Постанова
від 11.10.2016 по справі 809/1298/16
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" жовтня 2016 р. Справа № 809/1298/16

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Лучко О.О.

за участю секретаря Королевич О.В.

за участю сторін:

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю " Літікс Імпекс"

про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

28.09.2016 року Коломийська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - Коломийська ОДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Літікс Імпекс" (далі - ТОВ "Літікс Імпекс") про стягнення податкового боргу в розмірі 125115,00 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, суду пояснив, що за відповідачем станом на день подання адміністративного позову рахується податковий борг в загальному розмірі 125 115,00 грн. по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності з юридичних осіб, який виник у зв'язку із несплатою самостійно задекларованих сум податкового зобов'язання по орендній платі за землю 2014 рік, 2015 рік та січень-липень 2016 року згідно із податковими деклараціями за вказані періоди. Заборгованість станом на день розгляду справи боржником не сплачена. На підставі наведеного просив позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, правом на подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав. Документи, які надсилалися відповідачу, повернулися до суду з відміткою Укрпошти - "за зазначеною адресою не проживає", хоча виклик здійснювався за адресою, зазначеною в ЄДРПОУ. Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено , що Товариство з обмеженою відповідальністю "Літікс Імпекс" є юридичною особою та перебуває на обліку у Коломийській ОДПІ як платник податків і зборів.

14.12.2012 року між Коломийською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Літікс Імпекс" (Орендар) укладено договір оренди землі, відповідно до п.1 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва сміттєпереробного об'єкту в районі об'їзної дороги Мамалига-Нижанковичі, на основі рішення Коломийської міської ради від 15.09.2011 року №618-10/2011 Про надання земельної ділянки в районі об'їзної дороги Мамалига-Нижанковичі в оренду та рішення Коломийської міської ради від 11.09.2012 року №1297-24/2012 Про внесення змін у рішення міської ради від 15.09.2011 №618-10/2011 .

Відповідно до п.2 даного договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 20000 кв. м. або 2,0000 га. Договір укладено на 49 років та після закінчення терміну договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк, за умов належного виконання договору. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 37 992,00 грн. в рік на відповідний рахунок у строки відповідно до Податкового законодавства України. Розмір орендної плати переглядається щорічно у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів у тому числі внаслідок інфляції; в інших випадках, передбачених законом (п.12 договору) (а.с.29-32).

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, ТОВ "Літікс Імпекс" 19.02.2014 року, 19.02.2015 року та 22.02.2016 року подало до Коломийської ОДПІ податкові декларації з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за 2014 рік на загальну суму 37 992,00 грн. (щомісячний розмір земельного податку 3166,00 грн.), за 2015 рік на загальну суму 47 454,00 грн. (щомісячний розмір земельного податку 3954,00 грн.) та 2016 рік відповідно на загальну суму 68 004,00 грн. (щомісячний розмір земельного податку 5667,00 грн.) (а.с. 12-14).

Однак, самостійно задекларовані грошові зобов'язання по даному податку за період з 2014 року (37 992,00 грн.) по 2015 рік (47 454,00 грн.) та за січень-липень 2016 року (39669,00 грн. (5667,00 грн. х 7 міс. = 39669,00 грн.) товариство не сплатило, у зв'язку з чим виникла заборгованість в загальному розмірі 125 115,00 грн.

Вказане також підтверджується зворотнім боком облікової картки ТОВ "Літікс Імпекс" (а.с.10-11).

15.08.2013 року Коломийська ОДПІ виставила ТОВ "Літікс Імпекс" податкову вимогу про сплату податкового боргу за №69-11 від 15.08.2013 року, яка отримана уповноваженою особою товариства 20.08.2013 року (а.с. 15).

Таким чином, за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 125 115,00 грн., який виник у зв'язку із несплатою самостійно задекларованих грошових зобов'язань по орендній платі з юридичних осіб за 2014, 2015 рік та січень-липень 2016 року.

При вирішенні даного спору суд виходив з наступного нормативного правового регулювання.

Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

В п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).

Згідно із п.46.1. ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - це документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п.49.1, п.49.2 ст.49 ПК України).

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п.285.1, п.285.2 ст.285 ПК України).

Відповідно до п.286.2 ст.286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст.287 ПК України).

Відповідно до п.288.1 ст.288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п.288.2, п.288.3 ст.288 ПК України).

Згідно із п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, не підлягає оскарженню (п.56.11 ст.56 ПК України).

Відтак, самостійно визначені відповідачем суми грошових зобов'язань у податковій декларації з орендної плати за землю є узгодженими та підлягають обов'язковій сплаті.

Враховуючи наведене, позовні вимоги про стягнення з відповідача податкового боргу в загальному розмірі 125 115,00 грн. є обгрунтованими.

Згідно із п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковим боргом визнається сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст.59 ПК України).

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) (п. 59.5 ст.59 ПК України).

Судом встановлено, що 15.08.2013 року Коломийська ОДПІ виставила податкову вимогу про сплату податкового боргу №69-11, яка отримана відповідачем (а.с. 15).

Відповідно до п.95.1 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п.95.21 ст.95 ПК України).

Згідно із п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.4. ст.95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку , визначеному Кабінетом Міністрів України.

Наявність податкового боргу ТОВ "Літікс Імпекс" в загальному розмірі 125 115,00 грн. підтверджується дослідженими матеріалами справи, доказів сплати заборгованості відповідач суду не надав.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про законність та обгрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Літікс Імпекс" (ідентифікаційний код юридичної особи 37793910) з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують платника, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, в дохід бюджету податковий борг в розмірі 125 115,00 грн. (сто двадцять п'ять тисяч сто п'ятнадцять гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя: Лучко О.О.

Постанова складена в повному обсязі 17.10.2016 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2016
Оприлюднено21.10.2016
Номер документу62031747
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1298/16

Постанова від 11.10.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 11.10.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні