Ухвала
від 11.10.2016 по справі 139/913/16-к
МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 139/913/16

У Х В А Л А

про надання дозволу на проведення позапланової виїзної

документальної перевірки

11 жовтня 2016 року смт Муровані Курилівці

Слідчий суддя Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області ОСОБА_1 , за участю:

прокурора ОСОБА_2

при секретарі судового засідання ОСОБА_3

розглянувши клопотання сторони кримінального провадження слідчого Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки з питань дотримання вимог лісового законодавства та законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, -

В С Т А Н О В И Л А :

06 жовтня 2016 року слідчий Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 звернулася до суду з клопотання про надання дозволу на проведення позапланової ревізії у зв`язку з розслідуванням кримінального провадження № 12016020230000097 внесеного до ЄРДР 02 квітня 2016 року за правовою кваліфікацією ч. 3 ст. 191 КК України (а.с. 3).

Клопотання слідчого мотивоване тим, що посадові особи ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» за попередньою змовою з невідомими особами в лісовому масиві урочища «Котовець», що знаходиться на території Вищеольчедаївської сільської ради, здійснили незаконну порубку 30 дерев породи дуб та 1 дерева породи граб, чим завдали матеріального збитку на загальну суму 234706,06 гривні.

Під час допиту директора «Мурованокуриловецького райагролісу» ОСОБА_5 було встановлено, що ним особисто здійснено обстеження ділянки в лісовому масиві, де здійснено незаконну порубку ділової деревини, в результаті чого, він повідомив, що вирізкою деревини займалися люди, які володіють навиками та орієнтуються у даній місцевості. А тому причетними до вибубки можуть бути працівники лісгоспів та пилорам, адже вирізку здійснено суто ділової деревини. Крім того, директором надано копію договорів про повну матеріальну відповідальність на лісника обходу ОСОБА_6 та майстра ОСОБА_7 .

З метою повноти та всебічності досудового розслідування, встановлення розміру заподіяних збитків слідчий просив надати дозвіл Державній екологічній інспекції у Вінницькій області на проведення перевірки в діяльності ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс».

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання з підстав, наведених у ньому. Зокрема, сторона обвинувачення наполягала на тому, що розмір збитків у кримінальному провадженні може бути встановлений лише відповідно до розрахунку Державної екологічної інспекції, а остання має право на проведення перевірки лише на підставі судового рішення.

Розглянувши дане клопотання, заслухавши пояснення учасника процесу, проаналізувавши чинне кримінально-процесуальне законодавство, приходжу до висновку, що клопотання слід задовольнити, виходячи з наступного:

Судом встановлено, що слідчим Мурованокуриловецького ВП Могилів-Подільського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 внесено до Єдиного реєстру досудових рослідувань за № 12016020230000097, повідомлення директора ДП «Мурованокуриловецький райогроліс» ОСОБА_5 (а.с. 2) по факту незаконної порубки невідомими особами 30 дерев породи дуб та 1 дерева породи граб та розпочато досудове розслідування за правовою кваліфікацією ч. 3 ст. 191 КК України.

В ході розслідування кримінального провадження встановлено, що загальна сума завданих збитків природі та державі становить 234706,06 грн., і ця сума розрахована на підставі Акту обстеження лісових угідь від 04.04.2016 року, Такси на обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу підприємствами, установами та громадянами незаконним вирубуванням та пошкодженням дерев і чагарників до ступеня припинення росту, затвердженої постановою КМУ від 23.07.2008 року № 665 (а.с. 12).

Із пояснень потерпілого ОСОБА_5 (а.с. 13-14) крім іншого, вбачається, що вирізкою деревини займалися люди, які володіють навиками та орієнтуються у даній місцевості, а тому можливо припустити, що до вирізки причетні працівники лісгоспів та пилорам.

Частиною 6 ст. 9 КПК України, визначено, що у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють, або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст. 7 цього Кодексу.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотанням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

Частинами 1 та 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для провадження слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення мети.

У кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а обов`язок доказування покладається на слідчого та прокурора (ст.ст. 91, 92 КПК України).

Як зазначено в ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що заходи державного нагляду (контролю) це планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до ст. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державний нагляд (контроль) у галузі охорони лісів здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Пунктом 1 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України», затверджену указом Президента України № 454/2011 від 13.04.2011 року, визначено, що Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.

Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Держекоінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про про охорону, захист, використання та відтворення лісів щодо: законності вирубки, ушкодження дерев і чагарників, знищення або ушкодження лісових культур, сіянців або саджанців у лісових розплідниках і на плантаціях, а також молодняку природного походження й самосівів на площах, призначених під лісові відновлення; раціонального та невиснажливого використання лісових ресурсів; добування, здійснення побічного та супутнього спеціального лісокористування; використання полезахисних лісосмуг, водоохоронних і захисних лісових насаджень; заготовки деревини відповідно до затвердженого лісосічного фонду.

Відповідно до п. 6 п.п. 5, 12 Положення «Про Державну екологічну інспекцію України» - Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, видавати за їх результатами обов`язкові для виконання приписи, розпорядження та розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України, Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується. Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя.

Територіальним органом Держекоінспекції України у Вінницькій області є Державна екологічна інспекція у Вінницькій області.

З урахуванням вище викладеного, враховуючи, що для обєктивного встановлення обставин вказаного кримінального провадження необхідні спеціальні знання в сфері діяльності, пов`язаної з використанням лісу, а також, враховуючи, що на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст.40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом), а матеріали клопотання містять достатньо даних, що підтверджують необхідність отримання дозволу на проведення позапланової перевірки, з метою визначення розміру шкоди, приходжу до висновку, що Державній екологічній інспекції у Вінницькій області необхідно надати дозвіл на проведення позапланової перевірки в діяльності ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс».

На підставі викладеного, керуючись ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. 110 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого Мурованокуриловецького відділення поліції Могилів-Подільського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_4 задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки в діяльності ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» (ЄДРПОУ 39013551) з питань дотримання вимог лісового законодавства та законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, в тому числі, додержання посадовими особами ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» вимог законодавства у сфері лісової галузі під час порубки в 41 кварталі виділі № 1 30-ти дерев породи дуб, 1-ого дерева породи граб та встановлення розміру заподіяних збитків, спричинених самовільною рубкою.

Проведення перевірки доручити спеціалістам Державної екологічної інспекції у Вінницькій області.

Термін проведення перевірки встановити з 17 жовтня 2016 року по 26 жовтня 2016 року включно.

Зобов`язати посадових осіб ДП «Мурованокуриловецький райагроліс» Вінницького обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства «Віноблагроліс» (смт Муровані Курилівці вул. Шевченка, 68 Вінницької області) забезпечити допуск працівників Державної екологічної інспекції у Вінницькій області для проведення перевірки.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:


СудМурованокуриловецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.10.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу61913447
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —139/913/16-к

Ухвала від 11.10.2016

Кримінальне

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області

Тучинська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні