Ухвала
від 29.09.2016 по справі 632/1912/16-к
ПЕРВОМАЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

29 вересня 2016 р. Справа № 632/1912/16-к провадження № 1-кс/632/217/16

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2016 року м. Первомайський

Слідчій суддя Первомайського міськрайонного суду Харківської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , сторони кримінального провадження прокурора Первомайської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні клопотання про надання дозволу на залучення спеціалістів Державної екологічної інспекції в Харківській області в рамках кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №12016221400000768 від 18.08.2016 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1971 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий Первомайського ВП ГУНП в Харківській області капітан поліції ОСОБА_4 звернулася до суду з клопотанням, погодженим з прокурором, призначеним в даному кримінальному провадженні, про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки.

Так, слідчий ставить питання про проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання природоохоронного (земельного) законодавствапід час використання земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту в територіальних межах Єфреміської (Троїцької) сільської ради та знаходяться поруч з земельними ділянками з наступними кадастровими номерами 6324583500:08:000:0005; 6324583500:08:000:0017 6324583500:08:000:0029, 6324583500:29:000:0094, 6324583500:05:000:0024, 6324583500:05:000:0038, 6324583500:05:000:0004, 6324583500:05:000:0032, 6324583500:05:000:0008, 6324583500:07:000:0031, 6324583500:13:000:0009, 6324583500:06:000:0048, 6324583500:06:000:0017, 6324583500:06:000:0034, 6324583500:20:000:0085, 6324583500:20:000:0071, 6324583500:02:000:0006 6324583500:01:000:0090, 6324583500:01:000:0076, 6324583500:16:000:0014, 6324583500:16:000:0043, 6324583500:15:000:0002, 6324583500:15:000:0074, 6324583500:33:000:0011, 6324583500:33:000:0010, 6324583500:23:000:0027, 6324583500:17:000:0063, 6324583500:22:000:0005, 6324583500:25:000:0009, 6324583500:20:000:0049, 6324583500:21:000:0011, 6324583500:21:000:0011; на якій підставі керівник ТОВ «АГРО-ЮА» (юридична адреса: Харківська область, Первомайський район, селище Троїцьке, вулиця Гуторова, буд.7) ОСОБА_5 використовує земельні ділянки, які знаходяться поруч з земельними ділянками, які мають вище перелічені кадастрові номери; чи дотримано при використанні норми земельного законодавства, а якщо ні, то які норми чинного законодавства порушено; чи самовільно керівник ТОВ «АГРО-ЮА» ОСОБА_5 використовує земельні ділянки які знаходяться поруч з земельними ділянками з вище переліченими кадастровими номерами; який розмір шкоди заподіяно внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок.

З клопотання вбачається, що за фактом самовільного зайняття та використання земель колективної власності сільськогосподарського призначення (пасовища) було внесено відомості до ЄРДР за №12016221400000768 від 18.08.2016 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1971 КК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що станом на вересень місяць 2016 року невстановлені особи не маючи жодних рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу їм у власність чи надання в користування земельних ділянок на території Первомайського району Харківської області, а саме: в територіальних межах Єфремівської сільської ради, самовільно зайняли та використовують земельні ділянки колективної власності сільськогосподарського призначення (сільськогосподарського угіддя пасовища) орієнтовною площею близько 564,7 га.

В ході розслідування13.09.2016 року було проведено огляди місць події 37 земельних ділянок, розташованих в територіальних межах Єфремівської сільської ради Первомайського району Харківської області, за результатом якого встановлено, що вони використовуються та здійснено посів сільськогосподарських культур (кукурудзи, соняшника та зернових).

Вивченням Публічної кадастрової карти України встановлено, що вищевказані 37 земельних ділянок розміщені поруч з земельними ділянками які мають кадастрові номери, про які йшлося вище, і які, згідно договорів, перебувають у оренді ТОВ «АГРО-ЮА».

Під час проведення допиту директора ТОВ «АГРО-ЮА» ОСОБА_5 було встановлено, що дійсно у оренді його підприємства перебувають земельні ділянки, які мають наступні кадастрові номери 6324583500:08:000:0005; 6324583500:08:000:0017 6324583500:08:000:0029, 6324583500:29:000:0094, 6324583500:05:000:0024, 6324583500:05:000:0038, 6324583500:05:000:0004, 6324583500:05:000:0032, 6324583500:05:000:0008, 6324583500:07:000:0031, 6324583500:13:000:0009, 6324583500:06:000:0048, 6324583500:06:000:0017, 6324583500:06:000:0034, 6324583500:20:000:0085, 6324583500:20:000:0071, 6324583500:02:000:0006, 6324583500:01:000:0090, 6324583500:01:000:0076, 6324583500:16:000:0014, 6324583500:16:000:0043, 6324583500:15:000:0002, 6324583500:15:000:0074, 6324583500:33:000:0011, 6324583500:33:000:0010, 6324583500:23:000:0027, 6324583500:17:000:0063, 6324583500:22:000:0005, 6324583500:25:000:0009, 6324583500:20:000:0049, 6324583500:21:000:0011, 6324583500:21:000:0011, та вказані земельні ділянки його підприємство обробляє. Також вказав, що 11 земельних ділянок з наступними кадастровими номерами 6324583500:05:000:0024, 6324583500:06:000:0048, 6324583500:06:000:0017, 6324583500:16:000:0014, 6324583500:16:000:0043, 6324583500:15:000:0002, 6324583500:33:000:0011, 6324583500:23:000:0014, 6324583500:17:000:0063, 6324583500:22:000:0005, 6324583500:25:000:0009, які знаходяться поруч з земельними ділянками , які перебувають у оренді ТОВ «АГРО-ЮА», також обробляє його підприємство, а саме вказані земельні ділянки засіяні сільськогосподарськими культурами.

Проте, відповідно до інформації Державного земельного кадастру на земельні ділянки розташовані в територіальних межах Єфремівської сільської ради загальна площа яких складає 564,7 га та складається з наступних земельних ділянок площею 40,0 га; 7,0 га; 30,0 га; 23,0 га; 17,0 га; 15,0 га; 40,0 га; 53,0 га; 17,0 га; 3,0 га; 18,0 га; 3,0 га; 11,5 га; 7,0 га; 7,5 га; 6,0 га; 18,0 га; 9,1 га; 18,0 га; 5,6 га; 4,1 га; 2,1 га; 3,5 га; 7,0 га; 10,2 га; 15,1 га; 23,0 га; 19,0 га; 14,0 га; 8,0 га; 3,0 га; 12,1 га; 10,1 га; 1,8 га; 4,0 га; 7,1 га; 6,0 га; 6,0 га; 2,4 га; 4,5 га; 6,0 га; 8,0 га; 39,0 га реєстрація прав не проводилася.

Відповідно до інформації Управління Держгеокадастру у Первомайському районі Харківської області від 16.09.2016 року, будь-якої землевпорядної документації на земельні ділянки на погодження та реєстрацію не надходило. Інформація про реєстрацію права на ці земельні ділянки в Управління відсутня.

Згідно Національної кадастрової системи дані про надання у власність чи користування вказаних земельних ділянок в Управлінні відсутні.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», вказані земельні ділянки фактично використовуються за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, отже підпадають під визначення за терміном "самовільне зайняття земельної ділянки».

Відповідно до ч.4 ст.38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Пунктом 2 частини 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» №408 від 13.08.2014 року надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Крім цього, Постановою КМУ № 482 від 22.07.2016 року внесено зміни до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої Постановою КМУ N 963від 25.07.2007.

Відповідно до п.7 вказаної Методики розрахунок розміру шкоди проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами.

У зв`язку з вище переліченим для повного і неупередженого дослідження усіх обставин справи, адже в ході досудового слідства з метою виявлення і фіксації відомостей щодо обставин скоєного правопорушення, встановлення законності використання земельних ділянок і визначення розміру завданої шкоди, виникла необхідність в проведенні позапланової виїзної перевірки додержання вимог природоохоронного (земельного) законодавства при використанні земельних ділянок, про які йшлося вище компетентним органом, яким згідно законодавчих змін є Держекоінспекція. Результати перевірки мають суттєве значення для встановлення фактів незаконного використання земель та можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, вважає, що клопотання слідчого обгрунтоване і підлягає задоволенню.

Вивчивши надані матеріали кримінального провадження, заслухавши думку прокурора, слідчий суддя приходить до висновку про те, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст.25 КПК України вбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно ч.4 ст.38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно п.75.1. ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

У відповідності до п.3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» у 2015-2016 роках перевірки підприємств, установ і організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України.

Згідно із п.2 ч.1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» №408 від 13.08.2014 р. надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Статтею 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» встановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок.

Постановою Кабінету Міністрів України №482 від 22.07.2016 року внесено зміни до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України №963 від 25.07.2007 року.

Відповідно до п.7 вказаної Методики розрахунок розміру шкоди, заподіяноїдержаві, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок,використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами.

Відповідно до ч.ч.7, 8, 11 ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Відповідно до ст.84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Відповідно до ст.85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Відповідно до ст.86 КПК України доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у порядку, встановленому цим Кодексом.

Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч.2 ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст.94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Відповідно до ч.1, п.4 ч.2 ст.99 КПК України документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

До документів, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

В судовому засіданні слідчим суддею встановлено, що Первомайським ВП ГУНП в Харківській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.1971 КК України. Прокурор при проведені процесуальних дій відповідно до вимог КПК України позбавлений права самостійно виносити процесуальні рішення, щодо слідчих дій, пов`язаних з розслідуванням вказаного кримінального провадження в частині проведення перевірки діяльності щодо законності використання земельних ділянок. Прокурором, під час розгляду клопотання, доведено та обгрунтовано необхідність слідчої дії щодо призначення позапланової перевірки додержання вимог земельного законодавства в частині законності використання земель колективної власності, оскільки інших заходів процесуального провадження законом не передбачено.

Оскільки, відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» перевірку діяльності суб`єктів господарювання можливо проводити за рішенням суду, згідно з вимогами КПК України, а тому слідчий суддя дійшов висновку, що маються всі правові підстави для задоволення клопотання та надання дозволу на проведення перевірки додержання вимог земельного законодавства в частині законності використання земель колективної власності, яку доручити Державній екологічній інспекції у Харківській області.

Враховуючи вищезазначене, а також дані, наявні в клопотанні слідчого та матеріалах кримінального провадження, слідчий суддя вважає за необхідне для проведення повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин вищевказаного кримінального провадження, надати дозвіл на проведення працівниками Державної екологічної інспекції у Харківській області позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства України під час використання земельних ділянок за межами населеного пункту в територіальних межах Єфреміської (Троїцької) сільської ради та знаходяться поруч з земельними ділянками з наступними кадастровими номерами 6324583500:08:000:0005; 6324583500:08:000:0017 6324583500:08:000:0029, 6324583500:29:000:0094, 6324583500:05:000:0024, 6324583500:05:000:0038, 6324583500:05:000:0004, 6324583500:05:000:0032, 6324583500:05:000:0008, 6324583500:07:000:0031, 6324583500:13:000:0009, 6324583500:06:000:0048, 6324583500:06:000:0017, 6324583500:06:000:0034, 6324583500:20:000:0085, 6324583500:20:000:0071, 6324583500:02:000:0006 6324583500:01:000:0090, 6324583500:01:000:0076, 6324583500:16:000:0014, 6324583500:16:000:0043, 6324583500:15:000:0002, 6324583500:15:000:0074, 6324583500:33:000:0011, 6324583500:33:000:0010, 6324583500:23:000:0027, 6324583500:17:000:0063, 6324583500:22:000:0005, 6324583500:25:000:0009, 6324583500:20:000:0049, 6324583500:21:000:0011, 6324583500:21:000:0011;.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 25, 38, 93, 94, 370-372, 309 КПК України, слідчий судя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання старшого слідчого Первомайського ВП ГУНП в Харківській області капітан поліції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог земельного законодавства України у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №12016221400000768 від 18.08.2016 року, - задовольнити.

Надати дозвіл в рамках кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №12016221400000768 від 18.08.2016 року, на залучення спеціалістів Державної екологічної інспекції в Харківській області (61022, м.Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під`їзд, 2 поверх) яким доручити проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання природоохоронного (земельного) законодавстваУкраїни під час використання земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту в територіальних межах Єфреміської (Троїцької) сільської ради та знаходяться поруч з земельними ділянками з наступними кадастровими номерами:

6324583500:08:000:0005; 6324583500:08:000:0017 6324583500:08:000:0029, 6324583500:29:000:0094, 6324583500:05:000:0024, 6324583500:05:000:0038, 6324583500:05:000:0004, 6324583500:05:000:0032, 6324583500:05:000:0008, 6324583500:07:000:0031, 6324583500:13:000:0009, 6324583500:06:000:0048, 6324583500:06:000:0017, 6324583500:06:000:0034, 6324583500:20:000:0085, 6324583500:20:000:0071, 6324583500:02:000:0006, 6324583500:01:000:0090, 6324583500:01:000:0076, 6324583500:16:000:0014, 6324583500:16:000:0043, 6324583500:15:000:0002, 6324583500:15:000:0074, 6324583500:33:000:0011, 6324583500:33:000:0010, 6324583500:23:000:0027, 6324583500:17:000:0063, 6324583500:22:000:0005, 6324583500:25:000:0009, 6324583500:20:000:0049, 6324583500:21:000:0011, 6324583500:21:000:0011.

На вирішення спеціалістів Державної екологічної інспекції поставити наступні питання:

- на якій підставі керівник ТОВ «АГРО-ЮА» (юридична адреса: Харківська область, Первомайський район, селище Троїцьке, вулиця Гуторова, буд.7) ОСОБА_5 використовує земельні ділянки, які знаходяться поруч з земельними ділянками, які мають наступні кадастрові номери 6324583500:08:000:0005; 6324583500:08:000:0017 6324583500:08:000:0029, 6324583500:29:000:0094, 6324583500:05:000:0024, 6324583500:05:000:0038, 6324583500:05:000:0004, 6324583500:05:000:0032, 6324583500:05:000:0008, 6324583500:07:000:0031, 6324583500:13:000:0009, 6324583500:06:000:0048, 6324583500:06:000:0017, 6324583500:06:000:0034, 6324583500:20:000:0085, 6324583500:20:000:0071, 6324583500:02:000:0006, 6324583500:01:000:0090, 6324583500:01:000:0076, 6324583500:16:000:0014, 6324583500:16:000:0043, 6324583500:15:000:0002, 6324583500:15:000:0074, 6324583500:33:000:0011, 6324583500:33:000:0010, 6324583500:23:000:0027, 6324583500:17:000:0063, 6324583500:22:000:0005, 6324583500:25:000:0009, 6324583500:20:000:0049, 6324583500:21:000:0011, 6324583500:21:000:0011?

- чи дотримано при використанні норми земельного законодавства? Якщо ні, то які норми чинного законодавства порушено?

- чи самовільно керівник ТОВ «АГРО-ЮА» ОСОБА_5 використовує земельні ділянки які знаходяться поруч з земельними ділянками з наступними кадастровими номерами 6324583500:08:000:0005; 6324583500:08:000:0017 6324583500:08:000:0029, 6324583500:29:000:0094, 6324583500:05:000:0024, 6324583500:05:000:0038, 6324583500:05:000:0004, 6324583500:05:000:0032, 6324583500:05:000:0008, 6324583500:07:000:0031, 6324583500:13:000:0009, 6324583500:06:000:0048, 6324583500:06:000:0017, 6324583500:06:000:0034, 6324583500:20:000:0085, 6324583500:20:000:0071, 6324583500:02:000:0006, 6324583500:01:000:0090, 6324583500:01:000:0076, 6324583500:16:000:0014, 6324583500:16:000:0043, 6324583500:15:000:0002, 6324583500:15:000:0074, 6324583500:33:000:0011, 6324583500:33:000:0010, 6324583500:23:000:0027, 6324583500:17:000:0063, 6324583500:22:000:0005, 6324583500:25:000:0009, 6324583500:20:000:0049, 6324583500:21:000:0011,6324583500:21:000:0011?

- який розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок загальною площею 564,7 га, (земельні ділянки площею 40,0 га; 7,0 га; 30,0 га; 23,0 га; 17,0 га; 15,0 га; 40,0 га; 53,0 га; 17,0 га; 3,0 га; 18,0 га; 3,0 га; 11,5 га; 7,0 га; 7,5 га; 6,0 га; 18,0 га; 9,1 га; 18,0 га; 5,6 га; 4,1 га; 2,1 га; 3,5 га; 7,0 га; 10,2 га; 15,1 га; 23,0 га; 19,0 га; 14,0 га; 8,0 га; 3,0 га; 12,1 га; 10,1 га; 1,8 га; 4,0 га; 7,1 га; 6,0 га; 6,0 га; 2,4 га; 4,5 га; 6,0 га; 8,0 га; 39,0 га.), про які йшлося вище ?

Перевірку дотримання вимог земельного законодавства України провести протягом 10 робочих днів, яку розпочати 03 жовтня 2016 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:ОСОБА_1

СудПервомайський міськрайонний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення29.09.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу61715902
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —632/1912/16-к

Ухвала від 29.09.2016

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Харківської області

Босняк М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні