Рішення
від 05.10.2016 по справі 910/14970/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.10.2016Справа №910/14970/16

За позовом Державної екологічної інспекції у м. Києві

до Дитячо-юнацького спортивного клубу Святошинського району м. Києва з водних видів спорту «Бригантина»

про стягнення 20993,40 грн.

Суддя Сташків Р.Б.

Представники:

від позивача - Супрун Л.О. (представник за довіреністю);

від відповідача - Шарапова О.В. (представник за довіреністю).

СУТЬ СПОРУ:

На розгляд Господарського суду міста Києва передано указаний позов про стягнення з Відповідача 20993,40 грн. суми шкоди, завданої порушенням законодавства з охорони навколишнього природного середовища.

Відповідач надав суду пояснення, які клопотав врахувати при винесенні рішення, а саме, що знаходиться в підпорядкуванні Святошинської РДА м. Києва, власної бухгалтерії та рахунків не має, та усі договори щодо закладу розглядає та укладає управління та районна адміністрація, тому Відповідач вважає, що сплата претензії не в його компетенції, про що повідомляв Позивача.

Щодо розміру шкоди, то Відповідач вважає її розрахованою неправильно, оскільки при розрахунку було застосовано ставку збору за спеціальне використання поверхневих вод, що встановлена ст. 325 ПК України, тоді як дана ставка встановлена для платників такого платежу, до яких Відповідач не відноситься. І також Відповідач вказує, що у перевіряємий період водно-спортивна база не використовувалась, тренування були виїзні, питна вода закуповувалась у флягах, тобто у перевіряємий період фактичне використання води для будь-яких потреб водно-спортивною базою не відбувалося, свердловина законсервована.

Відповідач також посилається, що на даний час він отримав дозвіл № УКР-933-Кіє від 13.02.2015 на спеціальне водокористування, та звітність і сплати за спеціальне водокористування здійснює відповідно до закону.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх в сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Держаними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища у м. Києві було проведено планову перевірку дотримання вимог чинного природоохоронного законодавства у період з 23.01.2014 по 12.02.2014 водно-спортивною базою «Шквал» Дитячо-юнацького спортивного клубу Святошинського району м. Києва з водних видів спорту «Бригантина», юридична адреса: м. Київ, вул. Кільцева дорога, 3-А; фактична господарська діяльність здійснюється за адресою: м. Київ, вул. Лютнева, 62-А.

Перевіркою встановлено здійснення підприємством у період з 12.02.2011 по 12.02.2014 забору води з артезіанської свердловини без дозволу спеціально уповноваженого на те органу, що є порушенням ст. ст. 44, 49, 110 Водного кодексу України. Копію акта перевірки № 04/190А залучено до справи.

У зв'язку з указаним порушенням державним інспектором з охорони колишнього природного середовища м. Києва Бобою М.М. було винесено постанову від 10.02.2014 №004275 про накладення адміністративного стягнення на заступника директора підприємства (закладу) Відповідача з навчально-методичної роботи, яке, за твердженням Позивача, було добровільно сплачено.

Також, у зв'язку з указаним порушенням, державними інспекторами Державної екологічної інспекції у м. Києві, які проводили перевірку та склали акт перевірки № 04/190А, було винесено припис № 04/86П від 12.02.2014 про усунення порушень екологічного законодавства, складено розрахунок розмірів відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів при відсутності дозвільних документів та/або спеціального дозволу на користування надрами за період 12.02.2011 по 12.02.2014, і разом з претензією № 45 від 24.03.2014 на суму збитків згідно розрахунку у сумі 20993,40 грн. виставлено Відповідачу.

Відповідно до ст. 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.

Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, зокрема, винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів.

Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди , заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

За приписами ст. 69 указаного Закону шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Судом розглянуті заперечення Відповідача та суд їх відхиляє, оскільки заперечення Відповідача щодо його незгоди з результатами перевірки (неврахування при перевірці тих обставин, що водно-спортивна база не використовувалась, питна вода закуповувалась у флягах, свердловина законсервована та інші) у межах провадження у господарській справі про стягнення штрафу не впливають на чинність результатів перевірки, викладених у акті перевірки.

Акт перевірки є чинним, результати перевірки у встановленому законом порядку не оскаржувалися, тому заперечення Відповідача у цій частині судом відхиляються, як такі, що не стосуються предмету спору - стягнення штрафу за результатами чинної перевірки. Суд зауважує, що такі заперечення Відповідача у встановленому законом порядку могли бути заявлені у спорі про визнання результатів перевірки недійсними, однак дійсність результатів перевірки не є предметом даного спору.

Посилання Відповідача, що він знаходиться у підпорядкуванні Святошинської РДА м. Києва, власної бухгалтерії та рахунків не має, та усі договори щодо закладу розглядає та укладає управління та районна адміністрація - жодним чином не звільняє Відповідача від встановленого указаним Законом обов'язку відшкодувати шкоду, заподіяну внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Обставина оформлення у подальшому дозволу на спеціальне водокористування не звільняє від відповідальності за порушення, які мали місце до оформлення цього дозволу (порушення у вигляді спеціального водокористування без дозволу).

Посилання Відповідача на неправильність розрахунку судом досліджена та відхилена, оскільки розрахунок здійснено у відповідності до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів (наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20 липня 2009 року N 389). Відповідно до п. 1.2 указаної Методики, вона встановлює порядок визначення розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, зокрема, у разі самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)).

Отже, з огляду на все вищенаведене, позовні вимоги про стягнення суми збитків у розмірі 20993,40 грн. визнаються судом обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Судовий збір за ст. 49 ГПК України покладається на Відповідача.

Керуючись ст.ст. 32-34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Дитячо-юнацького спортивного клубу Святошинського району м. Києва з водних видів спорту «Бригантина» (м. Київ, вул. Кільцева дорога, 3А; ідентифікаційний код 36265768) на користь Державного бюджету України (30%) та міського бюджету міста Києва (70%) шкоду, завдану державі внаслідок порушення вимог чинного природоохоронного законодавства в розмірі 20993 (двадцять тисяч дев'ятсот дев'яносто три) гри. 40 коп. на спеціальний рахунок державного бюджету за реквізитами: одержувач УДК у Голосіївському районі м. Києва на р/р 33115331700002, МФО 820019, одержувач ГУ ДКСУ у м. Києві, ідентифікаційний код 38039757, код бюджетної класифікації 24062100.

Видати наказ.

Стягнути з Дитячо-юнацького спортивного клубу Святошинського району м. Києва з водних видів спорту «Бригантина» (м. Київ, вул. Кільцева дорога, 3А; ідентифікаційний код 36265768) на користь Державної екологічної інспекції у м. Києві (м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 4; ідентифікаційний код 37975277) 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім) грн. судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 07.10.2016

Суддя Сташків Р.Б.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2016
Оприлюднено12.10.2016
Номер документу61872342
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/14970/16

Рішення від 05.10.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сташків Р.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні