ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2016 року Справа № 876/6064/16
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Глушка І.В.
суддів: Большакової О.О.,Макарика В.Я.,
за участю секретаря судового засідання: Кудєрової О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 19.07.2016 р. про заміну сторони виконавчого провадження по справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області до Підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торговельного підприємства "Берегиня" про стягнення заборгованості, -
встановив:
22.03.2013 року позивач - Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області звернулось до суду із позовом до відповідача - Підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торговельного підприємства "Берегиня" про стягнення заборгованості.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.04.2013 р. адміністративний позов задоволено повністю. Стягнуто з Підприємства громадське об»єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торговельного підприємства «Берегиня» (81652,Львівська область, м.Новий Розділ, пр.Шевченка буд.9 кв. 8; ЄДРПОУ 22362092) на користь управління Пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської області (81600, Львівська область, м.Миколаїв, пл.Ринок,18; ЄДРПОУ: 22361460) заборгованість по сплаті єдиного внеску в сумі 21811 (двадцять одна тисяча вісімсот одинадцять) гривень 71 копійку.
02.07.2016 року Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження. У поданій заяві Пенсійний фонд просить суд замінити стягувача у виконавчому провадженні з виконання постанови № 813/2127/13-а з УПФУ в Миколаївському районі на Миколаївську ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.
В обґрунтування вимог заяви Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області зазначає, що постанову № 813/2127/13-а пред'явлено до виконання в порядку передбаченому Законом України "Про виконавче провадження". Заявник просить замінити стягувача у виконавчому провадженні УПФУ в Миколаївському районі на Миколаївську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області, оскільки відповідно до п. 4 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" від 04.07.2013 року № 406-VІІ відповідача - боржника у виконавчому провадженні передано на облік до Миколаївської ОДПІ і саме Миколаївська ОДПІ здійснює адміністрування єдиного соціального внеску Підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торговельного підприємства "Берегиня".
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 19.07.2016 р. заяву Управління Пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 813/2127/13-а за позовом Управління Пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської області до підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торгівельного підприємства "Берегиня" про стягнення заборгованості у розмірі 21 811,71 грн. задоволено.
Замінено сторону (стягувача) у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 813/2127/13-а з Управління Пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської області (код ЄДРПОУ 22361460) на Миколаївське відділення Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (ЄДРПОУ 39522083, м. Миколаїв Львівської області, бульвар Проектний, 3, 81600).
Задовольняючи заяву Пенсійного фонду про заміну сторони виконавчого провадження суд першої інстанції взяв до уваги правову норму п. 4 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи" № 406 -VII від 04.07.2013 року, ч. 5 ст. 8 Закону України "Про виконавче провадження" та зазначив, що Управлінням Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області встановлено заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торгівельного підприємства "Берегиня" в сумі 21 811,71 грн, яке передано до Миколаївської об'єднаної ДПІ Головного управління ДФС у Львівській області актом від 03.10.2013 р. Судом встановлено, що заборгованість підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торгівельного підприємства "Берегиня" по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно постанови Львівського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2013 року залишається не погашеною. Зважаючи на викладене, суд дійшов до висновку про можливість здійснити заміну сторони у виконавчому провадженні, а саме належить замінити управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області на Миколаївське відділення Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду Стрийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області оскаржила його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана ухвала прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з помилковим застосуванням норм матеріального права, порушенням норм процесуального права та підлягає скасуванню з підстав, викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану ухвалу та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зокрема зазначає, що оскільки в УПФУ в Миколаївському районі Львівської області зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом №406-VII, то воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 813/2127/13-а, скерованого 15.04.2013 року Львівським окружним адміністративним судом.
З урахуванням викладеного Стрийська ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області вважає, що заява про заміну сторони виконавчого провадження є необгрунтованою, тому задоволенню не підлягає.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід задовольнити, а у задоволенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження - відмовити, з наступних підстав.
Так, судом апеляційної інстанції встановлено, матеріалами справи підтверджено, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.04.2013 р. позов Управління Пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської області задоволено. Стягнуто з Підприємства громадське об»єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торговельного підприємства «Берегиня» (81652,Львівська область, м.Новий Розділ, пр.Шевченка буд.9 кв. 8; ЄДРПОУ 22362092) на користь управління Пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської області (81600, Львівська область, м.Миколаїв, пл.Ринок,18; ЄДРПОУ: 22361460) заборгованість по сплаті єдиного внеску в сумі 21811 (двадцять одна тисяча вісімсот одинадцять) гривень 71 копійку.
Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 813/2127/13-а, в якому стягувачем є Управління Пенсійного фонду України у Миколаївському районі Львівської області.
10.05.2016 року головним державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Новороздільського міського управління юстиції у Львівській області - Скульською Л.І. відкрито виконавче провадження (постанова ВП № 51039718) з виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду у справі № 813/2127/13-а.
Однак, 02.07.2016 року Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження. У поданій заяві Пенсійний фонд просить суд замінити стягувача у виконавчому провадженні з виконання постанови № 813/2127/13-а з УПФУ в Миколаївському районі на Миколаївську ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 19.07.2016 р. задоволено заяву Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області та замінено сторону (стягувача) у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 813/2127/13-а.
Задовольняючи заяву Пенсійного фонду про заміну сторони виконавчого провадження суд першої інстанції виходив з того, що Управлінням Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області встановлено заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торгівельного підприємства "Берегиня" в сумі 21 811,71 грн, яке передано до Миколаївської об'єднаної ДПІ Головного управління ДФС у Львівській області актом від 03.10.2013 р. Судом встановлено, що заборгованість підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торгівельного підприємства "Берегиня" по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно постанови Львівського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2013 року залишається не погашеною. Зважаючи на викладене, суд дійшов до висновку про можливість здійснити заміну сторони у виконавчому провадженні, а саме належить замінити управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області на Миколаївське відділення Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області.
Однак, апеляційний суд не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на таке.
Так, Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 8 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № № 2464-VI) визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 р. № 406-VII (далі - Закон №406-VII) внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».
Згідно з частиною 4 статті 8 Закону № 2464-VI (в редакції Закону № 406-VII) порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до пункту 3-1 частини 1 статті 1 Закону № 2464-VI (в редакції Закону №406-VII) органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що формує податкову і митну політику (в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів, єдиного внеску) та забезпечує її реалізацію (центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), та його територіальні органи.
В силу частини 3 Прикінцевих положень Закону № 406-VII, заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи". Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Слід зазначити, що Закон № 404-VII набрав чинності 11.08.2013 року.
Відповідно до підпункту 14.1.1-1 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції Закону № 404-VII) адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом".
Частиною 5 Прикінцевих положень Закону № 406-VII передбачено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
Беручи до уваги вищевикладене слід зазначити, що органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності Законом № 406-VII процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.
Тобто, Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області є органом, який відповідно до Закону № 406-VII закінчує процедуру по стягненню недоїмки з Підприємства громадського об'єднання Львівської обласної асоціації інвалідів виробничо-торговельного підприємства "Берегиня".
Відповідно до частини 1 статті 264 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Проте, оскільки в Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур згідно з Законом № 406-VII, то воно не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні з примусового виконання виконавчого листа № 813/2127/13-а.
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що заява про заміну сторони виконавчого провадження є безпідставною та необгрунтованою, а тому у задоволенні такої слід відмовити.
Відповідно до частини першої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
Суд першої інстанції не виконав вказані вимоги процесуального закону, оскільки до спірних правовідносин не вірно застосував норми матеріального та процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного рішення, яке підлягає скасуванню.
Керуючись ч.3 ст. 160 КАС України, ст.ст. 195, 196, 199, 202, 205, 206, 254 КАС України, суд -
ухвалив:
Апеляційну скаргу Стрийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області задовольнити, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 19.07.2016 р. про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 813/2127/13-а - скасувати.
У задоволенні заяви Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження - відмовити.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя І.В. Глушко
Судді О.О. Большакова
В.Я. Макарик
Ухвала складена в повному обсязі 04.10.2016 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2016 |
Оприлюднено | 10.10.2016 |
Номер документу | 61814865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні