ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А
з питань заміни сторони у виконавчому провадженні
07 жовтня 2016 року справа №2а-2432/12/1370
зал судових засідань № 6
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
секретар судового засідання Жовковська Ю.В.,
за участю:
представника позивача Пенюка А.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Самбірського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області до Самбірського міського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення боргу, -
в с т а н о в и в :
22.09.2016 Самбірське об'єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області звернулося до суду з заявою від 16.09.2016 вих.№6476/10-11 про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області до Самбірського міського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення боргу у розмірі 17204,08грн.
Вказана заява мотивована тим, що з 11.08.2013 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи», яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів. З огляду на наведене, просить суд замінити стягувача у виконавчому провадженні на Самбірську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області.
Представник позивача у судовому засіданні заяву про заміну сторони виконавчого провадження у справі підтримав. Просив суд замінити стягувача у виконавчому провадженні.
Самбірська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області явку уповноваженого представника не забезпечила, хоча повідомлялася про дату, час і місце проведення судового засідання. Клопотань про розгляд справи без участі уповноваженого представника до суду не надходило.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча повідомлявся про дату, час і місце проведення судового засідання. Клопотань про розгляд справи без участі уповноваженого представника відповідача до суду не надходило.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд дійшов до висновку, що вказана заява задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 13.04.2012 задоволено адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області до Самбірського міського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення боргу у розмірі 17204,08грн.
13.04.2012 Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №2а-2432/12/1370, в якому стягувачем вказано управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області.
24.12.2015 головним державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Самбірського міськрайонного управління юстиції Львівської області Співаком Р.Б. відкрито виконавче провадження №49723185 з виконання виконавчого листа у справі №2а-2432/12/1370, у якому стягувачем вказано управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області (код ЄДРПОУ 03348881).
При вирішенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі суд виходить з наступного.
11.08.2013 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи», на який як на підставу звернення до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження посилається Самбірське об'єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI.
Відповідно до ч.4 ст.8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається вказаним Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
У відповідності до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 №406-VII (чинного з 11.08.2013), яким внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», функції та повноваження щодо забезпечення збору та ведення обліку страхових коштів, контролю повноти та своєчасності їх сплати передані центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику - Міністерству доходів і зборів України та територіальним органам доходів і зборів.
Згідно з ч.3 Розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені вказаним Законом, поширюються на періоди до набрання ним чинності.
Заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи».
Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Відповідно до пп.14.1. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.
Частиною 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
З огляду на це, органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.
Згідно з ч.1 ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Така ж норма міститься у Законі України «Про виконавче провадження» від 21.04.1999 № 606-XIV, у відповідності до ч.5 ст. 8 якого, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження державний виконавець з власної ініціативи або за згодою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутись до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторонни, яку правонаступник замінив.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.8 Закону України «Про виконавче провадження» сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ. Боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.
Таким чином, управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області в розумінні ч.5 ст.8 Закону України «Про виконавче провадження» не втратило статусу стягувача у виконавчому провадженні №49723185, оскільки у нього зберігаються повноваження із адміністрування єдиного внеску в частині завершення розпочатих процедур.
На підставі викладеного, враховуючи те, що позивачем не доведено факту вибуття сторони виконавчого провадження, суд дійшов до висновку, що заява управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в :
у задоволенні заяви Самбірського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в м.Самборі та Самбірському районі Львівської області до Самбірського міського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення боргу - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст ухвали суду складений і підписаний 10 жовтня 2016року.
Суддя А.Г.Гулик
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2016 |
Оприлюднено | 17.10.2016 |
Номер документу | 61922983 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні