Постанова
від 23.09.2016 по справі 815/2428/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2428/16

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2016 року м. Одеса

Колегія Одеського окружного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Бутенко А.В.,

суддів Єфіменко К.С., Танцюри К.О.,

за участю секретаря - Філімоненко А.О.

сторін:

представник позивача - ОСОБА_1 (по довіреності),

представник відповідача - ОСОБА_2 (по довіреності),

представник 3-ї особи - не з'явився.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Старий Город» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, ДФС України про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Старий Город» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, ДФС України, в якому позивач з урахуванням поданих уточнень просить:

- визнати протиправною бездіяльність ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області та ДФС України щодо не збільшення суми від'ємного значення, на яку збільшується показник SНакл на 37 492 грн. (тридцять сім тисяч чотириста дев'яносто дві гривні) та не збільшення значення суми податку, на яку ТОВ «Старий Город» (код ЄДРПОУ 33508262) має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з урахуванням уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань від 17.08.2015 року на суму непогашеного від'ємного значення на 37 492 гри, (тридцять сім тисяч чотириста дев'яносто дві гривні), що підтверджується Витягом із системи електронного адміністрування ТТДВ № 15313533 на запит Підприємства від 15.07.2016 року №15313533;

- зобов'язати ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державну фіскальну службу України збільшити суму від'ємного значення, на яку збільшується показник SНакл на 37 492 грн. (тридцять сім тисяч чотириста дев'яносто дві гривні) та збільшити суму податку, на яку ТОВ «Старий Город» (код ЄДРПОУ 33508262) має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з урахуванням уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань від 17.08.2015 року, на 37 492 грн. (тридцять сім тисяч чотириста дев'яносто дві гривні).

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 16.07.2015 року ТОВ «Старий Город» подало в електронному вигляді до ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області податкову декларацію з ПДВ за червень 2015 року. Вказана декларація прийнята 16.07.2015 року, що підтверджується квитанцією № 2.

При цьому, ТОВ «Старий Город», при поданні декларації, помилково не відобразило суму 37 492 грн. у рядку 24 В«сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періодуВ» (рядок 22.1 + рядок 23.3) податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року, допустило арифметичну помилку.

Саме тому, підприємство користуючись ст. 50 ПКУ, 17.08.2015 року подало уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ, який прийнято 17.08.2015 р., що підтверджується квитанцією № 2.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові, уточненнях до адміністративного позову та наданих в судовому засіданні поясненнях (а.с. 3-8, 155-157).

Представники відповідачів проти позову заперечували та просили відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов (а.с. 116-118, 170-175).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представників відповідачів, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, колегією суддів встановлено наступне.

16.07.2015 року TOB «Старий Город» подало до ДПІ у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року в електронному вигляді (а.с. 91-94).

Декларація з податку на додану вартість за червень 2015 року доставлена до ДПІ 16.07.2015 року в 15:07:57, що підтверджується квитанцією № 2 (Пакет прийнято) (а.с. 100).

Згідно рядка 23.3 податкової декларації TOB «Старий Город» за червень 2015 року В«сума від'ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.3 статті 200 1 розділу V Податкового Кодексу України на момент подання податкової декларації (рядок 22- рядок 22.1), яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 23-рядок 23.1- рядок 23.2)В» дорівнює 37 492 грн.

TOB «Старий Город» не відобразило суму 32 492 грн. у рядку 24 В«сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періодуВ» (рядок 22.1 + рядок 23.3) податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року, допустило арифметичну помилку.

Як наслідок, у рядку 24 В«сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періодуВ» (рядок 22.1 + рядок 23.3) податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року міститься прочерк.

17.08.2015 року TOB «Старий Город», у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок, подало в електронному вигляді до ДПІ уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість та відобразило у рядку 24 В«сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періодуВ» (рядок 22.1 + рядок 23.3) податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року суму у розмірі 37 492 грн.

Уточнюючий розрахунок до декларації ПДВ було доставлено до ДПІ 17.08.2015 року в 18:12:50, що підтверджується квитанцією № 2.

Згідно з Витягом із системи електронного адміністрування ПДВ №18307733 на запит Підприємства від 15.07.2016 року, сума від'ємного значення на яку збільшується показник SHaкл дорівнює 151 505,00 грн. та не враховує значення рядка 24 В«сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періодуВ» (рядок 22.1 + рядок 23.3) податкової декларації з ПДВ TOB «Старий Город» за червень 2015 року у розмірі 37 492 грн.

Так, у рядку 7 Витягу податковий орган вказує виключно значення рядка 31 В«сума непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періодуВ» податкової декларації підприємства за червень 2015 року у розмірі 151 505,00 грн., без урахування даних уточнюючого розрахунку від 17.08.2015 року.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходила з наступного.

Правове регулювання порядку визначення та відображення сум від'ємного значення податку на додану вартість, а також порядку збільшується значення суми податку, на яку можливо зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, визначено Податковим кодексом України (із змінами доповненнями) та Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 року N966 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин).

29.07.2015 року набрав чинності Закон України В«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартістьВ» від 16 липня 2015 року № 643-VІІ, яким внесено зміни щодо порядку реєстрації суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (в редакції від 29.07.2015 року) встановлено, що платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: SНакл = SНаклОтр + SМита + SПопРах - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ, де: SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України; SПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника; SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок; SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пп. 8 п. 5 розділу V В«Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартістьВ» № 966, рядок 20.2 передбачений для відображення суми залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів, на яку збільшено розмір суми податку, визначеної пунктом 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рядок 20.2 заповнюється в звітному (податковому) періоді, в якому було здійснено таке збільшення, та значення рядка 20.2 відповідає значенню рядка 27.

Згідно з пунктом 33 підрозділу 2 розділу XX В«Перехідні положенняВ» Податкового кодексу України, за вибором платника податку, він відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації, непогашені залишки сум податку на додану вартість, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, задекларовані до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів, від'ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 цього Кодексу, та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року:

а) або без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, збільшують розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові акладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, з одночасним збільшенням розміру суми податкового кредиту у податковій декларації за звітний (податковий) період, в якому було здійснено таке збільшення.

Суми такого від'ємного значення та/або бюджетного відшкодування можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку;

б) або підлягають поверненню платнику у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу у редакції, що діяла станом на 31 грудня 2014 року.

З наведених норм вбачається, що збільшення розміру суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу за рахунок сум заявлених платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, задекларованих до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів, від'ємного значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 цього Кодексу та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року або повернення платнику податків вказаних сум у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу у редакції, що діяла станом на 31 грудня 2014 року здійснюється за вибором платника податку.

Відповідно до пп. 4 п. 34 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, зареєстрованим платникам податку суми податку, на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) автоматично збільшується контролюючим органом до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених ст. 200 ПКУ, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режиму оподаткування відповідно до ст. 209 ПКУ, за червень 2015 року.

На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредиту за звітний (податковий) період (липень 2015 року).

Згідно з п. 9.2 Порядку № 569, після закінчення перехідного періоду, зазначеного у пункті 1 цього Порядку:

1) ДФС автоматично збільшує розмір суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначеної відповідно до пункту 9 цього Порядку, на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців / чотири квартали, та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення. Сума такого збільшення щокварталу підлягає автоматичному перерахунку ДФС шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком з урахуванням середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали, станом на дату перерахунку. На запит платника податку ДФС інформує його про результати такого перерахунку шляхом надсилання електронного повідомлення;

2) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку. На суму такого збільшення: зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету в звітному (податковому) періоді, або збільшується сума від'ємного значення, задекларована в звітному (податковому) періоді; помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку вважаються погашеними.

За змістом приписів п. 10 Порядку № 569 ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.

30 липня 2015 року Державна фіскальна служба України повідомила план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України N 643-VIII з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі III якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема:

- з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (В«СУМАВ» Накл), сформовану відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників В«СУМАВ» НаклОтр, В«СУМАВ» Митн та В«СУМАВ» НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;

- протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643) сума В«СУМАВ» Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:

- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали (В«СУМАВ» овердрафт);

- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 (В«СУМАВ» Перепл);

- суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;

- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200 1.6 статті 200 1 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року / II квартал 2015 року;

- на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом N 643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (В«СУМАВ» Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX В«Перехідні положенняВ» Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200.1.3 статті 200.1 Податкового кодексу України.

Отже, реєстраційна сума в системі електронного адміністрування може бути збільшена на суму від'ємного значення, що задекларована платником податку виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року, та не підлягає перерахунку у зв'язку з подальшим уточненням показників такої звітності шляхом подання відповідних уточнюючих розрахунків.

Вказана правова позиція також викладена у листі ДФС України від 14.01.2016 року № 550/6/99-99-19-03-02-15.

Відповідно до поданої податкової декларації з податку на додану вартість TOB «Старий Город» за червень 2015 року, платником було відображено значення рядка 24 В«Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 22.1 + рядок 23.3) (переноситься до рядка 20.1 наступного звітного (податкового) періоду)В» у розмірі 0 грн.

У графі 31 декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року підприємством визначено суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду (рядок 26 -рядок 27 + рядок 28 (+ чи -) + рядок 29 (+ чи -) - рядок 30) (переноситься до рядка 26 наступного звітного (податкового) періоду) - 151 505,00 грн. Дана сума й була врахована під час збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ.

В свою чергу, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок був поданий TOB «Старий Город» 17.08.2015 року.

Згідно з пунктом 34 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу встановлено, що станом на третій робочий день після дати набрання чинності Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" (03.08.2015) зареєстрованим платникам податку значення реєстраційної суми та значення усіх її складових, визначених Кодексом, дорівнюють нулю.

Колегія суддів критично ставиться до посилання позивача на технічний збій програмного забезпечення, який призвів до арифметичної помилки, що виразилась у не відображенні спірної суми 37492 грн. у поданій за червень 2015 р. декларації, оскільки жодних доказів на підтвердження існування зазначених обставин позивачем не надано. Крім того, позивач мав можливість подати уточнюючий розрахунок протягом всього липня 2015 року.

Слід зазначити, доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

У питаннях використання національними судами доказів ЄСПЛ акцентує особливу увагу на їх належності, тобто на змістовому логічному зв'язку між доказом та обставинами справи, а також на дотриманні належного процесуального порядку отримання, подання та дослідження, від чого залежить їх допустимість (рішення у справах: В«ОСОБА_3 проти ГреціїВ» , В«Перна проти ІталіїВ» , В«Жуковський проти УкраїниВ» ). При цьому береться до уваги такий процесуальний порядок, який визначений національним законодавством.

Принцип рівності сторін у процесі - у розумінні В«справедливого балансуВ» між сторонами - вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представити справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно до другої сторонни (рішення у справах В« Dombo Beheer B.V. v. the NetherlandsВ» від 27 жовтня 1993 р., п. 33, та В« Ankerl v. SwitzerlandВ» від 23 жовтня 1996 р., п. 38).

Крім цього, слід також взяти до уваги і той факт, що 30.07.2015 р. ДФС України на офіційному веб - сайті повідомила план заходів для забезпечення реалізації норм Закону України № 643-ІІІ, що давало змогу позивачу проявити розумну обачливість, оскільки підприємницька діяльність здійснюється суб'єктами господарювання на власний ризик, і перевірити подану декларацію за червень 2015 року та виявивши помилку, подати уточнюючий розрахунок у строк, встановлений Законом України № 643 - VІІІ є законодавчо визначеним обов'язком.

Обов'язок кожного неухильно додержуватися Конституції України та законів України, це правова основа презумпції знання законодавства (ч. 1 ст. 68 Конституції України). Обов'язок додержання законів передбачає і обов'язок їх знання. З цього положення випливає, що незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності, яка і міститься в частині 2 статті 68 Конституції України.

Презумпція знання законодавства поширюється тільки на закони та інші нормативно-правові акти, які доведені до відома населення у порядку встановленому законом.

Опублікування нормативно-правового акту є юридичною підставою презумпції знання законодавства.

Щодо посилання позивача на приписи ст. 50 ПК України в частині права подання уточнюючого розрахунку у разі виявлення помилки платником податку, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Стаття 50 ПК України регулює питання В«Внесення змін до податкової звітностіВ» та є загальною нормою права, тоді як, Закон України № 643-VІІІВ«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартістьВ» є спеціальною нормою, яка врегулювала питання обчислення суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в реєстрі.

З огляду на Постанову ВСУ від 04.07.2011 р. у справі № 21-160а11, Постанову ВСУ від 25.06.2011 р. у справі № 21-146а11, та Постанову ВСУ від 11.03.2014 р. у справі №21-465а13, застосуванню підлягає спеціальна норма, що і було зроблено відповідачем по справі.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Як зазначив Європейський суд з прав людини у справах Burdov v. Russia, no. 59498/00, §§ 37-38, ECHR 2002), Yvonne van Duyn v. Home Office (Case 41/74 van Duyn v. Home Office) зацікавлені особи повинні мати змогу покладатися на зобов'язання, взяті державою в особі відповідних суб'єктів владних повноважень, навіть якщо такі зобов'язання містяться у законодавчому акті, який загалом не має автоматичної прямої дії. При цьому, якщо держава схвалила певну концепцію, то суб'єкт владних повноважень вважатиметься таким, що діє протиправно, якщо він відступить від встановлених обов'язків, оскільки схвалення такої політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґрунтованих сподівань у суб'єктів відповідних правовідносин стосовно суворого додержання уповноваженим державою суб'єктом владних повноважень такої політики чи поведінки.

Згідно із ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування покладається на суб'єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Колегія суддів приходить до висновку, що в діях відповідачів відсутні порушення податкового законодавства, оскільки фіскальний інтерес держави визначений законом, підлягає контролю податковими органами, при цьому відповідачами правомірно застосовано спеціальні норми такого законодавства, тому у задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17, 158-163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Старий Город» до Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, ДФС України - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 23.09.2016 року.

Головуючий суддя Бутенко А.В.

Суддя Єфіменко К.С.

Суддя Танцюра К.О.

23 вересня 2016 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2016
Оприлюднено28.09.2016
Номер документу61522022
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2428/16

Постанова від 23.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 04.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 25.05.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні