Справа № 139/883/16-к
У Х В А Л А
про надання дозволу на проведення позапланової виїзної
документальної перевірки
29 вересня 2016 року смт Муровані Курилівці
Слідчий суддя Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області ОСОБА_1 , за участі:
прокурора ОСОБА_2
при секретарі судового засідання ОСОБА_3
розглянувши клопотання сторони кримінального провадження слідчого Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки з питань дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавства в діяльності ФГ «Печенюк і К», -
В С Т А Н О В И Л А :
28 вересня 2016 року слідчий Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотання, погодженим із старшим прокурором групи прокурорів, які здійснюють повноваження прокурорів у кримінальному провадженні, ОСОБА_5 , про надання дозволу на проведення позапланової перевірки у зв`язку з розслідуванням кримінального провадження № 42016021220000045, внесеного до ЄРДР 11 липня 2016 року за правовою кваліфікацією ч. 2 ст. 197-1 КК України (а.с. 5).
Клопотання мотивоване тим, що 11 липня 2016 року до Могилів-Подільської місцевої прокуратури надійшло повідомлення правоохоронних органів про порушення природоохоронного та земельного законодавства посадовими особами ФГ «Печенюк і К», які самовільно використовували особливо цінні землі природно-заповідного фонду орієнтовною площею 6,0000 га і для здійснення товарного сільськогосподарського виробництва на території Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області.
В ході розслідування кримінального провадження було встановлено, що ФГ «Печенюк і К» самовільно зайняло частину земельної ділянки ландшафтного заказника «Караєцький» місцевого значення орієнтовною площею 6,0000 га шляхом розорювання та посіву сільськогосподарської культури соя.
З метою повноти та всебічності досудового розслідування, встановлення розміру заподіяних збитків слідчий просив надати дозвіл Державній екологічній інспекції у Вінницькій області на проведення перевірки з питань дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавства у діяльності ФГ «Печенюк і К».
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання з підстав, наведених у ньому.
Розглянувши дане клопотання, заслухавши пояснення учасників процесу, проаналізувавши чинне кримінальне процесуальне законодавство, приходжу до висновку, що клопотання слід задоволити, виходячи з наступного:
Встановлено, що слідчим Мурованокуриловецького ВП Могилів-Подільського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 внесено до Єдиного реєстру досудових рослідувань за № 42016021220000045 (а.с. 5, 7) повідомлення Управління Служби Безпеки України у Вінницькій області (а.с. 6) про самовільне використання посадовими особами «Печенюк і К» особливо цінних земель природно-заповідного фонду та розпочато досудове розслідування за ч. 2 ст. 197-1 КК України.
В ході розслідування кримінального провадження встановлено, що рішенням Рівненської сільської ради № 187 18 сесії 6 скликання від 21 листопада 2013 року погоджено створення ландшафтних заказників місцевого значення «Караєцький» орієнтовною площею 60,0000 гектарів та «Яришівська гора» орієнтовною площею 130,2000 гектара на території Рівненської сільської ради без вилучення із користування, за умови додержання загальних вимог щодо охорони навколишнього природного середовища (а.с. 10).
Із прийнятого 12 травня 2016 року охоронного зобов`язання № 05/16 (а.с. 8) вбачається, що Рівненській сільській раді в особі сільського голови ОСОБА_6 передана під охорону та дотримання режиму територія ландшафтного заказника місцевого значення «Караєцький» площею 60 гектарів, що розташований на території Рівненської сільської ради.
Із пояснень сільського голови та землевпорядника Рівненської сільської ради ОСОБА_6 і ОСОБА_7 (а.с.12, 14) слідує, що приватним підприємцем ОСОБА_8 протягом 2015-2016 років розорано та використано під посів сільськогосподарських культур (сої) земельну ділянку площею 6,0000 га. Зазначена ділянка розташована та териорії заказника «Караєцький», яку ПП «Печенюк» використовує самовільно без відповідних правовстановлюючих документів.
Зазначений факт доводиться і протоколом огляду місця події від 24 серпня 2016 року (а.с. 13) території заказника «Караєцький», що розташований на околиці с. Рівне Мурованокуриловецького району Вінницької області.
Як зазначено в ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді.
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що заходи державного нагляду (контролю) це планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про використання та охорону земель покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Пунктом 1 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України», затверджену указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 року визначено, що Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Держекоінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про використання та охорону земель щодо: консервації деградованих і малопродуктивних земель; збереження водно-болотних угідь; виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами; додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також щодо додержання режиму використання їх територій; ведення будівельних, днопоглиблювальних робіт, видобування піску і гравію, прокладення кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.
Відповідно до пп. 5.12 п. 6 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України» - Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України, Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується. Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя.
Територіальним органом Держекоінспекції України у Вінницькій області є Державна екологічна інспекція у Вінницькій області.
Згідно вимог ст.223 КПК України слідчі дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
З урахуванням вище викладеного, враховуючи, що для об`єктивного встановлення обставин вказаного кримінального провадження необхідні спеціальні знання в сфері діяльності, пов`язаної з правомірним використанням землі, а також, враховуючи що на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст.40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом), а матеріали клопотання містять достатньо даних, що підтверджують необхідність проведення позапланової перевірки, приходжу до висновку, що для забезпечення належності доказів у кримінальному провадженні Державній екологічній інспекції у Вінницькій області необхідно надати дозвіл на проведення позапланової перевірки в діяльності ФГ «Печенюк і К».
На підставі викладеного, керуючись ст. 16 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. 110 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И Л А:
Клопотання слідчого Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області майора поліції ОСОБА_4 - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки в діяльності Фермерського господарства «Печенюк і К» (ЄДРПОУ 39868830) з питань дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавства.
На вирішення інспекторів поставити питання:
1) правомірність використання земельної ділянки орієнтовною площею близько 6,0000 га в межах об`єкта природно-заповідного фонду «Караєцький», який знаходиться на території Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області відповідно до цільового призначення;
2) про наявність самовільного зайняття земельної ділянки орієнтовною площею близько 6,0000 га в межах об`єкта природно-заповідного фонду «Караєцький», який знаходиться на території Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області;
3) чи заподіяна шкода, у якому розмірі внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки орієнтовною площею близько 6,0000 га в межах об`єкта природно-заповідного фонду «Караєцький», який знаходиться на території Рівненської сільської ради Мурованокуриловецького району Вінницької області.
Проведення перевірки доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 19).
Встановити термін проведення перевірки на протязі десяти днів з моменту отримання ухвали суду.
Зобов`язати посадових осіб ФГ «Печенюк і К» (ЄДРПОУ 39868830) забезпечити допуск працівників Державної екологічної інспекції у Вінницькій області для проведення перевірки.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2016 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 61595099 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області
Тучинська Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні