печерський районний суд міста києва
Справа № 757/30321/16-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2016 року Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю сторони кримінального провадження - прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу управління процесуального керівництва та нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії,-
В С Т А Н О В И В :
У провадження слідчого судді надійшло клопотання прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу управління процесуального керівництва та нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про проведення позапланової виїзної ревізії в організації об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України», яка розташована за адресою: Київська область, Києво- Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Антонова, 5.
Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що першим слідчим відділом слідчого управління Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42014100000001273, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 29.10.2014 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами Міністерства молоді та спорту України (раніше Міністерства України у справах сім`ї, молоді та спорту та Державна служба молоді та спорту) і керівниками Товариства сприяння обороні України зловживання службовим становищем при здійсненні фінансової підтримки територіальних підрозділів, авіаційно-спортивних клубів Товариства сприяння обороні України, а саме перерахування бюджетних коштів на підприємства з ознаками фіктивності, зокрема на організацію об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» (код 35772380).
Протягом 2010 2014 років центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури та спорту на підставі Постанов КМУ №165 від 05.03.2009 та №294 від 23.03.2011 за програмою 3401280 та 2204280 «Фінансова підтримка громадських організацій фізкультурно-спортивного спрямування» здійснено бюджетне фінансування організації об`єднання громадян «Цетральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» (код 35772380) на оплату праці працівникам, а саме в 2010 році на суму 552800 грн., в 2011 році 453000 грн., в 2012 році 404300 грн., в 2013 році 490800 грн., в 2014 році 209100 грн.
Організація об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» створено постановою Бюро Центрального комітету Товариства сприяння обороні України від 19.02.2008 «Про заснування Організації об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України». Відповідно до вказаної постанови організацію наділено статутним капіталом в розмірі 1 тис. грн. та затверджено місцезнаходження за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Антонова, 5, тобто за адресою, за якою зареєстроване та знаходиться підприємство об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України імені О.К. Антонова» (код 02725836).
Відповідно до статуту ООГ «Центральний аероклуб ТСО України» (код 35772380) засновником вказаної організації є Товариство сприяння обороні України (код 00014611).
В ході досудового розслідування встановлено, що протягом існування ООГ «Центральний аероклуб ТСО України» у вказаної організації жодного рухомого та нерухомого майна, необхідного для виконання своїх статутних завдань не було, що ставить під сумнів спроможність організації виконувати свої статутні завдання, правомірність та ефективність використання вказаною організацією бюджетних грошових коштів за програмою 3401280 та 2204280 «Фінансова підтримка громадських організацій фізкультурно-спортивного спрямування». Також на даний час не здобуто доказів укладення ООГ «Центральний аероклуб ТСО України» з підприємством об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України імені О.К. Антонова» будь-яких договорів оренди приміщень, та іншого нерухомого та рухомого майна, необхідного для виконання своїх статутних завдань.
Під час здійснення досудового розслідування у даному провадженні встановлені факти, що свідчать про безпідставне отримання протягом 2010-2014 років та неефективне використання ООГ «Центральний аероклуб ТСО України» (код 35772380) бюджетних грошових коштів в сумі понад 2 млн. грн.
Посилаючись на те, що на даний час у вказаному кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні позапланової ревізії фінансової діяльності ООГ «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» (код 35772380) за 2010-2014 роки в частині використання бюджетних коштів, обґрунтованості потреби в бюджетних коштах вказаної організації, ефективності та цільового напрямку їх використання, правомірності їх надання, дотримання вимог, визначених постановами Кабінету Міністрів України №165 від 05.03.2009 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки громадських організацій фізкультурно-спортивного спрямування» та від 23.03.2011 №294 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки громадських організацій фізкультурно-спортивного спрямування», встановлення фактів допущення порушень у діях службових осіб ООГ ««Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» та центрального органу виконавчої влади у сфері фізичної культури та спорту; встановлення факту спричинення збитків при цьому, прокурор просив клопотання задовольнити.
У судовому засіданні прокурор подане клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи та на долучені до матеріалів клопотання документи.
Відповідно до ч. 7 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі клопотання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування.
Згідно ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XI від 26.01.1993 р., позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Заслухавши пояснення сторони кримінального провадження слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на проведення вказаної позапланової виїзної ревізії, оскільки з метою повного та неупередженого розслідування всіх обставин кримінального провадження необхідно дослідити ряд питань фінансово-господарської діяльності-організації об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння оборонні України» код ЄРДПОУ 35772380, яка розташована за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Антонова.
Керуючись ст.ст. 132, 309 КПК України, Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» слідчий суддя
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції в Київській області у кримінальному провадженні №42014100000001273 від 29.10.2014р. на проведення позапланової виїзної ревізії організації об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння оборонні України» код ЄРДПОУ 35772380, яка розташована за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Антонова,5, з метою з`ясування наступного:
- Чи правильно визначено організацію об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України», як одержувача бюджетних коштів?
- Чи наявні в організації об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» плани використання бюджетних коштів, кошторисів доходів і видатків за кодами програмної класифікації видатків 3401280 та 2204280 «Фінансова підтримка громадських організацій фізкультурно-спортивного спрямування» за 2010-2014 роки? Стан виконання кошторису за 2010-2014 роки?
- Чи правильно визначено критерії організації об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України», як одержувача бюджетних коштів для здійснення заходів бюджетної програми 3401280 та 2204280 за 2010-2014 роки?
- Чи правильно організацією об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» визначено потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань за кодами програмної класифікації видатків 3401280 та 2204280 «Фінансова підтримка громадських організацій фізкультурно-спортивного спрямування» за 2010-2014 роки?
- Чи ефективно, законно та чи за цільовим призначенням організацією об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» витрачено бюджетні кошти, виділених з державного бюджету за кодами програмної класифікації видатків 3401280 та 2204280 «Фінансова підтримка громадських організацій фізкультурно-спортивного спрямування» за 2010-2014 роки?
- Який стан збереження та використання майна організацією об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України», придбаного за бюджетні кошти?
- Який стан і достовірність бухгалтерського обліку та фінансової звітності за коштами державного бюджету в організації об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» за 2010-2014 роки?
- Чи наявні фінансові порушення під час отримання та використання організацією об`єднання громадян «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України» бюджетних коштів в період з 2010 по 2014 роки?
При встановленні фінансових порушень визначити розмір нанесених збитків державному бюджету та винних посадових осіб ООГ «Центральний аероклуб Товариства сприяння обороні України», під час отримання та використання бюджетних коштів.
Проведення ревізії у кримінальному провадженні №42014100000001273 від 29.10.2014р. доручити Державній фінансовій інспекції в Київській області) та провести її в період з 11.07.2016р. по 25.07.2016р.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2016 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 61675970 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Бабенко С. Ш.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні