Справа № 761/39495/15-ц
Провадження № 2/761/3064/2016
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 вересня 2016 року Шевченківський районний суд м. Києва
у складі: головуючого судді - Маліновської В.М.
при секретарях - Лазоришинець К.М., Кріт І.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій», Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, третя особа: Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в м.Києві, про визнання зборів, такими, що не відбулися, визнання нечинними та скасування рішень зборів, визнання факту, -
В С Т А Н О В И В:
В грудні 2015 року ОСОБА_1 (Позивач) звернувся до Шевченківського районного суду м.Києва з позовом до Первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій», Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, третя особа: Державна реєстраційна служба України Головне територіальне управління юстиції у м.Києві, про визнання зборів такими, що не відбулися, визнання нечинними та скасування рішень зборів, визнання факту (а.с.3-11 т.1).
Після усунення недоліків позовної заяви, Позивач подав суду уточнену позовну заяву до Первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій», Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації про визнання зборів такими, що не відбулися, визнання нечинними та скасування рішень зборів, визнання факту (а.с.38-46).
Свої позовні вимоги з урахуванням додаткових пояснень (а.с.202-210 т.1, 36 т.2) Позивач обгрунтовує тим, що 03.04.2015р. Позивач був вибраний головою профспілкового комітету первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій» строком на п'ять років. 07.10.2015р. до ППО КП «Київблагоустрій» поступила фотокопія листа з вимогою переобрання голови профспілкового комітету та профспілкового комітету КП «Київблагоустрій», яка була зареєстрована за №043-1263, де містилось підписи лише 32 членів ППО КП «Київблагоустрій» з 156 членів профспілки, окрім того серед 32 підписів є підпис не члена ППО КП «Київблагоустрій» ОСОБА_3, яка вийшла із членів профспілки за власним бажанням 11.09.2015р., та із фотокопії листа важко встановити справжність інших підписів та взагалі важко ідентифікувати підписи деяких осіб, відтак правові підстави для проведення позачергових виборів голови профспілкового комітету та самого профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій» були відсутні.
09.10.2015р. Об'єднанням первинних профспілкових організацій Київради та КМДА та окремими членами профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій» було проведено звітно-виборчі збори первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій», на яких було прийнято рішення про переобрання голови та профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій». Позивач рахує, що Об'єднання первинних профспілкових організацій Київради та КМДА неправомірно втрутилося в роботу ППО КП «Київблагоустрій», а звітно-виборні збори від 09.10.2015р. ППО КП «Київблагоустрій» було скликано та проведено з порушенням вимог чинного законодавства та Статуту профспілки, внаслідок чого прийняті на них рішення є нечинними.
Так, в порушення Статуту профспілки рішення профспілкового комітету про порядок скликання зборів виборним органом Профспілки - профспілковим комітетом ППО КП «Київблагоустрій» не приймалося. В протоколі зборів від 09.10.2015р. визначено наступний порядок денний зборів: 1. Про припинення повноважень та переобрання голови ППО КП «Київблагоустрій»; 2. Про переобрання профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій». Позивач є головою профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій», і не зрозуміло в зв'язку з чим його було переобрано, питання про припинення повноважень Позивача взагалі не має у порядку денному зборів від 09.10.2015р. Така виборна посада як голова первинної профспілкової організації Статутом не передбачена. Окрім того, Позивача було обрано головою профспілкового комітету 03.04.2015р. на загальних зборах ППО КП «Київблагоустрій» шляхом таємного голосування, а отже згідно п.3.8. Статуту дострокове припинення повноваження голови профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій» повинно проводитися у такий самий спосіб, як і його обрання - тобто шляхом таємного голосування. Позивач був відсутній на зборах, так як був хворий, а тому не мав фізичної можливості надавати звіт про виконану роботу та захистити свої права. Під час зборів ППО КП «Київблагоустрій» від 10.09.2015р. було порушено порядок зняття повноважень із профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій» та його переобрання. Так, на звітно-виборних зборах не ставилося на голосування питання стосовно недовіри профспілковому комітету або визнання його роботи незадовільною, не було заслухано думку профспілкового комітету стосовно зборів, не заслухано звіт про виконану роботу, члени профспілкового комітету не були належним чином повідомлені про проведення звітно-виборних зборів, не виносилося на голосування питання стосовно порядку проведення виборів членів профспілкового комітету - було відсутнє персональне обговорення «нових» членів профспілкового комітету, в протоколі від 09.10.2015р. не наведено грунтовних причин та їх пояснень стосовно дострокового припинення повноважень профспілкового комітету. Разом з тим, на зборах від 09.10.2015р. було проведено вибори ревізійної комісії, що не було передбачено порядком денним вказаних зборів. Щодо інших порушень порядку проведення звітно-виборних зборів Позивач зауважив, що вказані збори проводились в місці не передбаченому для проведення таких заходів, а саме на території вільного доступу сторонніх осіб - прохідний двір підприємства КП «Київблагоустрій» з вільним доступом відвідувачів, протокол від 09.10.2015р. зшитий таким чином, що унеможливлює його нормальну читабельність та в ньому відсутні підписи членів лічильної комісії, та окрім того не вказано причини неявки всіх членів ППО КП «Київблагоустрій».
Окрім того, між ППО КП «Київблагоустрій» та Об'єднання первинних профспілкових організацій КМР та КМДА відсутні будь-які угоди та фінансові зобов'язання, відповідно ППО КП «Київблагоустрій» не входить до Об'єднання первинних профспілкових організацій КМР та КМДА, а тому намагання останнього насильно провести збори ППО КП «Київблагоустрій» є не законним. Позивач зазначив, що у 2002 році існувало три окремі юридичні особи: Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва, госпрозрахункова організація «Київблагоустрій» та госпрозрахункова організація «Київреклама», в кожній з яких були свої первинні профспілкові організації, з яких була легалізована лише одна - ППО Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва. Відповідно до рішення Київської міської ради № 118/175 від 31.10.2006р. Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва ліквідується і створюється нова юридична особа - Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва, при цьому ППО Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва не ліквідовується, а просто перейменовується, що ставить під сумнів, що саме всі 100% членів ППО Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва були працевлаштовані в «новому» підприємстві і «нова» юридична особа була заснована на 100% майні «старої» юридичної особи. У 2012р. Головне управління контролю за благоустроєм м. Києва виконавчого органу Київради (КМДА) перейменовується у Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київради (КМДА), відтак ППО Головного управління контролю за благоустроєм м. Києва мало бути перейменовано у ППО Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища, однак з незрозумілих причин ППО Головне управління контролю за благоустроєм м. Києва було перейменовано у ППО КП «Київблагоустрій», що підтверджується двома ідентичними протоколами конференцій від 19.03.2013р. № 4 і № 4/1, достовірність яких підпадає під сумнів, відтак Позивач рахує, що ППО «Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва» не мало ніяких правових підстав для перейменування у ППО «КП «Київблагоустрій». В КП «Київблагоустрій» працють працівники ГО «Київблагоустрій» і саме КП «Київблагоустрій» є правонаступником ГО «Київблагоустрій», а отже в дійсності профспілкова організація, яка зараз діє в КП «Київблагоустрій» є та сама профспілкова організація, яка діяла в ГО «Київблагоустрій» і не пройшла в свій час легалізацію згідно законодавства.
Враховуючи вищевикладене, Позивач просив: 1) визнати збори членів первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій» від 09.10.2015р. такими, що не відбулися; 2) визнати нечинними та скасувати рішення зборів первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій», які затверджені протоколом зборів первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій» від 09.10.2015р.; 3) визнати на 09.10.2015р. факт не входження Первинної профспілкової організації до Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації.
У судовому засіданні 14.04.2016р. представником Позивача - ОСОБА_4 подано заяву про відвід головуючому судді у зв'язку з тим, що наявні обставини, які викликають сумнів у об'єктивності та неупередженості судді при розгляді даної справи (а.с.58-59 т.1). Питання відводу головуючого судді по справі вирішено ухвалою від 14.04.2016р. (а.с.60 т.1).
Первинною профспілковою організацією Комунального підприємства «Київблагоустрій» подано суду заперечення (а.с.65-66 т.1) та письмові пояснення по справі (а.с.120-122 т.1), в яких зазначено, що ППО КП «Київблагоустрій» (до зміни назви - Первинна профспілкова організація Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва) створено 17.10.2002р. З моменту створення ППО КП «Київблагоустрій» входить до Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, та в своїй діяльності керується Статутом профспілки працівників державних установ м. Києва, затвердженим конференцією профспілкових організацій Профспілки працівників державних установ від 16.11.1999р. із змінами та доповненнями. Так, Відповідач-1 зазначив, що ППО КП «Київблагоустрій» є структурною ланкою Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації з моменту їх створення у 1975р. Так, згідно з протоколом № 1 від 13.11.1975р. профспілкової конференції комітету Київського міськвиконкому до організаційного бюро для проведення всіх організаційних заходів увійшов представник відділу благоустрою Київського міськвиконкому. Протягом багатьох років проводились неодноразові перейменування організації в зв'язку із створенням, реорганізацією структурних підрозділів Київського міськвиконкому, Київської міської державної адміністрації. В зв'язку із набранням чинності ст. 16 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» у редакції Закону від 13.12.2001р. № 2886-ІІІ ППО КП «Київблагоустрій» легалізована 17.10.2002р. як організаційна ланка Об'єднання первинних профспілкових організацій КМР та КМДА, яка в свою чергу є організаційною ланкою профспілки працівників державних установ м. Києва. На момент проведення зборів 09.10.2015р. членами ППО КП «Київблагоустрій» було 156 осіб. На вимогу 78 членів ППО КП «Київблагоустрій», викладених в листі № 043-1176 від 18.09.2015р. на ім'я голови ОППО Київської міської ради та КМДА, директора КП Київблагоустрій, голови ППО КП Київблагоустрій, відповідно до п.3.8. Статуту було скликано збори ППО КП Київблагоустрій. Статут не передбачає персональне повідомлення кожного члена профспілки про скликання зборів профспілки, тому (оскільки члени профспілки є працівниками КП «Київблагоустрій») відповідне оголошення про проведення зборів 09.10.2015р. було завчасно розміщено на дошці оголошень КП «Київблагоустрій», Позивач про проведення зборів повідомлявся персонально листом. 09.10.2015р. за наявності кворуму (присутні 114 членів, відсутні 42) було проведено збори членів ППО КП Київблагоустрій, на яких було прийнято рішення про переобрання голови ППО КП Київблагоустрій, обрання головою ППО КП Київблагоустрій ОСОБА_5, переобрано профспілковий комітет ППО КП Київблагоустрій у новому складі чисельністю 9 осіб. Вказані рішення було прийнято відповідно до п.п.3.4., 3.5., 3.8., 3.10 Статуту, є законними, а відтак позовні вимоги Позивача необгрунтованими та незаконними.
Протокольною ухвалою суду від 31.05.2016р. судом залучено Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в м. Києві в якості третьої особи (а.с.195-197 т.1).
В судовому засіданні Позивач та його представник - ОСОБА_4 позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.
Представники Відповідача-1, 2 - ОСОБА_6 та Відповідача-2 - ОСОБА_7 проти задоволення позовних вимог заперечили та просили відмовити в їх задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані сторонами документи, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що позовна заява задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Судом встановлено, що за результатами таємного голосування з виборів голови первинної профспілкової організації комунального підприємства «Київблагоустрій» головою первинної профспілкової організації згідно протоколу № 3 засідання лічильної комісії зборів про результати таємного голосування з виборів голови первинної профспілкової організації комунального підприємства «Київблагоустрій» від 03.04.2015р. (а.с.19 т.1), затвердженого протоколом звітно-виборних профспілкових зборів КП «Київблагоустрій» від 03.04.2015р. (а.с.27-28 т.1), - обрано ОСОБА_1
Відповідно до листа № 043-1176 від 18.09.2015р. 78 членів ППО КП «Київблагоустрій», адресованого Голові ОППО Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації ОСОБА_7, Директору КП «Київблагоустрій» та Голові ППО КП «Київблагоустрій» ОСОБА_1, встановлено, що у зв'язку із звільненням з підприємства ОСОБА_1, який є головою ППО КП «Київблагоустрій», склалась ситуація, коли голова Профспілки фактично не може виконувати свої обов'язки щодо представництва інтересів працівників у відносинах із адміністрацією, оскільки не володіє повною інформацією стосовно потреб та проблем колективу, оскільки віддалений від нього, відтак, враховуючи, що при обранні ОСОБА_1 головою Профспілки її члени не могли передбачити настання таких подій, просили керуючись п.3.8. Статуту, провести збори членів ППО КП «Київблагоустрій» для вирішення подальшого перебування ОСОБА_1 на посаді ППО КП «Київблагоустрій», а також переобрання профспілкового комітету (а.с.94-96 т.1,191-192 т.1).
Згідно протоколу засідання Президії ОКП Київради та КМДП № 6 від 23.09.2015р. «Про розгляд колективного звернення членів первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій», керуючись п.п.3.8., 3.10, 5.7. Статуту профспілки працівників державних установ міста Києва, виходячи із повноважень Президії ОППО Київради та КМДА, враховуючи волевиявлення більш ніж 1\3 членів ППО комунального підприємства «Київблагоустрій» та бездіяльність виборного органу ППО комунального підприємства «Київблагоустрій», Президія ОППО КМДА постановила оголосити про проведення загальних зборів первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій» в період з 06 по 09 жовтня 2015 року (а.с.97 т.1,194 т.1).
Згідно листа Об'єднання первинних профспілкових організацій КМР та КМДА адресованого Директору КП «Київблагоустрій» від 25.09.2015р. № 107 повідомлено, що на засіданні Президії Об'єднаного комітету профспілки 23 вересня п.р. було розглянуто питання за результатом розгляду колективного звернення від членів первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій» від 18.09.2015р. щодо діяльності профспілкового комітету організації, та просили сприяти виконанню прийнятого рішення Об'єднаного комітету профспілки Київради та КМДА, визначити дату та час проведення загальних зборів членів первинної профорганізації комунального підприємства «Київблагоустрій» (а.с.193 т.1).
Разом з тим, на засіданні профспілкового комітету ППО комунального підприємства «Київблагоустрій» від 05.10.2015р. було зокрема розглянуто лист від 18.09.2015р. № 43-1176 ініціативної групи по вирішенню подальшого перебування ОСОБА_1 на посаді голови профкому ППО КП «Київблагоустрій» та переобрання профспілкового комітету, та підтримано пропозицію голови профспілкового комітету ОСОБА_1 про проведення загальних зборів або конференції з організаційних питань орієнтовно - листопад 2015р. (а.с.217-222 т.1).
Листом 32 членів ППО КП «Киїблагоустрій» № 043-1263 від 07.10.2015р., адресованим Голові ОППО Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації ОСОБА_7, Директору КП «Київблагоустрій» та Голові ППО КП «Київблагоустрій» ОСОБА_1, члени ППО підтвердили справжність своїх підписів під листом членів ППО КП «Київблагоустрій» від 18.09.2015р. № 043-1176 щодо прохання проведення зборів членів ППО КП «Київблагоустрій» для вирішення питання подальшого перебування ОСОБА_1 на посаді голови ППО КП «Київблагоустрій», а також переобрання профспілкового комітету (а.с.22 т.1).
Згідно Протоколу зборів членів первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій» від 09.10.2015р. (а.с.29-32 т.1, 98-101 т.1), на зборах присутні 114 чоловік з 156 членів профспілки, відсутні 42 чоловіки (в тому числі 7 - декретна відпустка), що також підтверджується листом реєстрації учасників (членів первинної профспілкової організації) профспілкових зборів КП «Київблагоустрій» 09.10.2015р. (а.с.102-109 т.1).
На зборах членів первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій» 09.10.2015р. затверджено наступний порядок денний: 1. Про припинення повноважень та переобрання голови ППО КП «Киїблагоустрій». 2. Про переобрання профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій». На зборах надійшла пропозиція обрати відкриту форму голосування, за яку проголосували: «ЗА» - 108 присутніх членів профспілки, «ПРОТИ» - 3, «УТРИМАЛИСЬ» - 3.
По питанням порядку денного, по-першому питанню за результатом обговорень прийнято рішення про переобрання голови ППО КП «Київблагоустрій» ОСОБА_1 («ЗА» - 106, «ПРОТИ» - 3, «УТРИМАЛИСЬ» - 5), головою первинної профспілкової організації обрано ОСОБА_8 («ЗА» - 113, «ПРОТИ» - немає, «УТРИМАЛИСЬ» - 1), по-другому питанню, вирішили обрати профспілковий комітет чисельністю 9 чоловік у наступному складі: ОСОБА_5, ОСОБА_3, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 («ЗА» - 110, «ПРОТИ» - немає, «УТРИМАЛИСЬ» - 4), водночас, надійшла пропозиція переобрати ревізійну комісію ППО в кількості трьох осіб у наступному складі: ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18 («ЗА» -113, «ПРОТИ» -немає, «УТРИМАЛИСЬ» - 1).
Відповідно до ч.ч.3-5 ст. 36 Конституції України громадяни мають право на участь у професійних спілках з метою захисту своїх трудових і соціально-економічних прав та інтересів. Професійні спілки є громадськими організаціями, що об'єднують громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної діяльності. Професійні спілки утворюються без попереднього дозволу на основі вільного вибору їх членів. Усі професійні спілки мають рівні права. Обмеження щодо членства у професійних спілках встановлюються виключно цією Конституцією і законами України. Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян чи обмежений у правах за належність чи неналежність до політичних партій або громадських організацій. Усі об'єднання громадян рівні перед законом.
Згідно ст. 243 Кодексу законів про працю України відповідно до Конституції України та Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" громадяни України мають право на основі вільного волевиявлення без будь-якого дозволу створювати професійні спілки з метою представництва, здійснення і захисту своїх трудових та соціально-економічних прав та інтересів, вступати до них та виходити з них на умовах і в порядку, визначених їх статутами, брати участь у роботі професійних спілок. Держава визнає професійні спілки повноважними представниками працівників і захисниками їх трудових, соціально-економічних прав та інтересів в органах державної влади та місцевого самоврядування, у відносинах з власником або уповноваженим ним органом, а також з іншими об'єднаннями громадян.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» первинна організація профспілки - добровільне об'єднання членів профспілки, які, як правило, працюють на одному підприємстві, в установі, організації незалежно від форми власності і виду господарювання або у фізичної особи, яка використовує найману працю, або забезпечують себе роботою самостійно, або навчаються в одному навчальному закладі.
За ст. 7 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" членами профспілок можуть бути особи, які працюють на підприємстві, в установі або організації незалежно від форм власності і видів господарювання, у фізичної особи, яка використовує найману працю, особи, які забезпечують себе роботою самостійно, особи, які навчаються в навчальному закладі. Громадяни України вільно обирають профспілку, до якої вони бажають вступити. Підставою для вступу до профспілки є заява громадянина (працівника), подана в первинну організацію профспілки. При створенні профспілки прийом до неї здійснюється установчими зборами. Ніхто не може бути примушений вступати або не вступати до профспілки.
Статтею 14 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" профспілки діють відповідно до законодавства та своїх статутів. Статути (положення) профспілок приймаються з'їздами, конференціями, установчими або загальними зборами членів профспілки відповідного рівня і не повинні суперечити законодавству України.
Профспілкові організації на підприємствах, в установах, організаціях та їх структурних підрозділах представляють інтереси своїх членів і захищають їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Свої повноваження первинні профспілкові організації здійснюють через утворені відповідно до статуту (положення) виборні органи, а в організаціях, де виборні органи не створюються, - через профспілкового представника, уповноваженого згідно із статутом на представництво інтересів членів профспілки, який діє в межах прав, наданих цим Законом та статутом профспілки (ст. 37 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності").
Відповідно до Статуту профспілки працівників державних установ міста Києва, затвердженого конференцією профспілкових організацій Профспілки працівників державних установ м. Києва 16.11.1999р. та зареєстрованого Київським міським управлінням юстиції 08.12.1999р. Свідоцтво № 0261-99 П.С. (далі - Статут) (а.с.72-93 т.1, 138-160 т.1), Професійна спілка працівників державних установ міста Києва є добровільним неприбутковим Об'єднанням громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (служби, навчання) незалежно від форм власності та видів господарювання фізичних осіб; осіб, які звільнились у зв'язку із виходом на пенсію або тимчасово не працюють, та які визнають цей Статут. Профспілка Об'єднує працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших державних установ та організацій, а також працівників підприємств, установ, організацій недержавної форми власності, споріднених за родом діяльності осіб, які навчаються в закладах освіти відомчого підпорядкування.
Пунктами 3.2.,3.3. Статуту визначено, що організаціями профспілки є: - первинні профспілкові організації, які створюються та діють за місцем роботи, служби чи навчання членів профспілки; - Об'єднані профспілкові організації, які створюються за рішенням первинних організацій профспілки за виробничим, територіальним принципом чи з огляду на специфічні (особливі) умови діяльності підприємств, установ, організацій. Організації профспілки є самостійними у вирішенні питань, віднесених до їх компетенції, керуються у своїй діяльності Конституцією України, іншими законами та нормативно-правовими актами, цим Статутом.
Згідно п.п.3.4., 3.5. Статуту визначено, що вищими органами профспілки, її організацій є: Профспілки - конференція членів профспілки, первинних організацій - збори (конференції) членів профспілки; Об'єднаних профспілкових організацій - конференція членів профспілки. Виборними органами профспілки, її організацій, через які вони здійснюють свої повноваження є: Профспілки - Київський міський комітет профспілки та Президія профспілки; первинної організації профспілки - профспілковий комітет, а в профорганізаціях з чисельністю членів до 15 осіб - профорганізатор; Об'єднаної профспілкової організації - профспілковий комітет Об'єднаної профспілкової організації, президія.
Відповідно до п.3.7. Статуту вибори профспілкових органів усіх рівнів проводяться один раз на п'ять років, у терміни визначені Пленумом міського комітету, в незалежності від строків проведення виборів (в т.ч. дострокових) організаційними ланками профспілки. Вибори профспілкових органів, їх керівників проводяться, зокрема у первинній профспілковій організації - на зборах (конференції) членів профспілки.
Припинення повноважень членів виборних профспілкових органів може мати місце в зв'язку із закінченням терміну на який вони обирались, за власним бажанням, або достроково на вимогу не менше 2\3 членів цього органу, а профкому - на вимогу не менше 1\3 членів первинної профспілкової організації. Дострокове припинення повноважень членів виборних профспілкових органів має бути обґрунтованим і проводиться у тому ж порядку, що і вибори профоргану. Звільнення членів виборних профспілкових органів, які працюють за трудовим договором, може мати місце з підстав, передбачених трудовим законодавством. При цьому звільнення з ініціативи роботодавця у зв'язку із неналежним виконанням обов'язків чи за інші винні дії може мати місце за рішенням органу, який їх обрав, з інших підстав - за рішенням президії, профкому (п.3.8. Статуту).
Згідно з п.3.10 Статуту рішення про порядок скликання зборів, конференції та норми представництва приймається органом Профспілки відповідного рівня і оголошується не пізніше, ніж: - за 10 днів - до зборів; - за 1 місяць - до конференції.
За пунктом 3.12. Статуту члени виборних профспілкових органів, які залишили виборну посади за власним бажанням або втратили зв'язок з профспілковою організацією через вибуття з членства в профспілці або з інших причин, виводяться зі складу профспілкового органу на підставі рішення виборного органу відкритим голосуванням. В разі, якщо за вищезазначених обставин з виборного органу виведено керівника цього органу, вибори керівника можуть бути проведені у первинній профспілковій організації - на зборах (конференції) членів профспілки, або засіданні виборного органу з числа його членів.
Відповідно до п.3.13. Статуту звітно-виборні збори первинних профспілкових організацій та Об'єднаних профспілкових організацій вважаються правомочними при участі в них більше половини членів профспілкової організації. Рішення зборів, конференцій, пленумів, комітетів приймаються більшістю голосів їх учасників, членів виборного органу, які брали участь у голосуванні, за винятками, встановленими цим Статутом.
Пунктом 4.1. Статуту визначено, що первинна профспілкова організація створюється в установі, організації на підприємстві, в навчальному закладі за наявності не менше 3-х членів профспілки або 3-х працівників, які бажають утворити профспілкову організацію.
Вищим органом первинної профспілкової організації є збори (конференція членів Профспілки. Профспілкові збори (конференція) проводиться в міру необхідності, але не рідше двох разів на рік, в терміни, визначені профкомом або вищим профспілковим органом (п.4.3. Статуту).
Згідно п.4.4. Статуту до компетенції зборів (конференції) належить вирішення таких питань, зокрема: обрання комітету Профспілки, голови комітету та його заступників, яке може проводити також на засіданні комітету з числа його членів, обрання ревізійної комісії, прийняття в члени Профспілки та виключення з неї, вирішення питання про входження до складу Профспілки чи вихід з неї тощо.
Для представництва і здійснення захисту прав та інтересів членів профспілки на відповідному рівні договірного регулювання трудових і соціально-економічних відносин, координації дій у здійсненні первинними профспілковими організаціями своїх повноважень, Об'єднання зусиль для відстоювання спільних інтересів у взаємовідносинах з роботодавцями, з органами влади, органами місцевого самоврядування, громадськими та іншими організаціями, первинні профспілкові організації можуть утворювати об'єднану профспілкову організацію за територіальною, виробничою чи за іншою ознакою (п.5.1. Статуту).
За п.5.7. Статуту Президія Профспілкового комітету Об'єднаної профспілкової організації, зокрема, організовує виконання рішень зборів (конференцій), пленумів, вищих профспілкових органів, реалізацію критичних зауважень і пропозицій членів профспілки, первинних профспілкових організацій, забезпечує координацію дій профспілкових організацій тощо.
Судом встановлено, що збори про дострокове припинення повноважень профкому у відповідності до п.3.8. Статуту було скликано ініціативною групою членів первинної профспілкової організації в кількості 78 чоловік, що становить не менше 1\3 членів первинної профспілкової організації, яка налічує 156 членів. Щодо заяви ОСОБА_3 від 11.09.2015р. про вихід із членів профспілкової організації та членів профкому (а.с.15 т.1), то зважаючи на відсутність рішення профспілкового комітету про виведення зі складу членів профспілкового органу у відповідності до п.3.12. Статуту, суд дійшов висновку, що станом на 18.09.2015р. ОСОБА_3 була членом профкому ППО КП «Київблагоустрій».
Як зазначалось, на звітно-виборних зборах 09.10.2015р. були присутні 114 членів із 156, які пройшли реєстрацію шляхом проставлення особистого підпису в листі реєстрації учасників на зборах 09.10.2015р., що становить більше половини членів ППО КП «Київблагоустрій», відтак у відповідності до п. 3.13. Статуту збори 09.10.2015р. є правомочними та мають право приймати рішення по порядку денному.
Як пояснили представники Відповідачів в судовому засіданні оголошення про проведення зборів 09.10.2015р. за 10 днів до їх проведення - 29.09.2015р. було розміщено на дошках оголошеннях на робочих дільницях (площадках) КП «Київблагоустрій». Разом з тим, Позивач в судовому засіданні зазначив, що оголошення про проведення зборів було розміщено лише на одній з чотирьох дільницях, в зв'язку з чим не всі члени ППО КП «Київблагоустрій» були належним чином повідомленими про проведення звітно-виборних зборів 09.10.2015р.
Разом з тим, Статутом профспілки працівників державних установ міста Києва не визначено порядку повідомлення членів первинної профспілкової організації про дату зборів, відтак суд дійшов висновку, що, зважаючи на кількість присутніх на звітно-виборних зборах 09.10.2015р. (114 членів з 156 членів) та з урахуванням визнання сторонами самого факту розміщення оголошення про дату та порядок проведення майбутніх зборів 09.10.2015р., члени ППО КП «Київблагоустрій» у відповідності до п.3.10 Статуту були належним чином повідомлені про звітно-виборні збори 09.10.2015р.
Щодо тверджень Позивача про відсутність такої у ППО КП «Київблагоустрій» такої посади як голова ППО КП «Київблагоустрій» та необгрунтованості дострокового припинення його повноважень, суд виходить з наступного. Так протоколом звітно-виборних профспілкових зборів КП «Київблагоустрій» від 03.04.2015р. по першому питанню порядку денного було вирішено провести обрання голови первинної профспілкової організації шляхом таємного голосування, водночас згідно протоколу № 3 засідання лічильної комісії зборів про результати таємного голосування з виборів голови первинної профспілкової організації комунального підприємства «Київблагоустрій» від 03.04.2015р. за результатом підрахунки голосів визначено, що головою первинної профспілкової організації обрано ОСОБА_1 Відтак, при обранні Позивача головою профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій» помилково було визначено про обрання ОСОБА_1 головою ППО КП «Київблагоустрій», в зв'язку з чим в порядку денному зборів членів ППО КП «Київблагоустрій» 09.10.2015р. було визначено питання щодо припинення повноважень та переобрання саме голови ППО КП «Київблагоустрій», чим фактично мається на увазі припинення повноважень та переобрання голови профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій». Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, помилкове зазначення «голова ППО КП «Київблагоустрій» замість «голова профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій», зважаючи на те, що при обранні Позивача фактично головою профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій» було визначено про обрання останнього головою ППО КП «Київблагоустрій», не може бути підставою для визнання зборів членів ППО КП «Київблагоустрій» від 09.10.2015р. такими, що не відбулися і як наслідок нечинність прийнятих на таких зборах рішень. Окрім того, обгрунтовуючи рішення про дострокове припинення повноважень Позивача як голови профспілкового комітету ППО КП «Київблагоустрій» члени ППО КП «Київблагоустрій» на зборах 09.10.2015р. виходили з того, що ОСОБА_1 станом на день проведення зборів звільнений з посади заступника директора підприємства і більше не є членом трудового колективу, отже позбавлений можливості представляти інтереси трудового колективу у відношеннях із адміністрацією підприємства.
Водночас, зауваження Позивача з приводу форми та змісту протоколу зборів членів ППО КП «Київблагоустрій» не є підставами для визнання зборів такими, що не відбулися
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що збори членів ППО КП «Київміськбуд» 09.10.2015р. були скликані та проведені у відповідності до вимог Статуту профспілки працівників державних установ, збори є правомочними, відтак прийняті на них рішення є законними та такими, що прийняті у відповідності до Статуту та вимог чинного законодавства, тому позовні вимоги ОСОБА_1 в частині визнання зборів членів ППО КП «Київміськбуд» від 09.10.2015р. такими, що не відбулися і як наслідок визнання нечинними та скасування рішень зборів ППО КП «Київблагоустрій», які затверджені протоколом зборів ППО КП «Київблагоустрій» від 09.10.2015р., - не підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог ОСОБА_1 з приводу визнання на 09.10.2015р. факту не входження Первинної профспілкової організації до Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 8 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" з метою виконання своїх статутних завдань профспілки, їх організації (якщо це передбачено статутом) мають право на добровільних засадах створювати об'єднання (ради, федерації, конфедерації тощо) за галузевою, територіальною або іншою ознакою, а також входити до складу об'єднань та вільно виходити з них. Профспілки, які бажають створити об'єднання профспілок, укладають відповідну угоду та затверджують статут (положення) об'єднання. Права об'єднань профспілок визначаються профспілками, які їх створили, відповідно до цього Закону, а також статутами (положеннями) цих об'єднань. Статус об'єднань профспілок визначається за статусом членів, яких вони об'єднують.
Згідно зі ст. 12 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" професійні спілки, їх об'єднання у своїй діяльності незалежні від державних органів та органів місцевого самоврядування, роботодавців, інших громадських організацій, політичних партій, їм не підзвітні і не підконтрольні. Профспілки самостійно організовують свою діяльність, проводять збори, конференції, з'їзди, засідання утворених ними органів, інші заходи, які не суперечать законодавству. Забороняється втручання державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, роботодавців, їх об'єднань у статутну діяльність профспілок, їх організацій та об'єднань.
Як зазначили представники Відповідачів, в 1975 році профспілка працівників державних установ м. Києва та Київської області було роз'єднано, та створено Київський міський комітет профспілки працівників державних установ, водночас було створено Об'єднаний комітет профспілки КМР та КМДА, зокрема і за участю спеціальної інспекції по благоустрою м. Києва. З 1975р. всі первинні профспілкові організації почали сплачувати внески тимчасово на рахунок Київської міської профспілки працівників державних установ, а приблизно з 1976р. первинні профспілкові організації почали сплачувати 30% членських внесків на рахунок Об'єднаного комітету профспілки КМР та КМДА. З 1975 року спеціальна інспекція з благоустрою неодноразово змінювала найменування, та з 1992 року мало назву Головне управління контрою за благоустроєм, яке в подальшому було реорганізовано в три юридичні особи: Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва, госпрозрахункова організація «Київблагоустрій» та госпрозрахункова організація «Київреклама». Так, працівники Головного управління за благоустроєм фактично були працевлаштовані на три вищезазначених підприємства, при цьому на 1-й профспілковій конференції Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва, ГО «Київблагоустрій», ГО «Київреклама» від 15.10.2002р. фактично було прийнято рішення про створення спільної профспілки - Первинна профспілкова організація Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва, та прийнято рішення про вибори спільного профспілкового комітету, що підтверджується протоколом № 1 від 15.10.2002р. (а.с.126-127 т.1). У 2007 році ГО «Київреклама» відділилась, в зв'язку з чим було проведено звітно-виборні збори та конференції ГО «Київблагоустрій» та Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва. У 2013 році Київською міською радою було прийнято рішення про реорганізацію Головного управління контролю за благоустроєм в Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з додатковими функціями. КП «Київблагоустрій» (яке було реорганізовано з ГО «Київблагоустрій») залишено окремою юридичною особою, в якому залишилось близько 150 членів профспілкової організації Головного управління контрою за благоустроєм міста Києва. 20 членів вказаної профспілкової організації, які працювали в Головному управлінні контролю за благоустроєм перейшли на державну службу до новоствореного Департаменту, який створив власну первинну профспілкову організацію. Фактично 150 членів профспілкової організації Головного управління контрою за благоустроєм міста Києва, які залишились працювати в КП «Київблагоустрій» провели 19.03.2013р. конференцію, на якій прийняли рішення про перейменування ППО Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва в ППО КП «Київблагоустрій».
Позивач заперечив проти пояснень представників Відповідачів та зазначив, що у 2002 році існувало три окремі юридичні особи: Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м.Києва, госпрозрахункова організація «Київблагоустрій» та госпрозрахункова організація «Київреклама», в кожній з яких були свої первинні профспілкові організації, з яких була легалізована лише одна - ППО Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м.Києва. Відповідно до рішення Київської міської ради № 118/175 від 31.10.2006р. Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м.Києва ліквідується і створюється нова юридична особа - Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва, при цьому ППО Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва не ліквідовується, а просто перейменовується, що ставить під сумнів, що саме всі 100% членів ППО Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном м. Києва були працевлаштовані в «новому» підприємстві і «нова» юридична особа була заснована на 100% майні «старої» юридичної особи. У 2012р. Головне управління контролю за благоустроєм м. Києва виконавчого органу Київради (КМДА) перейменовується у Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київради (КМДА), відтак ППО Головного управління контролю за благоустроєм м. Києва мало бути перейменовано у ППО Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища, однак з незрозумілих причин ППО Головне управління контролю за благоустроєм м. Києва було перейменовано у ППО КП «Київблагоустрій», що підтверджується двома ідентичними протоколами конференцій від 19.03.2013р. № 4 і № 4/1, достовірність яких підпадає під сумнів, відтак Позивач рахує, що ППО «Головне управління контролю за благоустроєм м.Києва» не мало ніяких правових підстав для перейменування у ППО «КП «Київблагоустрій». В КП «Київблагоустрій» працють працівники ГО «Київблагоустрій» і саме КП «Київблагоустрій» є правонаступником ГО «Київблагоустрій», а отже в дійсності профспілкова організація, яка зараз діє в КП «Київблагоустрій» є та сама профспілкова організація, яка діяла в ГО «Київблагоустрій» і не пройшла в свій час легалізацію згідно законодавства.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" профспілки, їх об'єднання легалізуються шляхом повідомлення на відповідність заявленому статусу. Легалізація всеукраїнських профспілок та їх об'єднань, інших профспілок та їх об'єднань здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань.
Для легалізації профспілок, об'єднань профспілок їх засновники або керівники виборних органів подають заяви. До заяви додаються статут (положення), протокол з'їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки з рішенням про його затвердження, відомості про виборні органи, наявність організацій профспілки у відповідних адміністративно-територіальних одиницях, про засновників об'єднань.
На підставі поданих профспілкою, об'єднанням профспілок документів легалізуючий орган у місячний термін підтверджує заявлений статус за ознаками, визначеними статтею 11 цього Закону, включає профспілку, об'єднання профспілок до реєстру об'єднань громадян і видає профспілці, об'єднанню профспілок свідоцтво про легалізацію із зазначенням відповідного статусу. Легалізуючий орган не може відмовити в легалізації профспілки, об'єднання профспілок. У разі невідповідності поданих документів профспілки, об'єднання профспілок зазначеному статусу легалізуючий орган пропонує профспілці, об'єднанню профспілок надати додаткову документацію, необхідну для підтвердження статусу.
Статус організацій всеукраїнської профспілки чи профспілки іншого статусу визначається статутом цієї профспілки. Про належність до певної профспілки організації, які діють на підставі статуту цієї профспілки, надсилають легалізуючому органу за місцем свого знаходження повідомлення із посиланням на свідоцтво про легалізацію профспілки, на підставі якого вони включаються до реєстру об'єднань громадян. Первинні профспілкові організації також письмово повідомляють про це роботодавця.
Профспілка підприємства, установи, організації, яка діє на підставі власного статуту, легалізується у порядку, визначеному цією статтею.
Профспілка, об'єднання профспілок набувають права юридичної особи з моменту затвердження статуту (положення). Статусу юридичної особи набувають також організації профспілки, які діють на підставі її статуту.
Профспілка, її організації, об'єднання профспілок здійснюють свої повноваження, набувають цивільних прав і беруть на себе цивільні обов'язки через свої виборні органи, які діють у межах прав, наданих їм за законом та статутом (положенням).
За подання на легалізацію недостовірних відомостей особи, які їх підписали, несуть відповідальність згідно із законом.
Чинним законодавством належним чином не врегульована процедура зміни найменування первинної профспілкової організації у зв'язку із зміною назви підприємства, установи, організації.
Згідно ст. 18 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" профспілки, їх об'єднання можуть припинити свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску). Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з'їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об'єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об'єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі.
Діяльність профспілок, їх об'єднань, яка порушує Конституцію України та закони України, може бути заборонена лише за рішенням місцевого суду, а профспілок зі статусом всеукраїнських і республіканських та об'єднань профспілок з відповідним статусом - лише за рішенням Верховного Суду України.
Не допускається примусовий розпуск, припинення, а також заборона діяльності профспілок, їх об'єднань за рішенням будь-яких інших органів.
Рішення про примусовий розпуск об'єднання профспілок не тягне за собою розпуску профспілок, які входять до цього об'єднання. Примусовий розпуск профспілки чи об'єднання профспілок тягне за собою анулювання свідоцтва про реєстрацію та виключення з Реєстру об'єднань громадян України, втрату прав юридичної особи з обов'язковим повідомленням про це в засобах масової інформації.
Судом встановлено, що згідно протоколу № 1 профспілкової конференції Об'єднаного комітету Київського міськвиконкому від 13.11.1975р., постановою президіуму Київського обласного комітету профспілки працівників держустанов від 30.05.1975р. при Київському міськвиконкому створено Об'єднаний комітет профспілки та затверджено оргбюро для проведення всіх підготовчих заходів, в склад якого увійшов зокрема представник відділу благоустрою ОСОБА_19 (а.с.123-125 т.1).
З листа Київського міського комітету Профспілки працівників державних установ міста Києва від 19.04.2016р. вих. № б/н встановлено, що Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації є організаційною ланкою Профспілки працівників державних установ в м. Києва, та зареєстрована в Реєстрі Об'єднаних та первинних профспілкових організацій Профспілки працівників державних установ м. Києва за № О-06/06, легалізована у відповідності до ст. 16 Закону України «Про профспілки, їх права та гарантії діяльності» та діє на підставі Статуту Профспілки працівників державних установ міста Києва. До Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації входять 58 первинних профспілкових організацій, загальною чисельністю 7582 члена (а.с.135 т.1).
Згідно витягу із протоколу засідання президії Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації № 33 від 17.10.2002р. первинна профспілкова організація Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва включена до складу Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації (код ЄДРПОУ 25197050) (а.с.128 т.1), що також підтверджується листом від 16.10.2002р. № 01-ПК згідно якого встановлено, що первинна профспілкова організація Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва є організаційною ланкою об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міськдержадміністрації легалізованого Київським міським управління юстиції 28.03.2002р. № 20, який в свою чергу, є організаційною ланкою профспілки працівників державних установ м. Києва, зареєстрованого Київським міським управлінням юстиції 08.12.1999р., № свідоцтва 0261-99.П.С. (а.с.129 т.1).
Рішенням Київської міської ради № 118/175 від 31.10.2006р. «Про Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» вирішено ліквідувати Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та створити Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва у складі виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), та встановлено, що створене Головне управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є правонаступником ліквідованого Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (а.с.46-47).
З Довідки Шевченківського районного управління юстиції № 288/04-14 від 25.09.2009р. вбачається, що Первинна профспілкова організація Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва взята на облік Шевченківським районним управлінням юстиції у м. Києві 17.10.2002р. за № 64/350 і діє по теперішній час (а.с.19 т.2).
Згідно рішення Київської міської ради від 31.10.2006р. № 119/176 «Про реорганізацію госпрозрахункової організації «Київблагоустрій» у комунальне підприємство «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) госпрозрахункову організацію «Київблагоустрій» реорганізовано шляхом перетворення її в комунальне підприємство «Київблагоустрій» та віднесено його до сфери управління Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (а.с.45).
Рішенням Київської міської ради від 15.03.2012р. № 198/7535 «Про діяльність виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Головне управління контролю за благоустроєм виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (а.с.39-44).
З протоколу №4 конференції трудового колективу Комунального підприємства «Київблагоустрій» від 19.03.2013р. вбачається, що голова профкому Гоманюк Н.Г. щодо зміни назви Первинної профспілкової організації Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва на Первинну профспілкову організацію Комунального підприємства «Київблагоустрій» зазначила, що Первинна профспілкова організація об'єднувала Головне управління контролю за благоустроєм (20 осіб) та Комунальне підприємство «Київблагоустрій» (159 осіб). В зв'язку із створенням Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища, що сприяло створенню первинної профспілкової організації до якої перейшли члени профспілки Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва в складі 20 осіб, необхідно внести зміни в назву виборчого органу цієї організації, а саме - перейменувати ППО Головного управління контролю за благоустроєм міста в ППО Комунального підприємства «Київблагоустрій» (а.с.48-50).
Відповідно до протоколу № 4/1 Профспілкової конференції Комунального підприємства «Київблагоустрій» від 19.03.2013р. Первинна профспілкова організація Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва була перейменована на Первинну профспілкову організацію Комунального підприємства «Київблагоустрій» (а.с.18 т.1,130 т.1).
16.05.2013р. Голова профкому ППО КП «Київблагоустрій» Н.Г. Гоманюк звернулась до Голови ОППО Київради та КМДА ОСОБА_21 з клопотанням № 49/1-Пк щодо взяття на облік первинної профспілкової організації комунального підприємства «Київблагоустрій» (а.с.215 т.1).
В зв'язку із перейменуванням первинної профспілкової організації Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва в первинну профспілкову організацію комунального підприємства «Київблагоустрій», відповідно до прийнятого на профспілковій конференції рішення щодо профспілкового обслуговування Об'єднанням первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації, Об'єднаним комітетом профспілки прийнято на профспілковий облік профспілкову організацію комунального підприємства «Київблагоустрій» з 1 липня 2013 року, що підтверджується витягом з протоколу № 49 засідання президії Об'єднаного комітету профспілки Київради та Київської міської державної адміністрації від 27.05.2013р. (а.с.131 т.1).
Відповідно до листа Київського міського комітету Профспілки працівників державних установ міста Києва від 20.04.2016р. вих. № б/н встановлено, що згідно з рішенням ХІ Київської міської звітно-виборної конференції профспілки працівників державних установ від 10.09.2015р., та Постанови Пленуму міськкому № Пл-1.3. від 18.12.2015р. встановлено наступний розподіл зібраних членських профспілкових внесків: в первинних профспілкових організаціях залишається 70% зібраних внесків, 30% перераховується міському комітету профспілки працівників державних установ. Відрахування коштів може здійснюватись первинними профспілковими організаціями, як безпосередньо до міського комітету (у випадку прямого обліку первинної профорганізації у міськкомі), так і через Об'єднані профспілкові організації (в разі перебування первинної профспілкової організації в складі Об'єднання) (а.с.168 т.1).
Згідно листа Директора КП «Київблагоустрій» від 18.08.2015р. № 043-989, адресованого Голові ОППО Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації ОСОБА_7, адресата повідомлено, що в КП «Київблагоустрій» відсутні підстави для перерахування утриманих профспілкових внесків (в розмірі 30%) безпосередньо на рахунок Об'єднаного комітету профспілки, оскільки всупереч п.5.2. Рекомендацій щодо порядку сплати та обліку членських профспілкових внесків, викладених в додатку до постанови президії ФПУ 21.09.2006р. № П-6-15, між роботодавцем, первинною профспілковою організацією та вищою за рівнем профспілковою організацією відсутній відповідний тристоронній договір (а.с.23 т.1,163 т.1).
З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 1000838556 від 13.04.2016р. встановлено, що Первинна профспілкова організація Комунального підприємства «Київблагоустрій» (код ЄДРПОУ 26266592) зареєстрована 17.10.2002р. (а.с.67-71 т.1). Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 19.06.2015р. Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації (код ЄДРПОУ 25197050) зареєстровано 28.03.2002р. (а.с.132 т.1).
Згідно листа Головного територіального управління юстиції у м. Києві від 12.06.2016р. № 14518/0/11-16 визначено, що згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та з матеріалами реєстраційної справи Первинна профспілкова організація Комунального підприємства «Київблагоустрій» належить до профспілки працівників державних установ м. Києва. Одночасно, станом на 12.06.2016р. інформація стосовно Первинної профспілкової організації Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва в ЄДР відсутня (а.с.213 т.1).
Відповідно до Висновку науково-правової експертизи від 12.09.2016р. № 126/96-е, проведеної у відповідності до Закону України «Про наукову і науково-технічну експертизу» на запит ОСОБА_1, затвердженого Головою Ради науково-правових експертиз при Інституті держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, доктором юридичних наук, професором, заслуженим юристом ВУкраїни Н.М. Пархоменко 12.09.2016р. (а.с.55-64) визначено, що при проведенні перейменування з ППО Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва на Первинну профспілкову організацію КП «Київблагоустрій» було порушено як вимоги законодавства щодо процедури правонаступництва юридичних осіб загалом, так і щодо зміни найменування (реорганізації) та легалізації професійних спілок, зокрема. Окрім того зроблено висновок, що належні правові підстави для визнання факту входження первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій» до ОППО Київради та КМДА станом на час складення висновку відсутні.
Разом з тим, суд не приймає вказаний Висновок науково-правової експертизи від 12.09.2016р. № 126/96-е як належний доказ на підтвердження відсутності підстав для визнання факту входження первинної профспілкової організації КП «Київблагоустрій» до ОППО Київради та КМДА станом на час складення висновку, оскільки вказану експертизу було проведено виключно на підставі документів наданих Позивачем, відтак є підстави сумніватись в об'єктивності такого висновку, зважаючи на докази, що містяться в матеріалах справи.
Враховуючи вищевикладене, оскільки ППО Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва, правонаступником якого було ППО Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва, яке в подальшому було перейменовано в ППО КП «Київблагоустрій», було включено до складу Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської державної адміністрації, суд дійшов висновку, що ППО КП «Київблагоустрій», входить до складу Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, водночас відсутність між роботодавцем, первинною профспілковою організацією та вищою за рівнем профспілковою організацією відповідного тристороннього договору про порядок перерахування членських внесків не свідчить про той факт, що ППО КП «Київблагоустрій» не є організаційною ланкою ОППО КМР та КМДА.
Позивачем на підтвердження зворотного належних та допустимих доказів в розумінні ст.ст.58-59 ЦПК України не надано та в судовому засідання не встановлено, станом на час розгляду справи відсутні судові рішення чи будь-які інші докази на підтвердження неправомірності перейменування ППО Головного управління контролю за благоустроєм міста Києва в ППО КП «Київблагоустрій», порушення процедури легалізації профспілки або інших доказів, що підтверджують твердження Позивача в судовому засіданні не здобуто.
Згідно ч.1 ст.11 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше, як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом (ст.10 ЦПК України).
За ст. 60 ЦПК України кожна сторона зобов'язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу. Докази подаються сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі. Доказуванню підлягають обставини, які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у сторін та інших осіб, які беруть участь у справі, виникає спір. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
При цьому щодо посилань сторони Позивача з приводу неналежності та недопустимості певних письмових доказів, які містяться у матеріалах справи, то при дослідженні та оцінці таких доказів у суду не виникло сумнівів з приводу їх достовірності, а тому підстав для виключення їх з числа доказів в порядку ст.185ЦПК України не встановлено.
З урахуванням викладеного, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, розглянувши справу в межах заявлених Позивачем вимог, враховуючи те, що обставини, на які посилається ОСОБА_1 як на підставу для задоволення позову, не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні, оскільки не ґрунтуються на достатніх, належних та допустимих доказах та спростовуються матеріалами справи, суд прийшов до висновку, що у задоволенні позову ОСОБА_1 до Первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій», Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, третя особа: Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в м. Києві, про визнання зборів такими, що не відбулися, визнання нечинними та скасування рішень зборів, визнання факту, - слід відмовити.
Враховуючи вищевикладене, на підставі ст. 36 Конституції України, ст. 243 Кодексу законів про працю України, ст.ст. 1, 7, 8, 12, 14, 16, 18, 37 Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", та керуючись ст.ст. 10, 33, 60, 61, 212 - 215, 222, 223, 294, 296 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Первинної профспілкової організації Комунального підприємства «Київблагоустрій», Об'єднання первинних профспілкових організацій Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації, третя особа: Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в м.Києві, про визнання зборів, такими, що не відбулися, визнання нечинними та скасування рішень зборів, визнання факту, - залишити без задоволення.
Рішення може бути оскаржено до Апеляційного суду м.Києва через Шевченківський районний суд м.Києва шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення. У разі якщо рішення було постановлено без участі особи, яка його оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2016 |
Оприлюднено | 05.10.2016 |
Номер документу | 61718206 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Шевченківський районний суд міста Києва
Маліновська В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні