ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
13.10.2016Справа № 910/25755/14
За заявою Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України
про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 таким, що не підлягає виконанню повністю у справі № 910/25755/14
за позовом Антимонопольного комітету України
до Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України
про зобов'язання вчинити дії
Суддя Бондарчук В.В.
Представники:
від позивача: Новицький М.З.;
від відповідача (заявник): не з'явились.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Антимонопольний комітет України (далі - позивач/АМК) звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (далі - відповідач) про зобов'язання останньої виконати пункт другий рішення Антимонопольного комітету України від 19.12.2012 р. № 946-р, шляхом розробки нормативно-правових актів, які визначатимуть порядок вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки та порядок проведення атестації та сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, попередньо узгодивши їх з Антимонопольним комітетом України.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 15.01.2015 позовні вимоги Антимонопольного комітету України задоволено. Зобов'язано Держану службу гірничого нагляду та промислової безпеки України (01601, м. Київ, вул. Еспланадна, буд. 8/10, ідентифікаційний код - 37567777) виконати пункт другий рішення Антимонопольного комітету України від 19.12.2012 р. № 946-р, шляхом розробки нормативно-правових актів, які визначатимуть порядок вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки та порядок проведення атестації та сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, попередньо узгодивши їх з Антимонопольним комітетом України.
Стягнуто з Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (01601, м. Київ, вул. Еспланадна, буд. 8/10, ідентифікаційний код - 37567777) до Державного бюджету України судовий збір у сумі 1 218 (одну тисячу двісті вісімнадцять) грн. 00 коп.
30.01.2015 на виконання рішення Господарського суду міста Києва від 15.01.2015 у справі № 910/25755/14 видано накази.
22.06.2016 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва від Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України надійшла заява про видачу дублікату наказу Господарського суду міста Києва від 15.01.2015 у справі № 910/25755/14.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.06.2016 у задоволенні заяви Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про видачу дублікату наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 відмовлено.
02.08.2016 через загальний відділ діловодства суду представник АМК подав заяву, в якій просив суд відновити пропущений строк для пред'явлення наказу Господарського суду міста Києва № 910/25755/14 від 30.01.2015 до виконання.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.08.2016 призначено розгляд заяви Антимонопольного комітету України про поновлення пропущеного строку для пред'явлення наказу Господарського суду міста Києва № 910/25755/14 від 30.01.2015 до виконання на 18.08.2016.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.08.2016 заяву Антимонопольного комітету України про поновлення пропущеного строку для пред'явлення наказу Господарського суду міста Києва № 910/25755/14 від 30.01.2015 до виконання задоволено. Поновлено пропущений строк для пред'явлення до виконання наказу Господарського суду міста Києва № 910/25755/14 від 30.01.2015 до 30.01.2017.
02.09.2016 через загальний відділ діловодства суду від Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України надійшла заява про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.09.2016 заяву Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню, повернуто заявнику без розгляду.
20.09.2016 через відділ автоматизованого документообігу суду Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України повторно подала заяву про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.09.2016 розгляд заяви призначено на 03.10.2016, зокрема, зобов'язано Антимонопольний комітет України (стягувача) надати суду - письмові пояснення на заяву про визнання наказу Господарського суду міста Києва № 910/25755/14 від 30.01.2015 таким, що не підлягає виконанню повністю.
У судовому засіданні 03.10.2016 оголошувалась перерва до 13.10.2016 згідно ст. 77 ГПК України.
06.10.2016 через відділ автоматизованого документообігу суду представник боржника (заявник) подав доповнення до заяви про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню повністю.
У даному судовому засіданні представник АМК заперечив проти задоволення заяви про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню повністю та надав письмові пояснення, в яких зазначає, що станом на жовтень 2016 року до АМК не надходили на погодження проекти нормативно-правових актів Держгірпромнагляду з визначення порядку вступу суб'єктів господарювання на ринок із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, а відповідно рішення АМК № 946-р від 19.12.2012 на теперішній час не виконано.
Представник відповідача (заявник) у судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, однак про дату, час та місце розгляду заяви, був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою повноважного представника.
Тож, обґрунтовуючи подану заяву, боржник зазначає, що наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 10.12.2012 № 1387 Про затвердження Правил сертифікації фахівців з неруйнівного контролю , який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.01.2013 за № 10/22542, затверджено Правила сертифікації фахівців з неруйнівного контролю, що свідчить про виконання у повному обсязі рішення Антимонопольного комітету України від 19.12.2012 р. № 946-р.
Отже, розглянувши заяву Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню, суд відзначає наступне.
Так, рішенням Антимонопольного комітету України № 946-р від 19.12.2012 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції" визнано бездіяльність Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (м. Києва), яке полягає у неприйнятті протягом тривалого часу нормативно-правових актів, необхідних для врегулювання порядку (процедури) входження суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, а також проведення атестації та сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, порушенням, передбаченим частиною першою статті 15 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді бездіяльності органу влади, яке призвело до недопущення конкуренції на ринку послуг із сертифікації персоналу в галузі неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, підпорядкованих Державній службі гірничого нагляду та промислової безпеки України.
Пунктом 2 вказаного рішення зобов'язано Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України припинити порушення, зазначене у пункті 1, зокрема, шляхом розробки та затвердження в порядку, передбаченому законодавством, нормативно-правових актів, які визначатимуть порядок вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки та порядок проведення атестації та сертифікації з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, попередньо узгодивши їх з Антимонопольним комітетом України.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 15.01.2015 зобов'язано Держану службу гірничого нагляду та промислової безпеки України (01601, м. Київ, вул. Еспланадна, буд. 8/10, ідентифікаційний код - 37567777) виконати пункт другий рішення Антимонопольного комітету України від 19.12.2012 р. № 946-р, шляхом розробки нормативно-правових актів, які визначатимуть порядок вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки та порядок проведення атестації та сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, попередньо узгодивши їх з Антимонопольним комітетом України.
За твердженням позивача, наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 10.12.2012 № 1387 Про затвердження Правил сертифікації фахівців з неруйнівного контролю , який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.01.2013 за № 10/22542, затверджено Правила сертифікації фахівців з неруйнівного контролю.
Листом від 23.01.2013 № 623/0/11-05/6/13 Держгірпромнагляд повідомив позивача про часткове виконання рішення АМК від 19.12.2012 № 946-р шляхом затвердження Правил сертифікації фахівців з неруйнівного контролю , а також про розроблення проекту нормативно-правового акту про порядок вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, який було заплановано подати на погодження до заінтересованих органів, в тому числі і до АМК.
Крім того, листом від 16.10.2014 № 7707/0/11-05/6/14 Держгірпромнагляд повідомив позивача про розробку нормативно-правових актів, якими встановлено порядок вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки та непогодження їх заінтересованими органами.
Разом з тим, відповідно до пункту 1.2 Правил сертифікації фахівців з неруйнівного контролю, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України 10.12.2012 № 1387, ці Правила встановлюють: вимоги до загальної освіти, спеціальної підготовки і стану здоров'я фахівців з неруйнівного контролю; вимоги до кваліфікації фахівців з неруйнівного контролю; вимоги до структури кваліфікаційного екзамену та процедури атестації фахівців з неруйнівного контролю; процедуру сертифікації фахівців з неруйнівного контролю; порядок ведення реєстру сертифікованих фахівців з неруйнівного контролю.
Тож, вказаними вище Правилами не передбачено порядку вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, необхідність розробки якого встановлено рішенням АМК від 19.12.2012 № 946-р.
У відповідності до ч. 4 ст. 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд ухвалою вносить виправлення до наказу, а у разі якщо його було видано помилково або якщо обов'язок боржника відсутній повністю чи частково у зв'язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин, господарський суд визнає наказ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково. Якщо стягнення за таким наказом уже відбулося повністю або частково, господарський суд одночасно на вимогу боржника стягує на його користь безпідставно одержане стягувачем за наказом.
Пунктом 3.3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року N 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" визначено, що ч. 4 ст. 117 ГПК містить підстави визнання наказу таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, за заявами стягувачів або боржників, поданими в порядку зазначеної статті:
- якщо його видано помилково;
- якщо обов'язок боржника відсутній повністю чи частково у зв'язку з його припиненням добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин (наприклад, у разі скасування чи зміни в апеляційному або в касаційному порядку чи за результатами перегляду за нововиявленими обставинами рішення, на підставі якого наказ було видано, якщо на момент таких скасування чи зміни наказ ще не було виконано повністю або частково).
Таким чином, враховуючи те, у матеріалах справи відсутні докази надходження до АМК для погодження проектів нормативно-правових актів Держгірпромналяду з визначення порядку вступу суб'єктів господарювання на ринок послуг із сертифікації персоналу з неруйнівного контролю об'єктів підвищеної небезпеки, рішення Господарського суду міста Києва від 15.01.2015 є таким, що не виконано.
З огляду на викладене, суд визнає подану заяву Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України про визнання наказу Господарського суду міста Києва від 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню повністю - необґрунтованою, відповідно задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 86, 117 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України про визнання наказу Господарського суду міста Києва 30.01.2015 у справі № 910/25755/14 таким, що не підлягає виконанню - відмовити повністю.
Ухвала може бути оскаржена у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Суддя Бондарчук В.В.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2016 |
Оприлюднено | 19.10.2016 |
Номер документу | 61999605 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бондарчук В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні