Постанова
від 22.09.2016 по справі 816/1038/16
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2016 року м. ПолтаваСправа № 816/1038/16

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Канигіної Т.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Скорика С.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Скриля О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом

позивача ОСОБА_3 до відповідача 1-го Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Полтавській області про визнання незаконним та скасування наказу

В С Т А Н О В И В:

08.07.2016 ОСОБА_3 (надалі - ОСОБА_3, позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до 1-го Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Полтавській області (надалі - ДПРЗ-1 ГУ ДСНС України у Полтавській області, відповідач) про визнання незаконним та скасування наказу № 106-с від 07.06.2016 начальника 9-ї Державної пожежно-рятувальної частини 1-го Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Полтавській області, яким на ОСОБА_3 накладене дисциплінарне стягнення - сувора догана.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказував, що оскаржуваний наказ про накладення дисциплінарного стягнення у вигляді суворої догани є незаконним, оскільки начальник 9-ї Державної пожежно-рятувальної частини 1 ДПРЗ-1 ГУ ДСНС України у Полтавській області не наділений правом накладати дисциплінарні стягнення; законом заборонено двічі притягувати особу за одне й те саме порушення службової дисципліни.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що посадовою інструкцією на позивача покладено обов'язок організовувати складання та коригування оперативних планів і карток пожежогасіння, вести облік їх наявності, забезпечувати виконання графіка їх складання, відпрацювання та коригування, однак, документи оперативного реагування згідно із затвердженим планом-графіком не були складені, за що до старшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_3 накладено дисциплінарне стягнення - сувору догану. Відповідач зазначив, що наказ №97 від 03.06.2016 "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_3" скасовано наказом №101 від 03.06.2016 "Про скасування наказу 9 ДПРЧ від 03.06.2016 №97ос "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_3", а тому посилання позивача щодо порушення приписів статті 61 Конституції України та пункту 77 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту не відповідають дійсності.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що між Державною службою з надзвичайних ситуацій (надалі - ДСНС) в особі начальника Головного Управління ДСНС України у Полтавській області полковника служби цивільного захисту Кириленка Р.П. та позивачем - ОСОБА_3 укладено контракт за №576/14 про проходження служби цивільного захисту строком на три роки (контракт набрав чинності 20.06.2014 згідно з п. 12 контракту) (а.с.37-38).

Наказом Управління ДСНС України у Полтавській області № 20ос від 31.01.2014 старшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_3 призначено на посаду начальника караулу 9 державної пожежно-рятувальної частини (м. Лохвиця) 1 державного пожежно-рятувального загону Управління ДСНС України у Полтавській області (надалі - 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області) (а.с.39).

Наказом начальника 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області №106 від 07.06.2016 "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_3" за невиконання службових обов'язків, встановлених Порядком організації внутрішньо гарнізонної та караульної служб в органах управління і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженим наказом МВС України від 07.10.2014 №1032, та посадовою інструкцією начальника караулу (четверта зміна) 9 ДПРЧ (м. Лохвиця) 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області, затвердженою наказом 9 ДПРЧ (м. Лохвиця) 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області від 02.04.2015 №72, порушення вимог законодавства з питань діяльності органів і підрозділів цивільного захисту, а саме: нескладання документів оперативного реагування (оперативних планів і карток пожежогасіння) згідно з планом-графіком складання документів оперативного реагування 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області на 2015-2016 роки, затвердженого 03.08.2015, накладено дисциплінарне стягнення у вигляді суворої догани (а.с.91-94).

Не погоджуючись із вказаним наказом, позивач оскаржив його до суду.

Перевіряючи правомірність оскаржуваного наказу та надаючи оцінку обґрунтованості позовних вимог, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України, Дисциплінарним статутом служби цивільного захисту, затвердженого Законом України від 05.03.2009 № 1068-VI (надалі - Дисциплінарний статут або Статут), Порядком організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб в органах управління і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженим наказом МВС України від 07.10.2014 № 1032 (надалі - Порядок № 1032), Положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 № 593 (надалі - Положення № 593).

Згідно зі статтею 101 Кодексу цивільного захисту України служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період. Порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом та положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України. На рядовий і начальницький склад служби цивільного захисту поширюється дія Дисциплінарного статуту, затвердженого законом.

Відповідно до пункту 3 Положення № 593 особами рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу) є громадяни, які у добровільному порядку прийняті на службу цивільного захисту за контрактом і яким присвоєно відповідно до цього Положення спеціальні звання.

У пункті 15 Положення № 593 зазначено, що склад осіб, які перебувають на службі цивільного захисту, поділяється на рядовий і начальницький. Начальницький склад поділяється на молодший, середній, старший і вищий.

Пунктом 31 Положення № 593 закріплено, що особи рядового і начальницького складу зобов'язані: чесно і сумлінно додержуватися Присяги служби цивільного захисту, виконувати закони України; добросовісно і в повному обсязі виконувати покладені на них згідно із займаною посадою службові обов'язки; додержуватися норм професійної та службової етики; дотримуватися правил внутрішнього розпорядку, сприяти підтриманню порядку і дисципліни тощо.

Як зазначено в оскаржуваному наказі, відповідач при його прийнятті керувався Дисциплінарним статутом.

Відповідно статті 1 розділу І Дисциплінарного статуту службова дисципліна - бездоганне та неухильне виконання особами рядового і начальницького складу службових обов'язків, установлених Кодексом цивільного захисту України, цим Статутом, іншими нормативно-правовими актами та контрактом про проходження служби в органах і підрозділах цивільного захисту (далі - контракт).

Згідно зі статтею 3 Дисциплінарного статуту службова дисципліна в органах і підрозділах цивільного захисту зобов'язує кожну особу рядового і начальницького складу під час проходження служби:

- виконувати вимоги Присяги, контракту, накази начальників, додержуватися цього Статуту та інших нормативно-правових актів;

- захищати життя, здоров'я, права та власність громадян, територію, інтереси суспільства і держави у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

- бути чесним, сумлінним і дисциплінованим;

- стійко переносити всі труднощі та обмеження, пов'язані із службою, не шкодувати сил під час виконання поставлених завдань;

- постійно вдосконалювати професійну майстерність, підвищувати свій професійний рівень;

- додержуватися норм професійної та службової етики, не вчиняти дій, що можуть призвести до неналежного виконання службових обов'язків, бути вільним від впливу політичних партій і громадських організацій;

- поважати людську гідність і бути готовим у будь-який час надати допомогу людям;

- сприяти зміцненню службової дисципліни, виявляти повагу до начальників та старших за званням, бути ввічливим, додержуватися правил внутрішнього розпорядку, носіння встановленої форми одягу, вітання та етикету;

- зберігати державну таємницю та іншу охоронювану законом інформацію;

- берегти та підтримувати в належному стані передані їй у користування майно і техніку.

Порушенням службової дисципліни відповідно до статті 8 Дисциплінарного статуту вважається протиправне, винне (умисне чи необережне) діяння або бездіяльність особи рядового чи начальницького складу, спрямоване на недодержання вимог Присяги, зокрема на невиконання або неналежне виконання службових обов'язків, перевищення прав, порушення обмежень і заборон, установлених законодавством з питань проходження служби в органах і підрозділах цивільного захисту, чи вчинення інших дій, що ганьблять або дискредитують особу як представника служби цивільного захисту.

Статтею 57 Дисциплінарного статуту передбачено, що за порушення службової дисципліни на осіб рядового і начальницького складу накладаються дисциплінарні стягнення.

Так, відповідно до положень статті 68 зазначеного Статуту на осіб рядового і начальницького складу за порушення службової дисципліни можуть накладатися такі види дисциплінарних стягнень:

1) зауваження;

2) догана;

3) сувора догана;

4) попередження про неповну службову відповідність;

5) звільнення зі служби у зв'язку з систематичним невиконанням умов контракту чи через службову невідповідність.

Характер накладеного стягнення повинен відповідати його наслідкам. При визначенні виду і міри стягнення посадові особи повинні брати до уваги характер порушення службової дисципліни (з огляду на об'єктивні факти), його наслідки, а також попередню поведінку.

З мотивувальної частини оскаржуваного наказу вбачається, що підставою застосування дисциплінарного стягнення послугувало невиконання службових обов'язків, встановлених Порядком організації внутрішньо гарнізонної та караульної служб в органах управління і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженим наказом МВС України від 07.10.2014 №1032, та посадовою інструкцією начальника караулу (четверта зміна) 9 ДПРЧ (м. Лохвиця) 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області, затвердженою наказом 9 ДПРЧ (м. Лохвиця) 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області від 02.04.2015 №72, порушення вимог законодавства з питань діяльності органів і підрозділів цивільного захисту, а саме: нескладання документів оперативного реагування (оперативних планів і карток пожежегасіння) згідно з планом-графіком складання документів оперативного реагування 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області на 2015-2016 роки, затвердженого 03.08.2015 (а.с.91-94).

У судовому засіданні представник відповідача зазначив, що невиконання службових обов'язків і порушення вимог законодавства з питань діяльності органів і підрозділів цивільного захисту ОСОБА_3 мають систематичний і триваючий характер, про що також зазначено в спірному наказі.

Відповідно до підпункту 6 пункту 18 розділу V Порядку № 1032 та посадової інструкції начальника караулу (четвертої зміни) 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області, затвердженої наказом 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області № 72 від 02.04.2015, (а.с.78-82) позивач зобов'язаний організовувати складання та коригування оперативних планів і карток пожежогасіння, вести облік їх наявності, забезпечувати виконання графіка їх складання, відпрацювання та коригування.

З матеріалів справи вбачається, що план-графік складання документів оперативного реагування 9 ДПРЧ на 2015-2016 роки (далі за текстом - План-графік) розроблено начальником 9 ДПРЧ капітаном служби цивільного захисту Радаєвим А.О. та затверджено начальником Лохвицького РС ГУ ДСНС України у Полтавській області майором служби цивільного захисту Сілютіним О.М. 03.08.2015 (а.с.96). Згідно з цим планом-графіком позивач зобов'язаний був починаючи з вересня 2015 року по травень 2016 року скласти на дев'ять об'єктів картки пожежогасіння.

Судом встановлено та не заперечується представником позивача, що ОСОБА_3 було складено лише на два об'єкти картки пожежогасіння, отже, ця обставина свідчить про ознайомлення позивача з планом-графіком, а також часткове його виконання у вересні та жовтні 2015 року.

Зазначені недоліки службової діяльності виявлено 10.05.2016 співробітниками ГУ ДСНС України у Полтавській області під час перевірки організації несення служби особовим складом та готовності до дій за призначенням 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області (а.с.83-84).

З протоколу № 8 з проведення оперативної наради вбачається, що 23.05.2016 на оперативній нараді ОСОБА_3 було доведено до виконання план-заходи щодо усунення недоліків виявлених співробітниками ГУ ДСНС України у Полтавській області 10.05.2016. Вказаним планом-заходами передбачено до 01.06.2016 старшому лейтенанту служби цивільного захисту ОСОБА_3 начальнику караулу 9 ДПРЧ (м. Лохвиця) 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області усунути недоліки у службовій діяльності і скласти документи оперативного реагування (оперативні плани і картки пожежогасіння), передбачені планом-графіком, затвердженим 03.08.2015 (а.с.116-119).

У подальшому під час чергової перевірки співробітниками ГУ ДСНС України у Полтавській області організації несення служби особовим складом та готовності до дій за призначенням 9 ДПРЧ (м. Лохвиця) 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській виявлено, що позивачем недоліки не усунуто, документи оперативного реагування згідно із затвердженим планом-графіком не складені. Протокольне рішення оперативної наради підрозділу від 23.05.2016 та план-заходи щодо усунення недоліків, виявлених співробітниками Головного управління 10.05.2016, затверджені начальником Лохвицького РС 20.05.2016, доведені ОСОБА_3 до виконання, але ним не виконані (а.с.129).

З вищевикладено вбачається, що ОСОБА_3 вчинено порушення службової дисципліни, а саме: не виконано службові обов'язки, встановлені Порядком № 1032 та посадовою інструкцією начальника караулу (четверта зміна) 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області, затвердженої наказом 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області № 72, порушено вимоги законодавства з питань діяльності органів і підрозділів цивільного захисту; що носило характер систематичності.

На виконання вимог статті 81 Дисциплінарного статуту 02.06.2016 ОСОБА_3 оголошено та вручено вимогу про надання письмових пояснень щодо нескладання документів оперативного реагування, передбачених планом-графіком, та невиконання своїх службових обов'язків (з листопада 2015 року по травень 2016 року не складено жодної оперативної картки пожежогасіння та жодного оперативного плану пожежогасіння), однак, останній відмовився надати письмові пояснення, про що складено відповідний акт (а.с.95).

За вищезазначені порушення службової дисципліни на ОСОБА_3 наказом начальника 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області № 97 від 03.06.2016 накладено дисциплінарне стягнення - сувору догану (а.с.86-89).

Однак, враховуючи ту обставину, що позивач є керівником первинної профспілкової організації працівників державної служби з надзвичайних ситуацій м. Лохвиця (код за ЄДРПОУ 40186499) та у зв'язку з неотриманням від Лохвицької районної організації профспілки працівників державних установ України відповіді на лист відповідача від 02.06.2016 №58-486/53 (а.с.97-99) щодо надання згоди на притягнення до дисциплінарної відповідальності, наказом від 03.06.2016 № 101 "Про скасування наказу 9 ДПРЧ від 03.06.2016 №97ос "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_3" скасовано наказ від 03.06.2016 № 97 (а.с.90).

За результатом проведення 06.06.2016 засідання райкому Лохвицької районної організації профспілки працівників державних установ України більшістю голосів проголосовано за надання згоди на притягнення ОСОБА_3 до дисциплінарної відповідальності за порушення службової дисципліни (а.с.100-101).

Оскільки позивачем порушено службову дисципліну, а саме: не виконано службові обов'язки та враховуючи наявність погодження Лохвицької районної організації профспілки працівників державних установ України, 07.06.2016 наказом начальника 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області №106 на ОСОБА_3 накладено дисциплінарне стягнення у вигляді суворої догани (а.с.91-94).

Отже, вищезазначене свідчить, що на позивача за невиконання службових обов'язків, встановлених Порядком організації внутрішньо гарнізонної та караульної служб в органах управління і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій та посадовою інструкцією начальника караулу (четверта зміна) 9 ДПРЧ (м. Лохвиця) 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області, порушення вимог законодавства з питань діяльності органів і підрозділів цивільного захисту, а саме: нескладання документів оперативного реагування (оперативних планів і карток пожежегасіння) згідно з планом-графіком складання документів оперативного реагування ДПРЧ-9 ДПРЗ-1 ГУ ДСНС України у Полтавській області на 2015-2016 роки, затвердженого 03.08.2015, відповідно до статті 77 Дисциплінарного статуту накладено лише одне дисциплінарне стягнення.

Щодо посилань позивача на те, що начальник 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області не наділений правом накладати дисциплінарні стягнення, суд зазначає наступне.

Згідно з пунктом 1.8. Положення про 1 державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Полтавській області (надалі - Положення 1 ДПРЗ), затвердженого наказом ДСНС України від 10.10.2014 № 572 (зі змінами), до організаційної структури 1 ДПРЗ входить 9 державна пожежно-рятувальна частина (м. Лохвиця) (а.с.42-61).

Відповідно до пункту 1.3 Положення 1 ДПРЗ, 1 ДПРЗ відноситься до сфери управління ГУ ДСНС України у Полтавській області та безпосередньо підпорядковується Полтавському міськрайонному управлінню. Структурні підрозділи 1 ДПРЗ безпосередньо підпорядковуються відповідним Миргородському районному відділу, Гадяцькому, Кобеляцькому, Чутівському, Лохвицькому, Решетилівському, Диканському, Зіньківському, Карлівському, Великобагачанському, Новосанжарському, Шишацькому, Котелевському, Машівському районним секторам ГУ ДСНС України у Полтавській області, які здійснюють безпосереднє управління цими підрозділами в містах та районах.

Згідно з пунктом 7.16 Положення 1 ДПРЗ, начальник 1 ДПРЗ затверджує положення про структурні та підпорядковані підрозділи.

Відповідно до пункту 6.1 Положення про 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області (надалі - Положення 9 ДПРЧ), затвердженого наказом 1 ДПРЗ від 15.05.2015 №12 (зі змінами) управління (керівництво) 9 ДПРЧ безпосередньо здійснює начальник, який підпорядкований безпосередньо начальнику районного сектора та прямо підпорядкований начальнику ДПРЗ-1 (а.с.62-76).

Згідно з пунктом 7.9 Положення 9 ДПРЧ, начальник 9 ДПРЧ має право видавати накази, давати вказівки та доручення, обов'язкові для виконання особовим складом і працівниками 9 ДПРЧ та контролює їх виконання. Пунктом 7.13 Положення 9 ДПРЧ визначено, що начальник 9 ДПРЧ у встановленому порядку проводить службові розслідування стосовно особового складу та у межах наданих повноважень застосовує заохочення та накладає дисциплінарні стягнення на осіб рядового і начальницького складу відповідно до Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту (крім свого заступника).

Таким чином, твердження позивача щодо відсутності у начальника 9 ДПРЧ 1-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області права на накладення дисциплінарних стягнень не відповідає дійсності та спростоване вищевикладеним.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідач довів правомірність винесення наказу №106 від 07.06.2016 "Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_3".

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість та недоведеність вимог позивача, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 7-11, 17, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 до 1-го Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Полтавській області про визнання незаконним та скасування наказу відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 27 вересня 2016 року.

Суддя Т.С. Канигіна

Дата ухвалення рішення22.09.2016
Оприлюднено04.10.2016
Номер документу61585259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1038/16

Ухвала від 16.11.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 25.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 25.10.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Постанова від 22.09.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні