ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 грудня 2010 р. Справа № 2-а-4959/10/0270 м. Вінниця
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Чернюк Алли Юріївни ,
розглянувши у письмовому проваджені матеріали справи
за позовом : Державної податкової інспекції у м. Вінниці
до : ТОВ "Редакція газети "Дорога. Транспорт. Пішохід."
про : стягнення податкового боргу
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Державної податкової інспекції м. Вінниці (далі - ДПІ м. Вінниці) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Дорога. Транспорт. Пішохід." (далі - ТОВ "Редакція газети "Дорога. Транспорт. Пішохід.") про стягнення заборгованості перед бюджетом.
Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 28.10.2010 року за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом по податках і зборах в загальній сумі 30813,85 грн., з яких 6266,90 грн. - борг по податку з власників транспортних засобів, 11783,07 грн. - по земельному податку, 12605,53 грн. - борг з орендної плати за земельні ділянки, 152,08 грн. - по комунальному податку, 6,27 грн. - по збору за забруднення навколишнього природного середовища
Вищевказана заборгованість підприємства станом на 28.10.2010 року в добровільному порядку не сплачена, а тому позивач змушений звернутися до Вінницького окружного адміністративного суду із зазначеними позовними вимогами.
Ухвалою суду від 03 грудня 2010 року за даним позовом відкрито провадження у адміністративній справі №2-а-4959/10/0270 та призначено її до судового розгляду.
Позивач в судове засідання не з'явився, проте надав клопотання від 20.12.2010 року вх. № 28182, в якому просить розглянути справу без його участі та позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з`явився, проте 27.12.2010 року надав клопотання вх. № 28817, в якому просить розглянути справу без його участі в письмовому провадженні.
За правилами КАС України розгляд і вирішення справи в судах першої та апеляційної інстанцій здійснюється у двох формах: у судовому засіданні та в порядку письмового провадження.
Відповідно до п. 10 ст. 3 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Отже, цією процесуальною нормою встановлено те, що судовий розгляд справи в порядку письмового провадження здійснюється: без виклику осіб, які беруть участь у справі; на основі наявних у суду матеріалів; без проведення судового засідання, передбаченого главою третьою розділу третього КАС України.
За правилами ч. 3 ст. 122 КАС України та ч. 1 ст. 197 КАС України підставою для розгляду справи в порядку письмового провадження, зокрема, в суді першої інстанції клопотання особи, яка бере участь у розгляді справи, про розгляд справи за її відсутності. Тобто розгляд і вирішення справи в суді першої інстанції у порядку письмового провадження можливі лише за наявності такого клопотання.
Оскільки сторонами подано заяви про розгляд справи за їх відсутності, а тому дана справа розглянута та вирішена в порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, дійшов висновку про наявність достатніх підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.
ТОВ "Редакція газети "ДТП" зареєстроване Виконавчим комітетом Вінницької міської ради 18.10.2004 року, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію Серія А00 №142411 (а.с. 36).
- згідно поданих податкових розрахунків заборгованість по земельному податку становить в загальній сумі 11783,07 грн., з яких по податковому розрахунку № 1972 від 26.01.09 в сумі 21405,42 грн. (а.с.9-10), по податковому розрахунку № 3099 від 27.01.10 року в сумі 10817,85 грн.(а.с.11-12). Крім того, за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов`язання до відповідача були застосовані фінансові санкції відповідно до податкових повідомлень - рішень: №0010141503/0 від 27.08.2009 року на суму 141,38 грн.; №0010131503/0 від 27.08.2009 року на суму 231,03 грн. Вказана заборгованість після часткової сплати становить 11783,07 грн.;
- по комунальному податку заборгованість складає в загальній сумі 202,77 грн., з яких по податковому розрахунку комунального податку № 160651 від 22.07.2010 року (а.с.29-30) 71,40 грн. За несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов`язання до відповідача була застосована фінансова санкція відповідно до податкового повідомлення - рішення №12341503/0 від 01.09.2010 131,37 грн. Вказана заборгованість після часткової сплати становить 152,08 грн.
- по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної форми власності заборгованість складає в загальній сумі 32317,57 грн., з яких відповідно до поданих податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки №3093 від 26.01.2010 року в сумі 15581,91 грн. (а.с.18-19), № 1973 від 24.01.2009 року в сумі 15125,72 грн. (а.с.16-17). Окрім того, за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов`язання до відповідача були застосовані фінансові санкції відповідно до податкових повідомлень - рішень: № 10021503/0 від 22.06.2010 року в сумі 65,36 грн. (а.с. 21), № 10011503/0 від 22.06.2010 року в сумі 511,06 грн. (а.с.22), № 10001503/0 від 22.06.2010 року в сумі 353,62 грн. (а.с.23), № 0000061503/0 від 14.01.2010 року в сумі 17,17 грн. (а.с.25), № 0016231503/0 від 30.12.2009 року в сумі 103,78 грн., № 0016221503/0 від 30.12.2009 року в сумі 558,95 грн. (а.с.28). Вказана заборгованість після часткової сплати становить 12605,53 грн.
- по податку з власників транспортних засобів заборгованість в загальній сумі складає 8467,00 грн. відповідно до поданого розрахунку суми податку № 10661 від 23.02.09 (а.с.7-8). Вказана заборгованість після часткової сплати становить 6266,90 грн.
- заборгованість по збору за забруднення навколишнього природного середовища становить 6,27 грн. (а.с. 32-33).
Визначаючись щодо позовних вимог суд керувався наступним.
В силу ст.ст. 13, 14 Закону України "Про систему оподаткування" в Україні справляються: загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі); місцеві податки і збори (обов'язкові платежі).
До загальнодержавних належать такі податки і збори (обов'язкові платежі): 1) податок на додану вартість; 2) акцизний збір; 3) податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними не корпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами; 4) податок на доходи фізичних осіб; 5) мито; 6) державне мито; 7) податок на нерухоме майно (нерухомість); 8) плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності); 9) рентні платежі;10) податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів; 11) податок на промисел; 12) збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету; 13) збір за спеціальне використання природних ресурсів; 14) збір за забруднення навколишнього природного середовища; 15) збір до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення; 16) збір на обов'язкове державне пенсійне страхування; 17) збір до Державного інноваційного фонду; 18) плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності; 19) фіксований сільськогосподарський податок; 20) збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства; 21) гербовий збір (застосовується до 1 січня 2000 року); 22) єдиний збір, що справляється у пунктах пропуску через державний кордон України; 23) збір за використання радіочастотного ресурсу України; 24) збори до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (початковий, регулярний, спеціальний); 25) збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками; 26) збір за проведення гастрольних заходів; 27) судовий збір; 28) збір у вигляді цільової надбавки до затвердженого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності.
Загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі) встановлюються Верховною Радою України і справляються на всій території України.
Так, згідно з визначенням, даним у п. 1.3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами", податковий борг - це податкове зобов'язання, самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
В свою чергу податкове зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені законом (п.1.2 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").
Підпунктом 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 вищевказаного Закону встановлено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Стаття 67 Конституції України визначає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.
Частиною 1 ст. 2 Закону України "Про систему оподаткування" дано визначення, що під податком і збором (обов'язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" встановлено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Згідно частини 3 цієї ж статті, обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно до ст. 2 Закону України " Про плату за землю" використання в Україні землі є платним. У відповідності зі ст. 15 Закону України "Про плату за землю" власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
В силу ст. 14 Закону України "Про плату за землю" платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати та станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію за формою, встановленою державним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання таких декларацій звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно ст. 17 Закону України "Про плату за землю" податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та користувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового місяця).
Відповідно до Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується:
- фізичними особами - перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд;
- юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року.
Обчислення податку з власників наземних транспортних засобів провадиться виходячи з об'єму циліндрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспортних засобів, а податку з власників водних транспортних засобів - виходячи з довжини транспортного засобу за ставками, зазначеними у статті 3 цього Закону.
Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №303 від 01.03.1999 року "Про затвердження порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору", збір за забруднення навколишнього природного середовища справляється за:
- викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин (далі -викиди) стаціонарними та пересувними джерелами забруднення;
- скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти (далі - скиди);
- розміщення відходів;
- утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
- тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками
Суми збору, який справляється за викиди стаціонарними джерелами забруднення, скиди і розміщення відходів, обчислюються платниками збору самостійно щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року на підставі затверджених лімітів (щодо скидів і розміщення відходів) виходячи з фактичних обсягів викидів, скидів і розміщення відходів, нормативів збору та визначених за місцем знаходження цих джерел.
Базовий податковий (звітний) період збору дорівнює календарному кварталу.
Платники збору складають податкові розрахунки за формою, затвердженою центральним органом державної податкової служби, і подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів державної податкової служби:
Платники несуть відповідальність за правильність обчислення та своєчасну сплату збору згідно із законодавством. Не внесені своєчасно кошти збору стягуються з платників у встановленому законодавством порядку.
Що стосується сплати комунального податку, то відповідно до Декрету КМУ "Про місцеві податки і збори" від 20.05.1993 №56-93 та Листа ДПА України №27752/7/15-0717 від 14.12.2009 комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Судом встановлено, що станом на 28.10.2010 року за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом по податках і зборах в загальній сумі 30813,85 грн., з яких 11783,07 грн. - борг із земельного податку, 12605,53 грн. - податковий борг з орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб, 6266,90 грн. - податковий борг з власників транспортних засобів, 152,08 грн. - податковий борг по комунальному податку, 6,27 грн. - борг по збору за забруднення навколишнього природного середовища.
ДПІ у м. Вінниці вживались заходи щодо отримання заборгованості по обов'язкових платежах, передбачені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме направлялись податкові вимоги № 1/1486 від 4 вересня 2009 року (а.с.53), №2/1584 від 12 жовтня 2009 року (а.с.34), проте, вжиті заходи не дали позитивного результату щодо погашення зазначеної суми податкового боргу і на даний час податковий борг відповідачем в повному обсязі не погашено.
В матеріалах справи відсутні докази з яких вбачалося б, що вищезазначені податкові повідомлення - рішення та податкові вимоги відповідачем оскаржувались, останні податковим органом не відкликані, а відтак є чинними на час розгляду справи. При цьому сплата податкового боргу в повному обсязі не відбулась.
Відповідальність за несвоєчасність сплати податкових зобов'язань платники податків несуть у відповідності із законодавством України. Статтею 11 Закону України "Про систему оподаткування" встановлено, що відповідальність за своєчасність сплати податків і зборів і додержання Законів про оподаткування несуть платники податків і зборів відповідно до Законів України.
У відповідності зі ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, водночас ч. 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади (до яких належать органи державної податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Примусове стягнення податкового боргу - передбачена законодавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Згідно п.п. 7.1.1 п. 7.1 ст. 7 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами" джерелами самостійної сплати податкових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна і немайнових цінностей, випуску цінних паперів, у тому числі корпоративних прав, отримані у позику (кредит), а також з інших джерел з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення, які є виконавчими документами, є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами (підпункт 7.2.1 пункту 7.2 статті 7 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами").
Згідно п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань перед бюджетами та державними цільовими фондами" активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.
Відповідно до ст.ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обвЂ�єктивному дослідженні.
З урахуванням вищенаведених у справі обставин суд дійшов висновку, що заявлені ДПІ у м. Вінниці позовні вимоги підтверджуються матеріалами справи та доказами наявними в ній, відповідачем не надано доказів в спростування заявлених позовних вимог, а відтак вимоги є правомірними та підлягають задоволенню.
За правилами ч. 2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, проте, лише ті, які пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 122, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1. Адміністративний позов Державної податкової інспекції м. Вінниці задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Дорога. Транспорт. Пішохід." (21100 м.Вінниця, вул. Ботанічна, 23 код 04879905, р/р 260521439 ВОД АТ "ОСОБА_1 Аваль" МФО 302247) на користь Державної податкової інспекції у м. Вінниці (21027, вул. 30-річчя Перемоги, 21, м. Вінниця) заборгованість по сплаті земельного податку в сумі 11783,07 грн., по сплаті податку з власників транспортних засобів в сумі 6266,90 грн., по сплаті комунального податку в сумі 152,08 грн., по сплаті орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб в сумі 12605,53 грн., по сплаті збору за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 6,27 грн. в дохід Державного бюджету України.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2010 |
Оприлюднено | 21.10.2016 |
Номер документу | 62056147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні