КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 жовтня 2016 року 810/2856/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Панченко Н.Д., розглянувши у порядку письмового провадження у місті Києві адміністративну справу за позовом Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Київській області до Поліського управління водного господарства про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
Вишгородська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Київській області звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Поліського управління водного господарства про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують Поліське управління водного господарства в рахунок погашення боргу у сумі 197788,65 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилась заборгованість перед бюджетом у вказаному вище розмірі внаслідок невиконання податкових обов'язків зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Заборгованість підтверджується даними звітів про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, поданих відповідачем особисто до податкового органу, рішеннями, згідно з якими до відповідача застосовані штрафні санкції та нарахована пеня.
Представник позивача у судовому засіданні 05.10.2016 позов підтримав, просив задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.
Відповідач позов визнав, про що надав суду відповідну письмову заяву. Крім цього, представник відповідача подав до суду клопотання про розстрочення виконання рішення у даній справі на 24 (двадцять чотири) місяці шляхом сплати боргу рівними частинами, починаючи з 01.11.2016.
Відповідно до частини першої статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
У судовому засіданні суд пояснив відповідачеві наслідки визнання позову та переконався, що відповідач і надалі наполягає на його визнанні.
Судом встановлено, що визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиїх-небудь прав, свобод або інтересів, а тому приймається судом.
Разом з цим, суд оголосив перерву до 05.10.2016 о 17:00 год. у зв'язку з технічною необхідністю.
У судове засідання, призначене на 05.10.2016 о 17:00 год., представники сторін не з'явились. Водночас, матеріали справи містять письмові клопотання сторін про розгляд справи за відсутності їх представників.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Враховуючи, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, відсутність потреби у заслуховуванні свідків чи експерта, суд ухвалив розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Поліське управління водного господарства, ідентифікаційний код 30846159, місцезнаходження: 07053, Київська область, Поліський район, смт. Красятичі, вул. Жовтнева, буд. 161-а, як юридична особа зареєстроване 16.10.2000.
Як платник податків відповідач перебуває на обліку у Вишгородській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області.
З матеріалів справи вбачається, що за відповідачем рахується борг зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування загальну суму 197788,65 грн., який виник у зв'язку із поданням відповідачем звітів про суму нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів, а саме:
- від 20.06.2015 №1516328189, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 14191,99 грн.;
- від 20.07.2015 №1518250125, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 15868,75 грн.;
- від 18.08.2015 №1519922982, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 14269,54 грн.;
- від 17.09.2015 №1521587185, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 9210,04 грн.;
- від 12.10.2015 №1522595961, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 12175,98 грн.;
- від 18.11.2015 №1525621979, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 10671,32 грн.;
- від 18.12.2015 №1527127798, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 9189,49 грн.;
- від 18.01.2016 №1601821645, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 10818,12 грн.;
- від 18.02.2016 №1605835263, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 5194,71 грн.;
- від 15.03.2016 №1607039780, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 5527,33 грн.;
- від 15.04.2016 №1608942059, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 3460,44 грн.;
- від 19.05.2016 №1611222674, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 3387,62 грн.;
- від 17.06.2016 №1612737289, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 3330,94 грн.;
- від 19.07.2016 №1600000817, за яким самостійно визначено зобов'язання у сумі 3590,18 грн.
Судом також встановлено, що у зв'язку з несплатою відповідачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Вишгородською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області прийняті наступні рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату єдиного внеску:
- від 07.07.2015 №0002480, яким нараховано штраф у сумі 250,00 грн. та пеня у сумі 797,50 грн.;
- від 23.10.2015 №0004510, яким нараховано штраф у сумі 2046,24 грн. та пеня у сумі 8130,78 грн.;
- від 13.05.2016 №0001031018, яким нараховано штраф у сумі 692,09 грн. та пеня у сумі 993,14 грн.;
- від 24.03.2016 №0000911018, яким нараховано штраф у сумі 4913,44 грн. та пеня у сумі 24812,24 грн.;
- від 24.03.2016 №0000921018, яким нараховано штраф у сумі 17311,18 грн. та пеня у сумі 30696,31 грн.
Загальна сума боргу зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що підлягає стягненню з відповідача у межах даного провадження, з урахуванням часткової сплати у розмірі 13740,72 грн., становить 197788,65 грн.
Вишгородською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області були вжиті заходи по стягненню боргу, а саме винесено вимогу форми “Ю” від 14.07.2016 №124-10 на суму 194198,47 грн. (а.с. 96).
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до пункту 4.1 статті 4 Інструкції “Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, єдиний внесок нараховується на суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску з урахуванням видів їх економічної діяльності.
Статтею 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та пунктом 4.3 Інструкції встановлено, що підприємства, установи й організації, інші юридичні особи утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання проводять щомісячне обчислення єдиного внеску на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких, провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок. Єдиний внесок нараховується на суми, що визначені базою для нарахування єдиного внеску, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Нараховані за відповідний базовий звітний період суми єдиного внеску сплачуються платником шляхом перерахування безготівкових коштів з його банківського рахунку не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких, нараховується єдиний внесок. Базовим звітним періодом, є календарний місяць. Єдиний внесок підлягає сплати незалежно від фінансового стану платника.
Згідно з частиною 4 статті 25 Закону України "Про збip та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі, якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому, заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 13 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", органи доходів і зборів мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.
З огляду на зазначене та беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до Вишгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області у розмірі 197788,65 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив та визнав позов; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
З наданого відповідачем клопотання про розстрочення виконання рішення, вбачається, що наразі у нього існують обставини, що ускладнюють належне та вчасне виконання судового рішення з огляду на недостатність коштів на його рахунках, наявну заборгованість з виплати заробітної плати та за спожиту енергію.
Зважаючи на те, що представник позивача у своїй заяві не заперечував проти розстрочення виконання рішення суду, враховуючи положення 257 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні, суд дійшов висновку, що клопотання відповідача є таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 158-163, 167, 254, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Поліського управління водного господарства (код ЄДРПОУ 30846159) на користь Державного бюджету України кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в рахунок погашення податкового боргу перед бюджетом у сумі 197788 (сто дев'яносто сім тисяч сімсот вісімдесят вісім) грн. 65 коп.
Розстрочити виконання рішення у даній справі на 24 (двадцять чотири) місяці шляхом сплати боргу рівними частинами кожного місяця, починаючи з 01.11.2016 та до повного погашення заборгованості у розмірі 197788,65 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Панченко Н.Д.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 06 жовтня 2016 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2016 |
Оприлюднено | 12.10.2016 |
Номер документу | 61868011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні