ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"03" жовтня 2016 р.Справа № 916/1924/16
За позовом : Керівника Котовської місцевої прокуратури Одеської області, в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Одеського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств
До відповідача: Фермерського господарства „МедовеВ»
про стягнення 100000 грн.
Суддя Д'яченко Т.Г.
Представники:
Від Прокуратури: ОСОБА_1, представник на підставі посвідчення
Від позивача: ОСОБА_2, представник за довіреністю
Від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ : Керівник Котовської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Одеського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств звернувся до господарського суду Одеської області із позовною заявою, у якій просить суд стягнути з Фермерського господарства „МедовеВ» 100000 грн. заборгованості за договором про надання фінансової підтримки фермерському господарству, яка підлягає перерахуванню у державний бюджет.
Представником Фермерського господарства „МедовеВ» до господарського суду Одеської області 30.09.2016р. (вх. № ГСОО 2-5169/16) надано відзив на позовну заяву, у якому він просить суд позов Керівника Котовської місцевої прокуратури Одеської області, в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Одеського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств залишити без розгляду.
В обґрунтування поданого клопотання про залишення позовної заяви без розгляду представником відповідача було зазначено, що Керівником Котовської місцевої прокуратури Одеської області було необґрунтовано наявність підстави для представництва прокуратури у суді по даній справі.
Відповідно до приписів ст. 123 Конституції України організація і порядок діяльності органів прокуратури України визначаються законом.
Положеннями ст. 121 Конституції України визначено, що прокуратура України становить єдину систему, на яку покладаються: підтримання державного обвинувачення в суді; представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом; нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян; нагляд за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону України „Про прокуратуруВ» зазначено, що представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. (ч. 3 ст. 23 Закону України „Про прокуратуруВ» ).
Відповідно до п. 3 Постанови пленуму Вищого господарського суду України В«Про деякі питання участі прокурора у розгляді справ, підвідомчих господарським судамВ» №7 від 23.03.2012р. (зі змінами та доповненнями), господарський суд повинен оцінювати правильність визначення прокурором органу, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретних функцій у правовідносинах, пов'язаних із захистом інтересів держави.
Відповідно до Статуту державної установи „Український державний фонд підтримки фермерських господарствВ» , який затверджений Наказом Міністерством фінансів України Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України Міністерства аграрної політики України від 08.11.2002р. №348/954/322, Укрдржфонд є державною спеціалізованою установою, яка виконує функції з реалізації державної політики з підтримки селянських (фермерських) господарств, і має самостійний баланс, поточні та вкладні рахунки в установах банків, має право укладати від свого імені договори, угоди, контракти, набувати майнові та особисті немайнові права і нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем в судах. Укрдержфонд має регіональні відділення в Автономній Республіці Крим та областях, які є юридичними особами і здійснюють свою діяльність на основі Положення про регіональне відділення Укрдержфонду.
Невиконання своїх зобов'язань щодо своєчасного та повного повернення фінансової допомоги, наданої на поворотній основі Укрдерфондом, порушує інтереси держави в особі Одеського відділення Укрдержфонду у зв'язку з несвоєчасним надходженням грошових коштів за користування фінансової допомоги в повному обсязі.
Згідно до п. 1 ч. 4 ст 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.
Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор зобов'язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб'єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб'єктом владних повноважень.
На виконання вищевикладених приписів Закону, Керівником Котовської місцевої прокуратури Одеської області 06.07.2016р. на адресу позивача було скеровано відповідне повідомлення, де було зазначено, що прокуратурою підготовлено позовну заяву в інтересах держави в особі Одеського відділення українського державного фонду підтримки фермерських господарств до фермерського господарства „МедовеВ» про примусове стягнення заборгованості за договором про надання фінансової підтримки у сумі 100000 грн., та яку буде подано до господарського суду Одеської області.
Отже, приймаючи до уваги вищевикладене, судом підтвердуються підстави для представництва Прокурором інтересів держави в особі Одеського відділення українського державного фонду підтримки фермерських господарств, у зв'язку з чим заявлене клопотання представника Фермерського господарства „МедовеВ» від 30.09.2016р. про залишення позовної зачави без розгляду, залишається судом без задоволення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників, які були присутні в судових засіданнях, суд встановив.
При опрацюванні інформації Одеського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств про наявну заборгованість по договорах про надання фінансової підтримки фермерським господарствам, Котовськом місцевою про кубатурою Одеської області встановлені підстави для звернення до господарського суду з даною позовною заявою в порядку представництва інтересів держави в особі Одеського відділення Укрдержфонду, якого попередньо було повідомлено про наявність таких підстав.
09 жовтня 2009 року між Українським державним фондом підтримки фермерських господарств, що є юридичною особою, далі іменований Укрдержфонд та Селянським (фермерським) господарством „МедовеВ» було укладено Договір № 39 про надання фінансової підтримки (допомоги) фермерському господарству, відповідно до п. 1. якого, Укрдержфонд в особі Одеського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств зобов'язується надати фінансову підтримку (допомогу) на поворотній основі селянському (фермерському) господарству „МедовеВ» (надалі - фермерське господарство) в сумі 100000 (сто тисяч) грн., а фермерське господарство зобов'язується використати її за цільовим призначенням і повернути фінансову підтримку (допомогу) у визначений даним Договором строк.
Відповідно до Розділу 2 Договору, на підставі довідки №26, виданої згідно протоколу №2, відповідно до рішення комісії від 01 жовтня 2009 року та Порядку використання коштів передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року №1102 (зі змінами та доповненнями), та згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 01 липня 2009 року № 651, фінансова підтримка (допомога) на поворотній основі надається для придбання обладнання, поновлення облікових коштів.
Положеннями п. 3.1. Договору визначено, що Укрдержфонд в особі Одеського відділення має право: вимагати від фермерського господарства документи, що підтверджують цільове використання коштів фінансової підтримки (допомоги) на поворотній основі; вимагати від фермерського господарства повернення фінансової підтримки (допомоги) на поворотній основі відповідно до графіка; вимагати для забезпечення договору про надання фінансової підтримки (допомоги) на поворотній основі підтвердження гарантії повернення коштів (договір застави).
Відповідно до п. 3.2.1. Договору, Укрдержфонд в особі Одеського відділення зобов'язаний надати у безготівковому порядку платіжним дорученням шляхом переказу зазначеному в Договорі суму фінансової підтримки (допомоги) на поворотній основі на поточних рахунок фермерського господарства, відкритий у банківській установі.
Згідно п. 3.4.1 Договору, фермерське господарство зобов'язане у місячний термін з моменту отримання коштів надати Одеському відділенню Укрдержфонду документи, що підтверджують цільове використання коштів фінансової підтримки (допомоги) на поворотній основі.
Положеннями п. 3.4.2. Договору сторони погодили, що фермерське господарство зобов'язане повернути кошти фінансової підтримки (допомоги) на поворотній основі Одеському відділенню Укрдержфонду згідно з встановленим графіком, а саме до 01 жовтня 2014 року в сумі 100000 грн. на спеціальний рахунок державного бюджету України: отримувач: ГУДКУ в Одеській області банк ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код ОКПО 23213460, р/р 31233460100008. Кінцевий термін повернення заборгованості по фінансовій підтримки (допомозі) до 01 жовтня 2014р.
На виконання умов укладеного договору, Одеським відділенням Укрдержфонду на рахунок відповідача було здійснено перерахування грошових коштів у розмірі 100000 грн., відповідно до платіжного доручення №59 від 19 жовтня 2009 року, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с. 16).
Однак, відповідно до положень п. 3.4.2 фермерським господарством „МедовеВ» грошові кошти у розмірі 100000 грн. на рахунок Одеського відділення Укрдержфонду повернуто не було.
Одеським відділенням Укрдержфонду на адресу відповідача 17.11.2014р. було направлено претензію №015/251 та повторно 24.03.2015р. було направлено претензію №015/63 з вимогами повернути Одеському відділенню Укрдержфонду кошти фінансової допомоги у розмірі 100000грн.
Однак, скеровані позивачем претензії №015/251 від 17.11.2014р. та №015/63 від 24.03.2015р. щодо повернення наданих коштів були залишені фермерським господарством „МедовеВ» без відповіді та задоволення.
Відповідно до п. 4.1. Договору, договір про надання фінансової підтримки (допомоги) набуває чинності з дати його укладання та діє до часу повного погашення фермерським господарством заборгованості (фінансової підтримки, пені).
Позовні вимоги Керівника Котовської місцевої прокуратури Одеської області, в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Одеського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств обґрунтовано неналежним виконанням договірних зобов'язань з боку відповідача за умовами Договору № 39 про надання фінансової підтримки (допомоги) фермерському господарству від 09 жовтня 2009 року та направлено на стягнення з Фермерського господарства „МедовеВ» грошової суми в розмірі 100000 грн.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення присутніх в судових засіданнях представників, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч.1 ст. 175 Господарського Кодексу України передбачено, що майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Статтею 193 Господарського Кодексу України та статтею 526 Цивільного Кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається, крім випадків, передбачених законом. (ч.ч.1, 7 ст. 193 ГК України).
Відповідно п.1 ч.2 ст. 11 Цивільного Кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Приписами ст. 1046 Цивільного Кодексу України визначено, що за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов'язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості. Договір позики є укладеним з моменту передання грошей або інших речей, визначених родовими ознаками.
Відповідно до ч.2 ст. 1047 Цивільного Кодексу України визначено, що на підтвердження укладення договору позики та його умов може бути представлена розписка позичальника або інший документ, який посвідчує передання йому позикодавцем визначеної грошової суми або визначеної кількості речей.
Відповідно до ст. 1049 Цивільного Кодексу України позичальник зобов'язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі або речі, визначені родовими ознаками, у такій самій кількості, такого самого роду та такої самої якості, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, що встановлені договором. Якщо договором не встановлений строк повернення позики або цей строк визначений моментом пред'явлення вимоги, позика має бути повернена позичальником протягом тридцяти днів від дня пред'явлення позикодавцем вимоги про це, якщо інше не встановлено договором. Позика, надана за договором безпроцентної позики, може бути повернена позичальником достроково, якщо інше не встановлено договором. Позика вважається повернутою в момент передання позикодавцеві речей, визначених родовими ознаками, або зарахування грошової суми, що позичалася, на його банківський рахунок.
Як встановлено судом, позивачем у справі - Одеським відділенням Укрдержфонду на виконання умов укладеного договору між сторонами на адресу відповідача були перераховані грошові кошти у вигляді фінансової підтримки (допомоги) у розмірі 100000грн., що підтверджується платіжним доручення №59 від 19.10.2009р., однак Фермерським господарством „МедовеВ» було допущено неналежне виконання положень Договору №39 про надання фінансової підтримки (допомоги) фермерському господарству від 09 жовтня 2009 року щодо повернення фінансової підтримки (допомоги) від Одеського відділення Укрдержфонду в розмірі 100000 грн.
Приймаючи до уваги те, що позовні вимоги Керівника Котовської місцевої прокуратури Одеської області, в інтересах держави в особі Українського державного фонду підтримки фермерських господарств в особі Одеського відділення Українського державного фонду підтримки фермерських господарств про стягнення 100000 грн. підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами, суд вважає їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі ст. ст. 44, 49 ГПК України на відповідача покладаються витрати по сплаті судового збору в сумі 1500 грн.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Селянського (фермерського) господарства „МедовеВ» (66361, Одеська область, Котовський район, с. Бочманівка, код 31082240) на користь Українського державного фонду підтримки фермерських господарств, в особі Одеського відділення Укрдержфонду підтримки фермерських господарств (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код 20990849 100000 (сто тисяч) грн. заборгованості за Договором про надання фінансової підтримки фермерському господарству №39 від 09.10.2009р., яка підлягає перерахуванню у державний бюджет на р/р 31137425700008, банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код 38016923, отримувач УДКСУ у м. Одесі Одеській області.
3.Стягнути з Селянського (фермерського) господарства „МедовеВ» (66361, Одеська область, Котовський район, с. Бочманівка, код 31082240) на розрахунковий рахунок №35213085000564 в ДКСУ м. Київ, МФО 820172, код 03528552 (юридична та поштова адреса: 65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, 3, неприбуткова організація), з зазначенням в квитанції призначення платежу: повернення судових витрат по сплаті судового збору за позовом Котовської місцевої прокуратури Одеської області до ФГ „МедовеВ» судовий збір у розмірі 1500 (одна тисяча п'ятсот) грн.
Повний текст рішення складено та підписано 10 жовтня 2016 р.
Рішення набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя Т.Г. Д'яченко
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2016 |
Оприлюднено | 13.10.2016 |
Номер документу | 61912168 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Д'яченко Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні