ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
13.10.2016 Справа № 907/518/16
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Екопоінт-Дніпро", м.Дніпро
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ворлд Фуд", с.Великі Лучки, Мукачівського району
Про стягнення 74223,80 грн. заборгованості
Головуючий суддя Йосипчук О.С.
За участю представників сторін:
від позивача: представник не з'явився
від відповідача: представник не з'явився
СУТЬ СПОРУ: Товариством з обмеженою відповідальністю "Екопоінт-Дніпро", м.Дніпро заявлено позов до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ворлд Фуд", с.Великі Лучки, Мукачівського району про стягнення суми 74223,80 грн. заборгованості за надання послуг з вивезення побутових відходів, згідно Договору №5/13 від 07.10.2013р.
Предметом даного позову є вимога позивача стягнути з відповідача суму 74223,80 грн. заборгованості, в тому числі 36542,00 грн. - сума основного боргу, 2726,00 грн. - сума три проценти річних, 2557,94 грн. - штраф та 32397,86 грн. - сума інфляційних втрат, яка виникла в результаті невиконання відповідачем своїх зобов'язань, згідно з Договором №5/13 від 07.10.2013р. про надання послуг з вивезення побутових відходів.
В судове засідання сторони явку своїх уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, незважаючи на те, що були належним чином повідомлені про час і місце судового розгляду спору.
Відповідач, на неодноразові вимоги суду (ухвали суду у справі від 17.08.2016р., від 09.09.2016р. та від 04.10.2016р.), письмовий відзив з доказами в його обґрунтування не надіслав.
За цих обставин справа розглядається на наявними у ній матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.
Проаналізувавши подані по справі доказові матеріали щодо спірного питання,
Суд констатує наступне:
ВСТАНОВИВ:
Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Екопоінт-Дніпро", м.Дніпро (Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ворлд Фуд", с.Великі Лучки, Мукачівського району (Споживач) було укладено договір №5/13 від 07.10.2013р. про надання послуг з вивезення побутових відходів. Згідно з п. 1.1 вказаного договору Виконавець зобов'язується згідно з графіком надавати послуги з вивезення побутових відходів, а Замовник - своєчасно оплачувати послуги встановленими тарифами у строки і на умовах, на підставі протоколу №4 від 24.05.2011р. "Про результати проведення конкурсного відбору виконавців послуг із прибирання та перевезення побутових відходів у місті Дніпропетровську за територіальним принципом, відповідно до схеми санітарного очищення".
Пунктами 2.2 та 2.3 Договору встановлено, що послуги з вивезення твердих відходів надаються за контейнерною схемою. Для вивезення твердих відходів використовуються технічно справні контейнери, що належать на праві власності Виконавцю.
Згідно з Розділом 3 Договору, середньомісячний обсяг надання послуг розраховується виконавцем на підставі норм накопичення ТВП, затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради № 25/25 від 28.11.2007р. і орієнтовно становить 348,70 куб.м.
Вартість та обсяг послуг розраховується відповідно до Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою КМУ №1070 від 10.12.2008р., та рішення виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №1147 від 31.08.2011р.
Вартість вивезення одного кубічного метру відходів за цим Договором складає 55,00 грн., в т.ч. ПДВ.
Згідно з Розділом 4 Договору, розрахунковим періодом є календарний місяць. У разі застосування щомісячної системи оплати послуг, платежі вносяться не пізніше ніж до 20 числа періоду, що настає за розрахунковим. У разі застосування щомісячної системи оплати послуг, платежі вносяться за 2 місяці. Оплата послуг здійснюється на підставі акту приймання-передачі послуг (робіт), підготовленого Виконавцем.
Підписаний Виконавцем акт приймання-передачі послуг (робіт) у двох примірниках направляється Замовнику за 10 днів до здійснення оплати.
Оплата послуг Виконавця здійснюється Замовником у безготівковому порядку шляхом перерахування ним грошових коштів на розрахунковий рахунок Виконавця на підставі надісланого останнім поштою або факсом рахунку-фактури.
Матеріалами справи підтверджено, що позивач свої зобов'язання за договорами № 5/13 від 07.10.2013р. виконав в повному обсязі, надававши відповідачу послуги з вивезення твердих побутових відходів за період з листопада 2013р. по грудень 2013р. на загальну суму 36542,00 грн., що підтверджується актами надання послуг № 57 від 30.11.2013р. на суму 18452,50 грн. та № 144 від 31.12.2013р. на суму 18089,50 грн.
Однак, відповідач взятих на себе зобов'язань по оплаті вартості наданих послуг з вивезення твердих побутових відходів не виконав в повному обсязі, внаслідок чого виникла заборгованість, яка станом на день вирішення спору становить 36542,00 грн.
З метою досудового вирішення спору, позивач направляв відповідачеві претензії № 01 від 10.01.2014р. та № 08 від 19.02.2016р. про сплату боргу у добровільному порядку, проте відповіді останнього на адресу позивача не надходило.
За приписами ст.526 Цивільного кодексу України та аналогічної до неї норми ст.193 Господарського кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору, вимог закону, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до вимог, що звичайно ставляться.
Згідно з ст.525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно з ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до ст.903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.
Матеріалами справи підтверджується факт неналежного виконання відповідачем взятого за договором №5/13 від 07.10.2013р. зобов'язання та виникнення за ним заборгованості за одержані послуги з вивезення твердих побутових відходів в розмірі 36542,00 грн.
Суд констатує, що позовні вимоги в частині стягнення з відповідача заборгованості за надані послуги з вивезення побутових відходів в розмірі 36542,00 грн. доведено та обґрунтовано позивачем належними доказами, і не спростовано відповідачем, тому підлягають задоволенню.
Крім того, відповідно до п. 7.1.1 Договору, Замовник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу Виконавця, зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3 % від простроченої суми боргу. За прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 7% вартості послуг.
У зв'язку з цим, керуючись ст. 625 Цивільного кодексу України, позивач за прострочення виконання грошового зобов'язання по оплаті за надані послуги з вивезення побутових відходів, нарахував відповідачу інфляційні втрати, що згідно з розрахунком становлять 32397,86 грн. та три проценти річних, що згідно з розрахунком позивача становлять 2726,00 грн.
Відповідно до ч.2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Отже, з урахуванням наведених правових норм, вимоги позивача про стягнення інфляційних та три проценти річних слід визнати такими, що відповідають приписам ст. 625 Цивільного кодексу України, тому підлягають стягненню в повному обсязі.
Нарахований позивачем штраф, судом проаналізовий, підтверджений належним розрахунком, а отже також підлягає стягненню з відповідача в розмірі 2557,94 грн.
Таким чином, позов підлягає задоволенню повністю на загальну суму 74223,80 грн., в тому числі 36542,00 грн. - сума основного боргу, 2726,00 грн. - сума три проценти річних, 2557,94 грн. - штраф та 32397,86 грн. - сума інфляційних втрат.
Відповідно до ст.49 Господарського процесуального кодексу України суд покладає на відповідача відшкодування витрат позивача по оплаті судового збору в розмірі 1378,00 грн.
Керуючись ст.ст. 32, 33, 34, 36, 43, 49, ст.ст. 75, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України,
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Ворлд Фуд" (89625, Мукачівський район, с.Великі Лучки, вул.Лісна, б. 2, код ЄДРПОУ: 36148981) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Екопоінт-Дніпро" (49089, м.Дніпро, вул.Автотранспортна, б. 3, код ЄДРПОУ 38530109, р/р 26002050264143 в ПАТ "Приватбанк", МФО 305299) суму 74223,80 грн., в тому числі 36542,00 грн. - сума основного боргу, 2726,00 грн. - сума три проценти річних, 2557,94 грн. - штраф та 32397,86 грн. - сума інфляційних втрат, а також суму 1378,00 грн. у відшкодування витрат по сплаті судового збору.
Видати наказ.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено 17.10.2016р.
Суддя Йосипчук О. С.
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2016 |
Оприлюднено | 20.10.2016 |
Номер документу | 61998268 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Закарпатської області
Йосипчук О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні