дата документу :
Справа № 2-а/359/75/16
359/2414/16-а
П О С Т А Н О В А
Іменем України
05 жовтня 2016 року Бориспільський міськрайонний суд Київської області в складі:
головуючого - судді Журавського В.В.
при секретарі - Алфімовій І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Борисполі справу за адміністративним позовом Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель» до Вишеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області про визнання бездіяльності неправомірною, визнання нечинними рішень сесій сільської ради та розпорядження голови сільської ради та зобов»язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
В березні 2016 року ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» звернулась до суду з вказаним позовом, який обґрунтовує тим, що 12 січня 2016 року ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» звернулась до Вишеньківської сільської голови ОСОБА_2 з запитом на отримання публічної інформації №16/10-01, яким просила повідомити чи офіційно оприлюднювались (на сайті сільської ради, в газеті сільської ради чи в іншому друкованому чи електронному джерелі) акти нормативно-правового характеру Вишеньківської сільської ради з 01 квітня 2015 року по 12 січня 2016 року, як того вимагає ст.15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування». Чи офіційно оприлюднювались акти нормативно-правового характеру Вишеньківської сільської ради із зазначенням джерела розміщення, дати та номер видання або адресу сайту. У разі якщо акти нормативно-правового характеру не оприлюднювались, то просила надати копії всіх рішень сесій Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради за період з 01 квітня 2015 року по 12 січня 2016 року. У відповідь на вказаний запит Вишеньківська сільська голова ОСОБА_2 надала необґрунтовану відмову в наданні публічної інформації. Напротязі 2015-2016 року члени ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» неодноразово відвідували приміщення Вишеньківської сільської ради з метою ознайомлення з рішеннями сесій та виконавчого комітету. Проте вказана інформація відсутня на стендах сільської ради. 27 січня 2016 року ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» повторно звернулась із запитом на отримання публічної інформації до Вишеньківської сільської ради з проханням надати повні тексти протоколів та рішень сесій Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради з 01 квітня 2015 року по 27 січня 2016 року. У відповідь на даний запит було отримано відмову у наданні публічної інформації. ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» вважає, що Вишеньківська сільська голова ОСОБА_2 неправомірно відмовила позивачу у доступі до публічної інформації, яку відповідно до чинного законодавства як розпорядник інформації зобов'язана оприлюднювати та надавати за запитом. У зв'язку з цим ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» просить суд визнати бездіяльність та службову недбалість Вишеньківської сільської голови ОСОБА_2 в питанні виконання ст.57 Конституції України, ст.ст.5,6,13,14,15,22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», в питанні виконання ст.ст.4,24,42, ч.17 ст.46,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.4,7,8,11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»; визнати протиправною бездіяльність Вишеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради в питанні виконання ст.57 Конституції України, ст.ст.5,6,13,14,15,22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», в питанні виконання ст.ст.4,24,42, ч.17 ст.46,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.4,7,8,11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»; визнати порушення Вишеньківською сільською головою ОСОБА_2 ст.57 Конституції України, ст.ст.5,6,13,14, 5,22 Закону України доступ до публічної інформації», в питанні виконання ст.ст.4, 24, 42, ч.17 ст.46,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.4,7,8, Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», порушенням присяги посадової особи органу місцевого самоврядування; зобов'язати Вишеньківську сільську голову ОСОБА_2 надати повні тексти протоколів та рішень Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради з 01 квітня 2015 року по 27 січня 2016 року відповідно до запиту ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» №16/10-06 від 27 січня 2016 року; визнати ненадання Вишеньківською сільською головою ОСОБА_2 відповіді на запит ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» №16/10-01 від 12 січня 2016 року та №16/10-06 від 27 січня 2016 року порушенням присяги посадової особи органу місцевого самоврядування; визнати нечинними всі рішення сесій Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради з 01 квітня 2015 року по 10 березня 2016 року, окрім оприлюднених на стендах в приміщенні Вишеньківської сільської ради; зобов'язати Вишеньківську сільську голову ОСОБА_2 повернути на рахунок Вишеньківської сільської ради всі грошові кошти, які були за її підписом виплачені та проплачені з усіх рахунків Вишеньківської сільської ради на підставі нечинних рішень сесій сільської ради та виконавчого комітету з 01 квітня 2015 року по 10 березня 2016 року; зобов'язати Вишеньківську сільську голову ОСОБА_2 оприлюднювати проекти нормативно-правових актів, рішень сесій сільської ради та виконавчого комітету не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття та оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії, прийняті на сесіях Вишеньківської сільської ради та на засіданнях виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради не пізніше п'яти робочих днів після їх затвердження.
В ході розгляду адміністративної справи ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» неодноразово змінювала позовні вимоги та відповідно до змісту заяви від 23 червня 2016 року просить суд: визнати протиправною бездіяльність та службову недбалість Вишеньківської сільської голови ОСОБА_2 в питанні виконання ст.57 Конституції України, ст.ст.5,6,13,14,15,22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», в питанні виконання ст.ст.4,24,42, ч.17 ст.46,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.4,7,8,11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Визнати протиправною бездіяльність Вишеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради в питанні виконання ст.57 Конституції України, ст.ст.5,6,13,14,15,22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», в питанні виконання ст.ст.4,24,42, ч.17 ст.46,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.4,7,8,11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». А також визнати нечинними всі рішення сесій Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради з 01 квітня 2015 року по 10 березня 2016 року, окрім оприлюднених на стендах в приміщенні Вишеньківської сільської ради: рішення Вишеньківської сільської ради №15-2-VІІ від 11 листопада 2015 року про внесення змін до рішення сесії сільської ради №7-1-VІІ від 05 листопада 2015 року «Про створення та затвердження складу виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради»; рішення Вишеньківської сільської ради №11-2-VІІ від 11 листопада 2015 року «Про створення постійних комісій сільської ради, обрання їх голів та затвердження складу комісій»; рішення Вишеньківської сільської ради №14-2-VІІ від 11 листопада 2015 року про внесення змін до рішення сесії сільської ради №7-1-VІ від 05 листопада 2010 року «Про утворення опікунської ради»; рішення Вишеньківської сільської ради №13-2-VІІ від 11 листопада 2015 року про внесення змін до рішення сесії сільської ради №9-1-VІ від 05 листопада 2010 року «Про утворення громадської інспекції» в справах неповнолітніх»; рішення Вишеньківської сільської ради №12-2-VІІ від 11 листопада 2015 року про внесення змін до рішення сесії сільської ради №8-1-VІ від 05 листопада 2010 року «Про утворення адміністративної комісії»; розпорядження Вишеньківської сільської ради №11 від 22 лютого 2016 року про скликання сьомої позачергової сесії сільської ради VІІ скликання на 29 лютого 2016 року.
У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_3 пред'явлений позов підтримав та просив суд його задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_4 у судовому засіданні заперечував проти задоволення позову. В обґрунтування своїх заперечень вказав на те, що справи адміністративного судочинства спрямовані на захист власних прав, свобод та інтересів. Проте, позов ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» не спрямований на захист своїх прав та інтересів у сфері публічно-правових відносин, адже позивачем не зазначено, які саме права, свободи або інтереси громадської організації порушені всіма рішеннями Вишеньківської сільської ради та її виконавчого комітету та яким чином будуть поновлені права позивача. Крім цього, представник відповідача звернув увагу на ту обставину, що всі рішення сесії та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради були оприлюднені шляхом їх розміщення на стенді в приміщенні сільської ради та на сайті сільської ради. До того ж чинним законодавством не передбачений такий спосіб захисту порушених прав як визнання службової недбалості та протиправної бездіяльності Вишеньківської сільської голови, Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету. Саме тому, позовні вимоги є безпідставними і незаконними, а тому у задоволенні позову просив відмовити у повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах адміністративної справи, суд дійшов до висновку, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» є Всеукраїнською неприбутковою громадською організацією, яка створена згідно з Конституцією України та Законом України «Про об'єднання громадян». Основними завданнями якої є: сприяння громадського контролю за дотриманням норм земельного законодавства України органами місцевого самоврядування, органами державної влади, підприємствами, установами та організаціями; залученню громадськості України до питань законності виділення та використання земель територіальних громад; залученню громадськості України до питань охорони природи, збереження лісових масивів, озер, малих річок, рослинного та тваринного світу; активній роботі по проблемах розробки і реалізації програм щодо вирішення соціально-економічних, правових та інших актуальних проблем земельних відносин; активній участі у питаннях виборчого процесу та спостереження за ним; формуванню національної гідності та самоповаги на основі успадкування духовних надбань українського народу, збереження традицій та історичних цінностей своїх регіонів; покращенню становища соціально-незахищених верств населення; розвитку послідовної демократичної політики сталого розвитку, а також формуванню методів і засобів соціально-економічного і правового регулювання міжнаціональних відносин, що підтверджується статутом ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» (т.1 а.с.25-39) та копією свідоцтва про реєстрацію об'єднання громадян №3045 від 21 січня 2009 року (т.1 а.с.41).
12 січня 2016 року ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» звернулася з запитом на отримання публічної інформації №16/10-01 до Вишеньківської сільської голови ОСОБА_2 (т.1 а.с.47-48). В якому протягом 5-денного терміну просила надати таку інформацію: чи офіційно оприлюднювались (на сайті сільської ради, в газеті сільської ради чи в іншому друкованому чи електронному джерелі) акти нормативно-правового характеру Вишеньківської сільської ради з 01 квітня 2015 року по 12 січня 2016 року, а саме: проекти рішень сесії Вишеньківської сільської ради; проекти рішень виконавчого комітету; рішення сесій; рішення виконавчого комітету як того вимагає ст.15 Закону України «Про місцеве самоврядування». Із зазначенням джерела розміщення, дати та номера видання або адреси сайту. У разі якщо офіційно не оприлюднювались акти нормативно-правового характеру Вишеньківської сільської ради, то надати належним чином завірені копії всіх рішень сесії та виконавчого комітету з 01 квітня 2015 року по 12 січня 2016 року.
27 січня 2016 року ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» повторно звернулась до Вишеньківської сільської ради з запитом на отримання публічної інформації №16/10-06, яким просила надати повні тексти протоколів та рішень Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради з 01 квітня 2015 року по 27 січня 2016 року (т.1 а.с.50).
Згідно з положенням п.1 ч.1 ст.13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб'єкти владних повноважень, в тому числі органи місцевого самоврядування.
У відповідності до п.2 ч.1 ст.15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати: нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.
За правилами ч.2 вказаної статті інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов'язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.
Відповідно до ч.11 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
У відповідь на запит №16/10-01 від 12 січня 2016 року Вишеньківська сільська голова ОСОБА_2 повідомила, що діючим законодавством, зокрема Законом України «Про доступ до публічної інформації» не дано визначення поняттю «оприлюднення інформації» та чітко не встановлені способи та механізми оприлюднення публічної інформації. Відповідно до ст.5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» регламентує механізм доступу до публічної інформації, а не механізм її оприлюднення. Рішення Вишеньківської сільської ради, які у відповідності до ст.15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» підлягають обов'язковому оприлюдненню та оприлюднюються шляхом їх поміщення на стенді сільської ради. При цьому, оприлюднення проектів рішень передбачено тільки для регуляторних актів (т.1 а.с.49).
У відповідь на запит №16/10-06 від 27 січня 2016 року сільська голова ОСОБА_2 повідомила, що твердження стосовно не оприлюднення рішень сільської ради не відповідає дійсності, оскільки рішення Вишеньківської сільської ради оприлюднюються шляхом їх поміщення на стенді сільської ради. При цьому, протоколи засідань сесій та виконавчого комітету не підлягають обов'язковому оприлюдненню. При цьому, надати належим чином завірені повні тексти протоколів та рішень Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету за період з 01 квітня 2015 року по 27 січня 2016 року не є можливим, оскільки вказані рішення містять інформацію стосовно осіб, яка є конфіденційною (т.1 а.с.51).
На підтвердження своїх доводів щодо того, що тексти рішень сесій Вишеньківської сільської ради, виконавчого комітету не розміщувались на стендах в приміщенні сільської ради, ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» надала акти членів організації, які відвідували приміщення Вишеньківської сільської ради та за допомогою фотофіксації констатували факт відсутності на стендах відповідної інформації.
Так, актом від 03 березня 2016 року з фотофіксацією зовнішнього вигляду стендів (т.1 а.с.52-95), фотофіксацією зовнішнього вигляду стенду станом на 10 березня 2016 року (т.2 а.с.96-110), фотофіксацією зовнішнього вигляду стенду станом на 24 березня 2016 року (т.1 а.с.165-174), актом від 06 квітня 2016 року (т.1 а.с.176) на стендах в приміщенні Вишеньківської сільської ради були відсутні відповідні тексти рішень, за винятком чотирьох рішень Вишеньківської сільської ради від 11 листопада 2015 року.
За правилом ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
У відповідності до ч.1 та ч.2 ст.70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Водночас, виходячи з вимог ч.3 ст.159 КАС України, судове рішення повинно бути обґрунтованим, ухваленим на підставі обставин, підтверджених тими доказами, які були дослідженні в судовому засіданні, та в жодному разі не може ґрунтуватися на припущеннях.
Згідно з положенням ч.4 ст.70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
З огляду на це, судом критично сприймаються зазначені акти, складені членами ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» та роздруківки фотографій з світлинами стендів Вишеньківської сільської ради. Оскільки, з вказаних фотографій неможливо чітко визначити місце де вони виконані, тобто чи здійснювалось дане фотографування саме стендів Вишеньківської сільської ради, а також неможливо визначити в який час та дату здійснені дані фото, адже відображення на фотографіях газети «Сегодня» з зазначенням відповідної дати не може слугувати належним підтвердженням тієї обставини, що саме в цей день члени ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» здійснювали фотофіксацію стендів.
12 березня 2016 року членами ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» було складено акт, яким засвідчено, що станом на 12 березня 2016 року в мережі Інтернет відсутній сайт Вишеньківської сільської ради та у зв'язку з цим направлено Вишеньківській сільській голові ОСОБА_2 відповідний запит на отримання публічної інформації (т.1 а.с.157,158).
23 березня 2016 року Вишеньківська сільська рада направила відповідну відповідь з зазначенням того, що з рішеннями минулих сесій Вишеньківської сільської ради та її виконавчого комітету можна ознайомитись в приміщенні сільської ради по вівторках та четвергах кожного тижня з 8.00 години до 17.00 години або ж на офіційному сайті Вишеньківської сільської ради www.vyshenky.org.ua (т.1 а.с.175).
З роздруківок рішень з веб-сайту Вишеньківської сільської ради, наданих позивачем, вбачається, що дійсно вказаний веб-сайт Вишеньківської сільської ради існує та працює (т.1 а.с.177-182).
Зважаючи на це, в ході судового розгляду не знайшли свого підтвердження доводи позивача стосовно того, що рішення Вишеньківської сільської ради та її виконавчого комітету не оприлюднюються у встановленому порядку, який передбачений Законом України «Про місцеве самоврядування» та Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Крім цього, згідно з положенням ч.1 та ч.2 ст.23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити як : відмову в задоволенні запиту на інформацію; відстрочку задоволення запиту на інформацію; ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації; невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Проте, чинним законодавством не передбачено такий правовий наслідок як визнання нечинними всіх рішень сесій сільської ради та виконавчого комітету у разі їх неоприлюднення у встановленому порядку.
Окрім цього, відповідно до ч.1 ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Проте, в матеріалах адміністративної справи відсутні будь-які належні та допустимі докази на підтвердження того, що рішеннями Вишеньківської сільської ради та її виконавчого комітету, які прийняті за період з 01 квітня 2015 року по 10 березня 2016 року порушуються права, свободи чи інтереси як ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» чи будь-яких інших громадян України представником інтересів яких виступає ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель».
Відповідно до ч.3 ст.162 КАС України суд може прийняти постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, у сфері публічно правових відносин з боку суб'єктів владних повноважень.
Зважаючи на ту обставину, що ВГО «Конгрес сприяння захисту українських земель» просить визнати нечинними всі рішення сесій Вишеньківської сільської ради та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради зв період з 01 квітня 2015 року по 10 березня 2016 року, окрім кількох рішень, які були оприлюднені на стендах в приміщенні Вишеньківської сільської ради.
Вказані позовні вимоги суд вважає, необґрунтованими з огляду на те, що компетенція сільської ради та її виконавчого комітету поширюється на вирішення великої кількості питань місцевого значення, що передбачені Конституцією України та законами України, тому суд вважає, що скасування рішень за вказаний період призведе до порушення прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб, в інтересах яких вони були прийняті, що є неприпустимим.
Дане твердження ґрунтується також на досліджених у судовому засіданні копій журналу реєстрації рішень сесій Вишеньківської сільської ради, розпочатого 05 листопада 2015 року (т.2 а.с.6-252) та журналу реєстрації рішень виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради, розпочатого 22 січня 2015 року та закінченого 18 грудня 2015 року (т.2 а.с.254-264), журналу реєстрації рішень виконавчого комітету Вишеньківської сільськоїради, розпочатого28 січня 2016 року (т.2 а.с.265-271).
У відповідності до ч.2 ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: 1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; 2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача коштів; 5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 6) примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України; 8) визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень. Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Саме тому суд вважає, що відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог щодо визнання протиправною бездіяльності та службової недбалості Вишеньківської сільської голови ОСОБА_2 в питанні виконання ст.57 Конституції України, ст.ст.5,6,13,14,15,22 Закону України «Про доступ до пічної інформації», в питанні виконання ст.ст.4,24,42, ч.17 ст.46,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.4,7,8,11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та визнання протиправною бездіяльність Вишеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області та виконавчого комітету Вишеньківської сільської ради в питанні виконання ст.57 Конституції України, ст.ст.5,6,13,14,15,22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», в питанні виконання ст.ст.4,24,42, ч.17 ст.46,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст.4,7,8,11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Оскільки, чинним КАС України не передбачено такий спосіб захисту порушених прав свобод та інтересів як визнання службової недбалості.
Згідно з положенням ч.1 та ч.3 ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
З досліджених у судовому засіданні письмових доказів та пояснень сторін, судом не встановлено наявність бездіяльності як Вишеньківської сільської голови ОСОБА_2, так Вишеньківської сільської ради та її виконавчого комітету, яку б належало визнати протиправною.
Враховуючи всі викладені обставини в їх сукупності, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для задоволення пред'явленого адміністративного позову в повному обсязі.
Крім цього, відповідно до п.1 ч.1 ст.7 Закону України «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається особі, яка його сплатила у разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом. Враховуючи те, що позивачем було зменшено розмір позовних вимог, тому судовий збір у розмірі 1378 гривень, підлягає поверненню позивачу.
На підставі викладеного та керуючись п.1 ч.1 та ч.2 ст.13, п.2 ч.1 ст.15, ч.1 та ч.2 ст.23 Закону України «Про доступ до публічної інформації», ч.11 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування», ч.1 та ч.2, ч.1 ст.6, ч.4 ст.70, ч.1 та ч.3 ст.86, ч.3 ст.159, ч.2 та ч.3 ст.162 ст.163, КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову Всеукраїнської громадської організації «Конгрес сприяння захисту українських земель» до Вишеньківської сільської ради Бориспільського району Київської області про визнання бездіяльності неправомірною, визнання нечинними рішень сесій сільської ради та розпорядження голови сільської ради та зобов»язання вчинити дії - відмовити.
Повернути позивачу Всеукраїнській громадській організації «Конгрес сприяння захисту українських земель» (код ЄДРПОУ36385566) надлишково сплачений при подачі позову судовий збір в розмірі 1378 грн.
Постанова суду може бути оскаржена через Бориспільський міськрайонний суд на протязі десяти днів з моменту її проголошення до Київського апеляційного адміністративного суду.
Суддя: підпис
З оригіналом згідно:
Суддя Бориспільського міськрайонного суду В.В. Журавський
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2016 |
Оприлюднено | 20.10.2016 |
Номер документу | 61990733 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Журавський В. В.
Адміністративне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Журавський В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні