Роздільнянський районний суд Одеської області
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа № 511/1977/16-п
Номер провадження: 3/511/634/16
"29" вересня 2016 р. суддя Роздільнянського районного суду Одеської області Ільяшук А . В ., .за участю прокурора Твердохліб О.В., особи, яка притягується до адмінстративної відповідальності ОСОБА_1, розглянувши матеріали які надійшли з УЗЕ в Одеській області ДЗЕ Національної поліції України про притягнення до админістративної відповідальності :
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, працюючого електромеханіком Одеської дистанції сигналізації Одеської залізниці, проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2,
за ст.172-7 ч.1 та ч.2 Кодексу України про адміністративні правопорушення ,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1, працюючи на посаді заступника голови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області під час проведення місцевих виборів 2015 року, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права і таким чином згідно п.п.а, п.2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення, діючи з прямим умислом, свідомо, порушуючи вимоги, передбачені ст.28, ст.35 Закону України "Про запобігання корупції", усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та його службовими повноваженнями, діючи умисно з особистих інтересів, вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів при наступних обставинах.
Постановою голови Верховної Ради України №645 УІІІ від 17 липня 2015 року "Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році", було призначено чергові вибори депутаів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, а саме на 25 жовтня 2015 року. Постановою Центральної Виборчої комісії України №230 від 06 вересня 2015 року на підставі ст.ст.11-13, п.9 ст.21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" було сформовано склад обласних, районних (крім районів Автономної Республіки Крим), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів.. Згідно ст.20 Закону України "Про місцеві вибори", виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори. Територіальна виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.
Відповідно до ст.ст.3, 28 Закону України "Про запобігання корупції" посадові особи юридичних осіб публічного права зобов'язані: - вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; - повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; - не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; - вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів. Також, у відповідності до вимог п.1 ч.2 ст.35 Закону України "Про запобігання корупції", у разі виникнення реального чипотенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії, тощо), вона має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.
ОСОБА_1, порушуючи вимоги ст.28, п.1 ч.2 ст.35 передбачені Законом України "Про запобігання корупції", будучи посадовою особою юридичної особи публічного права та являючись згідно 11, п."а" п.2 ч.1 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції" субєктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, вчинив адміністративне правопорушення пов'язане з корупцією за наступних обставин: Згідно п.11 ст.28 Закону України "Про місцеві вибори" та п.22, п.23 Постанови КМУ №687 від 08.09.2015 року членам виборчих комісій може бути нарахована та виплачена одноразовова грошова винагорода лише один раз протягом виборчого процесу після встановлення підсумків голосування, за наявності загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної територіальної виборчої комісії, і виплачена тим членам комісії, що брали активну участь у її роботі, незалежно від того, на платній чи не на платній основі вони працюють у такій комісії. Одноразова грошова винагорода не є обов'язковою виплатою. Розмір грошової винагороди членам комісії визначається на її засіданні за поданням голови виборчої комісії залежно від особистого внеску кожного члена комісії в її діяльність і не може перевищувати розміру місячної заробітної плати, встановленого постановою КМУ від 28.07.2004 року №966 "Про умови оплати праці членів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму", за посадами, які вони займають, у відповідних виборчих комісіях.
Постановою Центральної виборчої комісії України №399 від 07.10.2015 року внесені зміни до складу територіальних виборчих комісій, згідно з додатком якої звільнена від виконання обов'язків заступник голови комісії без припинення членства комісії ОСОБА_2 та призначений заступником голови комісії член цієї комісії ОСОБА_1.
На виконання ст.101 Закону України "Про місцеві вибори" Роздільнянською районною виборчою комісією Одеської області передано виборчу та іншу документацію до державного архіву Роздільнянської районної державнолї адміністрації. На момент отримання документації з архіву встановлено, що виплата одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії, в тому числі і заступнику голови ОСОБА_1 була здійснена на підставі наступних документів: - протоколу засідання Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №20 від 29 жовтня 2015 року, в якому за питання виплати одноразової грошової винагороди брало участь 18 членів з 18, 18 - проголосувало - "за", в тому числі і ОСОБА_1, "проти" та "утримались" - немає.; - постанови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №62 від 29 жовтня 2015 року "Про нарахування та виплату одноразової грошової винагороди членам Роздільнянської районної виборчої комісії з місцевих виборів 25 жовтня 2015 року".
Згідно пояснень наданих ОСОБА_1, встановлено, що він письмово (або іншим способом) Одеську обласну виборчу комісію не повідомляв про реальний конфлікт інтересів, при особистому голосуванні за прийняття рішення про призначення та виплати собі одноразової грошової винагороди.
Згідно відомостей про оплату плаці, ОСОБА_1 отримав одноразову грошову винагороду згідно прийнятої постанови від 29 жовтня 2015 року в розмірі 1378,00 грн.
Стаття 1 Закону України "Про запобігання корупції" визначає поняття реального конфлікту інтересів, зокрема, це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, зокрема, вданому випадку реальний конфлікт інтересів полягає в тому, що приватний інтерес ОСОБА_1, у вигляді особистого голосування за прийняття рішення про призначення та виплати собі одноразової грошової винагороди, реально зіткнувся з йому службовими повноваженнями з моменту підписання протоколу засідання Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №20 від 29 жовтня 2015 року про нарахування та виплату одноразової грошової винагороди членам Роздільнянської районної виборчої комісії.
Таким чином, ОСОБА_1 29 жовтня 2015 року, перебуваючи на посаді заступника голови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області, являючись посадовою особою юридичної особи публічного права та згідно п.п."а" п.2 ч.1 ст.3 ЗаконуУкраїни "Про запобігання корупції", будучи суб'єктом відповідальності за правопорушення пов'язані з корупцією, порушуючи вимоги, передбачені ст.28, ст.35 Закону України "Про запобігання корупції", усвідомлюючи про наявну суперечність між приватними інтересами та його службовими повноваженнями, діючи умисно з мотивів особистих інтересів з метою одержання бюджетних грошових коштів, вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: при винесеному питанні головою Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області ОСОБА_3 про надання одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії на голосування, виступив та підтвердив, що дана процедура не суперечить Закону України про проведення виборів, особисто проголосував за прийняття рішення про призначення та виплату собі одноразової грошової винагороди, на підставі яких йому була виплачена одноразова грошова винагорода.
ОСОБА_1 вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-7 КУпАП, яке полягає у вчиненні дій в умовах реального конфлікту інтересів.
Далі,ОСОБА_1, перебуваючи на посаді заступника голови Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області, являючись посадовою особою юридичної особи публічного права, згідно п.п."а" п.2 ч.1 ст.3 Закону України "Про запобігання корупції", суб'єктом відповідальності за правопорушення пов'язані з корупцією, а ні до початку проведення засідання Роздільнянської районної виборчої комісії 29 жовтня 2015 року з питання нарахування одноразової грошової винагороди, а ні під час її проведення не вжив заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів і негайно не повідомив про наявність реального конфлікту інтересів Одеську обласну виборчу комісію, а також не вжив всіх необхідних заходів, спрямованих на запобігання конфлікту інтересів, який виник у нього під час голосування за вищевказане рішення, яким йому була виплачена одноразова грошова винагорода.
У відповідності з п.7 ст.22 Закону України "Про місцеві вибори", міські виборчі комісії (у містах з районним поділом, крім міст Кмєва та Севастополя) формують склад районних у місті територіальних виборчих комісії не пізніше ніж як за 42 дні до дня виборів. Подання до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити міські організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не пізніше як за 45 днів до дня виборів, зокрема Протоколом Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №1 від 07.09.2015 року, було затверджено сформований склад з керівникми посадами (голова, заступник,секретар) Роздільнянської районної виборчої комісії, що здійснював підготовку та проведення місцевих виборів. У відповідності з протоколом засідання Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області №1 від 07.09.2015 року, керівний склад Роздільнянської районної виборчої комісії Одеської області складає: голова комісії - ОСОБА_3, заступник голови комісії - ОСОБА_1, секретар комісії - ОСОБА_4.
Пунктом 2 ст.27 Закону України "Про місцеві вибори" встановлено, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. П.13 вказаної статті Закону зазначає, що виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. акти і протоколи виборчої комісії за формами, затвердженими ЦВК складаються у випадках та у кількості примірників, встановлених цим Законом або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії.
Роздільнянська районна виборча комісія Одеської області внесена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, як юридична особа - комунальна організація за ідентифікаційним кодом 33988885, засновником якого є Роздільнянська районна рада Одеської області (код ЄДРПОУ 25033638), відомості про органи управління юридичної особи - директор (голова комісії) ОСОБА_3, тобто відповідно до ч.2 ст.81 Цивільного кодексу України, Роздільнянська районна виборча комісія Одеської області є юридичною особою публічного права, а голова комісії ОСОБА_3 - посадовою особою юридичної особи публічного права, а у відповідності до п.2 ст.27 Закону України "Про місцеві вибори" у разі відсутності голови комісії - ОСОБА_1 зобовязаний виконувати його обовязки та згідно підпункту "а" п.2 статті 3 Закону України "Про запобігання корупції" є субєктом відповідальності за корупційні правопорушення.
ОСОБА_1 порушив вимоги ч.2 ст.28 Закону України "Про запобігання корупції" та вчинив правопорушення, пов»язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-7 КупАП, яке полягає в неповідомленні особою у встановленому законом випадку та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
В ході судового засідання ОСОБА_1 суду пояснив, що з протоколом про адміністративне правопорушення він не згоден, за рішення щодо виплати одноразової допомоги голосував, про наявність конфлікту інтересів не повідомляв, але не вчиняв дії в умовах реального конфлікту інтересів. Вважає, що діяв к рамках правового поля та законів України та не є суб'єктом відповідальності за вчинення корупційного правопорушення. Також наголосив на тому, що він був достоїн отримати таку грошові винагороду, оскільки працював на виборах більше ніж інші члени комісії та його внесок у проведенні виборів був вагомим. Просив закрити провадження у справі за відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.
Суд вважає, що в даному випадку ОСОБА_1, перед голосуванням по даному питанню порядку денного засідання Роздільнянської районної виборчої комісії, дотримуючись вимог ст.28 Закону України «Про запобігання корупції» повинен був повідомити у будь-який спосіб членів комісії про наявний конфлікт інтересів, а саме про те, що він особисто проголосував за прийняття рішення про призначення та виплату йому одноразової горошової винагороди, на підставі яких йому була виплачена одноразова грошова винагорода.
Крім цього, після того, як він про цей конфлікт не повідомив колегіальний орган - Роздільнянську районну виборчу комісію, відповідно до вимог ч.2 ст.35 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 не мав права брати участь в голосуванні і прийнятті рішення комісією, так як існував реальний конфлікт інтересів і його особистий інтерес полягав в установленні йому особисто додаткової оплати праці, тоді як виплата даної винагороди не була обов'язковою і залежала від умов, викладених в постанові КМУ.
В діях ОСОБА_1 є склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2 статті 172-7 КУпАП., а саме неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, або за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідно до ст.33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують та обтяжують відповідальність.
Згідно статті 22 КУпАП, суд може звільнити особу від адміністративної відповідальності та обмежитись усним зауваженням в її адрес при малозначності вчиненого правопорушником адміністративного правопорушення.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 вину свою у вчиненні правопорушення не визнав, але вказану посаду займав короткий проміжок часу лише на період виборів 2015 року. правопорушення вчинив через незнання законів, вказаних вище.
Своїми діями ОСОБА_1 не завдав і не може завдати значної шкоди державному або громадському порядку, власності, правам та свободам громадян, установленому порядку управління, так як на теперішній час не замає посаду заступника голови Роздільнянської районної виборчої комісії
Призначення йому штрафу в розмірі встановленому санкціями ч.1,2 ст.172-7 КУпАП України позбавило б його засобів для існування на тривалий термін.
Дані обставини по справі суд визнає пом'якшуючими вину ОСОБА_1 у вчиненні даних правопорушень, а вчинені ним правопорушення малозначними, без будь-яких тяжких наслідків від його дій, так як рішення щодо виплати йому винагороди все таки було б прийняте по результатам голосування більшістю голосів колегіальним органом незалежно від участі у голосуванні ОСОБА_1, та вважає за можливе звільнити ОСОБА_1. від адміністративної відповідальності відповідно до ст.22 КУпАП, обмежившись усним зауваженням на його адресу, а провадження по справі закрити.
Застосовуючи до ОСОБА_1 ст.22 КУпАП і звільняючи його від адміністративної відповідальності щодо вчинення ним корупційних правопорушень, кваліфікованих за ч.1 і ч. 2 ст. 172-7 КУпАП суд вважає, що діє в межах процесуального законодавства, так як дані склади правопорушень стосуються одних і тих же подій, які фактично не розривні в часі і лише кваліфіковані за різними частинами однієї статті КУпАП.
На підставі викладеного та керуючись ст.22, ч.1,2 ст.172-7, 284 КУпАП, суд-
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звільнити від адміністративної відповідальності за ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП в силу малозначності вчинених ним правопорушень та обмежитись усним зауваженням на його адресу.
Провадження по адміністративній справі у відношенні ОСОБА_1 за ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП - закрити.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її винесення до апеляційного суду Одеської області через Роздільнянський районний суд Одеської області.
Суддя: А. В. Ільяшук
Постанова набрала законної сили "
Срок предґявлення до виконання постанови 3 місяці.
Суд | Роздільнянський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2016 |
Оприлюднено | 05.10.2016 |
Номер документу | 61619963 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Роздільнянський районний суд Одеської області
Ільяшук А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні