Ухвала
від 06.10.2016 по справі 826/25484/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/25484/15 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В. Суддя-доповідач: Грибан І.О.

У Х В А Л А

Іменем України

06 жовтня 2016 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючий-суддя Грибан І.О.

судді Беспалов О.О., Парінов А.Б.

за участі :

секретар с/з Кузик М.А.

пр-к апелянтів Тарантюк Ю.В.

розглянув в судовому засіданні в м. Києві апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві та Державної фіскальної служби України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2016 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Давінчі" до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення від 08.10.2015 № 320/26-53-11-01-32, протиправними дій та зобов'язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ :

Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві, Державної фіскальної служби України, в якому просив:

- визнати протиправною реєстраційну дію - внесення відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 06.10.2015 запису №10671440002021698 «Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу» стосовно товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі» (код за ЄДР 39683001) та скасувати цей запис;

- визнати протиправним та скасувати з моменту прийняття рішення державної податкової інспекції у Дніпровському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 08.10.2015 №320/26-53-11-01-32 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі» (код за ЄДР 39683001);

- зобов'язати відповідачів - державну податкову інспекцію у Дніпровському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві та Державну фіскальну службу України - відновити дію реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі» (код за ЄДР 39683001) з моменту анулювання;

- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо неприйняття податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі» (код за ЄДР 39683001) №36 від 23.09.2015, №40 від 28.09.2015, №41 від 28.09.2015 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю (код за ЄДР 39683001) №36 від 23.09.2015, №40 від 28.09.2015, №41 від 28.09.2015 станом на дату їх фактичного подання до реєстрації, а саме: станом на 07.10.2015, 08.10.2015 та 17.11.2015.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2016 року позовні вимоги задоволено частково:

- визнати протиправним та скасовано запис від 06.10.2015 №10671440002021698 «Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу», внесений до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців відділом держаної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві;

- визнано протиправним та скасовано рішення державної податкової інспекції у Дніпровському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 08.10.2015 №320/26-53-11-01-32 (від 13.10.2015 №22454/10/26-53-11-01-11), прийнятого стосовно товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі»;

- визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо неприйняття податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі» від 23.09.2015 №36, від 28.09.2015 №40 та від 28.09.2015 №41 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов'язано Державну фіскальну службу України вважати прийнятими податкові товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі» від 23.09.2015 №36, від 28.09.2015 №40 та від 28.09.2015 №41 датою їх фактичного отримання, а саме: від 23.09.2015 №36 - 08.10.2015, від 28.09.2015 №40 - 07.10.2015 та від 28.09.2015 №41 - 17.11.2015.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідачі Державна податкова інспекція у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві та Державна фіскальна служба України подали апеляційні скарги, в якій, вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просили оскаржуване рішення скасувати повністю та ухвалити нове про відмову в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника апелянтів, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 06.03.2015 ТОВ «ДАВІНЧІ» зареєстровано як юридичну особу з місцезнаходженням до 04.11.2014 за адресою: 02160, м. Київ, пр-к Возз'єднання, б.15/17, офіс 318-А, а з 04.11.2014 - 02099, м.Київ, вул. Бориспільська, 7. Позивач з 01.04.2015 зареєстрований як платник податку на додану вартість.

06.10.2015 державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вчинено запис №10671440002021698 «Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу» стосовно товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі».

08.10.2015 Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві оформлено рішення №320/26-53-11-01-32 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі», відповідно до пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, оскільки відповідно до електронних відомостей про внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу від 06.10.2015 №10671440002021698 платник не подав до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби головного управління юстиції у місті Києві реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Також, Товариством з обмеженою відповідальністю «Давінчі» засобами електронного зв'язку направлено до Державної фіскальної служби України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, які не були прийняті Державною фіскальною службою України, а саме: від 23.09.2015 №36 (доставлено 08.10.2015, причина неприйняття: порушення вимог пункту 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних), від 28.09.2015 №40 (доставлено 07.10.2015, причина неприйняття: порушення вимог пункту 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних), від 28.09.2015 №41 (доставлено 17.11.2015, причина неприйняття: продавець зареєстрований платником ПДВ з 13.10.2015 і не може подати податкову накладну, виписану 28.09.2015).

Вважаючи такі дії та рішення протиправними, позивач звернувся з даним позовом в суд.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 06.10.2015 №10671440002021698 «Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу» стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю «Давінчі» здійснений без достатньої на те правової підстави.

Надаючи правову оцінку встановленим в справі обставинам та фактам, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Порядок та підстави внесення державним реєстратором змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, визначено приписами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (тут та далі у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ч. 12 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» у разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Разом з тим, дії посадових осіб органу доходів і зборів щодо порядку та підстав надіслання такого повідомлення регламентуються Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280 (в редакції чинній в момент виникнення спірних правовідносин)

Згідно з п. п. 12.1, 12.4 та 12.5 Порядку з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи контролюючих органів, до функцій яких належить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців контролюючими органами після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів.

Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців». Повідомлення за формою №18-ОПП надсилається державному реєстратору поштовим відправленням або в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу.

Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про надсилання такого повідомлення вносяться дані до Єдиного банку даних юридичних осіб та запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 19-ОПП.

Положеннями ч.12 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено обов'язок державного реєстратора протягом п'яти робочих днів з дати надходження повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням надіслати поштовим відправленням повідомлення юридичній особі щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки .

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, 23.07.2015 ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві сформовано

повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою 18-ОПП №2701/26-53-11-01-22 та направлено державному реєстратору.

Наразі, будь-яких доказів на підтвердження дотримання ДПІ передбаченої Порядком №1588 процедури (акт перевірки місцезнаходження платника податків, докази проведення роботи із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб, запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків) суду не надано.

В свою чергу, державним реєстратором, після надходження від ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС у м. Києві повідомлення від 23.07.2015 про відсутність товариства за його місцезнаходженням на адресу позивача повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в термін до 29.08.2015 надіслано лише 29.07.15.

Разом з тим, Товариством з обмеженою відповідальністю «Давінчі» підтверджено свій статус про юридичну особу, що підтверджується описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Підтвердження відомостей про юридичну особу» від 27.07.2015.

Отже, у державного реєстратора на час відправлення запиту вже малося підтвердження відомостей Товариством з обмеженою відповідальністю «Давінчі».

Крім того, зазначене вище повідомлення повернуто поштовим відділенням державному реєстратору. Відповідно до довідки поштового відділення відправлення повернуто 10.08.2015, підстави повернення - «за місцем обслуговування», що не може вказувати на факт належного повідомлення юридичної особи.

Однак, 06.10.2015 державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпровського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м.Києві здійснено реєстраційний запис № 10671440002021698 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до ч.14 ст.19 Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Відповідно до наявного в матеріалах справи опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Підтвердження відомостей про юридичну особу» ( фактична дата формування опису 27.07.2015) позивачем надано державному реєстратору реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

При цьому з матеріалів справи вбачається, що державним реєстратором 27.07.2015 внесено запис № 10671060001021698 про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідачем не доведено, що зазначений вище запис в ЄДР не можна вважати таким, що підтверджує відомості про юридичну особу.

Тобто, позивачем виконано вимогу законодавства щодо обов'язку підтверджувати відомості державному реєстратору у випадку звернення до останнього податкового органу з повідомленням форми 18-ОПП.

У відповідності до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, дії державного реєстратора щодо внесення 06.10.2015 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 10671440002021698 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу є протиправними.

Також, судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість податковий орган визначив підпункт «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Відповідно до пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Приписи п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу визначають, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б»-«з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Порядок реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру врегульовано Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130 (далі - Положення №1130).

Відповідно до п. 5.5 Положення №1130 Анулювання реєстрації за ініціативою відповідного контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б» - «з» пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру щодо наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу (підстава - підпункт «ж» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).

Пунктом 5.6 Положення №1130 визначено, що за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов'язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Отже, підставою для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за пп. «ж» п. 184.1 ст. 184 ПК України є, зокрема, наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Судом першої інстанції встановлено, що підставою для прийняття податковим органом оскаржуваного рішення від 08.10.2015 №320/26-53-11-01-32 є наявний у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис від 06.10.2015 №10671440002021698 «Внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу».

Враховуючи встановлену судом відсутність правових підстав для внесення державним реєстратором запису від 06.10.2015 № 10671440002021698 про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а відповідно і протиправність вказаного запису, колегія суддів вважає передчасним прийняття Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Давінчі" від 08.10.2015 № 320/26-53-11-01-32.

Відповідно до п. 15 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року № 1130 у разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту «в» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.

Також, судом першої інстанції встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Давінчі» засобами електронного зв'язку направлено до Державної фіскальної служби України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 23.09.2015 №36, від 28.09.2015 №40, від 28.09.2015 №41.

Зазначені податкові накладні не були прийняті Державною фіскальною службою України з наступних підстав:

- від 23.09.2015 № 36 - доставлено 08.10.2015, причина неприйняття: порушення вимог пункту 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних;

- від 28.09.2015 № 40 - доставлено 07.10.2015, причина неприйняття: порушення вимог пункту 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних;

- від 28.09.2015 № 41 - доставлено 17.11.2015, причина неприйняття: продавець зареєстрований платником ПДВ з 13.10.2015 і не може подати податкову накладну, виписану 28.09.2015.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Згідно пункту 201.4 статті 201 ПК України, податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:

1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної;

2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 2001 Податкового кодексу України (для податкових накладних, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Отже, податковим законодавством визначено обов'язок контролюючого органу щодо прийняття для реєстрації податкових накладних та визначений вичерпний перелік підстав для відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В квитанціях № 1 щодо податкових накладних № 36 та № 40 не зазначено причини відмови у прийнятті податкової накладної, а лише міститься загальне посилання на п.9 Порядку.

Податковий орган вказує на єдину підставу для неприйняття податкових накладних анулювання реєстрації позивача як платника податку на додану вартість.

Разом з тим, враховуючи, встановлену судом протиправність рішення державної податкової інспекції у Дніпровському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 08.10.2015 №320/26-53-11-01-32, відповідно і є протиправною відмова у прийнятті податкових накладних позивача від 23.09.2015 №36, від 28.09.2015 №40 та від 28.09.2015 №41 з підстави анулювання реєстрації останнього як платника податку на додану вартість.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтверджених доказами, колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст.160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві та Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2016 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий-суддя І.О.Грибан

Суддя О.О.Беспалов

Суддя А.Б.Парінов

Повний текст виготовлено - 07.10.2016.

Головуючий суддя Грибан І.О.

Судді: Беспалов О.О.

Парінов А.Б.

Дата ухвалення рішення06.10.2016
Оприлюднено12.10.2016
Номер документу61875538
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення від 08.10.2015 № 320/26-53-11-01-32, протиправними дій та зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —826/25484/15

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 13.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 14.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 13.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні