Постанова
від 13.06.2006 по справі 5/99-64а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/99-64А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

43010, м. Луцьк, пр. Волі, 54 а

              

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"13" червня 2006 р. Справа № 5/99-64А.

за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Відкритого акціонерного товариства „Камінь-Каширський маслозавод”

про стягнення штрафних санкцій в сумі 2840грн.

                                                                                                    Суддя  Слупко В.Л.

Представники сторін:

від позивача: Степанюк О.Л. (дов.№06.10/9 від 13.03.2006р.)

від відповідача: Андрійчук В.В. (дор. від 03.05.2006р.)

Суть спору: Позивач - Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів та представник в судовому засіданні просять стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Камінь-Каширський маслозавод” на користь Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 2840грн. штрафних санкцій за непрацевлаштування в 2005 році 1-го інваліда згідно визначеного ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі –Закон) нормативу та поданого відповідачем звіту ф.10-П І.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечує, мотивуючи наступним:

- ВАТ „Камінь-Каширський маслозавод” виконано визначений ст.19 Закону норматив, оскільки в 2005 році було фактично працевлаштовано два інваліда;

- застосування позивачем Інструкції зі статистики чисельності працівників зайнятих у народному господарстві для визначення середньооблікової кількості інвалідів, що працювали у товаристві в 2005 році є неправомірним, оскільки вказана Інструкція застосовується для запровадження статистичної звітності і не має відношення до застосування адміністративної санкції до господарюючих суб'єктів, а Закон не ставить стягнення штрафу в залежність від середньооблікової чисельності інвалідів, визначеної відповідно до Інструкції.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне:

Статтею 19 Закону визначено норматив працевлаштування інвалідів для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання в розмірі 4% від загальної чисельності працюючих.

Відповідно до ст.20 Закону підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Згідно матеріалів справи, зокрема звіту відповідача форми №10-П І наданого відділенню Фонду інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві в 2005 році становила 10 чоловік, відповідно чисельність інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до 4% нормативу становить 1 особу.

Як вбачається з вищезазначеного звіту, особи, які вказані відповідачем як працевлаштовані інваліди –Демидюк В.Ю. та Кошелюк С.М., пропрацювали на підприємстві в 2005 році три і півтора місяці відповідно, що із врахуванням п.п.3.3.1-3.3.3 Інструкції зі статистики чисельності працівників зайнятих у народному господарстві, затвердженої наказом Міністерства статистики України від 07.07.1995р. №171, свідчить про невиконання Відкритим акціонерним товариством „Камінь-Каширський маслозавод” встановленого Законом нормативу по працевлаштуванню інвалідів, а отже обгрунтованість вимог позивача.

Таким чином, стягненню підлягає штраф за непрацевлаштування одного інваліда, що становить 2840грн. (половина середньої річної заробітної плати в товаристві у 2005 році).

Посилання відповідача на неправомірність застосування позивачем Інструкції зі статистики чисельності працівників зайнятих у народному господарстві для визначення середньооблікової кількості інвалідів, що працювали у товаристві в 2005 році, судом до уваги не приймається з огляду на наступне:

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004р. №338, зареєстрованим Мінюстом України 30.12.2004р. за №1671/10270, затверджено форму №10-ПІ поштова - річну „Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів” та Інструкцію щодо її заповнення.

П.1.1. Інструкції передбачено, що форма №10-П І „Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів”, що заповнюється за 2004 рік, поширюється на всі юридичні особи та їх відокремлені підрозділи незалежно від форми власності і організаційно-правових форм господарювання (далі - підприємства), на яких працює від 15 і більше осіб, а за 2005 рік і наступні роки - від 8 і більше осіб.

Формою №10-П І встановлено, що середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, визначається відповідно до пунктів 3.3.1 - 3.3.3, з урахуванням п.2.1.9, Інструкції зі статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві України.

Із врахуванням вищевикладеного позов підлягає задоволенню.

Керуючись Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, Інструкцією зі статистики чисельності працівників зайнятих у народному господарстві, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

          Позов задоволити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Камінь-Каширський маслозавод” в користь Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 2840грн. штрафу.

Постанову може бути оскаржено у строк і порядку, передбачені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                          В.Л.Слупко

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення13.06.2006
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу6168
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/99-64а

Судовий наказ від 27.08.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слупко В.Л.

Постанова від 07.08.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слупко В.Л.

Ухвала від 21.07.2008

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слупко В.Л.

Судовий наказ від 27.06.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слупко В.Л.

Постанова від 13.06.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слупко В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні