ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03.10.16р. Справа № 904/7081/16
За позовом Приватного підприємства "Укрфарм", м.Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гастро Корпорейшн Індастрі", м.Дніпро
про стягнення 204 230, 08 грн.
Суддя Мілєва І.В.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1 довіреність № б/н від 01.09.2016р.
від відповідача: не з'явився;
СУТЬ СПОРУ:
Приватне підприємство "Укрфарм" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гастро Корпорейшн Індастрі" про стягнення 204 230,08 грн., з яких: 174 191,54 грн. - основний борг, 11 624,61 грн. - пеня, 17 419,15 грн. - штраф, 994,78 грн. - 3% річних.
Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки № 71/0712 від 18.07.2012р., в частині оплати поставленого товару.
Ухвалою суду від 22.08.2016р. порушено провадження у справі та призначено судове засідання на 12.09.2016р.
Ухвалою від 12.09.2016р. розгляд справи відкладено на 03.10.2016 р.; зобов'язано позивача до засідання подати договір поставки № 71/0712 від 18.07.2012р. (оригінал для огляду у судовому засіданні, належним чином засвідчену копію для долучення до матеріалів справи).
У судове засідання з'явився представник позивача.
У судове засідання представник відповідача не з'явився, поштове повідомлення про вручення поштового відправлення (ухвали суду) на час розгляду справи до суду не надійшло. Згідно реєстру відправника Господарського суду Дніпропетровської області № 97 від 14.09.2016р. на відправку рекомендованої пошти з повідомленням по Дніпру, поштовому відправленню (ухвали суду від 12.09.2016р.) на адресу відповідача, присвоєно 13-символьний цифровий номер (штрихкодовий ідентифікатор) 4930003550500. Згідно результату пошуку за штрихкодовим ідентифікатором 4930003550500 на WEB сторінці Укрпошти (http://ukrposhta.ua/ua/vidslidkuvati-forma-poshuku), вбачається, об'єктом поштового зв'язку Дніпро з індексом 49000 19.09.2016р. адресату повідомлено повторно про надходження на його адресу поштового відправлення.
Відповідно до п. 3.9.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18, особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України. За змістом цієї норми, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору (п. 3.9.2 постанови).
Відповідач в судове засідання жодного разу не з'явився, відзиву на позов до суду не надав, про місце, дату та час судового засідання повідомлений належним чином.
Суд вважає, що відповідач не скористався своїм правом на участь у судовому засіданні.
Відзиву на позов до суду не надано, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами (ст. 75 Господарського процесуального кодексу України).
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, господарський суд -
ВСТАНОВИВ :
18.07.2012р. між Приватним підприємством "Укрфарм" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Гастро Корпорейшн Індастрі" (покупець) було укладено договір поставки № 71/0712 (далі - договір).
Постачальник зобов'язується передати (поставити) в обумовлені строки другій стороні - покупцю товар, а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар і сплатити за нього у визначені сторонами строки грошову суму (п. 1.1. договору).
Предметом поставки є обумовлений товар з найменуванням, зазначеним у специфікаціях (або інших аналогічних документах), підписаних постачальником і покупцем (п. 1.2. договору).
Поставка товарів здійснюється на умовах DDP, ІНКОТЕРМС 2000 р. згідно з заявками покупця (п. 2.1. договору).
Разом з товаром постачальник повинен передати покупцеві документи - завірені печаткою постачальника копії: (гігієнічний висновок, сертифікат якості, ліцензія, і т.д.) які мають відношення до товару і підлягають переданню разом з товаром, відповідно до чинного законодавства України (п. 2.2. договору).
Право власності на поставлені товари переходить до покупця в момент отримання товару від постачальника і підписання товарно-транспортної накладної уповноваженими особами (п. 2.3. договору).
Загальна кількість товарів, що поставляються, одиниці виміру, їх співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікаціями за погодженням сторін (п. 3.1. договору).
Специфікації, а також додатки до них, після узгодження сторонами є невід'ємними додатками до цього договору (п. 3.2. договору).
Поставка товару здійснюється за письмовою заявкою покупця. Оформлення заявки здійснюється покупцем в порядку, визначеному цим договором. У заявці визначається: номер заявки; дата; найменування кожної асортиментної позиції товару; артикул кожної асортиментної позиції товару; кількість одиниць по кожній асортиментній позиції; ціна товару з урахуванням знижок; вартість кожної партії товару; найменування постачальника; пункт доставки товару із зазначенням адреси; дата поставки товару (п. 4.1. договору).
Постачальник поставляє товар окремими партіями відповідно до заявок покупця (п. 4.4. договору).
У накладних на товар, який поставляється відповідно до цього договору, постачальник зазначає номер заявки, найменування кожної асортиментної позиції товару, його кількість і артикул кожної асортиментної позиції, зазначений у заявці (п. 4.7. договору).
Товар вважається переданим постачальником і прийнятим покупцем з моменту підписання уповноваженими представниками сторін накладних (п. 4.8. договору).
Ціни на товари, які поставляються постачальником, є вільними відпускними і вказуються в накладних або специфікаціях постачальника. Сторони визначають, що ціни на товари, зазначені в накладних, або специфікаціях, є дійсними на дату укладення цього договору і узгоджені сторонами (п. 7.1. договору).
Ціна товару остаточно узгоджується та вказується сторонами в накладній на поставку партії товару (п. 7.3. договору).
Сума договору складається з суми вартості партій товарів, поставлених постачальником протягом терміну дії цього договору і зазначених в накладних (п. 7.4. договору).
Ціни встановлюються в національній валюті України (п. 7.5. договору).
Цей договір вступає в дію з моменту його укладення обома сторонами і діє до 31.12.2015р. і підлягає пролонгації на наступні два календарні роки, якщо за один місяць до дати завершення дії договору жодна із сторін не заявить про намір його розірвання (п. 11.1. договору).
Невід'ємними додатками до цього договору є: специфікації, додаткові угоди та інші доповнення, укладені сторонами протягом дії цього договору в письмовій формі завірені підписами обох сторін (п. 13.1. договору).
Будь-які зміни і доповнення до цього договору є невід'ємною частиною цього договору і мають юридичну силу лише в разі їх письмового оформлення та засвідчення підписами уповноважених осіб та печатками (п. 13.3. договору).
Позивач стверджує, що свої зобов'язання за договором виконав належним чином, поставив відповідачу товар. Відповідно до акту звірки взаємних розрахунків, що укладений між сторонами, підписаний ними та скріплений їх печатками (а.с.14), станом на 20.05.2016р. заборгованість відповідача перед позивачем становить 181 891,54 грн., після часткової оплати боргу, заборгованість відповідача перед позивачем становить 174 191,54 грн.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб,відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення (п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів (п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи) (п. 2.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг (п. 2.5. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
За своєю правовою природою акт звіряння взаємних розрахунків не є первинним документом, не містить відомості про господарську операцію та не підтверджує її здійснення. Також господарський суд зазначає, що у вказаному акті звіряння взаємних розрахунків не зазначено за яким саме договором здійснювались зазначені взаєморозрахунки.
Враховуючи вищевикладене, акт звіряння взаємних розрахунків, на який посилається позивач, не може бути належним доказом, що свідчить про здійснення поставки в рамках спірного договору та оплату за поставлений товар, а отже не може бути доказом що підтверджує розмір заборгованості за спірним договором.
Доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору (ст. 32 Господарського процесуального кодексу України).
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень (ст. 33 Господарського процесуального кодексу).
Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ст. 34 Господарського процесуального кодексу).
Наданими позивачем доказами, що містяться в матеріалах справи підтверджується, що позивач поставив відповідачу товар на загальну суму 40 966,11 грн., про що свідчать підписані сторонами та скріплені їх печатками видаткові накладні:
- № УФ-0000058 від 06.01.2016р. про поставку товару на суму 179,52 грн. з ПДВ (а.с. 18);
- № УФ-0006033 від 22.12.2015р. про поставку товару на суму 177,84 грн. з ПДВ (а.с. 19);
- № УФ-0006092 від 24.12.2015р. про поставку товару на суму 1 119,11 грн. з ПДВ (а.с. 20);
- № УФ-0006093 від 24.12.2015р. про поставку товару на суму 1 007,16 грн. з ПДВ (а.с. 21);
- № УФ-0001456 від 24.03.2016р. про поставку товару на суму 417,94 грн. з ПДВ (а.с. 22);
- № УФ-0000186 від 14.01.2016р. про поставку товару на суму 2 375,76 грн. з ПДВ (а.с. 23);
- № УФ-0001458 від 24.03.2016р. про поставку товару на суму 748,32 грн. з ПДВ (а.с. 24);
- № УФ-0000053 від 06.01.2016р. про поставку товару на суму 973,05 грн. з ПДВ (а.с. 25);
- № УФ-0000057 від 06.01.2016р. про поставку товару на суму 2 006,99 грн. з ПДВ (а.с. 26);
- № УФ-0000360 від 22.01.2016р. про поставку товару на суму 641,47 грн. з ПДВ (а.с. 27);
- № УФ-0000361 від 22.01.2016р. про поставку товару на суму 413,12 грн. з ПДВ (а.с. 28);
- № УФ-0000405 від 26.01.2016р. про поставку товару на суму 541,46 грн. з ПДВ (а.с. 29);
- № УФ-0000404 від 26.01.2016р. про поставку товару на суму 302,71 грн. з ПДВ (а.с. 30);
- № УФ-0000548 від 02.02.2016р. про поставку товару на суму 29,95 грн. з ПДВ (а.с. 31);
- № УФ-0000547 від 02.02.2016р. про поставку товару на суму 1 565,66 грн. з ПДВ (а.с. 32);
- № УФ-0000618 від 04.02.2016р. про поставку товару на суму 767,24 грн. з ПДВ (а.с. 33);
- № УФ-0000619 від 04.02.2016р. про поставку товару на суму 261,79 грн. з ПДВ (а.с. 34);
- № УФ-0006201 від 29.12.2015р. про поставку товару на суму 513,70 грн. з ПДВ (а.с. 35);
- № УФ-0006209 від 29.12.2016р. про поставку товару на суму 29,85 грн. з ПДВ (а.с. 36);
- № УФ-0006200 від 29.12.2015р. про поставку товару на суму 2 274,33 грн. з ПДВ (а.с. 37);
- № УФ-0000822 від 16.02.2016р. про поставку товару на суму 935,37 грн. з ПДВ (а.с. 91);
- № УФ-0001454 від 24.03.2016р. про поставку товару на суму 985,38 грн. з ПДВ (а.с. 92);
- № УФ-0001455 від 24.03.2016р. про поставку товару на суму 92,57 грн. з ПДВ (а.с. 93);
- № УФ-0000821 від 16.02.2016р. про поставку товару на суму 515,94 грн. з ПДВ (а.с. 95);
- № УФ-0000189 від 14.01.2016р. про поставку товару на суму 56,38 грн. з ПДВ (а.с. 96);
- № УФ-0000423від 26.01.2016р. про поставку товару на суму 313,20 грн. з ПДВ (а.с. 97);
- № УФ-0000422 від 26.01.2016р. про поставку товару на суму 243,50 грн. з ПДВ (а.с. 98);
- № УФ-0000421 від 26.01.2016р. про поставку товару на суму 2 048,12 грн. з ПДВ (а.с. 99);
- № УФ-0000188 від 14.01.2016р. про поставку товару на суму 826,26 грн. з ПДВ (а.с. 100);
- № УФ-0001448 від 24.03.2016р. про поставку товару на суму 778,80 грн. з ПДВ (а.с. 101);
- № УФ-0001449 від 24.03.2016р. про поставку товару на суму 327,08 грн. з ПДВ (а.с. 102);
- № УФ-0000061 від 06.01.2016р. про поставку товару на суму 82,51 грн. з ПДВ (а.с. 103);
- № УФ-0000060 від 06.01.2016р. про поставку товару на суму 1 904,79 грн. з ПДВ (а.с. 104-105);
- № УФ-0005945 від 17.12.2015р. про поставку товару на суму 1 052,09 грн. з ПДВ (а.с. 106);
- № УФ-0005942 від 17.12.2015р. про поставку товару на суму 5 413,85 грн. з ПДВ (а.с. 107);
- № УФ-0005936 від 17.12.2015р. про поставку товару на суму 3 222,07 грн. з ПДВ (а.с. 108);
- № УФ-0005940 від 17.12.2015р. про поставку товару на суму 5 821,23 грн. з ПДВ (а.с. 109).
Позивач на підтвердження часткової оплати заборгованості надав реєстр кредитових платіжних документів отриманих для зарахування коштів на рахунок позивача (а.с. 38-89), з якого вбачається що оплати здійснювались з призначенням платежу: «зг. н. УФ-0002842 від 17.06.2014р.», однак з матеріалів справи вбачається, що серед спірних видаткових накладних, відповідно до яких здійснювались поставки, накладна УФ-0002842 від 17.06.2014р. відсутня. Також відповідно до вказаного реєстру кредитових платіжних документів оплата відповідачем грошових коштів здійснювалась з призначенням платежу: «за медпрепарати Царичанка згідно дог. 71/0712 від 18.07.2012р.», однак в призначенні платежу не зазначені видаткові накладні, в рахунок погашення заборгованості за якими здійснювались вказані сплати.
За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму (ч.1 ст.712 Цивільного кодексу України).
За договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму (ст. 265 Господарського кодексу України).
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (п. 1 ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).
Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 Цивільного кодексу України).
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару (ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України).
Пдписаним сторонами договором (п.8.1. - а.с.139) не визначено строк оплати товару, таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України відповідач зобов'язаний сплатити за поставлений товар після його прийняття.
Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ст. 599 Цивільного кодексу України).
Доказів сплати за поставлений товар в сумі 40 966,11 грн. відповідач не надав, доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, не спростував.
Таким чином, позовні вимоги щодо стягнення основного боргу підлягають частковому задоволенню у розмірі 40 966,11 грн.
Позивач нарахував та просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 11624,61 грн. та 3 % річних у розмірі 994,78 грн. за період з 18.05.2016р. по 25.07.2016р., а також штраф у розмірі 17 419,15 грн
За прострочення оплати товару відповідно до пункту 8.1. цього договору покупець сплачує постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки Нацбанку, від сум і несплаченого товару за кожен день затримки розрахунків (п. 9.3. договору).
У разі прострочення оплати товару більш, ніж на 30 календарних днів від терміну оплати, встановленого цим договором, покупець несе додаткову відповідальність у вигляді штрафу в розмірі 10% від суми неоплаченого/простроченого до оплати товару (п. 9.4. договору).
Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (ст. 548 Цивільного кодексу України).
У разi порушення зобов'язання настають правовi наслiдки, встановленi договором або законом, зокрема - сплата неустойки (п.3 ч.1 ст. 611 Цивільного кодексу України).
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або iнше майно, якi боржник повинен передати кредиторовi у разi порушення боржником зобов'язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у вiдсотках вiд суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ст.549 Цивільного кодексу України).
Згідно зі ст. ст. 1, 3 Закону України В«Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язаньВ» , платники грошових коштiв сплачують на користь одержувачiв цих коштiв за прострочку платежу пеню в розмiрi, що встановлюється за згодою сторiн. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
Нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано (ч.6 ст.232 Господарського Кодексу України).
Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Судом здійснено перевірку розрахунку позивача та встановлено, що він виконаний не вірно.
Відповідно до розрахунку здійсненого судом розмір пені:
- на суму 15 509,24 грн. (за накладними № УФ-0005945 від 17.12.2015р., № УФ-0005942 від 17.12.2015р., № УФ-0005936 від 17.12.2015р., № УФ-0005940 від 17.12.2015р.) за період з 18.05.2016р. по 18.06.2016р. становить 495,79 грн.;
- на суму 177,84 грн. (за накладними № УФ-0006033 від 22.12.2015р.) за період з 18.05.2016р. по 23.06.2016р. у розмірі 6,56 грн.;
- на суму 2 126,27 грн. (за накладними № УФ-0006092 від 24.12.2015р., № УФ-0006093 від 24.12.2015р.) за період з 18.05.2016р. по 25.06.2016р. становить 82,26 грн.;
- на суму 2 817,88 грн. (за накладними № УФ-0006201 від 29.12.2015р., № УФ-0006209 від 29.12.2016р., № УФ-0006200 від 29.12.2015р.) за період з 18.05.2016р. по 30.06.2016р. становить 121,72 грн.;
- на суму 5 146,86 грн. (за накладними № УФ-0000053 від 06.01.2016р., № УФ-0000057 від 06.01.2016р., № УФ-0000058 від 06.01.2016р., № УФ-0000061 від 06.01.2016р., № УФ-0000060 від 06.01.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 07.07.2016р. становить 254,81 грн.;
- на суму 3 258,40 грн. (за накладними № УФ-0000188 від 14.01.2016р., № УФ-0000189 від 14.01.2016р., № УФ-0000186 від 14.01.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 15.07.2016р. становить 184,82 грн.;
- на суму 1 054,59 грн. (за накладними № УФ-0000360 від 22.01.2016р., № УФ-0000361 від 22.01.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 23.07.2016р. становить 67,42 грн.;
- на суму 3 448,99 грн. (за накладними № УФ-0000405 від 26.01.2016р., № УФ-0000404 від 26.01.2016р., № УФ-0000423 від 26.01.2016р., № УФ-0000422 від 26.01.2016р., № УФ-0000421 від 26.01.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 25.07.2016р. становить 226,73 грн.;
- на суму 1 595,61 грн. (за накладними № УФ-0000548 від 02.02.2016р., № УФ-0000547 від 02.02.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 25.07.2016р. становить 104,89 грн.;
- на суму 1 029,03 грн. (за накладними № УФ-0000618 від 04.02.2016р., № УФ-0000619 від 04.02.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 25.07.2016р. становить 67,65 грн.;
- на суму 1 451,31 грн. (за накладними № УФ-0000822 від 16.02.2016р., № УФ-0000821 від 16.02.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 25.07.2016р. становить 95,41 грн.;
- на суму 3 350,09 грн. (за накладними № УФ-0001454 від 24.03.2016р., № УФ-0001455 від 24.03.2016р., № УФ-0001448 від 24.03.2016р., № УФ-0001449 від 24.03.2016р., № УФ-0001456 від 24.03.2016р., № УФ-0001458 від 24.03.2016р.) за період з 18.05.2016р. по 25.07.2016р. становить 220,23 грн.
Таким чином до стягнення з відповідача належить пеня у розмірі 1928,29 грн.
Розмір 3 % річних на суму 40 966,11 грн. за період з 18.05.2016р. по 25.07.2016р. становить 231,69 грн. (40 966,11грн. х 3% х 69 / 366).
Розмір штрафу становить 4 096,61 грн. (40 966,11 грн. х 10%).
З огляду на викладене, зважаючи на те, що має місце прострочення виконання зобов'язання є правомірними та такими, що підлягають частковому задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача 47 222,70 грн., з яких: 40 966,11 грн. - основний борг, 1 928,29 грн. - пеня, 4 096,61 грн. - штраф, 231,69 грн. - 3% річних.
У позовній заяві позивач просить з метою попередження ситуації, яка привела б до неможливості виконання рішення прийняти заходи по забезпеченню позову, шляхом накладення арешту на майно та грошові кошти, які належать відповідачу.
За подання до господарського суду заяви про забезпечення позову сплачується судовий збір в розмірі 0,5 розміру мінімальної заробітної плати (п.3. ч.2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір").
Однак, до поданої позивачем заяви про вжиття заходів до забезпечення позову не додано доказів сплати судового збору у встановленому законом порядку та розмірі.
У разі коли ГПК не передбачено можливості повернення господарським судом заяви у зв'язку з неподанням доказів сплати суми судового збору (наприклад, заяви про забезпечення позову), то суд повинен розглянути зазначену заяву й за відсутності таких доказів, а розподіл відповідних сум судового збору здійснити між сторонами згідно із статтею 49 названого Кодексу у залежності від результатів розгляду відповідної заяви; про такий розподіл може бути зазначено і в рішенні (постанові) господарського суду, прийнятому (-ій) за результатами розгляду справи, або в ухвалі, якою закінчується розгляд справи (абз. 4 п. 2.22 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №7 від 21.02.2013 р. "Про деякі питання практики застосування розділу VІ Господарського процесуального кодексу України").
З огляду на викладене суд вважає за можливе розглянути заяву позивача про вжиття заходів до забезпечення позову з подальшим розподілом судових витрат відповідно до приписів ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Статтею 66 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський суд за заявою сторони, прокурора чи його заступника, який подав позов або за своєї ініціативи має право вжити, передбачених ст. 67 цього Кодексу, заходів до забезпечення позову. Забезпечення позову допускається в будь-якій стадії провадження у справі, якщо невжиття таких заходів може утруднити чи зробити неможливим виконання рішення господарського суду.
Відповідно до ст. 67 Господарського процесуального кодексу України позов забезпечується в тому числі і накладанням арешту на майно або грошові суми, що належать відповідачу.
Згідно з п. 3 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №16 від 26.12.2011 р. достатньо обґрунтованим для забезпечення позову є підтверджена доказами наявність фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного виду забезпечення позову. Саме лише посилання в заяві на потенційну можливість ухилення відповідача від виконання судового рішення без наведення відповідного обґрунтування не є достатньою підставою для задоволення відповідної заяви.
Особа, яка подала заяву про забезпечення позову, повинна довести адекватність засобу забезпечення позову. Доказування повинно здійснюватися за загальними правилами відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України.
Однак, позивачем доцільність застосування заходів забезпечення позову не обґрунтована; доказів, якими підтверджується наявність відповідних обставин, не подано.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку про відсутність підстав для забезпечення позову шляхом накладення арешту на майно та грошові кошти, які належать відповідачу, таким чином суд вважає за доцільне у задоволенні клопотання про забезпечення позову - відмовити.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу витрати по сплаті судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог: на позивача - 2 355,18 грн. (76,88 %), на відповідача - 708,27 грн. (23,12 %).
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу витрати по сплаті судового збору за подання заяви про забезпечення позову покладаються на позивача у розмірі 689,00 грн.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.1, 33, 34, 43, 49, 66, 67, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Гастро Корпорейшн Індастрі" (49000, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 30832277) на користь Приватного підприємства "Укрфарм" (49081, АДРЕСА_2, ідентифікаційний код 36297056) 47 222,70 грн. , з яких: 40 966,11 грн. - основний борг, 1 928,29 грн. - пеня, 4 096,61 грн. - штраф, 231,69 грн. - 3% річних, про що видати наказ.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Гастро Корпорейшн Індастрі" (49000, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 30832277) на користь Приватного підприємства "Укрфарм" (49081, АДРЕСА_2, ідентифікаційний код 36297056) витрати по сплаті судового збору у розмірі 708,27 грн. , про що видати наказ.
Стягнути з Приватного підприємства "Укрфарм" (49081, АДРЕСА_2, ідентифікаційний код 36297056) в дохід Державного бюджету України в особі управління Державної казначейської Служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, код ЄДРПОУ 379 892 69, Відділення банку ГУДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805 012, рахунок 312 142 067 830 05, КБКД 220 300 01) судовий збір за подання заяви про забезпечення позову у розмірі 689,00 грн. , про що видати наказ.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня його оголошення, а у разі якщо в судовому засідання було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення - з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 07.10.2016р.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2016 |
Оприлюднено | 12.10.2016 |
Номер документу | 61870172 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні