Постанова
від 12.09.2016 по справі 820/735/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

12 вересня 2016 р. №820/735/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді: Мар'єнко Л.М.,

при секретареві судового засідання: Принцевській Ю.В.,

за участі:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Даугуля В.Я.,

представника третьої особи - Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - Бабанських-Коц Л.А.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області, Державного кадастрового реєстратора управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області Садовської Ганни Валеріївни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, ОСОБА_6 про скасування державної реєстрації земельної ділянки, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, ОСОБА_4, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області, в якому просить суд: скасувати державну реєстрацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення, площею 41,48 га, кадастровий номер: НОМЕР_1, що розташована в Харківському районі на території Лук'янцівської сільської ради за межами населеного пункту.

Ухвалою суду від 04.05.2016 було залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Держгеокадастру у Харківській області.

Ухвалою суду від 26.05.2016 було залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_6.

Ухвалою суду від 21.06.2016 було залучено до участі у справі в якості другого відповідача - державного кадастрового реєстратора управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області Садовську Ганну Валеріївну.

В обґрунтування своїх позовних вимог, позивач зазначив, що державна реєстрація земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1 відбулась із порушенням вимог ст. 198 Земельного Кодексу України і ст. 50 Закону України «Про землеустрій», оскільки із ним, як суміжним землекористувачем земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_2, межи земельної ділянки з вищевказаним кадастровим номером НОМЕР_1 не погоджено. Погодження межі суміжної земельної ділянки Лук'янцівською сільською радою є незаконним, оскільки ця рада перевищила свої повноваження, встановлені приписом статті 122 Земельного Кодексу України. Позивач вважає, що рішенням про державну реєстрацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення за кадастровим номером НОМЕР_1 порушені його права як землевласника, оскільки суміжна земельна ділянка була сформована так, що приєднала до себе колишню польову дорогу до земельної ділянки позивача для проїзду сільськогосподарської техніки. В такий спосіб, оскільки іншої дороги не має, позивачу штучно обмежують доступ до його земельної ділянки і перешкоджають всупереч положенням ст. 41 Конституції України користуватися своєю власністю. В зв'язку з чим, позивач просить скасувати державну реєстрацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення, площею 41,48 га, кадастровий номер: НОМЕР_1, що розташована в Харківському районі на території Лук'янцівської сільської ради за межами населеного пункту.

Від представника Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області Даугуль В.Я., через канцелярію суду надійшли письмові заперечення, в яких зазначено, що докази того, що спірна земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 дійсно є суміжною з земельною ділянкою позивач не надав, натомість матеріалами проведеної інвентаризації підтверджено протилежне. Крім того, відсутні будь-які докази на підтвердження того, що непогодження з позивачем меж спірної земельної ділянки призвело до штучного обмеження доступу до його земельної ділянки, адже колишня польова дорога (польова дорога - зі слів позивача) як дорога не обліковується, жодним доказом не підтверджується той факт, що вказана частина земної поверхні є саме польовою дорогою. Відтак, твердження позивача про те, що відсутність погодження з позивачем меж спірної земельної ділянки призвело до порушення його прав, ґрунтується на припущеннях та не підтверджується жодним доказом. Отже, в спірних правовідносинах відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конституцією та законами України.

Представник позивача, у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Представник відповідача, у судовому засіданні заперечував проти позову, просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на наведені у письмових запереченнях обставини.

Представник третьої особи - Головного управління Держгеокадастру у Харківській області - Бабанських-Коц Л.А., у судовому засіданні проти позову заперечувала та стверджувала, що державна реєстрація земельної ділянки кадастровий номер: НОМЕР_1, була здійсненна на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені нормативними актами України, отже підстави для її скасування відсутні, просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Третя особа ОСОБА_6 , відповідач Державний кадастровий реєстратор управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області Садовська Ганна Валеріївна, у судове засідання не прибули, належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.

Згідно ч. 2 ст.128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Таким чином, суд вважає за можливе розглядати справу без участі третьої особи ОСОБА_6 та відповідача Державного кадастрового реєстратора управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області Садовської Ганни Валеріївни за наявними в матеріалах справи доказами.

Вислухавши думку осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

На підставі розпорядження голови Харківської районної державної адміністрації від 06 серпня 2013 року № 326 "Про надання дозволу на проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності» (а.с. 40) між Головним управлінням Держземагентства у Харківській області (замовником) та Харківською регіональною філією Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» (виконавцем) було укладено договір від 23 вересня 2013 року № 6 про надання послуг із землеустрою. За результатами виконання договору було виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності по Лук'янцівській сільській раді Харківського району Харківської області .

Виготовлена документація із землеустрою, якою інвентаризовано 79 земельних ділянок загальною площею 944.6102 га. була затверджена розпорядженням голови Харківської районної державної адміністрації від 12 грудня 2012 року № 720 (а.с. 53-55).

4 листопада 2013 року за результатами проведеної інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності по Лук'янцівській сільській раді Харківського району Харківської області Державним кадастровим реєстратором Управління Держземагентства у Харківському районі було здійснено державну реєстрацію земельної ділянки, розташованої в Харківському районі на території Лук'янцівської сільської ради за межами населеного пункту, та присвоєно їй кадастровий номер НОМЕР_1.

Також відкрито Поземельну книгу, в якій інформація про форму власності і про суб'єкта права власності була відсутня, у зв'язку з тим, що таке право не було зареєстроване в органі державної реєстрації речових прав.

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії НОМЕР_3 від 21.03.2014 року ОСОБА_4 є власником земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 2 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер НОМЕР_2), яка знаходиться за межами населеного пункту на території Лук'янцівської сільської ради Харківського району (а.с. 6).

Як вбачається з адміністративного позову, підставою звернення до суду є порушення прав позивача в результаті здійснення державної реєстрації земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1, без погодження меж земельної ділянки з позивачем як власником суміжної земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_2. Крім того, позивач вважає, що суміжна земельна ділянка була сформована так, що приєднала до себе колишню польову дорогу до земельної ділянки позивача для проїзду сільськогосподарської техніки, оскільки іншої дороги не має, позивачу штучно обмежують доступ до його земельної ділянки.

З матеріалів справи вбачається, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 24.07.2015 року №518-СГ наказано надати ОСОБА_6 в оренду земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення, площею 41,4820 га із кадастровим номером НОМЕР_1, зареєстровану у Державному реєстрі речових прав 15.07.2015 року (реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 685340263251), яка розташована за межами населених пунктів Лук'янцівської сільської ради на території Харківського району Харківської області, для ведення фермерського господарства, строком на 49 років. Встановити річну орендну плату за користування вказаною земельною ділянкою в розмірі 4 відсотки від її нормативної грошової оцінки. ОСОБА_6 укласти договір оренди землі з Головним Управлінням Держземагентства у Харківській області. Приступити до використання земельної ділянки після встановлення її меж в натурі (на місцевості) згідно «Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками» та оформлення права користування земельною ділянкою відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

13.08.2015 року між Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області та ОСОБА_8 було укладено договір оренди земельної ділянки державної власності сільськогосподарського призначення площею 41,4820 га, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Лук'янцівської сільської ради Харківського району кадастровий номер НОМЕР_1, строком до 13.08.2064 року (а.с. 69-71). 02.09.2015 року сторонами було підписано акт приймання передачі земельної ділянки (а.с.76).

Зазначений договір зареєстрований в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень 28.08.2015 року за №10966616, що підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (а.с. 77).

Не погоджуючись із державною реєстрацією земельної ділянки сільськогосподарського призначення, площею 41,48 га, кадастровий номер: НОМЕР_1, що розташована в Харківському районі на території Лук'янцівської сільської ради за межами населеного пункту, позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.

Відповідно до ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Статтею 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» від 23 травня 2012 року № 513 (далі - Порядок № 513 ) затверджено порядок який установлює вимоги до проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складення за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель. Згідно з пунктом 2 Порядку № 513 передбачено, що інвентаризація земель проводиться з меткою: забезпечення ведення Державного земельного кадастру, здійснення контролю за використанням і охороною земель; визначення якісного стану земельних ділянок, їх меж, розміру, складу угідь; узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, та у Державному земельному кадастрі; прийняття за результатами інвентаризації земель Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідних рішень; здійснення землеустрою.

Згідно з пунктами 8-10 Порядку № 513 визначено, що підставою для проведення інвентаризації земель є рішення відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення.

Замовниками технічної документації можуть бути органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники та землекористувачі (далі - замовники).

Розробниками технічної документації є юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензію на виконання робіт із землеустрою відповідно до закону (далі - виконавець).

Пунктами 26, 28 Порядку № 513 закріплено, що за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт складається технічна документація, яка підлягає затвердженню замовником.

Відомості, отримані в результаті інвентаризації земель, підлягають внесенню до Державного земельного кадастру протягом семи робочих днів після передачі копій матеріалів, отриманих в результаті проведення інвентаризації земель, до місцевого фонду документації із землеустрою (пункт 30 Порядок № 513).

Відповідно до статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Дні державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки: документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Згідно ч. 1 ст. 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр» при відкритті Поземельної книги відомості до неї вносяться на підставі документації, яка подана для державної реєстрації земельної ділянки (крім відомостей про власників та користувачів земельної ділянки).

Підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки передбачені ч. 6 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», згідно якої у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки може бути відмовлено у разі:

-розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

-подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

-невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

-знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.

При цьому у статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» зазначений вичерпний перелік підстав для відмови у здійснення державної реєстрації земельної ділянки.

З огляду на те, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель була виготовлена та погоджена у відповідності до вимог законодавства, у державного кадастрового реєстратора Управління Держгеокадастру у Харківському районі були відсутні підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації спірної земельної ділянки.

Щодо посилань позивача, як на підставу скасування державної реєстрації спірної земельної ділянки, на невиконання вимог ст. 57 Закону України «Про землеустрій», суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог ст. 57 Закону України «Про землеустрій» (у редакції Закону України від 02.06.2015 р. N 497-VIII) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає: а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;б) пояснювальну записку; в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про інвентаризацію земель (у разі якщо інвентаризація земель проводиться щодо земель державної чи комунальної власності); г) копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час інвентаризації земель; ґ) матеріали топографо-геодезичних вишукувань; д) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини; е) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі; є) робочий і зведений інвентаризаційні плани; ж) матеріали погодження технічної документації із землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України.

У разі формування земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає відомості про обчислення площі земельної ділянки; б) кадастровий план земельної ділянки; в) перелік обмежень у використанні земельних ділянок; г) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності; ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання; д) матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість).

Проте інвентаризація земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності по Лук'янцівській сільській раді Харківського району Харківської області була проведена у 2013 році.

Станом на 02.07.2013 рік стаття 57 Закону України «Про землеустрій» викладена у наступній редакції: спеціальні тематичні карти та атласи складаються з метою відображення в них стану земель та їх використання, даних зонування і природно-сільськогосподарського районування, визначення заходів із землеустрою щодо організації раціонального використання та охорони земель.

Отже, посилання позивача на вимоги ст. 57 Закону України «Про землеустрій» є безпідставними.

Щодо посилань позивача, на те, що державна реєстрація земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1 відбулась із порушенням вимог ст. 198 Земельного Кодексу України і ст. 50 Закону України «Про землеустрій», оскільки із ним, як суміжним землекористувачем земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_2, ніхто меж земельної ділянки з вищевказаним кадастровим номером НОМЕР_1 не погоджував, суд зазначає наступне.

На сьогодні в Україні запроваджено автоматизований програмний комплекс «Національна кадастрова система» (НКС) на основі єдиної системи координат, що дозволяє чітко визначити місцезнаходження будь-якої земельної ділянки.

Топографо - геодезичні роботи виконуються в системі координат СК 63 з метою визначення або уточнення меж земельних ділянок, обмежень (обтяжень) у їх використанні га угідь, які потребують уточнення або за якими неможливо визначити такі межі під час виконання підготовчих робіт.

Закон України «Про Державний земельний кадастр» та Порядок ведення Державного земельного кадастру затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року за № 1051, визначають підстави та порядок, за яким здійснюється державна реєстрація земельної ділянки у Державному земельному кадастрі, у т.ч у НКС.

04.11.2013 року Державним кадастровим реєстратором було здійснено державну реєстрацію спірної земельної ділянки, їй було присвоєно кадастровий номер НОМЕР_1, а відомості про неї внесені до Державного земельного кадастру, у т.ч. до НКС.

Функції програмного комплексу НКС дозволяють отримати відомості про земельну ділянку, що містяться у Державному земельному кадастрі, у тому числі побачити ортофотоплани (цифрову карту), топографічну та оглядову карти, земельні ділянки та їх межі.

З роздруківок НКС долучених до матеріалів справи вбачається, що між спірною земельною ділянкою (кадастровий номер НОМЕР_1) та земельною ділянкою позивача (кадастровий номер НОМЕР_2) наявна відстань.

Згідно з технічною документацією, наявною в матеріалах справи, межі спірної земельної ділянки були погоджені Лук'янцівською сільською радою. При цьому, відстань між спірною земельною ділянкою (кадастровий номер НОМЕР_1) та земельною ділянкою позивача (кадастровий номер НОМЕР_2) перевищує два метри, що свідчить про те, що вказані земельні ділянки не є суміжними, отже погодження позивача для формування та державної реєстрації спірної земельної ділянки не потрібне.

З матеріалів справи вбачається, що позивач був обізнаний про те, що відстань від земельної ділянки НОМЕР_1 до НОМЕР_2 більше ніж 2 метри, з листа Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області від 19.01.2016 року №31-20.06-0.4-139/2-16, яким позивача повідомлено про те, що згідно даних ведення державного земельного кадастру було здійснено державну реєстрацію 04.11.2013 року земельної ділянки, що розташована в Харківському районі на території Лук'янцівської сільської ради за межами населеного пункту за Головним управлінням Держземагенства у Харківській області відповідно до документації із землеустрою в описі суміжних землекористувачів та власників суміжних земельних ділянок наявне погодження меж з Лук'янцівською сільською радою, так як відстань від земельної ділянки НОМЕР_1 до НОМЕР_2 більше ніж 2 метри (а.с. 5).

Посилання позивача на те, що непогодження з ним меж спірної земельної ділянки призвело до штучного обмеження доступу до його земельної ділянки, оскільки суміжна земельна ділянка була сформована так, що приєднала до себе колишню польову дорогу до земельної ділянки позивача для проїзду сільськогосподарської техніки, в ході розгляду справи не знайшло свого підтвердження.

Необґрунтованим є також твердження позивача про необхідність скасування державної реєстрації спірної земельної ділянки на тій підставі, що протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», оскільки право власності на спірну земельну ділянку вже зареєстроване за державою в особі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 15.07.2015 року за № 10498437 Реєстраційною службою Харківського районного управління юстиції в Харківській області.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачі діяли у відповідності до наданих повноважень та у визначений законом спосіб.

Крім цього, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно п. 8 ч. 1 ст. 3 КАС України, позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

За приписами ч. 1 ст. 6 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

З аналізу вищезазначених приписів, вбачається, що позивач має право звернутись до адміністративного суду з позовом лише у разі, якщо він вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача (суб'єкта владних повноважень) порушено його права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. При цьому, обставину дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів позивача має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

Судовим розглядом встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 не є суміжною з земельною ділянкою позивача з кадастровим номером НОМЕР_2, отже документація із землеустрою щодо земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 не підлягала погодженню з позивачем. Доказів того, що земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 була сформована так, що приєднала до себе колишню польову дорогу до земельної ділянки позивача для проїзду сільськогосподарської техніки, обмеживши тим самим його доступ до власної земельної ділянки, позивачем до суду не надано.

Натомість представником відповідача на виконання вимог ч. 2 ст. 71 КАС України в ході судового розгляду справи було надано докази, щодо наявності відстані від земельної ділянки НОМЕР_1 до НОМЕР_2 більше ніж 2 метри та погодження меж спірної земельної ділянки з Лук'янцівською сільською радою.

Таким чином, позивачем не доведено, яким саме чином державна реєстрація земельної ділянки сільськогосподарського призначення, площею 41,48 га, кадастровий номер: НОМЕР_1, що розташована в Харківському районі на території Лук'янцівської сільської ради за межами населеного пункту стосуються його прав, свобод та інтересів і чим саме порушені його права, свободи та інтереси у сфері публічно - правових відносин.

Проте, якщо позивач вважає, що порушені його права на користування земельною ділянкою, суд роз'яснює позивачу, що він вправі звернутися до місцевого загального суду в порядку цивільного судочинства з позовом про усунення перешкод в користуванні земельною ділянкою.

Враховуючи викладене, державна реєстрація земельної ділянки за кадастровим номером: НОМЕР_1 не порушує права, свободи та інтереси позивача, а обставини якими позивач обґрунтовує свій позов не спростовують правомірність державної реєстрації, суд прийшов до висновку, що позов є необґрунтованим та такими, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4 до Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області, Державного кадастрового реєстратора управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області Садовської Ганни Валеріївни, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, ОСОБА_6 про скасування державної реєстрації земельної ділянки - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 19 вересня 2016 року.

Суддя Мар'єнко Л.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2016
Оприлюднено28.09.2016
Номер документу61527379
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/735/16

Постанова від 12.09.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 21.06.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні