Постанова
від 07.05.2007 по справі 15/137-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

15/137-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21036, м. Вінниця,  Хмельницьке шосе, 7  тел. 66-03-00, 66-11-31     http://vn.arbitr.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

07 травня 2007 р.                                                                                Справа № 15/137-07

Суддя господарського суду  

при секретарі судового засідання  , розглянувши матеріали справи

за позовом:Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів( м. Вінниця, вул. Пирогова, 135А)   

до: Товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ "Віннторгпром" (м. Вінниця, вул. Червоноармійська, 31)  

про стягнення 3018,75 грн.

          

Представники :

позивача     :   Мазуренко А.Ф., за дорученням

відповідача :   не з'явився

ВСТАНОВИВ :

          Вінницьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів  подано позов до ТОВ ВКФ "Віннторгпром" про стягнення  3018,75 грн. штрафних санкцій  за не створення 1 робочого місця для інвалідів у 2005 р.

          Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, посилаючись на обставини, викладені в позові, просила його  задовольнити.

          Представник  відповідача  в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений завчасно та належним чином, про що свідчить підпис останнього на відповідній розписці від 18.04.2007р. За таких обставин  тому судом ухвалено розглянути справу за наявними в ній доказами без участі відповідача.

          Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та вивчивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд встановив, що згідно звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік форми №10-ПІ, у 2005 році на підприємстві працювали 8 осіб, з них зазначено 1 інвалід. Відповідно до Інструкції із статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві, затвердженої наказом Мінстату України від 07.07.1995 р. № 171 (надалі Інструкція) чисельність працюючих інвалідів штатних працівників обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням  одержаної суми на кількість місяців за період з початку року. Як вбачається з списку працюючих інвалідів-штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2005р., наданого відповідачем разом з формою №10-ПІ, в штаті ТОВ ВКФ "Віннторгпром" в 2005р. перебував один інвалід Петричко В.М. всього лише 2 місяці. Таким чином, у відповідності до вищезазначеної Інструкції середньоспискова чисельність інвалідів  –штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2005р.  складає  0,16 (2 /12), що свідчить про відсутність встановленого нормативу в кількості 1 місця.

          Статтею 19 Закону  України від 21.03.1991 р. “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (зі змінами , далі –Закон)  встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

   Статтею 20 Закону  встановлено, що підприємства, установи, організації, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації,  яка використовує найману працю.

          Як слідує зі звіту середньорічна заробітна плата  на підприємстві відповідача за 2005 р. становила 6037,5 грн. (48300 : 8), таким чином сума штрафних санкцій складає половину згаданої суми, тобто 3018,75 грн. (6037,5 х 0,5).

        Відповідно до п. 10 Положення про робоче місце інваліда  і порядок працевлаштування  інвалідів, затвердженого Постановою КМ України від 03.05.95 № 314 працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами  Мінсоцзахисту, місцевими  Радами народних депутатів, громадськими організаціями  інвалідів  з  урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.

       Відповідно до п. 14 Положення про робоче місце інваліда  і порядок працевлаштування  інвалідів, затвердженого Постановою КМ України від 03.05.95 № 314 підприємства      інформують державну службу  зайнятості  та  місцеві   органи соціального  захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

     Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. N 314, визначено, що робоче місце інваліда - це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі та організації незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда (п. 1). Робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда (п. 3). Згідно з п. 5 Положення підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування  інвалідів.  

          З матеріалів справи судом встановлено, що в 2005р. ТОВ ВКФ "Віннторгпром", м. Вінниця інформацію про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких можуть працювати інваліди до державної служби зайнятості не подавало, про що свідчить лист Лівобережного міжрайонного центру зайнятості м. Вінниці № 02-04/1707 від 23.11.2006р.

          Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 КАСУ).  

          В зв'язку з тим, що відповідач не надав доказів створення на підприємстві необхідних за нормативом робочих місць для інвалідів визначених Законом (1 місце), не надав доказів  подання відомостей про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів  у державну  службу  зайнятості  та  місцеві   органи соціального  захисту населення в 2005р., суд приходить до висновку що позов підлягає  задоволенню.

          Керуючись ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України,--

ПОСТАНОВИВ:

          Позов задовольнити.

          Стягнути з  Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Віннторгпром" ( м. Вінниця, вул. Червоноармійська, 31, код ЄДРПОУ 23058611, р/р 260073165 в АППБ "Аваль", МФО 302247) на користь Вінницького обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів ( м. Вінниця, вул. Пирогова, 135 А, Держбюджет м. Вінниці, р/р 31217230600002, код 21727686 в УДК у Вінницькій області, м. Вінниця, МФО 802015, призначення платежу 23058611; 50070000; 221 "Платежі до Фонду соціального захисту інвалідів") 3018,75 грн. адміністративно-господарської санкції за нестворення нормативу робочих місць для інвалідів.

Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                     

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення07.05.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу620071
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/137-07

Ухвала від 16.04.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Рішення від 29.05.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 15.05.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петров В.С.

Постанова від 07.05.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Курко О.П.

Рішення від 10.04.2007

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 06.03.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Курко О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні