УКРАЇНА
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
49044, м. Дніпропетровськ, вул. Паторжинського, 18 «А», тел. 713-41-50
Справа № 201/12943/16-п
Провадження № 3/201/2188/2016
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2016 рокум. Дніпро
Суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Мельниченко С.П., розглянувши cправу про адміністративне правопорушення, що надійшла з Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Дніпропетровській області відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянки України, працюючої директором ТОВ «ФГІ», яка мешкає за адресою: м. Дніпро, вул. Совхозна, б.41, притягнутої до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 166-9 КУпАП України, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1, відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ «ФГІ» від 22 травня 2015 року, була обрана на посаду директора Товариства з обмеженою відповідальністю «ФГІ» від 22 травня 2015 року (49027, м. Дніпро, пр. Карла Маркса, буд.22, оф. 629, код за ЄДРПОУ: 37373876, далі- ТОВ «ФГІ», Товариство або суб'єкт первинного фінансового моніторингу). У теперішній час ОСОБА_1 продовжує займати ту саму посаду.
ТОВ «ФГІ» мала ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР або Комісія):
Ліцензія серії АГ № 399473 на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку
- діяльності з торгівлі цінними паперами - брокерської діяльності, видана Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії - 23.11.2010 року № 1443, строк дії ліцензії - 23.11.2010 р.-23.11.2015 р., дата видачі ліцензії - 23.11.2010 р.;
Ліцензія серії АГ № 399474 на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку
-діяльності з торгівлі цінними паперами - дилерської діяльності, видана Державної комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії-23.11.2010 р. № 1443, строк дії ліцензії - 23.11.2010 р.- 23.11.2015 р., дата видачі ліцензії - 23.11.2010 р.;
Ліцензія серії АГ №399475 на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку
- діяльності з торгівлі цінними паперами - андеррайтингу, видана Державної комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії -23.11.2010р. №1443, строк дії ліцензії - 23.11.2010р.-23.11.2015р., дата видачі ліцензії -23.11.2010р.
На цей час Товариство за цими напрямами має чинні ліцензії:
Ліцензія на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами - брокерської діяльності, видана Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата і номер прийняття рішення про видачу ліцензії -02.02.2016р. №112;
Ліцензія на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами - дилерської діяльності, видана Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата і номер прийняття рішення про видачу ліцензії -02.02.2016р. №112;
Ліцензія на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами - андеррайтингу, видана Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата і номер прийняття рішення про видачу ліцензії - 02.02.2016р. №112.
Крім того, Товариство має ліцензії:
Ліцензія серії АЕ №286634 на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку
- депозитарної діяльності депозитарної установи, видана Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії -10.10.2013р. №2339, строк дії ліцензії - з 12.10.2013р.- необмежений, дата видачі ліцензії -10.10.2013р.
Ліцензія серії АЕ №286635 на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку
- депозитарна діяльність, діяльність із зберігання активів інститутів спільного інвестування, видана Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії - 10.10.2013р. №2339, строк дії ліцензії - з 12.10.2013р.-необмежений, дата видачі ліцензії - 10.10.2013р.
В силу здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів на підставі вищезазначених ліцензій, Товариство є суб'єктом первинного фінансового моніторингу та має виконувати певні обов'язки, що встановлені для таких суб'єктів (п. 4 ч. 2 ст. 5, ст. 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - Закон № 1702-УП). Фінансовий моніторинг - сукупність заходів, які здійснюються суб'єктами фінансового моніторингу у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, що включають проведення державного фінансового моніторингу та первинного фінансового моніторингу (п. 48 ч. 1 Закону № 1702-УП). Державне регулювання в сфері фінмоніторингу щодо професійних учасників ринку цінних паперів здійснює НКЦПФР, зокрема шляхом проведення планових та позапланових перевірок (п. 2 ч. 1 та п. 1 ч. 2 ст. 14 Закону № 1702-УП).
За результатами планової перевірки ТОВ «ФГІ» (акт перевірки від 02.09.2016р.), що була здійснена робочою групою Східного територіального управління (далі - Східне ТУ або СТУ) НКЦПФР виявлені нижченаведені обставини.
За період, що перевірявся (з 10.12.2013р. по 02.09.2016р.), на підставі наказу від 11.05.2012р. №ЗФМ функції працівника, відповідального за фінансовий моніторинг, в ТОВ «ФГІ» здійснювала ОСОБА_1, яка на початок періоду, що перевірявся, була виконуюча обов'язки (далі - в.о.) директора.
Відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ «ФГІ» від 22 травня 2015р. ОСОБА_1 була обрана директором Товариства на постійній основі, що оформлено наказом від 25.05.2015р. № 8-ОК.
Обов'язки працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу, знято з ОСОБА_1 з 25.05.2015р. наказом директора ТОВ «ФГІ» від 25.05.2015р. №7-ФМ. А наказом Директора від 25.05.2015р. №8-ФМ покладено обов'язки працівника відповідального за проведення фінансового моніторингу знов на ОСОБА_1 з 25.05.2015р.
Отже, з 25.05.2015р. ОСОБА_1 працювала у Товаристві вже не на посаді в.о. директора, а на посаді директора і виконувала обов'язки працівника, відповідального за фінансовий моніторинг вже не на підставі наказу від 11.05.2012р. №ЗФМ, а на підставі наказу від 25.05.2015р. №8-ФМ.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України № 1702-VII, Товариство зобов'язане стати на облік у спеціально уповноваженому державному органі з питань фін моніторингу (Державна служба фінансового моніторингу України, далі - Держфінмоніторинг) як суб'єкт первинного фінансового моніторингу та надалі повідомляти Держфінмоніторингу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, про зміну відомостей про суб'єкта первинного фінансового моніторингу та/або про відповідального працівника чи особу, яка тимчасово виконує його обов'язки.
Виходячи з вимог нижчезазначених нормативно-правових актів, Товариство після зміни найменування посади, яку займала ОСОБА_1 у Товаристві, та змін реквізитів наказу, на підставі якого вона виконувала функції працівника, відповідального за фінмоніторинг (тобто після 25.05.2015р.), протягом трьох робочих днів було зобов'язане надіслати до Держфінмоніторингу, встановлену форму з оновленими даними, але фактично здійснило це тільки 30.08.2016р., в ході проведення перевірки Товариства робочою групою Східного ТУ НКЦПФР.
Вимоги до змісту форми, яка має надаватися Товариством до Держфінмоніторингу для обліку та у випадках змін облікових даних (форма № 1-ФМ) на час виникнення у Товариства змін в інформації про ОСОБА_1 визначалися наказом Міністерства фінансів України від 26.04.2013р. № 496, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.05.2013р. за № 805/23337, а на час фактичного надсилання форми №1-ФМ - наказом Міністерства фінансів України від 29.01.2016 № 24, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.02.2016 р. за № 241/28371. При цьому вимоги щодо необхідності надання до Держфінмоніторингу для обліку відомостей про посаду відповідального працівника, та про реквізити документів, на підставі яких він призначався для виконання обов'язків відповідального працівника чи звільнявся від їх виконання, не змінювалися та є чинними і на цей час.
Інформація, пов'язана зі зміною відомостей, які визначені у формі №1-ФМ (щодо зміни посадового становища ОСОБА_1 та реквізитів наказів, якими ця особа звільнялася від виконання обов'язків відповідального працівника та призначалася знову для виконання цих обов'язків), мала бути подана Товариством до Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів з дати настання таких змін, що визначено вимогами п. 7 Розділу II Положення, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 19.07.2012р. № 995 та п. 10 Загальної частини Порядку, затвердженого Постановою КМУ від 25.08.2010р. № 747, які були чинними в період настання вищевказаних змін. Крім того, за змістом вказана норма діє і на час складання цього протоколу згідно з п. 8 Загальної частини «Порядку подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку) суб'єктів первинного фінансового моніторингу, виявлення та реєстрації, а також подання суб'єктами первинного фінансового моніторингу Державній службі фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення», затвердженого Постановою КМУ від 05.08.2015р. № 552 та згідно з п. 11 Розділу II Положення, затвердженого Рішенням від 17.03.2016р. № 309.
На момент закінчення перевірки, інформація, пов'язана зі змінами в відомостях про відповідального працівника - ОСОБА_1 (тобто про зміни, що відбулися 25.05.2015р.), була направлена Товариством 30.08.2016р. з повідомленням про вручення до Держфінмоніторингу України (Форма 1-ФМ), що підтверджується фіскальним чеком Укрпошти від 30.08.2016р. Повідомлення про вручення зазначеної форми Держфінмоніторингу на час завершення перевірки та складання цього протоколу до Товариства ще не надійшло. Таким чином, Товариство порушило встановлені у зазначених в попередніх двох абзацах нормативно-правових актах обов'язки щодо порядку подання до Держфінмоніторингу інформації у випадку, передбаченому у п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України № 1702-УП (а саме - надало інформацію з порушенням встановленого строку). А саме були порушені вимоги:
- п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», від 14.10.2014 р. № 1702-VII (щодо обов'язку повідомляти до Держфінмоніторингу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, про зміну відомостей щодо відповідального за фінмоніторинг працівника);
- п. 10 Загальної частини Порядку, затвердженого Постановою КМУ від 25.08.2010р. № 747, який був чинним в період настання змін в інформації про відповідального за фінмоніторинг працівника та аналогічної норми, що діє на цей час і встановлена у п. 8 Загальної частини «Порядку подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку) суб'єктів первинного фінансового моніторингу, виявлення та реєстрації, а також подання суб'єктами первинного фінансового моніторингу Державній службі фінансового моніторингу інформації про фінансові операції^ що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення», затвердженого Постановою КМУ від 05.08.2015р. № 552 (щодо обов'язку надсилати відповідне повідомлення до Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів з дати настання відповідних змін у інформації).
Крім того, обов'язок надсилати відповідне повідомлення до Держфінмоніторингу протягом трьох робочих днів з дати настання відповідних змін у інформації був встановлений у п. 7 Розділу II Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затверджене Рішенням НКЦПФР від 19.07.2012р. № 995, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 08.08.2012р. за № 1346/21658 та аналогічна норма міститься у п. 11 Розділу II чинного Положення про здійснення фінансового моніторингу професійними учасниками ринку цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 17.03.2016р. № 309, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 13.04.2016р. за № 551/28681. Отже Товариством не були належно виконані і вимоги цих нормативних актів в сфері фінмоніторингу.
Вказаними діями ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 166-9 КУпАП, а саме несвоєчасне подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством .
В судовому засіданні ОСОБА_1 визнала свою вину та пояснила, що у період, що перевірявся (з 10.12.2013р. по 02.09.2016р.) відповідальню за фінансовий моніторинг в ТОВ «ФГІ» була вона, яка на початок періоду, що перевірявся, була виконуюча обов'язки (далі - в.о.) директора, а з 25.05.2015р. працювала у Товаристві вже не на посаді директора. Одночасно виконувала обов'язки працівника відповідального за фінансовий моніторинг. Також зазначила, що вона не встигла надіслати відповідне повідомлення до Дерфінмониторингу протягом трьох робочих днів з дати настання відповідних змін у інформації.
Винність правопорушниці підтверджуються протоколом № 1-СХ-2-ФО-л від 02.09.2016 року, протоколом загальних зборів учасників ТОВ «ФГІ» від 22.05.2016 року та від 08.05.2016 року, наказами ТОВ «ФГІ»: за № 7ФМ від 25.05.2015 року, за № 8ФМ від 25.05.2015 року, за № 8-ОК від 25.05.2015 року, за № 9-1-ОК від 10.05.2015 року, власними поясненнями ОСОБА_1 надані у судовому засіданні та актом планової перевірки Товариства з Обмеженою Відповільністю «ФГІ» від 02.09.2016 р., яким зафіксовано факти вчинення ОСОБА_1 зазначеного правопорушення.
Згідно ч.2 ст.6 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний стати на облік у спеціально уповноваженому органі як суб'єкт первинного фінансового моніторингу та повідомляти спеціально уповноваженому органу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України про призначення чи звільнення відповідального працівника.
Приймаючи до уваги викладене, роблю висновок про доведеність вини правопорушниці у несвоєчасному поданні центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством , тобто у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 166-9 КУпАП.
При визначені виду і розміру стягнення, враховую характер скоєного правопорушення, особистість правопорушника, ступінь його вини, майновий стан і обставини, що пом'якшують та обтяжують його відповідальність.
З урахуванням викладеного вважаю за необхідне накласти на правопорушницю адміністративне стягнення у вигляді штрафу в дохід держави.
Крім того, вважаю за необхідне стягнути з правопорушника судовий збір відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір».
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 283, 284, 299 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 166-9 КУпАП та накласти на останню адміністративне стягнення у вигляді штрафу в дохід держави в сумі 1700 гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в сумі 275 гривень 60 копійок.
Постанову може бути оскаржено до судової палати з кримінальних справ апеляційного суду Дніпропетровської області через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набрала чинності:
Суддя: С.П. Мельниченко
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2016 |
Оприлюднено | 27.09.2016 |
Номер документу | 61465379 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Мельниченко С. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні