Рішення
від 29.09.2016 по справі 906/814/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "29" вересня 2016 р. Справа № 906/814/16

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Сікорської Н.А.

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 - ліквідатор (постанова від 02.03.2012 у справі № 14/72-Б)

від відповідача: ОСОБА_2-сільський голова (посв. №12)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Кочерів" (с. Кочерів Радомишльського району Житомирської області) в особі ліквідатора ОСОБА_1 (м. Житомир)

до Кочерівської сільської ради (с. Кочерів Радомишльського району Житомирської області)

про спонукання до вчинення дій

Позивачем подано позов про зобов'язання Кочерівської сільської ради прийняти у комунальну власність будинок культури та сарай бані, що знаходяться в с. Кочерів, Радомишльського району, Житомирської області, які відносяться до об'єктів соціальної інфраструктури.

Ухвалою господарського суду від 17.08.2016 порушено провадження у справі та призначено до розгляду.

Ухвалою господарського суду від 05.09.2016 р. розгляд справи відкладено на 29.09.2016 р.

В судовому засіданні представник позивача подав заяву про часткову відмову від позову в частині зобов'язання Кочерівської сільської ради прийняти у комунальну власність сарай бані, що знаходиться в с. Кочерів Радомишльського району Житомирської області. Решту позовних вимог підтримав, з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Увалою господарського суду Житомирської області від 02.10.2009 порушено провадження по справі №14/72-Б про банкрутство СТОВ "Кочерів".

Постановою господарського суду Житомирської області від 02.03.2012 СТОВ "Кочерів" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором боржника ОСОБА_1 (а.с.10-12).

Відповідно до ч.1 ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута тощо.

Позивач зазначає, що на балансі СТОВ "Кочерів" перебуває об'єкт соціальної сфери реформованого КСП "Промінь" будинок культури.

Як вказує позивач, виконуючи свої повноваження ліквідатор СТОВ "Кочерів" ОСОБА_1, після відкриття ліквідаційної процедури, керуючись. ч.1 ст. 26 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом неодноразово звертався до Кочерівської сільської ради з проханням прийняти у комунальну власність наявні об'єкти соціальної інфраструктури, а саме: будинок культури та сараю бані, які знаходяться по вул. Колгоспній, буд. 1-а у с. Кочерів Радомишльського району, Житомирської області.

В свою чергу, Кочерівська сільська рада листом від 02.08.2016 № 261 повідомила, що рішеннями від 10.10.2014 № 361 "Про розгляд клопотання ліквідатора СТОВ "Кочерів" ОСОБА_1 щодо передачі об'єктів з балансу СТОВ "Кочерів" в комунальну власність громадян" та від 01.08.2016 № 123 "Про затвердження Акту огляду будинку культури в с.Кочерів та розгляд клопотання ліквідатора СТОВ "Кочерів" ОСОБА_1 щодо передачі об'єктів з балансу СТОВ "Кочерів" в комунальну власність громадян" відмовлено у прийнятті у комунальну власність об'єктів соціальної інфраструктури - будинку культури та сараю бані.

Позивач вважаючи дії відповідача суперечать нормам ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", звернувся з позовом до суду про зобов'язання відповідача прийняти в комунальну власність об'єкти соціальної інфраструктури.

Відповідач, заперечуючи проти позову, пояснила, що будинок культури на 75% зруйнований та знаходиться в аварійному стані. З огляду на те, що фінансування на відновлення, утримання та збереження будівлі відсутнє, враховуючи приписи Постанови КМУ від 13 серпня 2003 року N 1253 "Про затвердження Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників" Кочерівська сільська рада вважає недоцільним прийняття будинку культури від СТОВ "Кочерів" в комунальну власність Кочерівської територіальної громади.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Суд звертає увагу, що Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011 р. № 4212-VI внесено зміни до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", виклавши його в новій редакції. Вказані зміни набрали чинності 19.01.2013 р.

Так, у п. 1-1 Розділу X Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції від 22.12.2011 р. № 4212-VI зі змінами та доповненнями ( далі - Закон України в редакції від 22.12.2011 р. № 4212-VI ) вказано, що положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом; положення цього Закону, що регулюють продаж майна в провадженні у справі про банкрутство, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом; положення, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

З огляду на те, що процедура ліквідації у справі № 14/72-б була введена господарським судом до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011 р. №4212-VI, при розгляді судом даної справи застосовуються положення Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції до набрання чинності Закону України від 22.12.2011 р. № 4212-VI.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Згідно ст.140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

У відповідності до ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

За статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень арбітражного керуючого, необхідність щодо передачі в комунальну власність об'єкту інфраструктури - будинку культури, який належить СТОВ "Кочерів", виникло у зв'язку з проведенням дій щодо ліквідації боржника, звернення до суду з метою затвердження ліквідаційного балансу та припинення процедури ліквідації.

Постановою КМУ від 13.08.2003 № 1253 "Про затвердження Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників", якою відповідач обгрунтовує свою відмову від прийняття, визначено механізм безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі - об'єкти).

Об'єктами передачі згідно з цим Порядком, зокрема, є заклади культури - клуби, будинки культури тощо (крім кінотеатрів) (п. п. 1, 2 Порядку).

Рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою, а внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у спільну власність територіальних громад, - районною, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох і більше районів (п.3 Порядку)

Згідно п. 4 Порядку, ініціаторами передачі об'єктів у комунальну власність можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства-правонаступники, на балансі яких перебувають об'єкти.

Якщо ініціатором передачі об'єктів у комунальну власність є підприємство-правонаступник, орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня її надходження розглядає пропозицію і приймає рішення з цього питання.

Приписами п. 6 Порядку визначено, що у разі недосягнення згоди між сторонами, що передають і приймають об'єкти, спільним рішенням цих сторін може утворюватися тимчасова узгоджувальна робоча група для опрацювання взаємоприйнятних рішень та визначення у разі потреби додаткових умов передачі.

Додатковими умовами передачі можуть передбачатися: розрахунок коштів на утримання та ремонт об'єктів передачі; відшкодування витрат, пов'язаних з утриманням та охороною об'єктів; відшкодування вартості об'єктів, пов'язане з поліпшенням, зокрема проведення добудови, ремонту тощо; визначення розміру відшкодування у разі заподіяння шкоди підприємством-правонаступником, на балансі якого перебували об'єкти тощо.

Передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Акт складається у чотирьох примірниках та підписується головою і членами комісії (п. 7 Порядку)..

Оскільки необхідність передачі спірного об'єкту соціальної інфраструктури пов'язана з ліквідацією СТОВ "Кочерів" як товариства, на балансі якого вони обліковуються, то застосуванню підлягає першочергово положення частини 1 ст. 26 Закону про банкрутство

Так, відповідно ч.1 ст. 26 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Таким чином, відповідно до вимог Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , зокрема, об'єкти соціальної інфраструктури (навчальні заклади, заклади культури (крім кінотеатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров'я (крім санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек) не підлягають відчуженню у ліквідаційній процедурі, а повинні бути передані до комунальної власності відповідної територіальної громади і під час здійснення ліквідаційної процедури ліквідатор банкрута зобов'язаний передати до комунальної власності вищевказані об'єкти, а відповідні міські, селищні, сільські ради зобов'язані їх прийняти за актами приймання - передачі без будь-яких додаткових умов.

Прийняття об'єкта соціальної інфраструктури - будинку культури, який перебуває на балансі СТОВ "Кочерів", у комунальну власність має відбуватись за актами приймання - передачі.

Враховуючи вищевикладені обставини, відмова Кочерівської сільської ради від прийняття у комунальну власність спірного об'єкту нерухомості є безпідставною та не ґрунтується нормах законодавства.

При цьому суд зауважує, що як Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" так і Постановою КМУ від 13.08.2003 № 1253 "Про затвердження Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників" не передбачено, що орган місцевого самоврядування може відмовити у прийнятті такого об'єкту посилаючись на незадовільний стан такого об'єкту нерухомості. Навпаки спеціальним законом передбачено, що така передача має відбуватись без будь-яких додаткових умов.

За таких обставин заперечення відповідача проти позовних вимог є безпідставними.

Враховуючи викладене, позовні вимоги позивача в частині прийняття у комунальну власність Кочерівської територіальної громади будинку культури є обґрунтованими, заявленими відповідно до вимог законодавства та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання Кочерівської сільської ради прийняти у комунальну власність сарай бані, що розташований в с. Кочерів Радомишльського району Житомирської області, то в судовому засіданні ліквідатором подано заяву про відмову від позову в цій частині.

За умовами ч. 4, 6 ст.22 ГПК України до прийняття рішення по справі позивач вправі, зокрема, відмовитись від позову. Господарський суд не приймає відмови від позову, якщо ці дії суперечать законодавству або порушують чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси.

Згідно ч. 1 ст.78 ГПК України відмова позивача від позову викладається в адресованій господарському суду письмовій заяві, що долучаються до справи.

Судом встановлено, що дії позивача щодо відмови від позову в частині зобов'язання Кочерівської сільської ради прийняти у комунальну власність сарай бані не суперечать законодавству та не порушують прав та охоронюваних законом інтересів інших осіб, наслідки відмови від позову, передбачені ст.80 ГПК України позивачу роз'яснено та відомі.

З огляду на викладене, суд приймає відмову позивача від позову в цій частині та припиняє провадження у справі за п. 4 ч. 1 ст. 80 ГПК України.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про судовий збір" судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

За приписами п.1 ч.1 ст. 3 вищевказаного закону, судовий збір справляється: за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Згідно ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об'єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Як вбачається з позовної заяви, позивачем при зверненні до суду заявлено дві вимоги немайнового характеру.

Відтак, розмір судового збору, який мав сплатити позивач при зверненні до суду становить - 2756,00грн.

Як вбачається з квитанції № 453 від 15.08.2016р. позивачем сплачено 1378,00 грн. судового збору.

За таких обставин, з СТОВ "Кочерів" в дохід Державного бюджету України необхідно стягнути 1378,00 грн. судового збору.

Керуючись ст. 32-34, 43, 49, 82-85 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Кочерівській сільській раді (12264, Житомирська область, Радомишльський район, с. Кочерів, вул. Колгоспна, 1, код 04343814) прийняти у комунальну власність Кочерівської територіальної громади за актом приймання-передачі будинок культури, розташований по вул. Колгоспній, буд. 1-а у с. Кочерів, Радомишльського району Житомирської області.

3. Стягнути з Кочерівської сільської ради (12264, Житомирська область, Радомишльський район, с. Кочерів, вул. Колгоспна, 1, код 04343814)

на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Кочерів" (12264, Житомирська область, Радомишльський район, с. Кочерів, вул. Колгоспна, 1, код 03744296) 1378,00 грн. судового збору.

4. В частині зобов'язання Кочерівської сільської ради прийняти у комунальну власність сарай бані, що розташований в с. Кочерів Радомишльського району Житомирської області провадження у справі припинити за п. 4 ч. 1 ст. 80 ГПК України.

5. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Кочерів" (12264, Житомирська область, Радомишльський район, с. Кочерів, вул. Колгоспна, 1, код 03744296) в дохід Державного бюджету України 1378,00 грн. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 04.10.16

Суддя Сікорська Н.А.

Друк: 1- у справу.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення29.09.2016
Оприлюднено11.10.2016
Номер документу61845669
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/814/16

Рішення від 29.09.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Ухвала від 05.09.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Ухвала від 17.08.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні