ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 грудня 2011 р. № 2а-12619/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання -Іваськевича С.В.,
представника позивача - ОСОБА_1, відповідача -ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Бродівського районного центру зайнятості Львівського обласного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення допомоги по безробіттю -
в с т а н о в и в:
Бродівський районний центр зайнятості Львівського обласного центру зайнятості звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить постановити рішення про стягнення з ОСОБА_2 допомоги по безробіттю в сумі 5 127,22 грн.
Ухвалою суду від 16.11.2011 року відкрито провадження у справі. В судовому засіданні 01.12.2011 року відповідно до вимог ч.3 ст. 160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав аналогічним викладеним у позовній заяві, а також просив позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач позовні вимоги визнав в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Бродівський районний центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та діє відповідно до законів України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», «Про зайнятість населення», «Про державну службу»тощо.
Відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття врегульовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ (надалі -Закону України № 1533-ІІІ).
Як вбачається з ст.2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Відповідно до ст.7 Закону України № 1533-ІІІ видами забезпечення безробітних є допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності; допомога по частковому безробіттю; матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного; допомога на поховання у разі смерті безробітного або особи, яка перебувала на його утриманні.
Керуючись п.п.1,3,4 ст. 22, п.1ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»на підставі довідки про середню заробітну плату (дохід) за останнім місцем роботи, відповідачу було призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю з 20.07.2010 року протягом 360 календарних днів.
Відповідно до п.5 ст.12 зазначеного Закону виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.
Для проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання статусу безробітної та виплати її матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до Державної служби зайнятості під час ї реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної, центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. Обмін інформацією здійснюється згідно з Порядком взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженим спільним Наказом Держпідприємництва, ДПА, Держкомстату від 07.12.2005 року за №121/560/406.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 20.07.2010 року ОСОБА_2 звернулась до Бродівського районного центру зайнятості Львівського обласного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного зі виплатою допомоги по безробіттю. У такій заяві ОСОБА_2 підтвердила той факт, що не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається та пенсійних виплат не отримує.
Бродівським районним центром зайнятості проведено звірку даних з Державною податковою адміністрацією України, результати якої відображені в Акті розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»№136 від 26.07.2011 року. Встановлено, що згідно запису у трудовій книжці ОСОБА_2, вона перебувала у трудових правовідносинах з ПОСП «Агрофірма «ОСОБА_1»з 25.12.2009 року по 12.07.2010 року. Відповідно до листа арбітражного керуючого від 20.07.2011 року у справі №7/113-Б про банкрутство ПОСП «Агрофірма «ОСОБА_1»встановлено, що ОСОБА_2 в трудових правовідносинах у згаданий вище період не перебувала. Відповідно до листа ДПІ у Бродівському районі від 22.07.2011 року №5544/10/28-019/297 ОСОБА_2 в ПОСП «Агрофірма «ОСОБА_1»доходу не отримувала.
Постановою Господарського суду Волинської області від 02.03.2009 року ПОСП «Агрофірма «ОСОБА_1»визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, а ухвалю Господарського суду Волинської області від 31.03.2011 року по справі №7/113-Б ПОСП «Агрофірма «ОСОБА_1»ліквідоване. В межах виконання заходів ліквідаційної процедури за період з 02.03.2009 року працівники на роботу в даному підприємстві не приймались, що підтверджується листом арбітражного керуючого у справі №7/113-Б про банкрутство від 20.07.2011 року.
Таким чином ОСОБА_2 незаконно отримувала допомогу по безробіттю на підставі підроблених документів (довідки про середню заробітну плату (дохід) та трудової книжки).
За час перебування на обліку у Бродівському районному центрі зайнятості Львівського обласного центру зайнятості ОСОБА_2 отримала матеріальне забезпечення у вигляді допомоги по безробіттю, зокрема:
- за липень 2010 року в сумі 426,97 грн.;
- за серпень 2010 року в сумі 1 103,02 грн.;
- за вересень 2010 року в сумі 1 067,43 грн.;
- за жовтень 2010 року в сумі 1 003,38 грн.;
- за листопад 2010 року в сумі 887,24 грн.;
- за грудень 2010 року в сумі 916,82 грн.;
- за січень 2011 року в сумі 857,66 грн.;
- за лютий 2011 року в сумі 714,00 грн.;
- за березень 2011 року в сумі 772,11 грн.;
- за квітень 2011 року в сумі 747,20 грн.;
- за травень 2011 року в сумі 631,39 грн.
Всього - 9 127,22 грн., з них відповідачем повернуто допомогу по безробіттю в сумі 4000 грн.
Згідно ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вище викладене, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги базуються на законі, обґрунтовані, доведені і підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
п о с т а н о в и в :
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з ОСОБА_2 (80653, Львівська область, Бродівський район, с.Черниця, ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь Бродівського районного центру зайнятості Львівського обласного центру зайнятості (80600, Львівська область, м. Броди, вул. Гончарська, 15, р/р 37175301900022 в ГУДКУ у Львівській області, ЄДРПОУ 20848943, МФО 825014) допомогу по безробіттю в сумі 5 127 (п'ять тисяч сто двадцять сім) гривень 22 (двадцять дві) копійки.
3. Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова виготовлена у повному обсязі 06 грудня 2011 року.
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2011 |
Оприлюднено | 28.09.2016 |
Номер документу | 61484993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні