ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2010 р. Справа № 2-а-1875/10/0270
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Аліменко Володимир Олександрович , розглянувши в порядку письмового провадження в м. Вінниці матеріали справи
за позовом : Хмільницької об'єднаної державної податкової інспекції
до : Товариства з обмеженою відповідальністю агропромислової фірми "Кодар"
про : припинення (скасування) юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Хмільницька об'єднана державна податкова інспекція (далі - Хмільницька ОДПІ) з позовом про припинення (скасування) юридичної особи (суб'єкта господарювання) - товариства з обмеженою відповідальністю агропромислової фірми "Кодар" (далі - ТОВ АПФ "Кодар").
Позов мотивовано тим, що відповідач з 2007 року не подає органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
В судове засідання представник позивача не з'явився, хоча про дату та час судового засідання був повідомлений завчасно та належним чином, доказом чого є наявна в матеріалах справи розписка про вручення судової повістки.
Представник відповідача до суду також не з'явився та письмових заперечень проти позову не подав, хоча про дату та час судового засідання був повідомлений завчасно та належним чином, доказом чого є наявна в матеріалах справи розписка про вручення судової повістки.
За даних обставин, беручи до уваги положення частини 6 статті 128 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Відповідно до наданих доказів судом встановлено, що ТОВ АПФ "Кодар" зареєстроване виконавчого комітету Хмільницької районної ради № 24 від 05.11.1994р. та взяте на облік як платник податків Хмільницькою ОДПІ від 05.12.1994 за № 33.
Згідно довідки Головного управління статистики у Вінницькій області №3 від 16.09.2005, відповідач включений до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код - 20107088, місцезнаходження: АДРЕСА_1. Керівник - ОСОБА_1.
Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування" передбачені обов'язки платників податків і зборів (обов'язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
В порушення зазначених норм Закону відповідач не звітує до Хмільницької ОДПІ з 17.07.2007 року (а.с. 10).
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 №80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 за № 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до п. 17, ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з частиною першою ст. 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України) учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з частиною першою ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до частини другої ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон) підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже, враховуючи те, що відповідач не звітує у встановленому законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєстрації юридичної особи -ТОВ АПФ "Кодар".
Відповідно до частини першої ст. 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Відповідно до частини п'ятої ст. 38 Закону суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
А частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до частини четвертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з частиною першою ст. 36 Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини десятої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з частиною дев'ятою ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд дійшов висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені.
В зв'язку з наведеним вище суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію яка б займалась процедурою ліквідації ТОВ АПФ "Кодар" та її головою призначити керівника даного підприємства, що значиться в довідці ЄДРПОУ - ОСОБА_1 Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи ТОВ АПФ "Кодар" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно з частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обвЂ�єктивному дослідженні.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, то згідно з ч. 2 ст. 94 КАС України судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити (скасувати) державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю агропромислової фірми "Кодар" (юридична адреса: АДРЕСА_1, 22000, код ЄДРПОУ 20107088).
Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії - ОСОБА_1 - керівник ТОВ АПФ "Кодар" (адреса проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1янівська, 67, кв. 74).
Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що ТОВ АПФ "Кодар" перебуває у процесі припинення.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ТОВ АПФ "Кодар", та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 року №755-IV.
Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.
Копію постанови після набрання законної сили направити Державному реєстратору виконавчого комітету Вінницької міської ради для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Аліменко Володимир Олександрович
13.09.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2016 |
Номер документу | 62055877 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні