Н." залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 вересня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 22 грудня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через 5 днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і оскарженню не підлягає, але може бути переглянута Верховним судом України з підстав, в порядку та у строки, визначені ст.ст. 236 - 239-1 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення15.09.2016
Оприлюднено22.09.2016
Номер документу61459430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7384/15

Ухвала від 15.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 22.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 15.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Данилишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні