ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2010 р. Справа № 2-а-3812/10/0270
м. Вінниця
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Мельник-Томенко Жанна Миколаївна , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом : Державної податкової інспекції у м. Вінниці
до : товариства з обмеженою відповідальністю "Компроміс ЛТД"
про : припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспекція у м. Вінниці звернулася до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Компроміс ЛТД .
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач 1993 року не подає органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, що є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 3 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, застосовується скорочене провадження.
Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України заперечень проти позову не направив. Копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 27.09.2010 року направлено відповідачу за адресою, внесеною до ЄДРПОУ. Відповідно до довідки Укрпошти від 13.10.2010 року адресат за вказаною адресою не значиться.
Згідно з ч. 3 ст. 167 КАС України, судове рішення вважається врученим, у тому числі у разі повернення поштового відправлення, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин, та у разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за адресою, повідомленою цими особами суду, або за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в ЄДРПОУ, які не мають статусу підприємців, за адресою їх місця проживання чи місця перебування, яка зареєстрована у встановленому законом порядку.
Враховуючи те, що поштове відправлення повернуто Укрпоштою по причині незнаходження відповідача за адресою внесеною до ЄДРПОУ, суд вважає, що вжив всіх заходів для належного повідомлення відповідача, а тому відповідно до ч. 3 ст. 167 КАС України копія ухвали вважається врученою.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, дійшов висновку про наявність достатніх підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.
Згідно рішення виконавчого комітету Ленінської районної ради народних депутатів № 244 від 19.08.1992 року, зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю Компроміс ЛТД (а.с.4). Вказане підприємство діє на підставі статуту, затвердженого рішення протоколом зборів засновників № 1 від 11.07.1992 року, зареєстрованого виконкомом Ленінської районної ради народних депутатів м. Вінниці (а.с.6).
Відповідно до довідки Управління статистики у Вінницькій області № 13/4/1609 від 07.05.2007 року в ЄДРПОУ значиться ТОВ Компроміс ЛТД , ідентифікаційний код - 13324052, адреса: вул. Леніна, 81, м. Вінниця, керівник юридичної особи - ОСОБА_1 (а.с.3).
Статтею 9 Закону України „Про систему оподаткування» передбачені обов'язки платників податків і зборів (обов'язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до статті 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
В порушення зазначених норм Закону відповідач не звітує до ДПІ у м. Вінниці з 1993 року, що стверджується довідкою позивача №168522/10/15 від 17.09.2007 року (а.с.9). Відповідно до цієї довідки у відповідача відсутня заборгованість перед бюджетом.
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 року № 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 року за № 172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до пункту 17 частини 1 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з частиною першою статті 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України) учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до статті 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
При цьому, згідно з частиною першою статті 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон) підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже, враховуючи те, що відповідач не звітує у встановленому законодавством порядку більш ніж протягом року, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Компроміс ЛТД .
Відповідно до частини першої статті 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Згідно з частиною 5 статті 38 вказано вище Закону, суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи.
Приписами частини 7 цієї ж статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до частини четвертої статті 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.
Згідно з частиною першою статті 36 Закону, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини 10 статті 38, частини 8 статті 36 Закону, за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з частиною 9 статті 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, частина 7 статті 9 КАС України передбачає можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права).
Як вже зазначалось, згідно довідки з ЄДРПОУ №13/4/1609 від 07.05.2007 року керівником ТОВ Компроміс ЛТД є ОСОБА_1, який до того являється одним із засновників товариства, що підтверджується установчим договором (а.с.19).
У зв'язку з наведеним, суд вважає за необхідне покласти на керівника ТОВ Компроміс ЛТД - ОСОБА_1 обов'язки ліквідатора.
Зобов'язати ліквідатора ТОВ Компроміс ЛТД не пізніше 10 днів з моменту набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Компроміс ЛТД та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою статті 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно з частиною 7 статті 59 ГК України, скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
З приписів статей 71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Зважаючи, що відповідач доказів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 183-2, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю Компроміс ЛТД (юридична адреса: вул. Леніна, 81, м. Вінниця, код ЄДРПОУ - 13324052).
Покласти на керівника ТОВ Компроміс ЛТД - ОСОБА_1 виконання функцій ліквідатора юридичної особи - ТОВ Компроміс ЛТД .
Після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що ТОВ Компроміс ЛТД перебуває у процесі припинення.
Зобов'язати ліквідатора не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ТОВ Компроміс ЛТД , та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами 1, 2 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" .
Встановити строк роботи ліквідатора ТОВ Компроміс ЛТД 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.
Копію даної постанови направити державному реєстратору м. Вінниці, для виконання вимог статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя /підпис/ ОСОБА_2
25.10.2010
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2016 |
Номер документу | 62056113 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мельник-Томенко Жанна Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мельник-Томенко Жанна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні