УХВАЛА
про повернення позовної заяви
м. Вінниця
06 жовтня 2016 р. Справа № 802/1565/16-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до державного реєстратора Чечельницької селищної ради Чечельницького району Вінницької області Фаренюка Сергія Анатолійовича, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору товариство з обмеженою відповідальністю "Ольгопільське автотранспортне підприємство", про визнання протиправним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, скасування запису про реєстрацію права власності на нерухоме майно,
ВСТАНОВИВ:
04.10.2016 року ОСОБА_1 звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, у якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора Чечельницької селищної ради Чечельницького району Вінницької області Фаренюка С.А. № 31340853 від 12.09.2016 року про реєстрацію права власності на нерухоме майно - виробничі будівлі, реєстраційний номер майна НОМЕР_1, за адресою: АДРЕСА_1, за товариством з обмеженою відповідальністю "Ольгопільське автотранспортне підприємство", код ЄДРПОУ 32227865;
- скасувати запис № 16421679 від 12.09.2016 року про реєстрацію права власності на вищевказане нерухоме майно за товариством з обмеженою відповідальністю "Ольгопільське автотранспортне підприємство".
Ознайомившись з вказаною позовною заявою і доданими до неї матеріалами, доходжу висновку, що вона не підсудна окружному адміністративному суду, а тому підлягає поверненню позивачу.
Так, відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи немає підстав для повернення позовної заяви. Крім того, частиною 2 цієї ж статті визначено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.
Пунктом 6 частини 3 статті 108 КАС України передбачено, що позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.
Згідно з ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Водночас в силу положень частини 2 статті 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, однією зі сторін в яких є, зокрема, обласна рада, Київська, Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа.
Як вбачається з адміністративного позову ОСОБА_1 і заявлених позивачем вимог, предметом публічно-правового спору у цій справі є рішення державного реєстратора Чечельницької селищної ради Чечельницького району Вінницької області Фаренюка С.А.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Частиною 1 статті 6 цього Закону передбачено, що до суб'єктів, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав належать:
1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;
2) суб'єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб'єкти;
3) державні реєстратори прав на нерухоме майно.
Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень у сфері державної реєстрації прав відповідно до цього Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення (ч. 2 ст. 6 Закону).
В силу положень ч. 1 ст. 10 Закону державним реєстратором є: громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації прав; нотаріус; державний виконавець, приватний виконавець - у разі державної реєстрації обтяжень, накладених під час примусового виконання рішень відповідно до закону, а також у разі державної реєстрації припинення іпотеки у зв'язку з придбанням (передачею) за результатом прилюдних торгів (аукціонів) нерухомого майна, що є предметом іпотеки.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Згідно з пп. 8 п. "б" ч. 1 ст. 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Отже, державний реєстратор Чечельницької селищної ради Чечельницького району Вінницької області Фаренюк С.А. є посадовою особою органу місцевого самоврядування.
Відтак за правилами предметної підсудності розгляд та вирішення спору, у якому відповідачем є посадова особа органу місцевого самоврядування, належить до компетенції місцевого загального суду як адміністративного суду, оскільки положення частини 2 статті 18 КАС України на цей спір не поширюються.
З огляду на викладене приходжу до висновку, що дана адміністративна справа не підсудна окружному адміністративному суду, а тому позовну заяву ОСОБА_1 належить повернути позивачу на підставі пункту 6 частини 3 статті 108 КАС України.
Керуючись ст.ст. 18, 107, 108, 165, 186, 254 КАС України,
УХВАЛИВ:
1. Позовну заяву ОСОБА_1 до державного реєстратора Чечельницької селищної ради Чечельницького району Вінницької області Фаренюка Сергія Анатолійовича, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору товариство з обмеженою відповідальністю "Ольгопільське автотранспортне підприємство", про визнання протиправним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, скасування запису про реєстрацію права власності на нерухоме майно разом з доданими до неї матеріалами повернути особі, яка її подала.
2. Роз'яснити позивачу його право на звернення з відповідним адміністративним позовом до Чечельницького районного суду Вінницької області як адміністративного суду.
3. Копію ухвали невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Згідно із ч. 6 ст. 108 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2016 |
Оприлюднено | 10.10.2016 |
Номер документу | 61820466 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні