Ухвала
від 27.09.2016 по справі 820/784/16
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2016 р.Справа № 820/784/16 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Зеленського В.В.

Суддів: Чалого І.С. , П'янової Я.В.

за участю секретаря судового засідання Городової А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Чернещина" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.07.2016р. по справі №820/784/16

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АПК"Зачепилівське"

до Зачепилівської районної державної адміністрації Харківської області , Державного реєстратора Лазарєва Юрія Олексійовича треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Чернещина" , Відділ Держгеокадастру у Зачепилівському районі Харківської області

про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

23.02.2016 року, Товариство з обмеженою відповідальністю "АПК"Зачепилівське" (далі по тексту - ТОВ "АПК"Зачепилівське", позивач) звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Зачепилівської районної державної адміністрації Харківської області, Державного реєстратора Лазарєва Юрія Олексійовича треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Чернещина" (далі по тексту - ТОВ "Чернещина"), Відділ Держгеокадастру у Зачепилівському районі Харківської області, в якому з урахуванням уточнення позовних вимог просило визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Зачепилівського районного управління юстиції у Харківській області Лазарєва Юрія Олексійовича від 20.12.2015 №27288905 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 та зобов'язати Зачепилівське районне управління юстиції у Харківській області внести запис про скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки на підставі рішення державного реєстратора від 20.12.2015 № 27288905.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 01.07.2016 року адміністративний позов задоволено частково.

Скасовано рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Зачепилівського районного управління юстиції у Харківській області Лазарєва Юрія Олексійовича від 20.12.2015 №27288905 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1.

Стягнуто на користь ТОВ "АПК "Зачепилівське" (код ЄДРПОУ 35445168) сплачений при поданні позову судовий збір в розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державного реєстратора Зачепилівського районного управління юстиції у Харківській області Лазарєва Юрія Олексійовича.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

ТОВ "Чернещина", не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.07.2016 року по справі №820/784/16 та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на те, що рішення суду першої інстанції, в частині скасування рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Зачепилівського районного управління юстиції у Харківській області Лазарєва Юрія Олексійовича від 20.12.2015 №27288905 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1, є незаконним та необґрунтованим, прийнятим при неповному з'ясуванні всіх обставин справи, що мають значення для правильного вирішення справи, а також з порушенням норм матеріального та процесуального права.

У відповідності до ч. 1 ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Відповідно до ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання 27.09.2016 року за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «АПК «Зачепилівське» (орендар) та громадянкою України ОСОБА_2 (орендодавець) 03 лютого 2011 року було укладено договір оренди землі №341, відповідно до умов якого орендар прийняв у строкове платне користування (оренду) земельну ділянку сільськогосподарського призначення загальною площею 4,4913 га, яка знаходиться на території Чернещинської сільської ради Зачепилівського району Харківської області та має кадастровий номер НОМЕР_1.

Відповідно до умов договору №341 від 03.02.2011 року, а саме пункту 3.1, договір укладений на 5 (п'ять) років, строк оренди вказаної земельної ділянки спливає 18.05.2016 року.

На виконання зобов'язань за вказаним договором ОСОБА_2 (далі по тексту - ОСОБА_2) 18.05.2011 року передала ТОВ "АПК "Зачепилівське" зазначену в договорі земельну ділянку, про що сторонами було складено та підписано акт прийому-передачі земельної ділянки.

Договір №341 від 03.02.2011 року був зареєстрований у Відділі Держкомзему у Зачепилівському районі 18.05.2011 року за реєстровим № 632228454000420.

22.02.2016 року ТОВ «АПК «Зачепилівське» було отримано інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 53697786.

Відповідно до вказаної довідки встановлено, що 19.12.2015 року у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державним реєстратором Зачепилівського районного управління юстиції Лазарєвим Юрієм Олексійовичем на підставі рішення від 20.12.2015 року № 27288905 було зареєстровано право оренди земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, на підставі договору оренди землі від 19.12.2015 року б/н, укладеного між громадянкою ОСОБА_2 як орендодавцем та ТОВ «Чернещина» як орендарем, строк дії до 20.12.2025 року.

Товариство з обмеженою відповідальністю "АПК"Зачепилівське", не погодившись з рішенням державного реєстратора Реєстраційної служби Зачепилівського районного управління юстиції у Харківській області Лазарєва Юрія Олексійовича від 20.12.2015 року №27288905 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1, звернулося до суду з позовом.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з обґрунтованості позовних вимог, в частині скасування рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Зачепилівського районного управління юстиції у Харківській області Лазарєва Юрія Олексійовича від 20.12.2015 №27288905 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи між ТОВ «Чернещина» (орендар) та ОСОБА_2 (орендодавець) було укладено договір оренди землі без номеру та без дати, відповідно до якого орендар прийняв у строкове платне користування (оренду) земельну ділянку сільськогосподарського призначення загальною площею 4,4913 га, яка знаходиться на території Чернещинської сільської ради Зачепилівського району Харківської області, кадастровий номер не зазначений, строком на 7 років.

На виконання умов вказаного договору ОСОБА_2 було передано ТОВ "Чернещина" зазначену в договорі земельну ділянку, про що сторонами було складено та підписано акт прийому-передачі земельної ділянки без дати. Де зареєстрований вказаний договір не зазначено.

Колегія суддів зазначає, що представником третьої особи ТОВ «Чернещина» було надано до суду першої інстанції копію договору укладеного між ТОВ «Чернещина» (орендар) та ОСОБА_2, з зазначенням дати укладення 10.08.2015 року та акт прийому-передачі земельної ділянки від 10.08.2015 року.

Відповідно наявної в матеріалах справи копії реєстраційної справи про реєстрацію договору оренди земельної ділянки укладеного між ТОВ «Чернещина» та ОСОБА_2, земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_1 належить ОСОБА_2 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку від 10.10.2004 року серії НОМЕР_2, земельна ділянка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 4,4913 га, яка знаходиться на території Чернещинської сільської ради Зачепилівського району Харківської області.

Згідно з ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Статтею 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно із п.1 ч.1 ст.8 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" орган державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації.

Приписами статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" визначено, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; внесення записів до Державного реєстру прав; видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Згідно з частиною четвертою статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до п.п.1, 6 ч.1 ст.19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав проводиться, зокрема на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом; інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Колегія суддів зазначає, що на момент виникнення спірних правовідносин, тобто прийняття державним реєстратором оскаржуваного рішення, був чинним Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року за № 868.

Приписами вищевказаного Порядку визначено, що під час проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав державний реєстратор використовує дані Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна для цілей справляння державного мита та/або перенесення відомостей із зазначених реєстрів до Державного реєстру прав.

Відповідно до п. 95 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор встановлює наявність (відсутність) записів про: державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно у Реєстрі прав власності на нерухоме майно - під час проведення вперше державної реєстрації права власності на нерухоме майно у Державному реєстрі прав; обтяження нерухомого майна іпотекою в Державному реєстрі іпотек - під час проведення вперше державної реєстрації права власності на нерухоме майно або іпотеки у Державному реєстрі прав; обтяження речових прав на нерухоме майно в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна - під час проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; обтяження податковою заставою речових прав на нерухоме майно у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, порядок доступу до якого встановлює Мін'юст, - під час проведення державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Відповідно до п. 1, 8-1 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" до повноважень державного реєстратора належить : встановлення відповідності заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію, та сторін (сторони) правочину, згідно з яким відбувається державна реєстрація виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; відповідність даних про наявність (або відсутність) інформації та/або відповідних документів, що свідчать про накладення (зняття) заборони (арешту) або інших обтяжень, що перешкоджають державній реєстрації прав, у тому числі відсутність встановлених законом заборон на відчуження нерухомого майна; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав, а також під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент оформлення права законодавства проводили таке оформлення, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо оформлених речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки.

Отже, державний реєстратор під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Зазначена позиція суду з висновками Верховного Суду України, викладеними у постанові від 29.09.2015 року по справі №21-760а15.

Згідно з приписами статті 18 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Статтею 20 Закону України "Про оренду землі" визначено, що укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації. Право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Колегія суддів зазначає, що з 2011 року, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09 вересня 2009 року № 1021 "Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі", яка була чинною до 01 січня 2013 року, реєстрація правовстановлюючих документів на земельні ділянки здійснювалася територіальними органами Держземагентства за місцем розташування земельної ділянки.

Крім того, колегія суддів зазначає, що з наданих державним реєстратором Лазарєвим Ю.О. до суду першої інстанції письмових заперечень проти позову вбачається, що останній не звертався до відділу Держгеокадастру у Зачепилівському районі Харківської області для з'ясування питання наявності чи відсутності права оренди землі на території Чернещинської сільської ради Зачепилівського району Харківської області, а отже державним реєстратором не було дотримано покладених на нього повноважень.

Отже, державну реєстрації договору оренди земельної ділянки, укладеного між ТОВ «Чернещина» та ОСОБА_2 було здійснено з порушенням норм діючого законодавства, а саме не здійснено дій щодо встановлення факту відсутності або наявності вже зареєстрованих прав оренди землі, що виникли до 01.01.2013 року.

Колегія суддів зазначає, що реєстрація договорів оренди землі за новим орендарем, можлива лише після реєстрації угод про розірвання договорів оренди землі з попереднім орендарем.

Відповідно до приписів статті 31 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної особи - орендаря; відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем; набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці. Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом. Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

Колегія суддів зазначає, що матеріали справи містять заяву ОСОБА_2 датовану 10.03.2016 року на ім'я ТОВ «АПК» Зачепилівське», зі змісту якої встановлено бажання ОСОБА_2 повідомити суб'єкта господарювання щодо розірвання договору оренди земельної ділянки від 03.02.2011 року №341. Також вказано, що у відповідності до умов договору ОСОБА_2 повідомляє за 30 (тридцять) днів, тобто до 18.05.2016 року (аркуш справи 95).

Отже, колегія суддів приходить до висновку, що договір оренди земельної ділянки укладений між ТОВ «АПК» Зачепилівське» та ОСОБА_2 на момент прийняття державним реєстратором рішення про державну реєстрації договору оренди земельної ділянки між ТОВ «Чернещина» та ОСОБА_2 не був розірваний.

Щодо доводів відповідача, як на не доведеність наявності реєстрації права оренди за договором оренди землі №501 від 07.04.2011 року, на відсутність інформації у витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку запису державної реєстрації договору оренди землі №341 від 03.02.2011 року та не відповідність номеру реєстрації структурі, затвердженої наказом Державного Комітету України по Земельних ресурсах "Про затвердження Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель" від 02.07.2003р. N 174, колегія суддів зазначає.

Частиною 4 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" встановлено, що права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за таких умов: якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.

Згідно з ст. 210 Цивільного кодексу України правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.

Колегія суддів зазначає, що на момент укладення договору оренди земельної ділянки між підприємством позивача та ОСОБА_2 умови реєстрації договорів оренди та договорів суборенди земельних ділянок, були визначені Порядком державної реєстрації договорів оренди землі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 року за № 2073.

Згідно з п. 2 Порядку державної реєстрації договорів оренди землі державна реєстрація договорів оренди є офіційним визнанням і підтвердженням державою факту виникнення або припинення права оренди земельних ділянок.

Відповідно до пп. 12, 13 Порядку державної реєстрації договорів оренди землі, факт державної реєстрації засвідчується у 10-денний термін гербовою печаткою та підписом голови відповідної ради, Київської, Севастопольської міської державної адміністрації або уповноваженої ними посадової особи. Печатка та підпис ставляться на всіх примірниках договору оренди (суборенди). Після засвідчення факту державної реєстрації договір оренди реєструється у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, яка ведеться державним органом земельних ресурсів за формою згідно з додатком. Книга записів державної реєстрації договорів оренди землі ведеться окремо в розрізі кожної сільської, селищної, міської ради, а також у розрізі Київської, Севастопольської міської державної адміністрації. Книга прошнуровується, засвідчується підписами сільського, селищного, міського голови та начальника районного відділу, міського управління (відділу) земельних ресурсів і скріплюється печатками.

Пунктом 14 Порядку державної реєстрації договорів оренди землі передбачено, що датою реєстрації договору оренди у Книзі записів є дата засвідчення факту державної реєстрації.

Отже, з урахуванням вищезазначених норм діючого на момент укладення договору законодавства, колегія суддів приходить до висновку, що державна реєстрація договору оренди землі здійснювалась шляхом відповідного запису у Книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі.

Крім того, колегія суддів зазначає, що договір оренди землі №341 від 03.02.2011 року, укладений між ТОВ "АПК "Зачепилівське" (орендар) та ОСОБА_2 (орендодавець), предметом якого є оренда земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 4,4913 га, яка знаходиться на території Чернещинської сільської ради Зачепилівського району Харківської області та має кадастровий номер НОМЕР_1, зареєстрований у Відділі Держкомзему у Зачепилівському районі 18.05.2011 за реєстровим номером 632228454000420.

Також, згідно з п.4 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011, № 3613-VI у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення. Відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до Державного фонду документації із землеустрою до 1 січня 2013 року, підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру на безоплатній основі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та його територіальними органами відповідно їх до повноважень (набирав чинності з 1 січня 2013 року).

Приписами п.1 Перехідних положень Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначено, що Кабінету Міністрів України до 1 липня 2016 року необхідно забезпечити автоматизоване перенесення записів Державного реєстру земель про речові права на земельні ділянки та їх обтяження, про суб'єктів таких прав та документи, що посвідчують такі права, до Державного реєстру прав. З моменту автоматизованого перенесення відповідної інформації перенесені записи вважаються відомостями Державного реєстру прав, а права та обтяження на відповідні земельні ділянки - зареєстрованими (крім випадків, коли права на такі земельні ділянки зареєстровані в Державному реєстрі прав після 1 січня 2013 року).

Разом з тим, в порушення вищевказаних норм, у витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку відсутній запис про державну реєстрацію договору оренди землі №341 від 03.02.2011 року

Колегія суддів зазначає, що відсутність реєстрації земельної ділянки у Державному реєстрі земель не позбавляє особу права власності (користування) на таку земельну ділянку, а лише впливає на порядок внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, оскільки відсутність записів щодо земельної ділянки у книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельній книзі унеможливлює перенесення відомостей про таку земельну ділянку до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку щодо обґрунтованості та правомірності висновку суду першої інстанції про задоволення позовних вимог, в частині скасування рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Зачепилівського районного управління юстиції у Харківській області Лазарєва Юрія Олексійовича від 20.12.2015 №27288905 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 01.07.2016 року по справі №820/784/16 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог ТОВ "Чернещина".

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Чернещина" залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 01.07.2016р. по справі №820/784/16 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Зеленський В.В. Судді Чалий І.С. П’янова Я.В. Повний текст ухвали виготовлений 03.10.2016 р.

Дата ухвалення рішення27.09.2016
Оприлюднено07.10.2016
Номер документу61763743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/784/16

Ухвала від 27.09.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Постанова від 01.07.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні