Постанова
від 27.09.2016 по справі 807/962/16
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2016 рокум. Ужгород№ 807/962/16

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І

при секретарі судового засідання Шмідзен І.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки" про стягнення податкового боргу у сумі 18647,33 грн., -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 27 вересня 2016 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 28 вересня 2016 року.

Ужгородська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Закарпатській області (далі - Ужгородська ОДПІ, позивач) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу у сумі 18647,33 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, при цьому, прохальною частиною позовної заяви просить розглянути справу за його відсутності, відтак, у відповідності до ст. 122 КАС України, справу розглянуто за відсутності представника позивача, на підставі наявних у справі доказів.

Відповідач письмове заперечення проти позову з належними доказами не подав, свого представника в судові засідання 6 вересня 2016 року та 27 вересня 2016 року не направив (начальником підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської райспоживспілки" до суду надано клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку зі смертю батька (клопотання задоволено, розгляд справи відкладено) та повторно про відкладення в зв'язку з виїздом по вирішенню майнових питань після смерті батьків, в зв'язку з чим суд констатує, що відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення. Відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та в зв'язку з неявкою представника відповідача - справу розглянуто за його відсутності, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), кожен зобов'язаний сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підприємство споживчої кооперації ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської райспоживспілки зареєстроване як юридична особа за адресою: Закарпатська область, Ужгородський район, с. Минай, вул. Тиха, буд. 15, код ЄДРПОУ 01739368, що підтверджується копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 10-11).

Станом на день звернення із зазначеним позовом до суду за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом по платежу 50 18010500 "земельний податок з юридичних осіб" у розмірі 18647,33 грн.

Згідно поданих податкових декларацій відповідачем самостійно задекларовано до сплати податкове зобов'язання по земельному податку. Так, зокрема відповідачем подано: уточнюючу податкову декларацію № 1500018004 від 27.03.2015 року з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) із самостійно задекларованою сумою, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 14912,34 грн. (відповідачем сплачено 7313,97 грн. та не сплаченою залишається самостійно задекларована сума грошового зобов'язання у розмірі 7598,37 грн.); податкову декларацію № 1600011587 від 18.02.2016 р. з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2016 рік, якою самостійно задекларовано до сплати податкове зобов'язання по земельному податку за 2016 рік в розмірі 25643,10 грн. (заборгованість по вказаній декларації становить 10684,65 грн. по строках сплати січень -травень (2136,93 грн. помісячно).

У відповідності до п.286.2 ст.286 ПК України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Згідно п.287.3 ст.287 ПК України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем, податкового (звітного) місяця.

Згідно п.54.1 ст.54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає, у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно пп.56.11 ст.56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно п.129.1.1. ст.129 ПК України пеня нараховується після закінчення встановлених цимКодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Погашення сум нарахованої та несплаченої пені здійснюється у загальному порядку установленому для погашення податкового боргу.

У відповідності до ст. 129 ПК України, відповідачу по платежу 5018010500 "земельний податок з юридичних осіб" було проведено нарахування пені у розмірі 364,31 грн., яка також залишається не сплаченою відповідачем.

Відповідно до пп.14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п.59.1 ст.59 Податкового кодексу, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як визначено пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до норм чинного законодавства України відповідачу було надіслано поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкову вимогу від 17.03.2015 року № 406-25, яка була вручена 24.03.2015 року. (а.с. 25).

Податковий борг відповідача підтверджений матеріалами справи, зокрема розрахунком податкового боргу, податковими деклараціями та обліковими картками платника податків.

Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пп. 20.1.34 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Ужгородською ОДПІ доведено наявність податкового боргу Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки" у розмірі 18647,33 грн., правомірність звернення з позовом про стягнення податкового боргу до суду та наявність підстав для стягнення такого, тобто позовні вимоги відповідають положенням податкового законодавства та підтверджуються дослідженими належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовано (заперечення проти позову відповідач суду не надав), в зв'язку з чим позов підлягає до задоволення та слід стягнути з Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки" податковий борг у розмірі 18647,33 грн.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Закарпатській області до Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельна дільниця Ужгородської Райспоживспілки" про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

2. Стягнути з розрахункових рахунків Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно - будівельна дільниця Ужгородської райспоживспілки" (Закарпатська область, Ужгородський район, с. Минай, вул. Тиха, буд. 15, код 01739368) кошти у сумі 18647,33 грн. (вісімнадцять тисяч шістсот сорок сім гривень тридцять три копійки) на погашення суми податкового боргу у розмірі 18647,33 грн. по земельному податку з юридичних осіб.

3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання її копії (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2016
Оприлюднено03.10.2016
Номер документу61589035
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/962/16

Постанова від 27.09.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 10.08.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 02.08.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні