Постанова
від 05.10.2011 по справі 2а-11491/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

в порядку письмового провадження

м. Київ

05 жовтня 2011 року № 2а-11491/11/2670

За позовомУправління Пенсійного фонду України в Соломянському районі міста Києва доТовариства з обмеженою відповідальністю Фірма ЮСА про стягнення 77864,52 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом про стягнення Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ЮСА заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 77317,39 грн., штрафних санкцій у розмірі 547,13 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення Закону № 1058 відповідачем не сплачено в установлені строки та в повному обсязі страхові внески за оскаржуваний період.

Відповідач про час і місце розгляду справи повідомлений належним чином за адресою зазначеною в реєстраційній справі державного реєстратора, заперечення на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив.

Відповідно до ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

встановив:

відповідач є платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до ст. 1 Закону № 400 та ст. 14 Закону № 1058.

За результатом розгляду справи судом встановлено, що позивачем подано розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на загальну суму 77317,39, що підлягають сплаті, в зв'язку з чим позивачем виставлено вимоги:

№ ю-506 від 01.02.2010 на суму 7627,84 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 01.04.2010 на суму 15304,96 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 05.05.2010 на суму 8469,12 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 01.06.2010 на суму 8559,12 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 01.07.2010 на суму 5280,00 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 02.08.2010 на суму 5280,00 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 02.09.2010 на суму 5313,79 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 28.10.2010 на суму 12170,86 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 05.01.2011 на суму 3997,91 грн., що вручена адресатові,

№ ю-506 від 01.02.2011 на суму 5313,79 грн., що вручена адресатові.

Крім того, позивачем винесено рішення № 3513 від 28.10.2010, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 15,75 грн., та рішення № 447 від 17.01.2011, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 531,38 грн.

Аналізуючи вказані вище обставини в їх сукупності суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з урахуванням наступного.

Відповідно до положень Закону № 1058 страхові внески -це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 19 Закону № 1058 страхові внески до солідарної системи нараховуються: для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Відповідно до пункту 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003 р. № 21-1, обчислення страхових внесків зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно за ставками, що визначаються відповідно до п.п. 4.1., 4.2., 4.1. Інструкції та відповідно до ст. 4 Закону № 400: 33.2 відсотки для суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності , їх об'єднань, які використовують працю найманих працівників від суми фактичних витрат на оплату плати працівників, які включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних витрат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України Про оплату праці . Для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою чотири відсотки від об'єкта оподаткування для працюючих інвалідів.

Відповідно до п. 4 ст. 4 Закону № 400 із заробітної плати працівників підприємства проводиться утримання у розмірі 0,5 відсотків від об'єкта оподаткування, із заробітної плати або з частини заробітної плати, що не перевищує розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та 2 відсотки від об'єкта оподаткування, з частини заробітної плати в розмірі понад прожитковий мінімум для працездатних осіб.

Страхові внески нараховуються незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Відповідно до пункту 8.1. Інструкції № 21-1, суми страхових внесків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, у тому числі обчислені органами Пенсійного фонду, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка).

Згідно до підпункту "а" пункту 8.2. Інструкції № 21-1, органи Пенсійного фонду надсилають страхувальникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках: якщо страхувальник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхових внесків.

Згідно абз. 7 пункту 8.3. Інструкції № 21-1, вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Відповідно до ст. ст. 14, п. 6, 12 ст. 20 Закону № 1058, від 09.07.2003р., платники збору на обов'язкове пенсійне державне страхування зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду; страхові внески сплачуються незалежно від фінансового стану платника.

Базовим звітним періодом є календарний місяць.

Відповідно до розрахунків сума страхових внесків на загальнообов'язкове відповідача становить 77317,39 грн.

Відповідно до частини дев'ятої статті 20 Закону № 1058 днем сплати страхових внесків вважається:

- у разі перерахування сум страхових внесків у безготівковій формі з банківського рахунку страхувальника на банківський рахунок органу Пенсійного фонду або у випадках, передбачених цим Законом, на рахунок Накопичувального фонду - день списання установою банку, установою Державного казначейства України суми платежу з банківського (спеціального реєстраційного) рахунку страхувальника незалежно від часу її зарахування на банківський рахунок органу Пенсійного фонду;

- у разі сплати сум страхових внесків готівкою - день внесення страхувальником коштів у банківську установу чи відділення зв'язку для перерахування на банківські рахунки органу Пенсійного фонду та/або Накопичувального фонду.

У відповідності до положень статті 19 Закону № 1058 страхові внески нараховуються на суми, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати. Поряд з цим, пунктом 12 статті 21 Закону № 1058 передбачено, що страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суми страхових внесків до Пенсійного фонду України у розмірі 77317,39 грн.

Частиною 3 статті 106 № 1058 встановлено, що орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Додатково, частиною першою статті 106 Закону № 1058 передбачено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Частиною 2 статті 106 Закону № 1058 встановлено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкції.

Крім того, пунктом 4 частини 9 статті 106 Закону № 1058 передбачено, що виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми.

Матеріалами справи підтверджено, що рішенням позивача № 3513 від 28.10.2010 застосовано до відповідача штрафні санкції у розмірі 15,75 грн., а рішенням № 447 від 17.01.2011 - у розмірі 531,38грн. При цьому, зазначені рішення відповідачем не оскаржено, визначені штрафні санкції у встановлені строки не сплачено.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Беручи до уваги те, що заявлені суми страхових внесків до Пенсійного фонду України, штрафних санкцій та пені відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується відомостями облікових карток, звітністю, рішенням та вимогою; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ЮСА (юридична адреса: 03126, м. Київ, вул. Василенка, 7-а, фактична адреса: 07400, Київська область, м. Бровари, вул. Олімпійська, 2а, кв. 128, код ЄДРПОУ 30737095) заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 77317 (сімдесят сім тисяч триста сімнадцять) грн. 39 коп. та суму штрафних санкцій у розмірі 547 (п'ятсот сорок сім) грн. 13 коп.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В.Кротюк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2011
Оприлюднено19.10.2016
Номер документу61994898
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11491/11/2670

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні