Постанова
від 16.12.2010 по справі 2-а-4867/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2010 р. Справа № 2-а-4867/10/0270

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Олесі Миколаївни ,

при секретарі судового засідання: Балан Марині Анатоліївні

за участю представників сторін:

позивача : ОСОБА_1

відповідача : не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: управління Пенсійного фонду України в Замостянському районі м. Вінниці

до: Суб`єкта підприємницької діяльності-фізичної особи ОСОБА_2

про: стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ :

25 листопада 2010 року управління Пенсійного фонду України у Замостянському районі м. Вінниці (УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці) звернулося в суд з позовом до Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_2 (СПД ФО ОСОБА_2В.) про стягнення заборгованості в розмірі 2573 грн 86 коп. мотивуючи вимоги наступним.

СПД ФО ОСОБА_2 зареєстрована в УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці і є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Станом на 15 листопада 2010 року за відповідачем рахується борг по сплаті страхових внесків - за період з 02 квітня 2010 року по 15 листопада 2010 року в розмірі 2573 грн 86 коп.

Про сплату вказаної суми СПД ФО ОСОБА_2 надсилалась вимога, проте заборгованість відповідачем не сплачена і вимога в установленому законом порядку не оскаржена.

Посилаючись на те, що несплата основного платежу тягне за собою ненадходження коштів до відповідного фонду та порушує інтереси держави у системі пенсійного забезпечення, вимоги фонду відповідачем не виконані та в установленому порядку не оскаржені, - просило стягнути з СПД ФО ОСОБА_2 суму заборгованості на їх користь в судовому порядку.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 26 листопада 2010 року відкрито провадження і адміністративна справа призначена до розгляду.

В судовому засіданні представник УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці - завідуюча юридичного сектору ОСОБА_1 (довіреність на а.с. 18) позов підтримала та просила його задовольнити повністю, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Відповідач в судові засідання, призначені на 08 грудня 2010 року, 16 грудня 2010 року не з'являлася, хоча про час, дату і місце розгляду справи повідомлялася завчасно та належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень №20368747, №20379773 (а.с. 17, 21).

За таких обставин, суд вважає, що вжив всіх заходів для повідомлення належним чином СПД ФО ОСОБА_2 про час, дату і місце розгляду справи для її участі або уповноваженого представника та надав можливість для реалізації права на судовий захист.

Більше того, письмових заперечень на позовну заяву, відповідно до ухвали суду від 26 листопада 2010 року, інших доказів по справі, будь-яких заяв чи клопотань відповідач не надсилала, що свідчить про відсутність у неї інтересу до розгляду справи.

Отже, виходячи зі змісту статті 128 КАС України неявка відповідача без поважних причин або неповідомлення про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи протягом розумного строку, у зв'язку з чим судом ухвалено розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідив надані у справу докази, надав їм юридичну оцінку, виходячи з наступного.

Відносини, що виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, регулюються Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09 липня 2003 року №1058-ІV (Закон №1058), який набрав чинності з 01 січня 2004 року. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно положень частини другої статті 5 Закону №1058-IV, виключно цим Законом визначаються принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, а також платники страхових внесків.

Платниками внесків є роботодавці, підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, що обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством або за договорами цивільно-правового характеру (ст. 15 Закону №1058).

СПД ФО ОСОБА_2 зареєстрована, як фізична особа - підприємець Вінницькою міською радою 01 грудня 2008 року, про що видано свідоцтво серії В02 №818299 та є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону (ст. 1 Закону №1058).

Так, пунктом 5.3.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 16 січня 2004 року №64/8663, встановлено обов'язок страхувальників сплачувати страхові внески за себе та членів їх сімей, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, якщо податковими органами провадиться нарахування авансових сум податку, протягом року до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада авансові платежі в розмірі 25 відсотків річної суми страхового внеску, обчисленої від суми, визначеної податковими органами для сплати авансових сум податку на доходи фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності.

Суми страхових внесків, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним до 01 квітня року, наступного за звітним роком, на підставі даних річної податкової декларації. Розмір місячного страхового внеску повинен бути не менше мінімального розміру страхового внеску за кожний місяць, розрахованого шляхом множення розміру мінімальної заробітної плати за відповідний місяць, у якому платник мав чистий дохід, на розмір страхового внеску. Вказані розрахунки подаються фізичними особами-суб`єктами підприємницької діяльності до органів Пенсійного фонду за місцем їх проживання.

Відповідно до чинного законодавства, СПД ФО ОСОБА_2 21 січня 2010 року до УПФ України в Замостянському районі м. Вінниці подала розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за 2009 рік, згідно якого ОСОБА_2 за вказаний період був отриманий чистий дохід в сумі 7752 грн 60 коп. Сума страхових внесків із суми доходу 7752 грн 60 коп., яку повинна була сплатити відповідач становить 2573 грн 86 коп. (7752грн. 60 коп. * 33,2%), однак вказана сума нею не сплачена (а.с. 8).

Також, в матеріалах справи наявна довідка видана ДПІ м. Вінниці про те, що згідно поданої декларації про отриманні в 2009 році доходи, ОСОБА_2 задекларований чистий оподаткований доход в сумі 7752 грн 60 коп. (а.с. 9).

Зокрема, як вбачається із картки особового рахунку страхувальника, 15 листопада 2010 року відповідачем сплачено внески за січень 2009 року в сумі 43,82 грн, за квітень 2009 року в сумі 43,82 грн. (а.с. 7).

У випадку утворення у платника стразових внесків заборгованості, частиною третьою статті 106 Закону №1058 (у редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено повноваження на вжиття заходів для погашення заборгованості, зокрема, територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені управлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій. Страхувальник у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду. А в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонду має право оскарження вимоги в судовому порядку. Про оскарження вимоги територіального органу Пенсійного фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенсійного фонду або в судовому порядку страхувальник зобов'язаний письмово повідомити відповідний територіальний орган Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів із дня звернення до виконавчої дирекції Пенсійного фонду чи суду.

На виконання вказаних положень закону, УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці направлялась відповідачу вимога від 06 травня 2010 року №Ф-233 на загальну суму 2573 грн 86 коп., яка отримана нею 12 травня 2010 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення №20000395 (а.с. 11).

Нарахована позивачем сума протягом десяти робочих днів після отримання вимоги не сплачена та ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржена.

Таким чином, 2573 грн 86 коп. заборгованості відповідача перед УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці знайшли своє підтвердження фактичними обставинами і матеріалами справи.

В силу частини третьої статті 18 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Не проведення розрахунків з Пенсійним фондом істотно зачіпає інтереси держави, перешкоджає їй в здійсненні своєчасного та в повному обсязі фінансування пенсійних виплат відповідно до чинного законодавства.

Згідно із пунктом 7 частини першої статті 64 Закону №1058 виконавча дирекція Пенсійного фонду та її територіальні органи наділені правом стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків, а згідно із частиною третьою статті 106 цього Закону орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки.

В таких адміністративних справах за зверненням суб'єкта владних повноважень з позовом до фізичної чи юридичної особи у випадках, визначених законом, адміністративний суд надає упереджувальний захист правам, свободам та інтересам особи. При цьому, щоб не допустити зловживань суб'єкта владних повноважень та можливих порушень прав, свобод чи інтересів, Конституцією та законами України встановлено судовий контроль за вжиттям таких заходів. Адміністративний суд у зазначених справах, згідно з частиною першою статті 2 КАС України, перевіряє, зокрема, чи не буде порушено (у тому числі безпідставно обмежено) права, свободи та інтереси осіб у разі задоволення адміністративного позову суб'єкта владних повноважень.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що вимоги УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, оскільки заявлена сума до стягнення складається із сум внесків, які визначенні відповідачем у поданому до управління розрахунку самостійно, що свідчить про його погодження, в установлений строк ця сума не сплачена, що потягло за собою виникнення заборгованості, вимога про її сплату не виконана і в установленому законом порядку не оскаржена, а також враховуючи те, що УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці має право звернутися до суду про стягнення недоїмки, а суд наділений повноваженнями на стягнення такої заборгованості, то суд вважає, що існують обґрунтовані підстави для задоволення позову.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Суб'єкта підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_2 (пров. К.Маркса, 20, м. Вінниця, 21100, Ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь управління Пенсійного фонду України у Замостянському районі м. Вінниці (21100, м. Вінниця, вул. 50-річчя Перемоги, 7, р/р 25605323530101 в ОПЕРВ ВАТ Держощадбанк , МФО 302076, код ЄДРПОУ 20097763) заборгованість в сумі 2573 грн 86 коп. (дві тисячі п'ятсот сімдесят три гривні вісімдесят шість копійок).

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови оформлено: 17.12.10

Суддя Чудак Олеся Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2010
Оприлюднено21.10.2016
Номер документу62029376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4867/10/0270

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні