Ухвала
від 30.08.2016 по справі 826/1969/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

30 серпня 2016 року           №826/1969/16

          Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СЕРПАНТИН-ПЛЮС» до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області, Броварської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області, виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області про визнання протиправними та скасування запису і рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «СЕРПАНТИН-ПЛЮС» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області, Броварської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області, в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області щодо внесення 01.10.2015 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №13551440010007003 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 39633359) за місцезнаходженням;

- скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 01.10.2015 №13551440010007003, вчинений державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 39633359);

- визнати протиправним та скасувати рішення Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 39633359) від 02.10.2015;

- зобов'язати Броварську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області внести до Реєстру платників податку на додану вартість відповідні зміни щодо скасування анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 39633359) від 02.10.2015 та запису про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" як платника податку на додану вартість.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.02.2016 відкрито провадження в адміністративній справі №826/1969/16, закінчено підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду від 20.04.2016 адміністративну справу №826/1969/16 передано до Київського окружного адміністративного суду.

09.06.2016 матеріали адміністративної справи №826/1969/16 надійшли на адресу Київського окружного адміністративного суду та в результаті автоматизованого розподілу справи між суддями Київського окружного адміністративного суду справу передано на розгляд судді Кушнової А.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.06.2016 прийнято адміністративну справу до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Кушнової А.О., витребувано докази по справі від сторін та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.07.2016 залучено до участі у справі в якості відповідача - виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.08.2016 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" в частині позовних вимог про зобов'язання Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області внести до Реєстру платників податку на додану вартість відповідні зміни щодо скасування анулювання реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" (код ЄДРПОУ 39633359) від 02.10.2015 та запису про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" як платника податку на додану вартість - залишено без розгляду.

Суд зазначає, що 26 листопада 2015 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон № 834-VIII), який щодо змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", що був викладений в новій редакції, набрав чинності з 1 січня 2016 року.

Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в редакції Закону № 834-VIII змінено систему органів, що здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, відповідні повноваження передані органам місцевого самоврядування та районним адміністраціям.

Так, відповідно до статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» в редакції Закону № 834-VIII організаційну систему державної реєстрації прав становлять:

1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;

2) суб'єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб'єкти;

3) державні реєстратори прав на нерухоме майно.

Відповідно до пп. 3 п. 2 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 26.11.2015 №834-VIII органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями умов, необхідних для реалізації повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, але не пізніше 30 квітня 2016 року.

Отже, зазначеними нормативно-правовими актами внесено зміни до системи органів державної реєстрації прав та передбачено існування перехідного періоду до 30.04.2016.

          Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 №204-р "Про припинення надання адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців деякими органами державної реєстрації, утвореними Міністерством юстиції"вирішено припинити надання утвореними Міністерством юстиції органами державної реєстрації (у тому числі Броварським міськрайонним управлінням юстиції у Київській області) адміністративних послуг з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 № 99 «Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги» вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції, зокрема, Броварське міськрайонне управління юстиції у Київській області.

Суд зазначає, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Броварське міськрайонне управління юстиції Київської області (ідентифікаційний код 33341499, місцезнаходження 07400, Київська область, місто Бровари, вулиця Гагаріна, будинок 18) ліквідоване 01.08.2016 про що внесено відповідний запис до ЄДР №13551110013000452.

Таким чином суд зазначає, що в процесі розгляду справи судом відповідача - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області, що не має статусу юридичної особи та є структурним підрозділом Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області, було ліквідовано.

Досліджуючи питання з приводу наявності правонаступників Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області суд виходив з наступного.

Розпорядженням міського голови №52-ОД від 14.03.2016 затверджено Положення про відділ державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Броварської міської ради (т.1, а.с.188-190).

Метою Відділу є забезпечення виконання покладених на місце самоврядування повноважень щодо державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців. Пунктом 2.1 Положення передбачено, що основним завданням Відділу є, зокрема, забезпечення реалізації державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань.

Відповідно до частини першої статті 104 та статті 609 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Зобов'язання припиняється ліквідацією юридичної особи (боржника або кредитора), крім випадків, коли законом або іншими нормативно-правовими актами виконання зобов'язання ліквідованої юридичної особи покладається на іншу юридичну особу.

Тобто, саме в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) юридичної особи виникає правонаступництво - перехід майна, прав та обов'язків до юридичних осіб, що утворились внаслідок реорганізації.

Припинення юридичної особи шляхом ліквідації є підставою для припинення її зобов'язань і не передбачає правонаступництва.

Водночас, питання припинення юридичної особи публічного права, на відміну від ліквідації юридичних осіб приватного права, слід розглядати не лише в контексті припинення її майнових зобов'язань, позаяк така особа створювалась для виконання функцій держави чи місцевого самоврядування.

Відповідно, функції держави не зникають із ліквідацією юридичної особи публічного права (крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій, що потребуватиме відповідних змін у законодавстві), а тому, в будь-якому випадку, враховуючи принцип безперервності влади, має бути вирішено питання про функціональне правонаступництво юридичної особи публічного права.

У сфері державної реєстрації прав функціональним правонаступником ліквідованих територіальних органів Міністерства юстиції України є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації.

Таким чином, виконавчий комітет Броварської міської ради Київської області, як орган, який у силу закону наділений повноваженнями здійснювати державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є належним відповідачем у даній справі, проте останній не є процесуальним правонаступником Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області.

Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.

З огляду на вищевикладене, враховуючи ліквідацію відповідача - 1 та за відсутності процесуального правонаступництва, суд вважає за необхідне закрити провадження у справі за позовом ТОВ "Серпантин-Плюс" до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області про визнання протиправними дій державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області щодо внесення 01.10.2015 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №13551440010007003 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" за місцезнаходженням і скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 01.10.2015 №13551440010007003, вчиненого державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС".

Також суд зазначає, що у зв'язку з закриттям провадження у справі щодо позовних ТОВ "Серпантин-Плюс" до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області про визнання протиправним дій та скасування запису, останній вибуває зі складу відповідачів по справі №826/1969/16.

Керуючись статтями 157, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Закрити провадження в адміністративній справі №826/1969/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Серпантин-Плюс" до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області про визнання протиправними дій державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області щодо внесення 01.10.2015 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису №13551440010007003 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС" за місцезнаходженням і скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 01.10.2015 №13551440010007003, вчиненого державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та легалізації реєстраційної служби Броварського міськрайонного управління юстиції Київської області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕРПАНТИН-ПЛЮС".

2. Копію ухвали видати (надіслати) особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня її проголошення, а в разі постановлення ухвали у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, - протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя                                                                                 Кушнова А.О.

Дата ухвалення рішення30.08.2016
Оприлюднено10.10.2016
Номер документу61782389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1969/16

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 22.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Постанова від 30.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 15.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 15.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні