20.09.16
Справа № 635/2616/16-к
Провадження 1-кс/635/804/2016
У Х В А Л А
І м е н е мУ к р а ї н и
20 вересня 2016 року Харківський районний суд Харківської області у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю прокурора ОСОБА_2 ,
секретар судового засідання ОСОБА_3 ,
розглянувши клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №6 Харківської області ОСОБА_2 про надання дозволу на проведеннядокументальної позапланової перевіркипо матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015220430000073від 23 жовтня 2015року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.197-1, ч.2 ст. 364, ч.1 ст. 358 КК України, -
в с т а н о в и в:
Прокурор Харківської місцевої прокуратури № 6 Харківської області ОСОБА_2 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення документальної позапланової перевірки Юридично-комерційної приватної фірми «Центр сприяння розвитку сільського господарства регіону» (ЄДРПОУ 24279194), розташованої за адресою: 62422, Харківська область, Харківський район, с. Перемога, вул. Першотравнева, 11, щодо своєчасності, правильності, достовірності та повноти сплати суб`єктом господарювання упродовж 2013-2015 років податків, зборів та інших обов`язкових платежів, зокрема, плати за землю, тривалістю 10 робочих днів; проведення документальної позапланової перевірки доручити Харківській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області.
В обґрунтування клопотання зазначив, що слідчим відділом Харківського ВП ГУ НП в Харківській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню № 42015220430000073 від 23.10.2015, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 197-1, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 358 КК України.
Харківською місцевою прокуратурою № 6 Харківської області здійснюється процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні.
Так, встановлено, що 01.03.2010 між Харківською районною державною адміністрацією Харківської області та ЮКПФ «Центр сприяння розвитку сільського господарства регіону» (ЄДРПОУ 24279194) (далі - ЮКПФ «ЦСРСГР») укладено договір оренди 2198,8102 га землі, розташованої на території Тернівської сільської ради Харківського району Харківської області.
Підставою для передачі земельної ділянки в оренду слугувало розпорядження голови Харківської районної державної адміністрації Харківської області від 09.11.2004 № 397, яке ще 05.05.2008 було скасоване розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації від 05.05.2008 № 272.
Передача земельної ділянки відбулася без розроблення проекту землеустрою щодо її відведення.
До цього часу договір оренди землі від 01.03.2010 не пройшов у встановленому законом порядку державну реєстрацію, а, отже, є таким, що не набрав чинності.
Упродовж 2010-2015 років, всупереч вимогам ст. ст. 125-126 ЗК України, ЮКПФ «ЦСРСГР» фактично використовує спірні землі на підставі незареєстрованого договору оренди землі від 01.03.2010 та нечинного розпорядження голови Харківської районної державної адміністрації Харківської області від 09.11.2004 № 397.
Протягом вказаного періоду ЮКПФ «ЦСРСГР» здійснює активну господарську діяльність на спірних землях, про що свідчить подана останнім статистична звітність № 4-сг (річна) «Посівні площі сільськогосподарських культур» під урожай 2010-2015 років.
Упродовж 2014-2015 року ЮКПФ «ЦСРСГР» (ЄДРПОУ 24279194) подаються до контролюючого органу податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності); податкові декларації зі сплати фіксованого сільськогосподарського податку за використання спірної земельної ділянки.
Відповідно до Додатку № 2 «Відомості про наявні земельні ділянки» податкових декларацій, ЮКПФ «ЦСРСГР» (ЄДРПОУ 24279194) звітує про використання 2198,8102 га земель сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населеного пункту на території Тернівської сільської ради Харківського району Харківської області, на підставі договору оренди від 01.03.2010, укладеного із Харківською районною державною адміністрацією Харківської області.
Таким чином, вбачаються ознаки самовільного зайняття ЮКПФ «ЦСРСГР» даних земель.
Крім того, в ході досудового розслідування кримінального провадження встановлено ознаки підробки договору оренди землі від 01.03.2010.
Будучи допитаним як свідок 01.03.2016 ОСОБА_4 показав, що він з 18.03.2008 по 18.04.2010 обіймав посаду голови Харківської районної державної адміністрації Харківської області. За час його перебування на посаді голови місцевої державної адміністрації до нього неодноразово звертався ОСОБА_5 з приводу впорядкування земельних відносин та підписання договору оренди близько 2 тис.га землі, розташованої на території Тернівської сільської ради Харківського району Харківської області. Разом з цим, враховуючи наявність великої кількості скарг громадян щодо використання ЮКПФ «ЦСРСГР» земель, неодноразового розгляду питання законності використання підприємством такої землі на земельній комісії та апаратних нарадах Харківської районної державної адміністрації Харківської області, з ЮКПФ «ЦСРСГР» ( ОСОБА_5 ) договір оренди 2198,8102 га земель, розташованих на території Тернівської сільської ради Харківського району Харківської області, ним, як головою Харківської районної державної адміністрації Харківської області, ніколи не підписувався. Підпис в договорі оренди 2198,8102 га землі, розташованої на території Тернівської сільської ради Харківського району Харківської області та в Розрахунку розміру орендної плати виконаний не ним, на його підпис не схожий. Такий договір оренди землі він 01.03.2010 не підписував, виконаний у договорі підпис йому не належить. Передумови для підписання договору оренди 2198,8102 га земель, розташованих на території Тернівської сільської ради Харківського району взагалі відсутні, оскільки Харківською районною радою Харківської області не затверджувалася їх нормативна грошова оцінка.
Про відсутність законних підстав для укладення договору оренди землі із ЮКПФ «ЦСРСГР» в ході допиту 08.08.2016 пояснив також ОСОБА_6 заступник голови Харківської районної державної адміністрації Харківської області станом на 01.03.2010.
Крім того, встановлено, що упродовж 2012-2013 років ЮКПФ «ЦСРСГР» взагалі не сплачувала орендну плату за користування 2198,8102 га земель.
Також, з 2010 року, прикриваючись скасованим розпорядженням голови Харківської районної державної адміністрації Харківської області від 09.11.2004 № 397 та умовами нечинного договору оренди землі від 01.03.2010 ЮКПФ «ЦСРСГР» не сплачує до місцевого бюджету земельний податок за користування об`єктами нерухомості (25) загальною площею 18183,90 кв.м, які перебувають у власності останньої.
Таким чином, має місце факт несплати податкових платежів з плати за землю в порядку та розміру, визначеному законом.
Також встановлено, що юридична особа звітує перед фіскальним органом про фактичне використання лише частини орендованих державних земель, а саме: в 2013 році 359,50 га, 2014 рік 297 га, 2015 рік 365,50 га.
Разом з цим, в ході досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що упродовж 2010-2015 років на площі близько 500 га ріллі здійснювався посів сільськогосподарських культур.
Також установлено, що частина орендованих земель під багаторічними насадження за договорами оренди, укладеними із ЮКПФ «ЦСРСГР», використовується сторонніми суб`єктами господарювання (ФГ «Парфьонов» ЄДРПОУ 34255805 12792 шт. яблуневих дерев, ФОП « ОСОБА_7 » ІПН НОМЕР_1 25740 шт. яблуневих дерев).
Таким чином, державні землі фактично безоплатно, незаконно використовуються ЮКПФ «ЦСРСГР» у власних корисних цілях.
З метою встановлення або спростування факту наявності порушень вимог податкового законодавства, ухвалою слідчого судді Харківського районного суду Харківської області від 12.02.2016 призначено документальну позапланову перевірку ЮКПФ «ЦСРСГР» (ЄДРПОУ 24279194) щодо своєчасності, правильності, достовірності та повноти сплати суб`єктом господарювання упродовж 2013-2015 років податків, зборів та інших обов`язкових платежів, зокрема, плати за землю.
Проведення документальної позапланової перевірки ЮКПФ «ЦСРСГР» (ЄДРПОУ 24279194) доручено працівникам Харківської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області.
Так, на виконання ухвали суду, в період з 22.02.2016 по 04.03.2016 органом контролю проведено відповідну перевірку, про що складено Акт № 465/20-23-22-01-05/24279194 від 21.03.2016.
За результатами вивчення місцевою прокуратурою результатів перевірки встановлено, що захід контролю проведений Харківською ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області неповно та поверхнево.
30.06.2016 на адресу начальника ГУ ДФС у Харківській області направлено лист № 04-25-3721-15 з метою перевірки на відповідність вимогам закону та повноти з`ясування питань щодо дотримання платником податків вимог законодавства, висновки, які містяться в Акті перевірки № 465/20-23-22-01-05/24279194 від 21.03.2016 та, за наявності підстав, вирішення питання про проведення повторної документальної позапланової перевірки Юридично-комерційної приватної фірми «Центр сприяння розвитку сільського господарства регіону» (ЄДРПОУ 24279194) або ж включення вказаного питання до найближчого плану-графіку проведення планових документальних перевірок.
Установлено, що при здійсненні аналізу матеріалів перевірки ЮКПФ «ЦСРСГР» встановлено не повне з`ясування під час перевірки питання правомірності та повноти нарахування земельного податку та орендної плати за землю, у зв`язку з чим, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 № 950 «Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування, тому ГУ ДФС у Харківській області здійснюються заходи щодо організації службового розслідування у відношенні посадових осіб Харківської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податку. В ході проведення службового розслідування буде розглянуто питання щодо організації позапланової виїзної документальної перевірки (лист ГУ ДФС у Харківській області від 02.08.2016 № 3923/9/20-40-14-11-21).
З огляду на викладене, 05.08.2016 ГУ ДФС у Харківській області на адресу Харківської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області направлено лист з вимогою щодо організації службового розслідування у відношенні посадових осіб, які проводили документальну перевірку ЮКПФ «ЦСРСГР».
Разом з цим, службова перевірка не була проведена, оскільки фахівці, що проводили перевірку ЮКПФ «ЦСРСГР» звільнено з Харківської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області.
Проведення документальної позапланової виїзної перевірки ЮКПФ «ЦСРСГР», відповідно до вимог п. п. 78.1.12 п. 78.1 ст. 78 ПК України, не є можливим.
Таким чином, за наявності вищевказаних обставин, наявні достатні підстави для повторного призначення судом повторної документальної позапланової перевірки Юридично-комерційної приватної фірми «Центр сприяння розвитку сільського господарства регіону» (ЄДРПОУ 24279194).
З метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого досудового розслідування у кримінальному провадженні, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, встановлення факту наявності порушень вимог податкового законодавства; встановлення розміру збитків виникла необхідність в проведенні документальної позапланової перевірки Юридично-комерційної приватної фірми «Центр сприяння розвитку сільського господарства регіону» (ЄДРПОУ 24279194) щодо своєчасності, правильності, достовірності та повноти сплати суб`єктом господарювання упродовж 2013-2015 років податків, зборів та інших обов`язкових платежів, зокрема, плати за землю.
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав з вищевказаних підстав, просив його задовольнити в повному обсязі.
Вивчивши матеріали клопотання, заслухавши доводи прокурора, слідчий суддя приходить до висновку про його задоволення у зв`язку з наступним.
Відповідно дост. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Разом з цим, Законом України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VIIвнесено зміни до п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України. Так, з 15.07.2015 прокурор/слідчий позбавлений можливості призначати перевірки у порядку, визначеному законом.
Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 "Про питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами"встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.
Згідно ізЗаконом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Згідно ч. 7ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Задовольняючи клопотання про проведення документальної позапланової перевірки слідчий суддя виходить із того, що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, необхідна перевірка щодо своєчасності, правильності, достовірності та повноти сплати Юридично-комерційною приватною фірмою «Центр сприяння розвитку сільського господарства регіону» упродовж 2013-2015 років податків, зборів та інших обов`язкових платежів, зокрема, плати за землю.
Надані стороною обвинувачення документи та зазначені в них обставини свідчать про наявність передбачених законом обставин, які обґрунтовують необхідність призначення проведення виїзної перевірки.
Згідно ч. 1ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 36, 91-94, 110, 369-372 КПК України, ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII, слідчий суддя,
у х в а л и в:
Клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури №6 Харківської області ОСОБА_2 про надання дозволу на проведеннядокументальної позапланової перевіркипо матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42015220430000073від 23 жовтня 2015року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.197-1, ч.2 ст. 364, ч.1 ст. 358 КК України- задовольнити.
Надати дозвіл на проведеннядокументальної позапланової перевірки Юридично-комерційної приватної фірми «Центр сприяння розвитку сільського господарства регіону» (ЄДРПОУ 24279194), розташованої за адресою: 62422, Харківська область, Харківський район, с. Перемога, вул. Першотравнева, 11, щодо своєчасності, правильності, достовірності та повноти сплати суб`єктом господарювання упродовж 2013-2015 років податків, зборів та інших обов`язкових платежів, зокрема, плати за землю.
Проведення позапланової перевірки доручити Харківській обласній Державній податковій інспекції у Харківській областіз 03 жовтня 2016 року впродовж 10 робочих днів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Харківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2016 |
Оприлюднено | 14.03.2023 |
Номер документу | 61555222 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Харківський районний суд Харківської області
Березовська І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні