Копія
Справа № 822/1644/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2016 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіКовальчук А.М. при секретаріБачку А.М. за участі:позивача, представника позивача та представника відповідача розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області про скасування постанови та відновлення виконавчого провадження, -
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області, в якому просить: - скасувати постанову відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Хмельницькій області "Про закінчення виконавчого провадження" від 29.06.2016 року; - відновити виконавче провадження за виконавчим листом за №2а-12381/11/1370 від 02.12.2013 року виданого Львівським окружним адміністративним судом.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що на підставі виконавчого листа за №2а-12381/11/1370 від 02.12.2013 року виданого Львівським окружним адміністративним судом на виконання відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Хмельницькій області відкрито виконавче провадження за №41352997 про зобов'язання управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області (з 2015р. - Відділ Держгеокадастру у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області) на підставі Технічної документації та обмінного файлу, виготовлених приватним підприємством "Пріоритет" привести у відповідність дані, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0.6293 га, кадастровий номер: НОМЕР_1" розташованої у селі Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області із цільовим призначенням: "для ведення особистого селянського господарства," яка належить мені, ОСОБА_3, на праві приватної власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_2 від 06.03.2008 року, виданого Грушківською сільською радою.
Вказує, що за невиконання рішення Львівського окружного адміністративного суду на божника - управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області, державним виконавцем накладено штрафи у розмірах 680 грн. та 1360 грн. Зазначає, що державним виконавцем не було проведено жодної виконавчої дії, і як наслідок, 29.06.2016 року винесена постанова про закінчення виконавчого провадження, яку позивач вважає незаконною та передчасною. А тому просить задоволити позовні вимоги в повному обсязі.
Позивач та представник позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги та просили задоволити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, подав письмове заперечення в якому вказує, що будь-які інші виконавчі дії примусового характеру щодо боржника (окрім проведених державним виконавцем при виконанні даного рішення суду) державний виконавець вчиняти не вправі (навіть у випадку скасування постанови про закінчення виконавчого провадження), а тому просить відмовити в задоволенні позову.
Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, заслухавши пояснення позивача представника позивача та представника відповідача, оцінивши інші докази, які є у справі, суд приходить до висновку, що заявлений адміністративний позов задоволенню не підлягає, враховуючи наступне.
Судом встановлено, що у відділі примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області перебував на виконанні виконавчий лист Львівського окружного адміністративного суду № 2а-12381/11/1370 від 02.12.2013 року, яким постановлено: «Зобов'язати Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області на підставі Технічної документації та обмінного файлу, виготовлених Приватним підприємством «Пріорітет», привести у відповідність дані, які містяться у земельно - кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер НОМЕР_3, розташованої у с. Каштанівка Кам'янець- Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського господарства», яка належить ОСОБА_3 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку (бланк серія НОМЕР_2), виданого 06.03.2008 року головою Грушківської сільської ради, зареєстрованого в Книзі записів Реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №0108755450035».
24.12.2013 року у відповідності до вимог статей 17, 19, 20, 25 Закону України «Про виконавче провадження» винесено постанову про відкриття виконавчого провадження. В наданий боржнику строк для самостійного виконання рішення суду не виконано.
28.01.2014 року державний виконавець звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з поданням про заміну сторони виконавчого провадження - боржника з Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області, ідентифікаційний код 23829652, на Відділ Держземагенства у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області ідентифікаційний код 38427639.
20.04.2015 року державним виконавцем на підставі ухвали Львівського окружного адміністративного суду №2а-12381/11/1370 від 13.03.2015 року замінено сторону виконавчого провадження боржника з Управління Держкомзему у Кам'янець-Подільському районі на Відділ Держземагенства у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області (код ЄДРПОУ 38427639). Боржнику направлено вимогу про виконання рішення суду до 25.04.2015 року.
06.05.2015 року від боржника до державного виконавця надійшов лист від 23.04.2015, згідно якого рішення суду виконано. Проте документальне підтвердження виконання рішення суду не надано.
07.05.2015 року державним виконавцем за участю стягувача та представників боржника здійснено перевірку виконання рішення суду. В ході перевірки встановлено факт невиконання рішення суду у спосіб та порядок, визначений виконавчим документом, про що складено відповідний акт.
14.05.2015 року відповідно до вимог статей 5, 11, 75, 89 Закону України «Про виконавче провадження» на боржника за невиконання рішення суду накладено штраф в сумі 680,00 грн. та направлено вимогу про виконання рішення суду до 19.05.2015 року.
Станом на 25.05.2015 року вимога державного виконавця від 14.05.2015 року та рішення суду боржником не виконані, про що складено відповідний акт.
27.05.2015 року відповідно до вимог статей 5, 11, 75, 89 Закону України «Про виконавче провадження», на боржника накладено штраф за повторне невиконання рішення суду в сумі 1360,00 грн.
Виконати вказане рішення суду без участі боржника неможливо, так як рішення суду є зобов'язального характеру та виконується в порядку визначеному статями 75, 89 Закону України «Про виконавче провадження».
09.06.2015 року державним виконавцем, до Кам'янець-Подільського міського відділу міліції направлено подання про притягнення до кримінальної відповідальності службових осіб Відділу Держземагенства у Кам'янець-Подільському районі.
Згідно повідомлення Кам'янець-Подільського міського відділу УМВС України у Хмельницькій області №12819 від 03.07.2015 року подання внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015240070001305 від 19.06.2015 року.
Боржником Відділом Держземагенства у Кам'янець-Подільському районі постанови про накладення штрафу та стягнення виконавчого збору оскаржено до Хмельницького окружного адміністративного суду. В задоволені скарг відмовлено, постанови залишено в силі.
Накладені штрафи та виконавчий збір стягнуто з боржника в повному розмірі та перераховано на користь держави.
12.04.2016 року державним виконавцем направлено вимоги в Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, Відділ Держгеокадастру у Кам'янець-Подільському районі, ПП «Пріоритет», стягувачу ОСОБА_3 та лист помічнику-консультанту народного депутата України ОСОБА_5 ОСОБА_6, ДП «Хмельницький науково - дослідний та проектний інститут землеустрою» про призначення виїзду за місцем розташування земельної ділянки на 10.00 год. 15.04.2016 року та залучення працівників зазначених установ до виїзду.
14.04.2016 року до державного виконавця надійшов лист від стягувача, в якому ОСОБА_3 заперечувала проти виїзду призначеного на 15.04.2016 року та просила його відмінити, а також просила про залучення до виїзду експертів Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. Виїзд відкладено.
05.05.2016 року з Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області до державного виконавця надійшов лист про проведену перевірку законності дій службових осіб Відділу Держгеокадастру у Кам'янець-Подільському районі. За наслідками перевірки встановлено, що на виконання постанови Львівського окружного адміністративного суду від 24.02.2012 року державним кадастровим реєстратором на підставі Технічної документації та обмінного файлу, виготовлених ПП «Пріоритет», приведено у відповідність дані, які містяться у земельно-кадастровій документації, з фактичними даними, щодо реального місця знаходження земельної ділянки площею 0,6293 га, кадастровий номер НОМЕР_3, розташованої у с. Каштанівка Кам'янець-Подільського району Хмельницької області з цільовим призначенням: «для ведення особистого селянського господарства», яка належить ОСОБА_3 на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку (бланк серія НОМЕР_2), а саме: здійснено виправлення відомостей стосовно координат поворотних точок меж земельної ділянки. Разом з тим комісією Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області рекомендовано Відділу Держгеокадастру у Кам'янець-Подільському районі звернутись до Львівського окружного адміністративного суду із заявою про роз'яснення рішення суду «з метою усунення незрозумілостей при його виконанні».
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 03 червня 2016 року у задоволенні заяви відділу Держгеокадастру у Кам'янець-Подільському районі Хмельницької області про роз'яснення судового рішення відмовлено.
05.05.2016 року винесено постанову про залучення судового експерта для проведення виконавчих дій, яку направлено для виконання до Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.
02.06.2016 року на підставі заяви стягувача постанову державного виконавця від 05.05.2016 року про призначення судового експерта Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз відкликано без подальшого виконання.
Суд приймає до уваги те, що державним виконавцем при виконанні зазначеного рішення суду вжито вичерпних заходів примусового виконання рішення суду передбачених статтями 75, 89 Закону України «Про виконавче провадження», рішення суду без участі боржника виконати неможливо.
29.06.2016 року державним виконавцем винесено постанову про закінчення виконавчого провадження на підставі п. 11, ст. 49 Закону України «Про виконавче провадження».
Суд також звертає увагу на те, що позивачем не наведено жодних порушень Закону допущених державним виконавцем при винесенні постанови про закінчення виконавчого провадження.
Частиною першою статті 11 Закону України «Про державну виконавчу службу» зазначено, що державний виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Відповідно до положень частини другої статті 11 Закону України «Про державну виконавчу службу» державний виконавець, зокрема, здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.
Відповідно до статті 75 Закону України «Про виконавче провадження», після відкриття виконавчого провадження за виконавчим документом, що зобов'язує боржника вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, державний виконавець перевіряє виконання рішення не пізніше ніж на наступний день після закінчення строку, встановленого частиною другою статті 25 цього Закону для самостійного виконання рішення. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, його виконання перевіряється не пізніше наступного робочого дня після відкриття виконавчого провадження.
У разі невиконання зазначених вимог без поважних причин державний виконавець накладає на боржника штраф відповідно до статті 89 цього Закону і не пізніше п'яти робочих днів з дня його накладення повторно перевіряє стан виконання рішення.
Якщо рішення не виконано і виконання може бути проведено без участі боржника, державний виконавець організовує виконання відповідно до повноважень, наданих йому законом, та вносить подання (повідомлення) правоохоронним органам для притягнення боржника до відповідальності згідно із законом. При цьому на боржника повторно накладається штраф у порядку, встановленому статтею 89 цього Закону.
У разі якщо виконати рішення без участі боржника неможливо, державний виконавець накладає на боржника штраф відповідно до статті 89 цього Закону та вносить подання (повідомлення) правоохоронним органам для притягнення боржника до відповідальності згідно із законом, після чого виносить постанову про закінчення виконавчого провадження, яка затверджується начальником відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, і повертає виконавчий документ до суду чи іншого органу (посадової особи), що його видав.
Відповідно до статті 89 Закону України «Про виконавче провадження», у разі невиконання без поважних причин у встановлений державним виконавцем строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі державний виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на посадових осіб - від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; на боржника - юридичну особу - від сорока до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.
У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин державний виконавець у тому ж порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до правоохоронних органів з поданням (повідомленням) про притягнення боржника до кримінальної відповідальності відповідно до закону.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частинами 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З врахуванням зазначених обставин, норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що відповідач діяв в межах своїх повноважень та у спосіб передбачений Конституцією та законами України, обґрунтування позовних вимог на які посилається позивач є безпідставними та не ґрунтуються на нормі закону, що є підставою для відмови в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 71, 158 - 163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
в задоволенні позову ОСОБА_3 до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Хмельницькій області про скасування постанови та відновлення виконавчого провадження - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 04 жовтня 2016 року
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя А.М. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2016 |
Оприлюднено | 11.10.2016 |
Номер документу | 61843351 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні