Ухвала
від 22.09.2016 по справі 444/2026/16-к
ЖОВКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 444/2026/16-к

Провадження № 1-кс/444/501/2016

УХВАЛА

про проведення перевірки дотримання

вимог законодавства про охорону та раціональне використання земель

м. Жовква Львівської області 22 вересня 2016 року

Слідчий суддя Жовківського районного суду Львівської області ОСОБА_1 , за участю прокурора Жовківського відділу Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області ОСОБА_2 , розглянув клопотання прокурора Жовківського відділу Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області ОСОБА_2 про проведення перевірки дотримання вимог законодавства про охорону та раціональне використання земель,-

ВСТАНОВИВ :

Прокурор Жовківського відділу Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області ОСОБА_2 звернувся в суд з клопотанням про проведення перевірки дотримання вимог законодавства про охорону та раціональне використання земель, яке мотивує тим, що 15.09.2016 Червоноградською місцевою прокуратурою внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42016141150000046 від 145.09.2016 за фактом внесення посадовими особами Жовківської райдержадміністрації завідомо неправдивих відомостей до офіційних документів щодо цільового призначення земельних ділянок, переданих в оренду ОСОБА_3 , за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України.

Проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні доручено СВ Жовківського ВП Кам`янка-Бузького ВП ГУ НП у Львівській області.

Зазначає, що в ході досудового розслідування встановлено, що згідно даних публічної кадастрової карти України на території Воле-Висоцької сільської ради одним масивом розміщено 3 земельні ділянки кадастрові номери 4622781200:12:000:0001, 4622781200:12:000:0003, 4622781200:12:000:0004.

Цільове призначення вказаних земельних ділянок 1.11, що у відповідності до класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010 для надання послуг у сільському господарстві.

У відповідності до проекту формування території Воле-Висоцької сільської ради землі, на яких розташовані вказані земельні ділянки віднесено до земель сільськогосподарського призначення.

Крім цього зазначає, що згідно інформації відділу Держгеокадастру у Жовківському районі земельна ділянка кадастровий номер 4622781200:12:000:0001, площею 1,0 га, для будівництва автосервісного комплексу, договір оренди зареєстровано 17.11.2006 року терміном дії на 30 років; земельна ділянка кадастровий номер 4622781200:12:000:0003, площею 0,9757 га, для будівництва спортивного комплексу, договір оренди зареєстровано 29.01.2010 року терміном дії на 49 років; земельна ділянка кадастровий мотельного містечка, договір оренди зареєстровано 29.01.2010 року терміном дії на 49 років. Орендарем усіх трьох земельних ділянок є ОСОБА_3 .

На час набуття права користування на вказані вище земельні ділянки, повноваження щодо розпорядження землями державної власності, у відповідності до ст. 17 Земельного кодексу України належали місцевим Державним адміністраціям.

Вважає, що посадові особи Жовківської районної державної адміністрації, при передачі в оренду ОСОБА_3 земельних ділянок кадастрові номери 4622781200:12:000:0001, 4622781200:12:000:0003, 4622781200:12:000:0004, внесли до офіційних документів завідомо неправдиві відомості щодо виду цільового використання зазначених земельних ділянок.

Вказує, що в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства при розпорядженні зазначеними земельними ділянками, а також при набутті права користування зазначеними вище земельними ділянками гр. ОСОБА_3 та їх використання за цільовим призначенням.

Відповідно до ст. 107 ч. 1 КПК України рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування, в тому числі під час розгляду питань слідчим суддею, приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію. Клопотань від учасників процесуальної дії про застосування технічних засобів фіксування не поступило, а тому фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питань слідчим суддею на досудовому розслідуванні не здійснюється.

Прокурор Жовківського відділу Червоноградської місцевої прокуратури Львівської області ОСОБА_2 в судовому засіданні підтримав клопотання з вищевикладених підстав. Просить подання розглянути без виклику осіб.

Розглянувши клопотання, вивчивши матеріали досудового розслідування, а також заслухавши думку прокурора, вважаю, що клопотання слід задоволити з наступних підстав.

З копії витягу кримінального провадження № 42016141150000046, вбачається, що 15.09.2016 року заяву про злочин за ч. 1 ст. 366 КК України, внесено до ЄРДР.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державній влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. 4 Пложення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 770 від 23.12.2011 р., Держсільгоспінспекція відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль): у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за: веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних із порушенням ґрунтового покриву, своєчасним проведенням рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених проектом рекультивації земель; дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків; проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою; розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням у дію об`єктів, які негативно впливають або можуть вплинути на стан земель; здійсненням заходів, передбачених проектами землеустрою щодо захисту земель від водної і вітрової ерозії, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що призводять до погіршення стану земель, а також щодо недопущення власниками та користувачами земельних ділянок псування земель шляхом їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, заростання чагарниками, дрібноліссям та бур`янами; дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов`язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах;

У відповідності до п. 6 цього ж Положення - Держсільгоспінспекція та її посадові особи в межах своїх повноважень мають право складати акти перевірок, протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, давати обов`язкові для виконання приписи (розпорядження), а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок для притягнення винних осіб до відповідальності.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Як вбачається з матеріалів клопотання, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки особами, які мають спеціальні знання у сфері законодавства України про охорону та раціональне використання земель, а також іншого земельного законодавства.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що в процесі досудового розслідування для з`ясування обставин, що мають значення у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства із залученням спеціалістів з числа працівників Державної інспекції сільського господарства у Львівській області, за адресою м. Львів, пр. Чоновола, 57 та неможливість отримати відомості в інший спосіб, слідчий суддя вважає за необхідне провести перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства доручивши її проведення інспекторам Державної екологічної інспекції у Львівській області.

Окрім цього отримані у ході перевірки дані дадуть можливість надання правової оцінки діям посадових осіб Жовківської райдержадміністрації, відділу Держгеокадастру (Держземагентства, Держкомзему) у Жовківському районі та гр. ОСОБА_4 , а також можуть бути використані як докази протиправної діяльності службових осіб, які вчинили службове підроблення.

За таких обставин, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

На підставі вищевикладеного і керуючись Пложення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 770 від 23.12.2011 р., Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 р. № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», ст.40,93, 110,309 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ :

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл на проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства при набутті права користування та використання гр.. ОСОБА_3 земельних ділянок кадастрові номери 4622781200:12:000:0001, 4622781200:12:000:0003, 4622781200:12:000:0004, на території Воле-Висоцької сільської ради, терміном проведення 20 робочих днів, починаючи з дня пред`явлення ухвали гр.. ОСОБА_3 , проведення якої доручити інспекторам Державної інспекції сільського господарства у Львівській області за адресою м. Львів, пр.Чорновола, 57 .

У ході проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства на вирішення інспекторів Державної інспекції сільського господарства у Львівській області поставити наступні запитання:

-до якої категорії земель належать землі Воле-Висоцької сільської ради, на яких розміщено земельні ділянки кадастрові номери 4622781200:12:000:0001, 4622781200:12:000:0003, 4622781200:12:000:0004 та якими нормативними документами визначеної їхню категорію та цільове призначення;

-яке на даний час цільове призначення вказаних земельних ділянок та чи використовуються вказані земельні ділянки у відповідності до цільового призначення;

-на підставі яких правовстановлюючих документів використовуються гр.. ОСОБА_4 зазначені земельні ділянки, їх відповідність вимогам законодавства;

-чи наявні законні підстави для визнання неправомірними договорів оренди зазначених земельних ділянок;

-хто на даний час є фактичним користувачем вказаних земельних ділянок та на підставі яких правовстановлюючих документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовківський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення22.09.2016
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу61510836
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —444/2026/16-к

Ухвала від 28.12.2016

Кримінальне

Жовківський районний суд Львівської області

Ясиновський Р. Б.

Ухвала від 26.09.2016

Кримінальне

Жовківський районний суд Львівської області

Ясиновський Р. Б.

Ухвала від 26.09.2016

Кримінальне

Жовківський районний суд Львівської області

Ясиновський Р. Б.

Ухвала від 22.09.2016

Кримінальне

Жовківський районний суд Львівської області

Ясиновський Р. Б.

Ухвала від 22.09.2016

Кримінальне

Жовківський районний суд Львівської області

Ясиновський Р. Б.

Ухвала від 22.09.2016

Кримінальне

Жовківський районний суд Львівської області

Ясиновський Р. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні